Pystyisin elämään omaisuuteni tuotoilla, haluatko kysyä jotain?
Kommentit (94)
Miltä tuntuu olla prostituoitu eli saada rahaa seksistä?
Keksi hyvä tapa tässä kohtaa käyttää 10 000 ylimääräistä 4kk puskurin lisäksi, jos työt loppuu todennäköisesti ilman ansiosidonnaista vuoden lopussa. Asuntolainaa ei saa, sijoittamiseen en oikein usko tässä maailmantilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerro miten teemme saman perässä. En näe, että muussa keskustelussa olisi mitään järkeä.
Säästämällä ja sijoittamalla. Ei se sen kummempaa keneltäkään vaadi.
t. eri
Se on oikeasti ihan perseestä kieltäytymisineen. Itse sain perinnöllä.
eri
Ei minun ole mistään erityisestä tarvinut kieltäytyä, vaikka säästä ja sijoitan joka kuukausi. Omistan 5 sijoitusasuntoa ja muulla tavoin sijoitettuna on noin 50k
Eikä niissä asunnoissa ole iso työ? Eikä yleensä kovin kummoinen katetuottoprosenttikaan.
Mitä työtä niissä olisi? Siellä ne ovat vuokralaisten koteina ihan rauhassa. Katetta tulee sen verran, että vuokralaiset käytännössä maksavat minun lainani. Se riittää tässä vaiheessa asuntojen osalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä sun varasi nyt on ja mitä ne tuottavat. Itsellä sama tilanne, mutta käyn töissä, ettei pääoma kulu.
Omistan kiinteää omaisuutta pääasiassa, tuotot käytän omaisuuden hoitoon ja investointeihin. Ap
Niin, eli investoit, koska haluat saada lisää tuottavaa omaisuutta. Mitä aiot tehdä sillä, jos et elää aio?
Paljonko tulee passiivista tuloa vuositasolla?
Mikä järki on hillota tuottoja sen sijaan, että käyttäisi niitä elämästä nauttimiseen? Et sinä omaisuuttasi mukaan saa kuitenkaan, kun kuolo korjaa.
Mitkä olivat 3 tärkeintä päätöstä tai valintaa jotka mahdollistivat vaurastumisen? (Oletan että et ole pa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sinulla on omaisuutta, jonka tuotoilla pystyt elämään?
Tämä on varmaan huono vastaus, mutta en ihan tarkalleen tiedä. Tiedän vain mitä tuotto on. Ap
Mikä se tuotto on nettona kuukausitasolla pääomaveron jälkeen?
Palkansaajan ajatus lienee jakaa aina tulot säännöllisiski kuukausituloiksi, mutta kun olen lähes koko työurani ollut yrittäjä, en ole laskenut sitä noin, vaan vuositasolla. Pienimmillään tulot vastaisivat alemman keskiluokan tulotasoa, noin 25-30 000 e/vuodessa. Se edellyttäisi, että osa omaisuudesta purettaisiin tuottavaksi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minun ole mistään erityisestä tarvinut kieltäytyä, vaikka säästä ja sijoitan joka kuukausi. Omistan 5 sijoitusasuntoa ja muulla tavoin sijoitettuna on noin 50k
Eikä niissä asunnoissa ole iso työ? Eikä yleensä kovin kummoinen katetuottoprosenttikaan.
Mitä työtä niissä olisi? Siellä ne ovat vuokralaisten koteina ihan rauhassa. Katetta tulee sen verran, että vuokralaiset käytännössä maksavat minun lainani. Se riittää tässä vaiheessa asuntojen osalta.
Laskit siis omaisuutesi tuotoksi vuokratuoton ja pidät lainojen maksua investointina. Senkö takia et pysty elämään sillä tuotolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sinulla on omaisuutta, jonka tuotoilla pystyt elämään?
Tämä on varmaan huono vastaus, mutta en ihan tarkalleen tiedä. Tiedän vain mitä tuotto on. Ap
Mikä se tuotto on nettona kuukausitasolla pääomaveron jälkeen?
Palkansaajan ajatus lienee jakaa aina tulot säännöllisiski kuukausituloiksi, mutta kun olen lähes koko työurani ollut yrittäjä, en ole laskenut sitä noin, vaan vuositasolla. Pienimmillään tulot vastaisivat alemman keskiluokan tulotasoa, noin 25-30 000 e/vuodessa. Se edellyttäisi, että osa omaisuudesta purettaisiin tuottavaksi. Ap
Yrittäjä ei osaa laskea vuosituottoa kuukausitasolle, vaikka 8-vuotias lapsikin osaa :D:D:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä sun varasi nyt on ja mitä ne tuottavat. Itsellä sama tilanne, mutta käyn töissä, ettei pääoma kulu.
Omistan kiinteää omaisuutta pääasiassa, tuotot käytän omaisuuden hoitoon ja investointeihin. Ap
Niin, eli investoit, koska haluat saada lisää tuottavaa omaisuutta. Mitä aiot tehdä sillä, jos et elää aio?
Jätän perinnöksi tietenkin. Mielellään pitäisi jättää omaisuus paremmassa kunnossa kuin itse sen on saanut. Jos olisin lapseton, olisin perustanut säätiön. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä järki on hillota tuottoja sen sijaan, että käyttäisi niitä elämästä nauttimiseen? Et sinä omaisuuttasi mukaan saa kuitenkaan, kun kuolo korjaa.
En hilloa tuottoja, käytän ne omaisuuden hoitoon ja investointeihin. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskit siis omaisuutesi tuotoksi vuokratuoton ja pidät lainojen maksua investointina. Senkö takia et pysty elämään sillä tuotolla?
Mitä höpötät? En ole puhunut mitään omaisuuden tuotosta tai investoinneista. Enkä varsinkaan siitä, pystynkö elämään omaisuuden tuotolla vai en. Kerroin vain, ettei minun ole tarvinut kieltäytyä mistään erityisestä säästääkseni ja sijoittaakseni.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä olivat 3 tärkeintä päätöstä tai valintaa jotka mahdollistivat vaurastumisen? (Oletan että et ole pa)
Kouluttautuminen hyvään ammattiin, onnistunut parinvalinta ja perityn omaisuuden järkevä käyttö. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En hilloa tuottoja, käytän ne omaisuuden hoitoon ja investointeihin. Ap.
Eli puhut paskaa, kun väität, että voisit elää omaisuutesi tuotolla. Eihän se onnistu, jos rahaa palaa omaisuuden hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitit siis, että omistat asuntoja, joita vuokraat. Ja että käytät vuokratuotot vastikkeisiin ja lainoihin. Niistä ei jää elämiseen. Näinkö?
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä työtön sossupummi valehtelet täällä päivät pitkät etkä yritäkään etsiä töitä elättääksesi itse itsesi?
Kaikilla on rahaa lopuksi elämää, jos elämä on lyhyt. Euro taskussa kun viikatemies tulee niin se riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että lainoihin kuitenkin riittää. Tuleeko paljon remonttikuluja, perintäkuluja tai tyhjiä kuukausia asukkaiden välissä?