Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten työtön voi toimia oikeasti näin?

Vierailija
13.07.2025 |

Eli elintapatyötön Tomi, 47, kertoo lehtiartikkelissa, että ei laiskuuden vuoksi mene töihin vaan pelaa vain kotona, jonka vuoksi hän on ostanut uuden hienon television, xBoxin, pelikonsolit yms. Joita lyhentää 100€:lla kuukaudessa. Ruoat käy hakemassa 5 kertaa viikossa ruokajonoista ja lopuilla 450€ käyttörahalla asumiskulujen ja sähköjen jälkeen (jotka kela maksaa lähes kokonaan) niin on varaa ravintolapitsoihin, olueen ja sätkäpapereihin ja herkkuihin.

Silti diakoni maksaa yhteishuoltajuudella olevan poikansa extrakuluja ja Kelalta saa 8€ extra ruokarahaa niiltä päiviltä kun poika on hänen luonaan.

Eli voiko tosiaan ottaa velkaa kalliisiin pelijuttuihin ja maksaa niitä, ja Kela auttaa sitten muissa elämänmenossa jos 450€/kk ei riitä humputteluun ja ruokaan.

https://kotiliesi.fi/ihmiset/talous/pitkaaikaistyoton-tomi-on-tottunut-…

Kommentit (160)

Vierailija
21/160 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työttömät ei ole köyhiä. Olen tällä hetkellä työtön mutta rahaa on ihan riittävästi tilillä ja omakotitalo,  hyvä koulutus ja työkokemus. Töitä saan sitten kun saan. Mitään paskaduunia en ota vastaan. Joku itsekunnioitus täytyy olla. 

Vierailija
22/160 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut työttömänä veneen, perämoottorin, monta polkupyörää, 800 euron telkkarin, ps 5 konsolin, pari läppäriä, pelejä pleikkariin, olin myös norjassa 2 kuukautta pyöräilemässä. En näe että minulta puuttuisi mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/160 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois alkaa samanlaiseks kun en kumppaniakaan saa

Vierailija
24/160 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole leipäjonosta hakenut leipää vaan leivon leivän itse niin saan aina tuoretta. Opin leipomaan jo 14 vuotiaana.

Vierailija
25/160 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä ap voit olla jonkun korollisesta velastakin kateellinen? Minulla on maksamatonta opintolainaa 28 000 euroa, kuinka vihreä olet juuri nyt?

Vierailija
26/160 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nostan tuet käteisenä ja olen säästänyt käteistä 15 vuotta. Työttömänä pärjää jos ei juopottele rahojaan.

Vierailija
27/160 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, lapsikorotuksia ei enää saa. Juttu vuodelta 2023.

Työttömien haukkujat on epätoivoisia. Kaivaa ikivanhoja juttuja, joilla yrittää todistaa, että kaikki työttömät on loisia. 

Vierailija
28/160 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuet pois työttömiltä. Suomi nousuun

Vierailija
29/160 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 euroa päivässä on aika hyvin. Tosin jos on lapsi vuoroviikoin niin sitten ei.

Vierailija
30/160 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin rakennusfirmaan puupakkaus ja painepesuriauto-hakemuksen ja Kaarinan ev- lut kirkkoonkin. Hakemuksessani lukee #arrastan moottoripyöräilyä, Israel-myönteisyyttä, anti-prideä ja antipropalestiinalaisuutta. Luulisi, että noilla asenteilla ja krediiteillä vähintään arkkipiispaksi.

Vierailija
31/160 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvällä tuurilla pelaamisesta alkaisi tulla tuloja niin paljon että voi lopulta päästä eroon tuista, joten kannattaisi ehdottomasti suosia näitä nykyajan internet tulonhankkimismuotoja, eikä wanhanaikaiseen suomalaiseen tapaan yrittää estää kaikki mahdolliset tulovirrat mitä virkanilkki vain keksiikään.

Vierailija
32/160 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan saavutamme täydellisen kommunismin, kaikki ihmiset voivat elää näin!

terv: Edistyksellinen humanisti

Vierailija
33/160 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka silloin pitää yhteiskuntaa yllä? Korjaa tiet, hoitaa sairaat, opettaa lapset jne.? 

Vierailija
34/160 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka silloin pitää yhteiskuntaa yllä? Korjaa tiet, hoitaa sairaat, opettaa lapset jne.? 

Valtio hoitaa kaikki. Demari Ana lupasi.

Vierailija
35/160 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kenenkään pitäisi tehdä jotain sun puolesta? Itse voit hoitaa lapsesi ja talosi tien ja muut ongelmat. Vaadit, että joku opiskelee 12 vuotta vain siksi, että sun avioerosi menis sujuvammin tai haimasyöpäsi sais parempaa hoitoa? Hoida itse ja opettele, Urpo.

Vierailija
36/160 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matalapalkkainen ulkomailta tuotettu etninen työvoima.

Samantyyppinen järjestelmä kuin Dubaissa tai ennen Etelä-afrikassa.

Nyt jo suurin osa vessojen siivoojista, taksikuskeista ja Wolteista on etnisiä joten hyvää vauhtia ollaan menossa kohti tuhatvuotista valtakuntaa.

Arbeit macht frei.

Vierailija
37/160 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat menoni ovat n. 4000€/kk. Raha kuuluu kiertoon. Köyhäilemällä köyhtyy koko kansakunta.

Vierailija
38/160 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömän yksinhuoltajaäidin pojalta puuttui (työssä käyvän) miehen malli. Siinä on juurisyy.

Millaisilla elämänvalinnoilla ja politiikalla ehkäisemme "Tomien" määrän kasvua yhteiskunnassamme. Sitä sopii jokaisen miettiä.

Vierailija
39/160 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä nostan tuet käteisenä ja olen säästänyt käteistä 15 vuotta. Työttömänä pärjää jos ei juopottele rahojaan.

Siis toisten rahoja.

Miten niin toisten rahoja? Omia rahoja ne on. Vai onko sun rahat työnantajan rahoja? Kaikki maksaa veroja tuloistaan, ihan sama et onko ne Kelalta vai jäätelökioskilta. Itse voi päättää ottaako ansiosidonnaista 1800€/kk vuoden verran ja matkustelee ja sitten tippuu 600€ työttömyystuelle niin kuin mä. Vai haluaako käydä töissä viis kertaa viikossa 7,5h ja ansaita nettona 3200€ ja laittaa säästöön rahastoihin osan ja pitää ainoastaan 5 viikon kesäloman.

Vierailija
40/160 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa velkaa kun työtön. Vai onko rikkaita omaisia jotka takaavat?

Tokkopa nuo pikavippipaikat mistä saa lainan käytännössä heti pahemmin mitään työtilanteita tarkastelee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi