*^*ÊLOISAT loppuviikkoon pe-su*^*
Kommentit (64)
meillä mennää kierien,aika huvittavaa..sitten toinen on pakki :)
nyt taas pois..yksinään riittää touhua..
Tulin pikaisesti käymään koneella kurkkaan teijän kuulumisia ennen saunaa ja muutaman sanasen haluun itsekin kirjoittaa.
Minäkin kommentoisin tuohon vauvojen vertailu asiaan etten ole ollenkaan kokenut niin, että täällä vertailtaisiin vauvoja. Itse olen ainakin naurettavan ylpeä pienistäkin saavutuksista ja jos joku kehuu poikaani vaikka söpöksi, niin tuntuu että tämän ylpeempää mammaa ei löydy vaikka joka kiven alta kattelis..
OPEMAMMALLE oikein hyvää palstalta pois-lomaa =) Tulehan virkistäytyneenä takaisin =)
Liikkuminen: Meillä ryömitään jo kovaa vauhtia ja konttausreenit on menossa. Konttaus ei oikein suju vielä. Oon miettinyt, että liekkö nousee ensin pystyyn, ku konttaa, kun punkee koko ajan itseään ylös (karhunkävelyasentoon).
Yöt: Meillä on saatu jo nauttia muutamista kokonaisista öistä. Ja minä oikeastaan jo enemmänkin. Meillä on miehen kanssa sellanen soppari, et se valvoo yöt ja mä annan sen nukkua aamulla pitkään (siis niinä aamuina ku ei oo kouluun menoa tai myöhäinen meno) Kaikille osapuolille passaa hyvin tämä järjestely. Mä oon aamuihminen ja mieheni taas luonnostaankin yökukkuja.
PAPUNALLE ja ELOEPULLE pikaisia paranemisia. Täällä ollaan toistaiseksi säästytty norovirukselta. Tai mieheni sairasti sen tuossa joulun alla, mutta me muut pysyttiin terveinä.
MYRYLLE mukavaa reissua! K.P.H:lle jaksuja " yh-viikonloppuun"
Mitenkäs PUMPULIN illanvietto sujui? Toivottavasti oli mukavaa ja sait rentoutua!
JAMSSALLE ja PANTOUFLELLE vielä myötätunnon halit. Se on tosi ikävää, kun luulee, että suhteessa on kaikki suhteellisen kunnossa, niin sitten jotenkin käykin ilmi, että toisen puoliskan mielestä olis paljon parantamisen varaa. Meillä mies on sellanen jäyhä tyyppi ja joskus kun se rentoutuu, niin siltä saattaa kanssa lipsahtaa jotain juttuja, mihin se ei oo ollenkaan tyytyväinen ja ne tulee niin puskista, kun silloin kun keskustellaan suhteesta, niin kaikki on muka kunnossa. Sitten sitä vaan jää miettiin, että mitäköhän se niinku oikeesti ajattelee jne. Tsempitykset kuitenkin teille molemmille. Ei kai noita miehiä voi ikinä ymmärtää!!!
Ikarus lähtee nyt saunaan!
Että kuinka moni eloinen on jo käynyt saunomassa? Meillä mennään tänään eka kertaa leppeisiin löylyihin.. =)
ikarukselle saunottelukyssäriin, meillä on lauantaisin kylvetetty poika saunan alalauteilla jo monta kuukautta, ei kylläkään heitetä löylyä sillon ja sauna on vaan mukavan lämmin, ei vielä kuuma.
khp:lle tsemppiä yh-viikonloppuun, mulla pahin on takanapäin nyt kun miehen kurssi lap.rannassa on ohi eikä hänen siis tarvitse lähteä viikoiksi enään pois kotoa, jippii!:) Ainoo että ens viikolla heti on kolme päivää työreissulla...
pantoufle ja jamssa; ikävä kuulla että parisuhteessa on ongelmaa, toivottavasti saatte miehienne kanssa asiat puhuttua selviksi ennemmin tai myöhemmin, ainahan tommoset asiat painaa mieltä ja syö turhaa energiaa.
Meillä alkaa ensi yönä tissistä vieroitus, kääk!:/ Poika on heräillyt nyt öisin jo pitkään syömään tissiä ainakin kolme kertaa ja tutitukset päälle, nyt alkaa meikäläisen väsymystaso olla sitä luokkaa että tähän on tultava muutos. Eli ensi yönä luvassa huutoa ja hammasten kiristystä sekä luultavasti erittäin vähän unta....
Palaan kertomaan vieroitusuutisia tuonnempana, nyt saunaan!
Emppusimppu ja tissittelijä-Elmeri
PAPUNA ja ELOEPPU: toivottavasti taudit on jo helpottaneet! Me ollaan kuin ihmeen kaupalla vältytty norolta ja koputan kopkop kovaa päätäni, ettei meille rantautuisikaan. Nuhaa on ollut, mutta sitä nyt riittää, räkärodeota vuoden ympäri..Melkein.
EMPPUSIMPULLE suuret tsemitykset ensi yöhön, kun vieroituksen jaksaa ja pystyy tekemään, helpottaa yöt varmasti piakkoin.
PATE: Musta oli ihana tuo sun " naisten alapään rumempi termi" vai miten se meni. Mulla tuli ihan Haluatko miljönääriksi mieleen: Mikä seuraavista termeistä on naisen alapäätä kuvaa rumempi termi? Juu, mustakin kamala sana eikä kuulu tänne palstalle.
UNISTA: Nukun melko paljon, vaikkakin heräilen sitten moneen otteeseen yöllä. Mies on koko perheen hyvinvoinnin puolesta venynyt tässä asiassa, sillä minä olen aivan toimintakyvytön väsyneenä. Viikonloppuisin mies herää lasten kanssa ja nukkuu sitten päikkärit.
AIR: Kiva kun kävit kirjoittelemassa, teistäkin on ihana kuulla ja monesti mietin, miten teillä menee sekä joulupojan että pikkuneidin kanssa. Ota nyt kaikki irti anopin vierailusta avun kannalta, vaikka varmaan passaustakin sitten riittää. VOIMIA!
ERIA: Minä oon sitä kaksplussaa yrittänyt, mutta homma on tyssännyt siihen, etten tiedä, kirjoitetaanko se noin, vai kaks+, 2plus, kax+, kaxplus. Loppuun tulee kai pistefi ja alkuun veeveevee.
Mikä ihmeen Kiukkukangas, onko se nyt joku sisäpiirin tapaamispaikka? Sielläkö se meidän kesätapaaminen on? Istutaan kaikki Kiukkukankallaa otsat kurtussa, hanurissa siis.
NALLU kerpele, se pehmomato on mun unileluni. Arvaa tuliko uni viime yönä??
IKARUS kiitos kysymästä, ilta meni rattoisasti ja rentoutuen. Kaikki tärkeät elementit oli kunnossa ruoasta seuraan, bueno.
MINIK:n Leonko se jo derivoi? Pakko se kai on harjoitella Eelinkin kanssa jo...kunhan ensin kertaan lukiokirjat itse...kertolaskukin on jo unohtunut.
Vielä PANTOUFLE: Luin pari vuotta sitten vauvasta vaiko kaksplussasta jutun, jossa aiheena oli isän rolli toisen lapsen synnyttyä. POintti oli, että ekan lapsen kohdalla isän ei vielä tarvitse asiaa täysin sisäistää, vastuuta, sitoutumista jne. koska yhden lapsen kanssa äiti pärjää hyvin, mahdollinen imetys sitoo äitiä ja kaiken kaikkiaan päävastuu makaa äidin harteilla. Toisen lapsen synnyttyä onkin molemmille vanhemmille oma työnsä, isä siis tajuaa aivan erilailla sitovuuden ja vastuun, isompi lapsi osaa jo kysellä isin perään vauva-ajan jälkeen ja kaikenkaikkiaan arki muuttuu isän kohdalla totaalisesti. Voisiko olla tällaista toisen lapsen jälkeistä isän stressiä? Oli tai ei niin toivon asioiden järjestyvän. Todella ikävä kuulla tuollaista, varsinkin jos toinen näkee asiat aivan päinvastaisena. Samoin Jamssalle, toivotaan että teidänkin vaivaamaan jääneet solmut avautuvat.
Nyt saunasta kuuluu, että valmiina ovat, joten puhtaita poikia hakemaan. Niin, Eeli on saunonut n. kuukauden iästä pienissä lämmöissä ja nauttii kovasti!
Rattoisaa lauantai-iltaa kaikille!
Pumpuli
Mulle ihan selvästi tullut tapa, että näin iltasella tänne pyrähdän :) Mies on lukemassa esikolle iltasatua ja sitten rauhassa saunomaan eli ihan pikasesti vaan..
emppusimppu: Tuu kertomaan sitten, kuinka vieroitus sujuu. Tsemppiä! Meillä olisi sama edessä - viimeyö oli pahin kaikista, en edes pysynyt laskuissa kuin monta kertaa heräili ja vain rinnalle rauhoittui :-/
ikarus: meillä Luka jo ihan pienestä saakka käynyt pienissä löylyissä - ja nauttii...
oinasmamma: Lapsimessut kiinnostaisivat ja voipi olla, että sinne suuntamme, jos vaan anopin synttäreiltä joudamme..
Pumpuli: Mukavalle kuulosti tuo tyttöjenilta, täytyis itsekkin jotakin tuontapaista järkkäillä - kyllähän Luka jo isin kanssa muutaman tunnin pärjäis.. :)
Vielä toivotan paranemisia kaikille sairastaville!
Nyt saunomaan, mukavaa lauantai-iltaa!!
hallas
Mä täällä kukun kun tämä meidän sairastupa vie päivällä mehut joten nyt kun on omaa aikaa niin ei malta mennä nukkumaan. Onneks on poitsu nukkunut ihmeellisiä kellonympäriyöunia nytte;) Meillä on esikoinen edelleen kuumeessa, todella sitkeä ja ikävä tauti. Ei me muutkaan kyllä ihan kunnossa vielä olla. Seinät kaatuu päälle joten tänään lähdettiin kaikki toistemme kurkuista vähän tuulettumaan vaunulenkille meren rantaan. Se helpotti vähäsen. Mutta onhan tämmönen sairastelu ikävää, en kellekään toivo kyllä tätä tautia! Toivottavasti muillakin sairastuvilla alkaa helpottamaan.
Pantoufle ja Jamssa - mä taidan olla niinkun teidän miehet, puran omaa oloani ja ehkä tosi lapsellista miehen vähälle huomiolle jäämistä sillä, että tietyin väliajoin valitan miehelle, että meidän parisuhde on pielessä. Ja sitten kun mietin niin en nyt tiedä mikä on niin pielessä. Se kai vaan jotenkin helpottaa omaa oloa ja ajattelen että mieskin tietää etten oo ihan tyytyväinen. Sitte kuvittelen että miehen pitäis yksinään korjata tämä tilanne. Tai ei nyt edes ole mitään korjattavaa josko vällyjen välissä vois vilkastua ja enempi aikaa kaksistaan - ne korjaantunee ajan myötä kun lapset kasvaa. Joten älkää huoliko, omaa epävarmuuttaan(?) ja muuttunutta elämäänsä vaan tuolla varmasti yrittävät helpottaa. Ovat varmasti onnellisia siitä huolimatta! Mä oon ainakin semmonen että koko ajan pitäis tapahtua ja jos on vähän aikaa ns. normaalia arkea ilman " häppeninkejä" niin johan alkaa mulla piuhat kiristyä. Se on minusta omituista kun kuitenkaan en tiedä mitään ihanampaa kun tämä lapsiperhe-elo. Niin ja aika varmasti auttaa tuohon lapsilukuasiaan, antaa pienen aikalisän niin varmasti tulee parempi keskustelu. Ja kullakin meillä on oma tapamme selvittää asioita, jotkut ei osaa vaan puhua kunnolla siitä mitä tuntee ja syyllistää sitte toista mieluiten tai sysää mielessään pallon/vastuun toiselle. Sehän se helpointa on. Eli pieni mieskehu ja vaikka pusu arkiaskareissa piristää kummasti! Kyllähän sitä itekin huomaa, että jos saa vaikka halin kesken pyykinviikkauksen, päivä näyttää entistä valoisammalta;)
KAKKA-ASIASTA Tässä mä koen olevani kyllä expertti, siis panttauksen osalta. On kokemusta sekä leikki-ikäisen että vauvan panttauksesta. Vauvoille antakaa luumumehua, se on tää mun mantra jota hoen joka paikassa. Jos ei mee tuttipullossa niin sitte lääkepipetillä. Meidän leikki-ikäisen kakkapanttaus saatiin loppumaan vanhalla tarrakikalla, eli sai ison hienon tarran seinälle joka kakasta. Sitten tuli aika kun sekään ei enää auttanut niin pappa keksi sanoa tytölle, että pitää aina pomppia niin kakka tulee paremmin. Tämähän toimi loistavana psykologisena helpottimena - tyttöhän pomppii aina jos tuntuu, että kakka ei tule niin johan kulkee! Eli kokeilkaapa samaa, voi se oikeastikin vähän auttaa. Ja sitte vielä tyttö rupes kakkaamaan pytyllä, se asento ilmeisesti oli jotenkin parempi. Nyt kakkaa pelkästään pytyllä. Tsemppiä, kyllä se siitä! Tule oinasmamma ja muutkin kertomaan auttoiko joku kikka kolmonen teillä! Ja miksei hei leikki-ikäisellekin vois juottaa/pipetoida sitä luumumehua? Sitte on ainakin vaikeempi pantata;)
Tuosta muiden viesteihin KOMMENTOIMISESTA vielä - semmonenkin pointti tuli mieleen, että jos joku on pinnon alussa kysynyt jotain ja luen jonkun vastauksen siihen niin totean mielessäni että toihan oli hyvä vastaus, turha sitä toistelemaan. Tai jos jollekulle on jo useammin toivoteltu jotain asiaa niin ajattelen, että onkos kornia mun vielä toivottaa. Että siksi ehkä ite en sitte niin paljon semmosia tee kun koen että muut on jo hoitaneet ne;)
Ja minusta VERTAILU on ihan hauskaa, kiva kuulla mitä muut vauvat puuhaa ja mitä kenties odotettavissa. Hauskaa on minusta " verrata" omia lapsiakin keskenään, että kuka teki milloin ja mitä. Ei sillä että kumpi olis parempi vaan ihan vaan for fun. Ite ajattelen enempi silleen että kyllä kaikki 3 vuotiaat sitte osaa jo syödä itse, kävellä, käydä potalla jne;)
Meillä on poitsu ollu muutaman kerran hetken SAUNASSA, pisut tulee nopeesti ilman vaippaa joten ihan käytännön syistä ei oo kovin usein otettu mukaan. Kun oppii istumaan niin laitetaan varmaan kanssa ammeesssa alalauteelle.
Emppusimppu - noi vierotusjutut yms. projektit menee usein paljon helpommin kun aattelee, meillä ainakin semmonen kokemus. Sitte tulee jälkikäteen semmonen olo että höh, miksei aiemmin kokeiltu. Joten tsempit!!
Jotain vielä oli, mutten muista. Joten ei muuta kun hyvät yöt!
Papuna
ekaks pitää sanoa ja nostaa hattua oikeesti yh-mammoille,ite en varmaan jaksais tämmöst rumbaa..aamusta iltaan riittää tekemistä,klo:20.30 alkaa oma rauha.
on meillä ollut hauskaa,ollaan mm.alettu esikon kanssa pihalla peiliä ja mulla pikkanen sylissä,iidastahan se oli hauska leikki ja nauraa räkätti aina kun käännyin.
unesta, pate(ko) se kyseli?!: ite meen samaan aikaan iidan kanssa nukkuu joten unia itelle tulee 9-10h.oon tehnyt näin alusta asti,joten suht hyvin saanut nukkuu.välillä toki on 100 tutitusta yms..herään iidan öhinöintiin jne.
sitten alapää termeistä :D joo yllätys että mähän taidan ainoo olla joka sitä käyttää,ja varsinkin tossa muutamanpvän takasessa " kissatappelussa" etenkin. että ei ehkä kuulu,mutta varmasti jokainen käyttää jotain vastaavaa sanaa ku on oikeen pottuuntunut?!
noh tehkööt se siis miinusta jälleen mulle :D..ihan sama!!!
pakko tähän tämmönen juttu laittaa että: JOS ET TUNNE niin ÄLÄ TUOMITSE ;)
mutta nyt riittää löpinät tält erää..mukavaa ulkoilupäivää kaikille..
PS: onkos ketään muuten höynäytetty tänään?
EMPPUSIMPULLE tsempityksiä vieroitukseen. Joskus ne asiat meneekin sitten helpommin, kun etukäteen ajattelee. Meillä ainakin kävi niin, ku opetettiin poika nukahtaan itekseen pinnikseen, kun sitä ennen aina kanniskeltiin uneen. Toivottavasti teilläkin käy niin! Tsemppiä!!!
K.P.H:lle: Kyllä mäkin täällä välillä noijun ku lohilappalainen. Välillä sitä vaan pitää käyttää voimasanoja, ku joku asia pännii!! =)
Mutta me lähetään nyt koko perheen voimin ulkoileen, kun on ihana ilma, vaikka muka lupasivat kylmenevää. Ei kylmennyt ainakaan täällä =) Aurinkoista sunnuntaita kaikille!!!
Ikarus ja Saku
Heti ensimmäiseksi kiitokset Jamssalle, Oinasmammalle, Ikarukselle, Emppusimpulle ja Pumpulille tsemppauksesta! Pöly on laskeutunut keskustelun tiimoilta, mutta en edes halua ottaa lapsilukua tai koko parisuhdeasiaa uudelleen esiin kun en tiedä yhtään mitä odottaa. Sen tiedän, ettei miehellä tosiaankaan ole eroaikeita tai mitään niin valtavaa kriisiä, mutta joskus en vain ymmärrä hänen haikailuaan kahdenkeskisten aikojen perään. Minä esimerkiksi haluaisin lähteä ulkomaille reissuun koko perheen kera, hän taas kahden kesken minun kanssani. Viikonloppuisin mies haluaisi lähteä pitkästä aikaa kahdestaan viihteelle eikä tunnu millään ymmärtävän, ettei pikku-ukkoa voi vielä jättää hoitoon totaalisen tuttipullosta kieltäytymisen takia.
Pumpuli: tuon lukemasi jutun pointti kuulostaa kyllä siltä, että siitä saattaisi olla kyse. Meillä minä olen aina kiltisti noussut esikoisen kanssa aamuisin kun mies on jäänyt nukkumaan, mutta nykyisin toisen lapsen syntymän jälkeen mies joutuu myös vuorollaan nousemaan ettei tämä mamma hypi väsymyksestä seinille. Sama juttu pätee moneen muuhun asiaan kuten kotitöihin ja vapaa-ajan järjestämiseen yleensä, kahden kanssa asiat ovat jo mutkikkaampia ja vaativat enemmän joustoa puolin ja toisin kuin yhden lapsen kanssa. Noh, eivätköhän asiat jotenkin järjesty, vaikka välillä tuntuu että me ollaan ihan eri planeetoilta näiden ajatustemme kanssa. Huoh...
Ikarus: meillä on saunottu pariin otteeseen lempeissä löylyissä alalauteilla istuen ja vesisaavin kanssa loiskutellen.
Emppusimppu: miten sujui ensimmäinen vieroitusyö?
Pantoufle
Hyvää palmusunnuntaita kaikille!
Enpä ole kirjoitellut kolmiseen viikkoon, vaikka kotiuduimme puolitoista viikkoa sitten onnistuneelta Kanarian reissulta. En olisi uskonut, että seitsenkuisen kanssa matkustaminen voi onnistua noinkin hyvin. Veera oli kuin kala vedessä koko ajan. Hänen päätehtävänä oli hurmata muita sekä matkustajia että paikallisia! Eli jos joku suunnittelee lomamatkaa, niin voin suositella. Kun vaan menee koko ajan lapsen ehdoilla, eikä aseta itselle etukäteen liian suuria tavoitteita ja aikatauluja.(Olimme Maspalomaksessa, joka on lapsiperheelle ihanan siisti ja rauhallinen kohde)...
Täällä palstallahan on ollut tosi kiivasta keskustelua ja lukemista aina niin paljon, etten tosiaan itse ole ennättänyt kirjoittamaan. Hyvä välillä päästää paineita ulos, mutta toivottavasti mitään suurempia ristiriitoja ei eloisien välille synny.
Sitten vielä hieman omaa napaa: Meillä on ollut yöt ihan järkkyjä niin kuin monella muullakin. Jopa kymmenen tutitusta yössä. Olen ollut aika tööt. Mutta viime yönä tyttö teki temput: nukahti puoli kymmeneltä ja sit heräsi ekan kerran vaille kuusi! En ollut silmiäni uskoa, kun katsoin kelloa! Annoin tissiä ja nukkui vielä puolitoista tuntia: ihanaa! Nyt on pitkästä aikaa pirteä olo.
ovikello soi....Taas oli neljä ihanaa virpojaa. Minusta ne ovat mukavia, toisiahan ne ärsyttää.
Aurinkoista sunnuntaipäivää kaikille :)
Puppe29(+1, kääk!) ja nukkuva Veera
...vitsa sulle, pizza mulle! Tai pissa, kuten Huhtin poika sanoi =) Hassuja kyllä nämä pienet puhujat. Meidän isot pojat kun hermostuu jänkkää jotain vastaan, kun sanon, että " ei meillä ole sitä tai tätä" niin takaisin tulee tarmokas OLE, vaikka pitäisi sanoa ON!
Kiva kuulla teistäkin Puppe ja onnistuneesta matkasta!
Emppu tulehan kertomaan yöstänne!
Voimasanoista vielä. Tuskin kukaan meistä niin pulmunen on, ettei niitä käyttäisi. Tuota naisen alapään rumampaa termiä käytän minäkin, kun lyön varpaani, pudotan taiinakulhon tms. vatsaavissa tilanteissa. Joskus anoppikin v---tuttaa, joten en minä sillä tarkoittanutkaan. On vain tilanteita ja tilanteita, toiseen se käy ja toiseen ei. Tässä kun kirjoittaa niin menee vielä tovi ennenkuin painaa ok , joten pahimmat pölyt voi vaikka deletoida, jos siis haluaa, Mutta kuten oon sanonu, kukin kirjoittaa omana itsenään ja minä voin jättää lukematta tai poistuta listoilta, jos se niin paljon haittaa tällaista siveyssipulia kuin minä. Antaa kaikkien kukkien kukkia, se oli vain minun mielipiteeni ja komppaus Patelle.
PANTUFLE, kiva kuulla että pahin pöly laskeutunut. Hyvä näkökulma toi Papunankin kirjoitus, että välillä vaan purkaa itseään toiselle ja saa itsensä ja tilanteen kuulostamaan pahemmalta kuin se oikeasti onkaan.
Mahtava ilma, vaikka ikävä kyllä viilenemään päin. Nautitaan siis vielä auringosta täysin rinnoin!
Meille tulee iltapäivällä tuttuja vieraita, joten nyt leipomaan.
Pumpuli
vaikka ihan sen kunniaksi, että viime viikolla tein lopullisen päätöksen jäädä elokuuhun 2008 asti hoitovapaalle. Eikös kotiäitien päätyö ole roikkua netissä, joten nyt meikäläisen pitää kovasti tsempata! Toki olen lukenut tätä palstaa mielenkiinnolla säännöllisen epäsäännöllisesti ja tapaamisissakin olen norkoillut (kiitos vaan perjantaisesta), mutta kirjoittelu on jäänyt hävettävän vähiin. Tuntuu, että kirjoitustaitokin on ruostunut; välillä sähköpostienkin kirjoittaminen vaatii suuria pinnistelyjä ja ponnisteluja.
Palstan lukeminen on kyllä ollut sangen antoisaa, kiitos siitä kaikille reippaille kirjoittelijoille. Se jo aiemmin mainittu " antaa kaikkien kukkien kukkia" asenne sopii minunkin mielestäni tällaisille palstoille parhaiten. Kirjoittakoon kukin tyylillään asiasta tai asian vierestä, Hulluista päivistä tai hulluista päivistä, kokonaisista öistä tai sadasta tutituksesta, vastasyntyneistä, uhmaikäisistä tai vaikkapa 16-vuotiaista - kaikki kelepoo ja kaikki tiedonmurut ovat kotiinpäin. Kohtahan nimittäin on niin, että nämä meidänkin murut ovat niitä uhmaikäisiä ja toinen hujaus, niin niitä 16-vuotiaita...
Meillä vietetään vasta ensi viikolla esikoispojan 7-kuukautispäivää elikkäs me kuulutaan elokuisten juniorijaokseen syyskuussa syntyneinä. Vauva-aika on kulunut hujauksessa, ja meillä se on ollut sangen leppoisaa eloa. Saatiin siis sellainen helppo harjoitusvauva kuten esikoisen kuuluukin olla. Tosin oma tahto (vaiko jo kahdeksan kuukauden eroahdistus?) on viime aikoina nostanut päätään ja välillä keuhkojen karstat ovat saaneet kunnolla kyytiä. Mutta kyllä maailmaan ääntä mahtuu!
Jaahas, ajatus katkesi kun kävi virpojia ovella, joten paree lopetella. Aurinkoista aprillipäivää kaikille!
t. Töppönen ja poika
nallu: Meidän mato tosiaan jäi ! Ei ole eka kerta kun unohdan leluja jonnekin...Kiva kun poimit talteen. Pidä jemmassa vaan mua varten ja saa sillä leikkiäkin sillä välillä ;)
Ja heti aamusta menin niiiin vanhanaikaiseen. Mies tuli ulkoa ja sanoi: " Mites sun autosta on vasen eturengas tyhjänä?" Hyvä etten vetässy aamukahveja väärään kurkkuun kun pomppasin ikkunaan. Sadattelin jo, että nytkö rengas kun perjantaina keskellä ruuhkaa alkoi kytkin huutamaan. En tiedä kumpi oli suurempi, harmitus se että lensin lankaan vai huojennus siitä että se olikin Aprillia. Ei kuitenkaan mikään mukava alku aamulle.
Ope: Tulehan takaisin virkistyneenä kun olet kevätloman pitänyt. Lomaksihan se vaan jää, I hope so :)
Mä kanssa allekirjoitan tuon jutun jonka Pumpuli oli lukenut jostain lehdestä. meillä Mies pääsi esikoisen aikana niin helpolla kodin ja lapsenhoidon suhteen, että näin jälkeenpäin ihan harmittaa. Hän hoiti kyllä poikaa mutta omista lähtökohdistaan käsin, silloin kun itsestään tuntui siltä. Nyt kun on kaksi niin tottakai tarvitsen hänen apuaan ja oletankin hänen auttavan niin kodin kuin lastenkin hoidossa. Mies tuumasikin tässä taannoin, että kyllä hän onkin väsynyt. Taisi vauva-arki iskeä lekalla takaraivoon. Kuten Pantoufle myös minä olen yrittänyt keskustella miehen kanssa mahdollisesta kolmannesta lapsesta. Meillä miehellä tahtoo vaan aina mennä kuulo ja ymmärrys kun vauva tulee puheeksi. Ärsyttävää kun toinen ei ota tosissaan asiaani. Eihän se vauva ihan vielä olisi ajankohtainen mutta minusta olisi vaan niin mukava jutella asiasta.
Air: Minua ihan jännittää hetki kun esikoinen jättää unet pois. Pojalla olikin vaihe kun nukahtaminen oli hankalaa ja päiviä kun päikkärit jäivät väliin. Kyllä ne päikkärit ovat ihanat jos ne varsinkin sattuu lapsille yhtäaikaa.. rauhallinen hetki roikkua vaikka täällä teidän ilona ;) Toivottavasti saat jossain välissä hieman huokaista.
Virpojia meillä on käynnyt runsaasti. Poika on ihan jännityksestä soikeana kun ovelle tulee pikku-noitia. Minä hoidan palkan maksun ja poika kiikuttaa tunnollisesti vitsat maljakkoon. Vienosti sanoo " Khiitti." virpojille saadessaan oksan :)
Meillä pojan puheenkehitys on viivästynyt joten nuo pienet sanat tuntuvat entistä tärkeämmiltä.
Tuli tuossa mieleeni kun ikkunasta katselin ulos, että kuinka mahtaa olla ensi tapaaminen toukokuussa. Mahdetaankohan päästä jo puistoon evästämään??
pubu ja Anni 2908 ja isoveli 08/04
pubu: Kuulostaisi meikäläisestä ihan kivalta mennä puistoon evästämään jos olisi lämpimät kelit ;) Niin ja vauvat sinne ryömimään luonnon helmaan niissä kevätreleissään.
joo,munkin mielestä puistottelu kuulostaa kivalle,saa vaavit raitista ilmaa jne..jos vaan lämmintä piisaa ;)
Esikoinen hoiti leiviskänsä hienosti jotta mamma pääsee illalla herkuttelemaan, niinhän se menee kun muuten syötäs viel ens pääsiäisenä noita herkkuja kun ei niitä voi hirveesti tytölle antaa, " kilahtaa" niin helposti...
SAUNASSA on mein hilpu käyny ihan vauvasta lähtein, siellä se polskuttaa vettä ammeesta kiukaalle :D
joku muu kommentoitava oli... ei muista mikä... palailee!
hanneli ja mukelot
Kiva kuulla teistäkin TÖPPÖNEN ja PUPPE. Joskohan sitä itsekin joskus rohkastuisi vauvan kanssa pitemmällekin (lue: ulkomaille) reissuun, matkakuumetta on jo tovi ollut....
Meillä ei oo virpojia käynyt, mutta täällä päin ne ruukaakin käydä vasta pääsiäislauantaina.
Missäs muuten luuraavat KERUTUS, PIKKU-RUU, NEEUSKA, VAAGA, PIKKU-ODESSA, BABYPERHONEN, PANTTERI, MANTSE, VIETERI... jne... Tulkaahan kirjoitteleen.
Juu, mutta mä lähen nyt telsun ääreen!
Ikarus
OPE olikin jossakin vaiheessa huhuillut, mutta eipä ole ollut energiaa näppistä naputella :( Ja sitten on kyllä jäänyt pinotkin lukematta eli enpä oikein osaa mitään kommentoidakaan.
Onpas täällä ollut vilkasta keskustelua. En tosin ole muita kun tämän pinon nyt lukenut. Täytyypi sanoa, että itse luen kyllä kaikkien viestit, mikäli koneen avaan. Kommentoimaan enkä useinkaan edes kirjoittamaan en tahdo ehtiä. Ja toisinaan tuntuu, että tämä omasta navasta kirjoittaminen ei nyt jaksa muita " aktiivejä" kiinnostaa. Pakko kuitenkin jonnekin saada laittaa ajatuksia.
Meillä esikoinen on jättämässä kai päikkäreitä vähemmälle ja äidin hermoa kiristää, kun neiti ei öisin edelleenkään nuku :( Vähintään tunnin välein herää kiljumaan. Epäilin syyksi ummetusta, joka vaivaa eikä mitkän konstit tunnu autavan. Peräruiskeen jälkeen nukkuikin vain yhdellä herätyksellä, mutta nyt ollaan taas palattu vanhaan. Väsymys on tällä äidillä aivan tajuton.
Tapaaminen meni nyt sitten ihan ohi, kun miehen vanhemmat on Englannista täällä. On mukavaa, kun vievät esikoisen aina pitkille kävelylenkeille. Ensi kerralla yritetään mukaan.
Meillä neiti siis on keksinyt liikkumisen ihmeellisyyden. KYSYMYS: LIIKKUUKO KENENKÄÄN MUUN VAUVA KIERIMÄLLÄ???? Meillä ei siis muuta tapaa kuin vain oikealle kieritään ja toisinaan navan ympäri yritetään. Näyttää ihan hassulta tuo meno, mutta neiti on iloinen, kun liikkumaan pääsee :)
Syöminen meillä takkuaa, samoin kakkaaminen ja yönukkuminen. Muutoin neiti on yhtä aurinkoa päivisin ja nukkuu kolmet reilu tunnin unet ulkona.
Tässä meidän pikaraportti ja toivottavasti tässä pian löydän energiaa palaita palstailemaan aktiivisemmin. nyt neiti heräsi eli OIKEIN IHANAN AURINKOISTA VIIKONLOPPUA KAIKILLE!
Air ja neiti 28.08 sekä poju 12/04