Miten työtön voi toimia oikeasti näin?
Eli elintapatyötön Tomi, 47, kertoo lehtiartikkelissa, että ei laiskuuden vuoksi mene töihin vaan pelaa vain kotona, jonka vuoksi hän on ostanut uuden hienon television, xBoxin, pelikonsolit yms. Joita lyhentää 100€:lla kuukaudessa. Ruoat käy hakemassa 5 kertaa viikossa ruokajonoista ja lopuilla 450€ käyttörahalla asumiskulujen ja sähköjen jälkeen (jotka kela maksaa lähes kokonaan) niin on varaa ravintolapitsoihin, olueen ja sätkäpapereihin ja herkkuihin.
Silti diakoni maksaa yhteishuoltajuudella olevan poikansa extrakuluja ja Kelalta saa 8€ extra ruokarahaa niiltä päiviltä kun poika on hänen luonaan.
Eli voiko tosiaan ottaa velkaa kalliisiin pelijuttuihin ja maksaa niitä, ja Kela auttaa sitten muissa elämänmenossa jos 450€/kk ei riitä humputteluun ja ruokaan.
https://kotiliesi.fi/ihmiset/talous/pitkaaikaistyoton-tomi-on-tottunut-…
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmis jäte. Tuet pois.
Ja iteltä tais tulla äidinkielestä hylätty. Huutista.
Pilkun nussija kusipääkin tuli itkemään tänne.
Tuetpois itkijä vinkuu eikä osaa kirjoittaa.
Mistä ne kaivaa mediaan haastateltavaksi näitä pahimpia lusmuja?
Ihmiset, jotka eivät tunne henkilökohtaisesti ketään työtöntä, kuvittelevat, että kaikki työttömät ovat tuollaisia. Ja kun me rehelliset työhaluiset vailla vakituista työpaikkaa olevat haemme töitä, emme pääse edes haastatteluun, koska meillä on leima otsassa, ja siinä lukee LUSMU.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuet pois työttömiltä. Suomi nousuun
V i t t u mitä ääliöitä näihin ketjuihin eksyykään. 300,000 työtöntä, ja 50,000 työpaikkaa ... aikamoinen kaaos tulisi.
Mitä helvettiä te täällä revittelette jotain vuosikausia vanhoja juttuja, joista tuet on jo pienentyneet huomattavasti.
Onpahan taas kadehdittavaa, kun käydään ruokajonossa ja nähdään nälkää.
Ja ai kauheeta, pelaakin vielä! Mitä sitten pitäisi tehdä? Rikoksia vai? Juoda hulluna?
Palsta sekopäät levittävät vihapuhetta työttömistä taas kerran.
MISSÄ LUVATUT 100 000 UUTTA TYÖPAIKKAA?
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka eivät tunne henkilökohtaisesti ketään työtöntä, kuvittelevat, että kaikki työttömät ovat tuollaisia. Ja kun me rehelliset työhaluiset vailla vakituista työpaikkaa olevat haemme töitä, emme pääse edes haastatteluun, koska meillä on leima otsassa, ja siinä lukee LUSMU.
Tämäpä tämä!!! Tulee fiilis että kannattaako edes yrittää kun meihin yritetään väkisiin pistää tälläistä leimaa. Ja tämäkin juttu on vuodelta 2023.
Mua myös kiinnostaa, että miten ihmeessä on löytänyt 320€ maksavan kämpän kahdelle henkilölle, vaikkakin maksaisi itse siitä vain 152€. Halvin minkä itse löysin Helsingistä 20 vuotta sitten maksoi 550€ ja oli pieni yksiö yksityiseltä vuokranantajalta. Ei sinne kahta sänkyä mahtunut tai edes kunnollista ruokapöytää tai sohvaa. Jos olisin Tomi niin hommaisin isomman kämpän itselle ja pojalle ja jättäisin kaljan ja herkkujen mussuttelun vähemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Meidän ydinperheessä niin vanhemmat jo eläkkeellä ja 2 kolme-nelikymppistä lasta työttömänä omasta tahdosta. Vain yksi tekee töitä, mutta hänkin oli yli vuoden työttömänä hiljattain. Tunnen henkilökohtaisesti myös aika monta muuta työtöntä. Outoa jos joku ei tunne ketään työtöntä tai ole sellainen ollut. Ei kaikki todellakaan halua tehdä koko elämäänsä töitä putkeen. Jotkut haluaa pitää myös taukoja työelämästä jos taloudellinen tilanne sen sallii. Suurin osa kansalaisista on velattomia ja osaavat säästää rahaa, ei siihen vaikuta onko työtön vai töissä. En itse ainakaan halua alkaa elämääni vasta eläkkeellä, en edes tiedä, olenko silloin terve tai minkälainen maailma silloin on.
Työttömyys turvasta on poistettu lapsi korotukset 2024
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän ydinperheessä niin vanhemmat jo eläkkeellä ja 2 kolme-nelikymppistä lasta työttömänä omasta tahdosta. Vain yksi tekee töitä, mutta hänkin oli yli vuoden työttömänä hiljattain. Tunnen henkilökohtaisesti myös aika monta muuta työtöntä. Outoa jos joku ei tunne ketään työtöntä tai ole sellainen ollut. Ei kaikki todellakaan halua tehdä koko elämäänsä töitä putkeen. Jotkut haluaa pitää myös taukoja työelämästä jos taloudellinen tilanne sen sallii. Suurin osa kansalaisista on velattomia ja
Se on ok,jos elättää itsensä säästöillä.
Työttömyysturvan lapsi korotukset on poistettu 2024 sekä asumistukea on leikattu reippaasti 2024 .jutun etuus tiedot eivät näin ollen pidä enää paikkaansa .vastaavassa tilanteessa olevilla tuloksi jäisi työmarkkinatuki 595 e ja muutama kymmenen euroa asumistukea.leipäjonoista ei enään saa juuri mitään ja, tilanne on yhtä huono joka paikassa. Tein soitto kierroksen useisiin paikkoihin .
Jos ei tarjota kunnon palkkatöitä niin sitten tehdään kuten Tomi. Pelataan ja ryypätään päivisin. Minulla on paljonkin tekemistä työttömänä. Teen pimeitä töitä ja kerran ostin veneen 400 eurolla jonka kunnostin täysin ja myin veneen ja tienasin sillä 1000 euroa. Olen myös ostanut huonekaluja ja kunnostanut niitä. Ostin kerran puutavaraa ja tein leikkimökin. Myin sen voitolla ja tienasin 700 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Töitä saa jokainen joka on hakijoista paras. Miksi et siis itse saa töitä? Pitäisikö sinun kehittää osaamistasi? Opiskella vaikka äidinkieltä, kieliä tai tekoälyä? Kyllä itse olen aina töitä saanut heti kun olen halunnut. Teen toki etätöitä min. 4300€:n palkalla 30h eli en tarvitsee omaa toimistohuonetta. Voin siis tehdä töitä ympäri maailmaa, eikä minun tarvitse asua samalla paikkakunnalla kuin työnantajani. Irtisanouduin kyllä vuosi sitten töistäni koska huvitti olla työtön. Sain saman tien kilpailijoilta 2 työtarjousta, jotka voimassa 5 vuotta. Lisäksi vanha työnantajani sanoi, että voin palata töihin koska vain haluan, vaikka osa-aikaisena tms. Katson siis josko nappaisi tässä 4 vuoden sisällä taas tehdä jotain etätöitä vaiko ei. Kyllä nyt töitä aina saa jos on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa velkaa kun työtön. Vai onko rikkaita omaisia jotka takaavat?
Tokkopa nuo pikavippipaikat mistä saa lainan käytännössä heti pahemmin mitään työtilanteita tarkastelee.
Ei nykyään ole mitään pikavippejä
Ap:n piti sanoa erikseen xbox ja pelikonsolit että kuulostaa enemmältä ja nostaa vihaa paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Ketä ne työhaastattelussa sitten pyytää työhaastatteluun jos ei teitä lusmuja työttömiä. Jonkun poliitikon tai vakituisessa työssä olevan huumepoliisin? Kyllä yleensä haastatteluihin nimenomaan pyydetään niitä työttömiä. Tai itse en ainakaan pystyisi olemaan kahdessa työpaikassa samaan aikaan.
Missä on ruokajono 5 kertaa viikossa?
Moni työtön matkustelee vuodesta toiseen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuet pois työttömiltä. Suomi nousuun
V i t t u mitä ääliöitä näihin ketjuihin eksyykään. 300,000 työtöntä, ja 50,000 työpaikkaa ... aikamoinen kaaos tulisi.
Minä ja paras kaverini ainakin irtisanouduimme omista töistämme ihan omaksi huviksemme koska halusimme matkustella kun vielä pystyy, eli emme me ainakaan kilpaile mistään töistä ainakaan pariin vuoteen, vaikka työttömiä olemmekin. Annoimme paikkamme niitä haluaville, olkaapa hyvä älkääkä valittako.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap kaivoit vanhan jutun?
No kyllähän se tiedetään, kysessä on pakkomielle: tällä palstalla on YKSI(1) henkilö, joka spämmää työkseen kaikenlaista, mikä vain voisi herättää yleistä lynkkausmielialaa työttömiä kohtaan.
Pilkun nussija kusipääkin tuli itkemään tänne.