Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehtaisitko mennä kutsumatta kyläilemään muutamaksi päiväksi ystäväsi luo viemättä tuliaisia?

Vierailija
14.07.2025 |

Kysymys otsikossa. 

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaisi. 

Tosin, kävin hyvän ystäväni luona taannoin ilman että hän oli kutsunut, mutta kerroin siitä viikkoja etukäteen, joten en ihan yllättäen mennyt. Olin kolme yötä ja vein ison ruusukimpun. Muuten söin ystäväni "laskuun", mutta ei muutamassa päivässä kukaan sen takia konkurssia tee.

Vierailija
2/32 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan jos ko. ystävä on itse tullut aiemmin kutsumatta minulle kylään ilman tuliaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes kyselet näin typeriä?

Vierailija
4/32 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi itse myös vastata.

Vierailija
5/32 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap voisi itse myös vastata.

Vastaan toki. Itse en kehtaisi missään tapauksessa mennä kutsumatta, kun en muutenkaan mikään kyläilijä ole. Olin vaan jokin aika sitten kiusallisessa tilanteessa kun ystäväni tulla tupsahti kyläilemään muutamaksi päiväksi ja kun asun paikassa, josta ei noin vaan päästä kauppaan niin oli kauhean kiusallista kun söimme melkeinpä pelkkää nuudelia ja tonnikalaa monta päivää. Olisi hän voinut edes itselleen tuoda ruokaa mukanaan.

Vierailija
6/32 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan poikettiin kylään ihan tuosta vaan. Ja aina oli tarjon kahvia ja pullaa tai jotain keksejä. Minne on vieraanvaraisuus kadonnut?

Vierailija
7/32 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaisi. En myöskään kehtaisi viedä vain sattumanvaraisesti jotain tuliaiseksi vaan kysyisin onko jotakin jota tarvitsee ja veisin sitä.

Vierailija
8/32 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaisi. Sellaisia vierailuja ei tehdä yllättäen. Pitää sopia etukäteen. 

Vierailija
9/32 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaisi. Itse vien aina jotain, edes kahvipaketin, vaikka menen vain muutamaksi tunniksi käymään.

Vierailija
10/32 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi kutsumatta kenenkään luokse koskaan ikinä. Ja jos joku tulisi kutsumatta minun luokseni, sitä ei tuliaisilla pelastaisi. 

Vierailija
11/32 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene kutsumatta tai sopimatta kenenkään luokse. Kun sovimme vierailusta, niin en missään nimessä ole yötä ellei ole sovittu yötä olosta. Mikäli menen yöksi, niin vien tuliaisia.

Vierailija
12/32 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Olen parhaillaan menossa kutsuttuna kylään kesämökille ja vien kassillisen herkkuja.

Vierailija
13/32 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos syntyy sellainen kiusallinen tilanne, että ystävä ehdottaa "hyvissä ajoin" että saisiko hän tulla muutamaksi päiväksi kylään? Silloinhan kysymys ei ole yllättävästä tilanteesta vaan siihen voi varautua hankkimalla sapuskaa useammalle henkilölle. Onko liian vaikeaa?

Vierailija
14/32 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsumatta muutamaksi päiväksi?!

Ei kai kukaan sellaista tee? Toivottavasti ei.

Ihan sama, onko tulaisia vai ei. 

Vierailija
15/32 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan poikettiin kylään ihan tuosta vaan. Ja aina oli tarjon kahvia ja pullaa tai jotain keksejä. Minne on vieraanvaraisuus kadonnut?

Hieman eri asia poiketa pariksi tunniksi kahville, kuin tulla parin päivän vierailulle tuosta vaan ilmoittamatta.

Vierailija
16/32 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mentiinkö muutamaksi päiväksi? No ei menty.

Vierailija
17/32 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaisin. Ja meillekin saisi tulla samoilla ehdoilla. Ystävät on ystäviä, ei heille tarvitse tuoda mitään krääsää tai esittää jotakin. 

Vierailija
18/32 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs minun ystäväni teki niin, mutta kyllä hän ilmoitti viikkoja aikaisemmin, että on tulossa.

Vierailija
19/32 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos syntyy sellainen kiusallinen tilanne, että ystävä ehdottaa "hyvissä ajoin" että saisiko hän tulla muutamaksi päiväksi kylään? Silloinhan kysymys ei ole yllättävästä tilanteesta vaan siihen voi varautua hankkimalla sapuskaa useammalle henkilölle. Onko liian vaikeaa?

No silloinhan se sovitaan etukäteen. Majoittaja joko vastaa että juu käy tai että sori ei pysty. Ihan eri asia on paukahtaa paikalle kutsumatta (ja ilmoittamatta etukäteen) ja ilmoittaa että olen tiistaihin saakka.

Vierailija
20/32 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs minun ystäväni teki niin, mutta kyllä hän ilmoitti viikkoja aikaisemmin, että on tulossa.

No sullahan oli mahdollisuus ilmoittaa, että sori ei käy. 

Toki minä ilmottaisin niin silloinkin, jos joku vaan paukahtaisi paikalle. Lähimmät ystävät majoittaisin, mutta en keksi tilannetta, jossa he eivät kysyisi etukäteen, että sopisko yöpyä pari yötä meillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme