Nordea lopetti tunnuslukutaulukon ja nyt myös tunnuslukulaite pitää vaihtaa
Mistä peräkylän mummo saa uuden tunnuslukulaitteen? Ja miten vanha laite kierrätetään?
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuolle pankkien perseilylle oikeasti voi mitään. Mikään ei toimi ja hirveän isot palvelumaksut vaikka mitään palvelua ei saa.
Mikä pakko sun on olla juuri Nordean asiakas? Suomessa on parempiakin pankkeja.
Kaikki ne ovat samanlaisia.
Ei ole. Nordeassa kuukausimaksu oli 7,90€, S-pankissa se on 0€. Nordean konttoreita saa etsimällä etsiä, S-pankin konttori löytyy lähimmästä Prismasta. Nordealle ei saa aikaa kirveelläkään, S-pankkiin saa ajan ottamalla vuoronumeron. Ja niin edelleen ja niin edellen.
Millä korolla S-pankista saa asuntolainan?
Pitäskö kysyä sieltä pankista?
Digipaska kaatuu omaan paskaseen digiinsä. Yx EMP paukku yläilmakehässä ja soon siinä. Entäpä jos ydinvoimalat paukkuu ilmaan ja sähkön tulo loppuu digi-digi-digi, mites sitten suu pannaan. Eikä vielä ole edes mainittu luonnonvoimia, jotka häiriköi jo nyt digi-digi-digi -perseitänne ja polttaa perseestä revittyjä sähköautojanne, hahahhaa revi siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peräkylän mummo saa uuden laitteen samalla tavoin kuin entisenkin.
Minä ainakin sain entisen tunnuslukulaitteen opastuksen kera pankin konttorista. Tämä uusi, isokokoinen murikka, piti tilata tilata puhelimitse pankin asiakaspalvelusta maksullisella puhelulla. Posti toi laitteen kotiin pikaohjeineen ja lisää tietoa käytöstä saa netistä. En ole vielä ottanut tätä uutta, noin 4 kertaa entistä painavampaa aparaattia käyttöön.
Entisen liuskalaitteen voi hävittää elektroniikkaromuna.
Mikä vika vanhassa laitteessa oli että se piti uusia?
Se oli valkoinen. Musta on nyt muotia.
Tällainen kysymys. Minulla on älypuhelimellani Nordea id jota olen onnistuneesti käyttänyt. Nordea suosittelee kopiomaan sovelluksen toiselle älylaitteelle siltä varalta jos puhelin katoaa. No, oletetaan että olen tehnyt näin.
Sitten käy niin että puhelin katoaa ja siinä meni myös sim korttini. Eikös nyt ole niin että tuo varalaitteeni jonne olin kopioinut Nordea id:n tarvitsee myös jonkinlaisen sim kortin, vaikkapa prepaidin, ei kait tällä varapuhelimella muuten voi tunnistautua ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuolle pankkien perseilylle oikeasti voi mitään. Mikään ei toimi ja hirveän isot palvelumaksut vaikka mitään palvelua ei saa.
Voi toki. Vaihtaa pankkia. Niin helppoa se on.
t. tyytyväinen Nordealta S-pankille siirtynyt
Minä olen päätynyt samaan ratkaisuun. Pois Nordealta ja tilin siirto S-pankkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin sain entisen tunnuslukulaitteen opastuksen kera pankin konttorista. Tämä uusi, isokokoinen murikka, piti tilata tilata puhelimitse pankin asiakaspalvelusta maksullisella puhelulla. Posti toi laitteen kotiin pikaohjeineen ja lisää tietoa käytöstä saa netistä. En ole vielä ottanut tätä uutta, noin 4 kertaa entistä painavampaa aparaattia käyttöön.
Se onny muaris.
Vierailija kirjoitti:
Tällainen kysymys. Minulla on älypuhelimellani Nordea id jota olen onnistuneesti käyttänyt. Nordea suosittelee kopiomaan sovelluksen toiselle älylaitteelle siltä varalta jos puhelin katoaa. No, oletetaan että olen tehnyt näin.
Sitten käy niin että puhelin katoaa ja siinä meni myös sim korttini. Eikös nyt ole niin että tuo varalaitteeni jonne olin kopioinut Nordea id:n tarvitsee myös jonkinlaisen sim kortin, vaikkapa prepaidin, ei kait tällä varapuhelimella muuten voi tunnistautua ?
Olet harvinaisen tyhmä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se onny muaris.
Se onny muoris.
Voi kökkö. Vanhempani ovat niin olleet jo tuon kanssa pulassa ja jatkuvasti joutuneet käymään pankissa. Tämä on ihan kohtuutonta, kun ei nämä iäkkäät enää opi näitä jatkuvia muutoksia ja ihan turha selittää jostain uudisetuista mobiilipalveluista. Juuri puhuin työkaverin kanssa, kun tämä viimeisin muutos tipautti vanhemmat lopullisesti ja jonkun muun pitää hoitaa nykyään verkkopankkihommat.
Eikä tässä ole kyse mistään tumpeloista. Nämä ihmiset ovat käyttäneet tietokonetta jo töissä 80-luvusta. Oli 90-luvulla jo puhelinta käyttävät modeemit ja opettelivat verkkopankin ensimmäisten joukossa. Ei heille tietokoneet ole mitään hepreaa olleet ja koulutustausta on järeä. Mutta kun ikä alkaa kasilla, niin se vaan alkaa heiketä. Ei pysty enää oppimaan uusia asioita kuten nuorempana. Hetken tajuavat ja sitten on taas asiat sekaisin. Kyllä nämä arjessa pärjää ilman apua, autoakin ajavat, mutta digitalisaation kehitys vie heidät aivan hirveään tilanteeseen. Kun ei veny, niin ei veny. Lisäksi omakin äitini joutui verkkohuijauksen uhriksi (tämä omakanta-viesti) ja kiitos pankille, saivat blokattua ison siirron. Sinne olisikin irtorahat menneet ja hyvässä lykyssä päälle kasa luottoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet harvinaisen tyhmä
Sullon ID 100 TTI ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä pakko sun on olla juuri Nordean asiakas? Suomessa on parempiakin pankkeja.
Kaikki ne ovat samanlaisia.
No ei ole. Nordealla vähän väliä nettimaksut ei toimi, eikä korttimaksut
ei ole jäänyt verkkopankin e-laskut ikinä maksamatta ja joka kerta kun netistä olen jotain tilannut niin kaikki on sujunut hyvin. Palvelunestohyökkäyksiä rysssssät tekee eniten Nordeaan, koska on Suomen suurin pankki, silloin on toki häikkää, kuten muissakin pankeissa
Ei ole suurin.
Suurin on OP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet harvinaisen tyhmä
Mullon ID laite tilattu tyhmä
Vierailija kirjoitti:
Pöytäkoneita vielä käytössä?
Matkapuhelimia vielä käytössä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnuslukulaitteita vielä käytössä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet harvinaisen tyhmä
Kerroit sitten, vaikkei kysytty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnuslukulaitteita vielä käytössä?
Pankin konttoreita vielä käytössä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet harvinaisen tyhmä
Kerroit sitten, vaikkei kysytty.
Olet harvinaisen tyhmä
Mihin te sitä konttoria jatkuvasti tarvitsette? Viimeisen 15 vuoden aikana olen käynyt tasan kerran pankin konttorissa laina-asioissa, sekin olisi onnistunut etänäkin. Makseletteko te jotain s**tanan paperilaskuja siellä vai minkä helvetin takia siellä pitää ravata niin usein ettei ajanvarauksella onmostu?