Miksi lääke"koukku" pelottaa niin monia?
Jos täytyy käyttää lääkettä vaikka nukkumiseen on se parempi kuin olla nukkumatta. En ymmärrä näitä jotka hysteerisesti pelkää "koukkua". Mitä väliä?
Kommentit (78)
Otan lääkkeet ja tolkun kanssa lääkkeitä ilman toista tolkkua. Tollolle menen vain jos olen itse tollo myös ja silloin siitä ei tule mitään
Lässyn ? Mieti miksi joku ei sairastu? Tiedätkö, kun kerran olet noin sivistynyt, että kuka sanoi: ruoka olkoon lääkkeesi? Voit syödä joko niin , että kehosi sairastuu, tai voit syödä niin että pysyt terveenä, valinta on sinun. Kyllä minullakin joskus särkee päätä, mutta se ei ole oire särkylääkkeen puutteesta vaan neste ja hivenaine tasapainosta. Huvittaa kaltaisesi, vaivaa ei haluta nähdä oman terveyden eteen mutta sitten lässytellään kun joku näkee vaivaa. Tottakai minullekin on sattunut haavoja, murtumia ymv mutta ei niihin lääkkeitä myöskään tarvita.
Vieroitusoire,lopetusoire, kaksi eri asiaa.
Eli oikein käytettynäki monista lääkeistä tulee lopetusoireita .,siki pitää lopetella hitaasti jos mahdollista.
Vierotusoireet sitte pahempi juttu.
Moni asia voidaan ratkaista ilman lääkkeitä, elämäntavat pitäisi aina ensin laittaa kuntoon. Lääkekoukku voi mm. aiheuttaa sen että ei pysty toimimaan ilman sitä lääkettä ja sen annos kasvaa, jossain vaiheessa se myös menettää tehonsa...
Toleranssi kasvaa, sitten nistille ei riitä mikään. Aivan vastaava tie.
Unettomuuteen on usein monia syitä ja ne kaikki pitäisi ottaa ensin huomioon ja testata ennenkuin aletaan pillereitä määräämään.
Vierailija kirjoitti:
Pelätään elämää
Pilleripäät ne elämää pelkkää. Mieleltään terve ihminen kyllä pärjää elämässä ihan ilman mitään rauhoittavia ja muita paskaa.
Olen käyttänyt Lyricaa joka päivä yli kymmenen vuoden ajan. Nyt sitten terveyskeskuslääkäri joka ei ole koskaan minua edes tavannut, ilmoitti että reseptiä ei enää uusita.
Vierailija kirjoitti:
Eriskummallista, että alkoholia saa kuka tahansa täysi-ikäinen ostaa vaikka siinäkin riippuvuuden riski on ilmeinen. Minusta selittely sillä, että jokin lääke saattaa aiheuttaa riippuvuutta eikä niitä siksi voi muka määrätä on sen vuoksi lähes lapsellisen typerä. Miksi alkoholin ostomääriä ei kontrolloida mitenkään, vaikka se periaatteessa olisi mahdollista. ( Esim. Henkkari + digitaalinen viinakortti ) Toki ymmärrän, että alkoholia ei voida täysin kieltää, mutta ajattelemisen aihetta tämä vertailu itselleni kyllä antaa, sekä puolesta että vastaan. Varsinkin kun jotkut vielä häpeilemättä ja lapsellisesti väittävät, että jo ensimmäinen kannabiksen piikki voi tappaa.
Alkoholi ei ole lääke vaan päihde. Kannabis myös ensisijaisesti on päihde käytössä käytetyimpi kuin lääkkeenä tässä maassa. Tosin saisi olla laillista, koska sen terveysvaikutuksia ei ole mitenkään kovin haitallisia, joskus jopa positiivisia.
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt Lyricaa joka päivä yli kymmenen vuoden ajan. Nyt sitten terveyskeskuslääkäri joka ei ole koskaan minua edes tavannut, ilmoitti että reseptiä ei enää uusita.
Tee asiasta valitus. Lääkäri ei saa lopettaa lääkitystä kuin seinään.
Mulla on toistaiseksi unettomuuteen auttanut se, että menen tiettyyn kellonaikaan nukkumaan ja herään aina samaan aikaan. Alkoholia en voi käyttää, enkä juoda kahvia muulloin kuin aamulla.
Illalla otan magnesiumia ja B-vitamiinia ja puolikkaan väsyttävää antihistamina 5mg. Antihistamiini pitää allergiaoireeni poissa ja se väsyttävyys siinä on vain plussaa.uni tulee nopeasti, kun käy nukkumaan silloin kun tunnen itseni väsyneeksi eli tarpeeksi myöhään yöllä.
Meillä ei ole koskaan käytetty mitään lääkkeitä, ei rokotteita eikä mitään muutakaan. Näin on menty jo muutama sukupolvi terveempänä kuin muut. Valintoja voi tehdä, toki aina tasan ei käy onnen lahjat geenilotossa, paskat geenit kun lisääntyy, niin sairauksia tulee.
Vierailija kirjoitti:
Määräsikö jotain muuta tilalle?
Kuulostaa, että ap on itse lääkekoukussa, kun niin pelkää, että ei saisikaan enää lääkettä. Ei, en ala syömään psyykenlääkeitä ikinä! Hoidan muuten mielenterveyttä, unitasapainoa jne.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole koskaan käytetty mitään lääkkeitä, ei rokotteita eikä mitään muutakaan. Näin on menty jo muutama sukupolvi terveempänä kuin muut. Valintoja voi tehdä, toki aina tasan ei käy onnen lahjat geenilotossa, paskat geenit kun lisääntyy, niin sairauksia tulee.
Kuinka vanhaksi suvussanne eletään. Tulin juuri 100-vuotissynttäreiltä ja lääkkeitä meillä popsitaan aina, jos lääkäri määrää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Kuukausi sitten sanoi että tässä vaiheessa sitä ei lopeteta eikä annosta pienennetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuollaiset lääkkeet lopeteta loiventamalla eli juurikin annosta pienentämällä?
Ei. Kuukausi sitten sanoi että tässä vaiheessa sitä ei lopeteta eikä annosta pienennetä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on toistaiseksi unettomuuteen auttanut se, että menen tiettyyn kellonaikaan nukkumaan ja herään aina samaan aikaan. Alkoholia en voi käyttää, enkä juoda kahvia muulloin kuin aamulla.
Illalla otan magnesiumia ja B-vitamiinia ja puolikkaan väsyttävää antihistamina 5mg. Antihistamiini pitää allergiaoireeni poissa ja se väsyttävyys siinä on vain plussaa.uni tulee nopeasti, kun käy nukkumaan silloin kun tunnen itseni väsyneeksi eli tarpeeksi myöhään yöllä.
Ei sulla ole mitään unettomuuta.
tuo on normaalia elämää.
Unettomuus on ihan erijuttu,ja sen hoito myös.
Kun kävelee vaikka Kalliossa ja katselee ympärilleen, niin ei ole ihme jos pelko koukkuun jäämisestä nousee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuollaiset lääkkeet lopeteta loiventamalla eli juurikin annosta pienentämällä?
Niinhän nämäkin kuuluisi mutta lääkäri päätti että lopetetaan tälleen seinään.
En tiiä. Ihmisellä on kaikki huolet ja riippuvuudet nykyään. Joku Arto A jalat maassa kyllä erottaa tosiasiat muka muttei aasille siltaa rakenna. Sellaisessa maailmassa kyllsätyy