Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystyisin elämään omaisuuteni tuotoilla, haluatko kysyä jotain?

Vierailija
13.07.2025 |

Vastaan, jos osaan.

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä sun varasi nyt on ja mitä ne tuottavat. Itsellä sama tilanne, mutta käyn töissä, ettei pääoma kulu. 

Omistan kiinteää omaisuutta pääasiassa, tuotot käytän omaisuuden hoitoon ja investointeihin. Ap

Tarkoitit siis, että omistat asuntoja, joita vuokraat. Ja että käytät vuokratuotot vastikkeisiin ja lainoihin. Niistä ei jää elämiseen. Näinkö?

Ei, en omista yhtään vuokra-asuntoa, se ei ole mun juttu. Tässä on joku muu, joka on kertonut siitä. Ap

Vierailija
62/94 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minun ole mistään erityisestä tarvinut kieltäytyä, vaikka säästä ja sijoitan joka kuukausi. Omistan 5 sijoitusasuntoa ja muulla tavoin sijoitettuna on noin 50k

Eikä niissä asunnoissa ole iso työ? Eikä yleensä kovin kummoinen katetuottoprosenttikaan. 

Mitä työtä niissä olisi? Siellä ne ovat vuokralaisten koteina ihan rauhassa. Katetta tulee sen verran, että vuokralaiset käytännössä maksavat minun lainani. Se riittää tässä vaiheessa asuntojen osalta. 

Hyvä että lainoihin kuitenkin riittää. Tuleeko paljon remonttikuluja, perintäkuluja tai tyhjiä kuukausia asukkaiden välissä? 

Remonttikuluja on tullut ehkä 2000€ kaikista 5 asunnosta yhteensä tässä vuosien varrella. Suurin osa kululista ennen kuin asunnot menivät vuokralle. Perintää ei ole tarvinut harjoittaa ja asunnoista vain yksi on ollut 1kk ajan tyhjillään. Ja ennen kuin joku taas kuvittelee, että olen ap: en ole :D

Vierailija
64/94 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskit siis omaisuutesi tuotoksi vuokratuoton ja pidät lainojen maksua investointina. Senkö takia et pysty elämään sillä tuotolla? 

Mitä höpötät? En ole puhunut mitään omaisuuden tuotosta tai investoinneista. Enkä varsinkaan siitä, pystynkö elämään omaisuuden tuotolla vai en. Kerroin vain, ettei minun ole tarvinut kieltäytyä mistään erityisestä säästääkseni ja sijoittaakseni. 

En höpötä. Etkö enää itsekään muista, mitä olet aeimmin sanonut? Aiemmin kirjoitit näin: "Omistan kiinteää omaisuutta pääasiassa, tuotot käytän omaisuuden hoitoon ja investointeihin. Ap".  Onko sinulla siis jokin muu syy, miksi mieluummin käytät tuotot omaisuuden hoitoon ja investointeihin, etkä elä niillä tuotolla?

Vierailija
65/94 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksi hyvä tapa tässä kohtaa käyttää 10 000 ylimääräistä 4kk puskurin lisäksi, jos työt loppuu todennäköisesti ilman ansiosidonnaista vuoden lopussa. Asuntolainaa ei saa, sijoittamiseen en oikein usko tässä maailmantilanteessa. 

Pelkäänpä, etten osaa vastata. Itse varmaan käyttäisin tuon työnohjaukseen, jos työuraa on vielä jäljellä ja tekisin jonkun tärkeältä tuntuvan maisemanvaihdoksen, jos ne vaikka toisivat uusia ideoita yrittämiseen. Kymppitonni on aika pieni raha, joka kuitenkin kuluu nopeasti ihan elämiseen, joten siihenkin pitää varautua. Käyttäisin rahan tavalla tai toisella sen hahmottamiseen mitä haluan seuraavaksi tehdä työssä ja elämässä, uusia näkökulmia. Ap

Vierailija
66/94 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sinulla on omaisuutta, jonka tuotoilla pystyt elämään?

Tämä on varmaan huono vastaus, mutta en ihan tarkalleen tiedä. Tiedän vain mitä tuotto on. Ap

Mikä se tuotto on nettona kuukausitasolla pääomaveron jälkeen? 

Palkansaajan ajatus lienee jakaa aina tulot säännöllisiski kuukausituloiksi, mutta kun olen lähes koko työurani ollut yrittäjä, en ole laskenut sitä noin, vaan vuositasolla. Pienimmillään tulot vastaisivat alemman keskiluokan tulotasoa, noin 25-30 000 e/vuodessa. Se edellyttäisi, että osa omaisuudesta purettaisiin tuottavaksi. Ap

Onko tämä netto- vai bruttotuloa?

Vierailija
67/94 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskit siis omaisuutesi tuotoksi vuokratuoton ja pidät lainojen maksua investointina. Senkö takia et pysty elämään sillä tuotolla? 

Mitä höpötät? En ole puhunut mitään omaisuuden tuotosta tai investoinneista. Enkä varsinkaan siitä, pystynkö elämään omaisuuden tuotolla vai en. Kerroin vain, ettei minun ole tarvinut kieltäytyä mistään erityisestä säästääkseni ja sijoittaakseni. 

En höpötä. Etkö enää itsekään muista, mitä olet aeimmin sanonut? Aiemmin kirjoitit näin: "Omistan kiinteää omaisuutta pääasiassa, tuotot käytän omaisuuden hoitoon ja investointeihin. Ap".  Onko sinulla siis jokin muu syy, miksi mieluummin käytät tuotot omaisuuden hoitoon ja investointeihin, etkä elä niillä tuotolla?

Kyllä höpötät. Kuvittelet, että olen ap, vaikka en ole. Ilmainen vinkki: kannattaa katsoa kenelle vastaa. Ap on merkannut omat viestinsä tunnistettavasti. 

Vierailija
68/94 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko tulee passiivista tuloa vuositasolla? 

Minimissään 10 000 euroa vuodessa. Ap

Vierailija
69/94 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sinulla on omaisuutta, jonka tuotoilla pystyt elämään?

Tämä on varmaan huono vastaus, mutta en ihan tarkalleen tiedä. Tiedän vain mitä tuotto on. Ap

Mikä se tuotto on nettona kuukausitasolla pääomaveron jälkeen? 

Palkansaajan ajatus lienee jakaa aina tulot säännöllisiski kuukausituloiksi, mutta kun olen lähes koko työurani ollut yrittäjä, en ole laskenut sitä noin, vaan vuositasolla. Pienimmillään tulot vastaisivat alemman keskiluokan tulotasoa, noin 25-30 000 e/vuodessa. Se edellyttäisi, että osa omaisuudesta purettaisiin tuottavaksi. Ap

Onko tämä netto- vai bruttotuloa?

Brutto. Ap

Vierailija
70/94 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko on paras tuotto % mitä olet realiomaisuudellasi saanut vaikka vuodessa? 

Harrastatko virtuaalivaluuttaa?

-Kylmät kädet

Vierailija
71/94 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis helsinkiläinen ja hyvin onnellinen.

Vierailija
72/94 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tulet ensin satuilemaan palstalle ja sitten alat ärhennellä ihmisille kun älyttömyyksiäsi kritisoidaan?

Vierailija
73/94 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko on paras tuotto % mitä olet realiomaisuudellasi saanut vaikka vuodessa? 

Harrastatko virtuaalivaluuttaa?

-Kylmät kädet

En tiedä :)  En ole tavoitellut parasta tuottoa, koska ei ole tarvinnut, ikävä kyllä en ole valtavan kiinnostunut raha-asioista. Olen mm. suojellut metsää aika paljon, siitä saa Metso-ohjelmassa vain kertakorvauksen. Juuri on parhaillaankin hakemus sisällä, päätös siitä pitäisi tulla joulukuussa tai ensi vuoden tammikuussa. 

En harrasta virtuaalivaluuttaa. Ap

Vierailija
74/94 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis helsinkiläinen ja hyvin onnellinen.

En ole helsinkiläinen, mutta olen sieltä kotoisin, ties kuinka monennen polven kaupunkilainen. Onnellinen olen maaseudulla. Ap

Vierailija
75/94 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
76/94 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keksi hyvä tapa tässä kohtaa käyttää 10 000 ylimääräistä 4kk puskurin lisäksi, jos työt loppuu todennäköisesti ilman ansiosidonnaista vuoden lopussa. Asuntolainaa ei saa, sijoittamiseen en oikein usko tässä maailmantilanteessa. 

Pelkäänpä, etten osaa vastata. Itse varmaan käyttäisin tuon työnohjaukseen, jos työuraa on vielä jäljellä ja tekisin jonkun tärkeältä tuntuvan maisemanvaihdoksen, jos ne vaikka toisivat uusia ideoita yrittämiseen. Kymppitonni on aika pieni raha, joka kuitenkin kuluu nopeasti ihan elämiseen, joten siihenkin pitää varautua. Käyttäisin rahan tavalla tai toisella sen hahmottamiseen mitä haluan seuraavaksi tehdä työssä ja elämässä, uusia näkökulmia. Ap

Hitto miten hyvä vastaus, kiitos! 

Vierailija
77/94 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä järki on hillota tuottoja sen sijaan, että käyttäisi niitä elämästä nauttimiseen? Et sinä omaisuuttasi mukaan saa kuitenkaan, kun kuolo korjaa. 

En hilloa tuottoja, käytän ne omaisuuden hoitoon ja investointeihin. Ap.

Eli puhut paskaa, kun väität, että voisit elää omaisuutesi tuotolla. Eihän se onnistu, jos rahaa palaa omaisuuden hoitoon. 

Nyt en kyllä ymmärrä pointtiasi. Mutta ehkä ajattelet, että omaisuus on yleensä passiivista tuottoa omistajalle. Sellaista omaisuutta on kuitenkin vain osalla ja itse asiassa oma omaisuuteni olisi aika lailla sitä, jos käyttäisin sitä niin. Ap

Vierailija
78/94 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä järki on hillota tuottoja sen sijaan, että käyttäisi niitä elämästä nauttimiseen? Et sinä omaisuuttasi mukaan saa kuitenkaan, kun kuolo korjaa. 

En hilloa tuottoja, käytän ne omaisuuden hoitoon ja investointeihin. Ap.

Eli puhut paskaa, kun väität, että voisit elää omaisuutesi tuotolla. Eihän se onnistu, jos rahaa palaa omaisuuden hoitoon. 

Nyt en kyllä ymmärrä pointtiasi. Mutta ehkä ajattelet, että omaisuus on yleensä passiivista tuottoa omistajalle. Sellaista omaisuutta on kuitenkin vain osalla ja itse asiassa oma omaisuuteni olisi aika lailla sitä, jos käyttäisin sitä niin. Ap

Et ymmärrä, että rahaa, joka menee omaisuuden hoitamiseen ei voi käyttää elämiseen? Miten olet ikinä voinut toimia yrittäjänä, jos edes tällainen alakoulutason matematiikka ei suju? 

Vierailija
79/94 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

78. Omaisuuden hoitamiseen menee lähes aina rahaa, ikävä kyllä. Mutta eihän se tarkoita, että kaikki rahat menisivät siihen ja ne kulut voi myös vähentää verotuksessa. Ap

Vierailija
80/94 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hitto miten hyvä vastaus, kiitos! 

Ole hyvä, kiva, jos olin avuksi :)  Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi