Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuolema ja perintö.

Vierailija
14.07.2025 |

Lapset jotka eivät halua olla vanhempien kanssa tekemisissä niin miksi he ilmestyvät kuvoihin sitten kun on perinnöstä kyse? Kyllä heti alkoikin kiinnostamaan. 

Kommentit (152)

Vierailija
21/152 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin nyt testamentti Syöpäsäätiölle, vaikkei taida mitään jäädäkään, jos vielä jonkun vuoden elän. Sukulaiset tyhjensivät sisaren kuolinpesän omiin nimiinsä vaikkeivat ole halunneet olla elinaikanaan missään tekemisissä. Kavalsivat kuolinpesän siis, onneksi sain hyvän juristin, en halua heitä elämääni edes kuolemani jälkeen.

Vierailija
22/152 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan ilmestynyt. En osallistunut millään tavalla, enkä edes tiennyt kuolemastaan kuin vasta parin vuoden jälkeen. Ilmeisesti se lapsensa joka oli tekemisissä hänen kanssaan peri kaiken. Ei varmaan mennyt ihan lain mukaan, mutta minusta ihan hyvä näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/152 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kälyt olivat täsmälleen samanlaisia mieheni kuollessa. Yhtäkkiä he kokivat mieheni rakkaaksi, tärkeäksi veljekseen ja ryhtyivät vaatimaan sisarosuuttaan miehen kuolinpesästä. Meillä ei ollut testamenttia, eikä avioehtoa, niin kälyt tietysti ottivat oman puolikkaansa. Liikuttavaa se tunteikkuus, vaikka eivät kuitenkaan jaksaneet ottaa osaa hautajaisiin. Nyyyh!

Kuolinpesässä ei ole mitään sisarosuutta, jos henkilöllä on lapsia tai testamentti. Olette olleet erinomaisen  törppöjä asioidenne hoitajia... mutta trollausta viestisi olikin, pääsit tölvimään kälyjäsi täysin aiheetta.

Vierailija
24/152 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kälyt olivat täsmälleen samanlaisia mieheni kuollessa. Yhtäkkiä he kokivat mieheni rakkaaksi, tärkeäksi veljekseen ja ryhtyivät vaatimaan sisarosuuttaan miehen kuolinpesästä. Meillä ei ollut testamenttia, eikä avioehtoa, niin kälyt tietysti ottivat oman puolikkaansa. Liikuttavaa se tunteikkuus, vaikka eivät kuitenkaan jaksaneet ottaa osaa hautajaisiin. Nyyyh!

Kuolinpesässä ei ole mitään sisarosuutta, jos henkilöllä on lapsia tai testamentti. Olette olleet erinomaisen  törppöjä asioidenne hoitajia... mutta trollausta viestisi olikin, pääsit tölvimään kälyjäsi täysin aiheetta.

Esimerkiksi avoliitossa eläneen lapsettoman jolla ei ole testamenttia perii sisarukset jos vanhemmat ei enää ole elossa.

Vierailija
25/152 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin lapset ulos ja jätin perinnön kaverille joka oli aidosti läsnä. Lapset teki metelin tuosta kun toin asian julki. 

Vierailija
26/152 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olitte lapsettomia kälyt saavat vasta sinun kuoltuasi puolet pesästänne.  Puolet sinun sivulle.

Eli nyt tempaisit ihan jostain juttusi.  

Niin ja jos olitte avioliitossa.

Vierailija
27/152 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vtussa teillä ei ollut testamenttia eikä avioehtoa jos tiedossa oli tuollaista shittiä 😳 Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa!

Tuo tarina ei ole totta.  Vain jos olivat avoliitossa mutta silloin juuri tyhmyys.

Vierailija
28/152 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätin lapset ulos ja jätin perinnön kaverille joka oli aidosti läsnä. Lapset teki metelin tuosta kun toin asian julki. 

Lapset saa lakiosuuden. Paitsi jos olisivat tappaneet sut.

Vierailija
29/152 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan ilmestynyt. En osallistunut millään tavalla, enkä edes tiennyt kuolemastaan kuin vasta parin vuoden jälkeen. Ilmeisesti se lapsensa joka oli tekemisissä hänen kanssaan peri kaiken. Ei varmaan mennyt ihan lain mukaan, mutta minusta ihan hyvä näin.

Jos on rintaperillinen ei muita perijöitä ole paitsi testamentilla.  Ihan lain mukaan meni.

Eikä sisaruksia kutsuta perukirjoitukseen paitsi jos sukuselvitysten mukasn ovat toissijaisia perillisiä.

Vierailija
30/152 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 70- ja 80-luvulla haettiin jostain räkälästä joku tyyppi jonka piikkiin perustettiin firma etc. Ei ollut mitään haittaa kellekään jos tuli konkurssia jne, kunhan oli luottotiedot, kutsuttiin bulvaaneiksi. Aion itse tehdä saman jos joku mies suostuu, naimisiin vaan niin pääsee suvusta.

Vierailija
31/152 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on turha itkeä kuoleman sattuessa jos on susiparina elänyt. 

Vierailija
32/152 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on rintaperillinen ei muita perijöitä ole paitsi testamentilla.  Ihan lain mukaan meni.

Eikä sisaruksia kutsuta perukirjoitukseen paitsi jos sukuselvitysten mukasn ovat toissijaisia perillisiä.

Olin tämä toinen lapsi, en mikään sisarus.

Vierailija
33/152 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olit vainajan virkatodistuksissa olisihan sinulle sitten pitänyt tulla kutsu perukirjoitukseen.  Mutta ei kai sitten lakimiestä käytetty, lakimies ei jättäisi kutsumatta.

Vierailija
34/152 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olit vainajan virkatodistuksissa olisihan sinulle sitten pitänyt tulla kutsu perukirjoitukseen.  Mutta ei kai sitten lakimiestä käytetty, lakimies ei

Juridisesti olin ja eipä tullut. En tosiaan tiedä mitä on tapahtunut, mutta toisaalta ihan hyvä näin. Tuntuu paremmalta ettei tuo ihminen minulle ollutkaan yhtään mitään.

Vierailija
35/152 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuolinpesän asioiden hoitamisessa tai perunkirjoituksessa ole mitään velvollisuutta käyttää juristia apuna.

Vierailija
36/152 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perijöiden kuitenkin  hoidettava hautajaiset ja perunkirjat ja järkevää ottaa perintö vastaan, saa asian loppuun käsitellyksi.

Vierailija
37/152 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

täh...sinähän se perillinen olet jollei lapsia ole kun miehesi on kuollut.

Vierailija
38/152 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös lapsensa olekin perillinen.?

Vierailija
39/152 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jumalauta! Jos minulla on ollut kiusaavat ja paskat vanhemmat, niin aivan varmasti otan perinnön vastaan vaikka paskotusta lapsuudesta! Mitäs lisääntyivät eivätkä olleet tarpeeksi ihmisiä kantamaan vastuutaan!

Joopajoo. Jos jätetään ulos perinnöstä niin voi voi. 

Jos kommentoidaan asiaa josta ei tiedetä, se kuulostaa juuri tuolta. Miten ajattelit jättää rintaperillisen ulos?

Vierailija
40/152 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska perintökaari mahdollistaa asian. Harvassa on ihmiset, joille ei raha ja muu omaisuus kelpaa.

Koska perintökaari ja lässyn lässyn. Jos vanhemmat ei kiinnosta niin ei kiinnosta myöskään perintö. 

Perintökaari on lakisääteinen, lässyttele vaa itekseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi