Kristityt onko väärin kaikissa tilanteissa kirota ketään/joku
Itse olen kironnut siinä tilanteessa että olin kärsinyt valtavasti, ja sen jälkeen sain vielä ilkut päälle ja minua pidettiin "pahana"
En tiedä onnistuiko kirous
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä suomalaiset on jotenkin tyhmiä. Sain paljon paramman vastauksen eräältä ulkomaalaiselta kristityltä kun kysyin tätä samaa, tai ainakin tällä palstalla vastaukset ala-arvoisia vaikka esiinnytte kristittyinä jotkut .
Ap
No kerro meille minkä vastauksen sait joka oli hyvä. Minä myönnän että olen tyhmä, se on totta. Ehkä kuulun niihin jotka saivat vain yhden talentin (vai vähemmän?). Mutta haluan kuulla sen viisaan vastauksen jonka olet saanut.
Jaa nyt itse, kun asiaa olet meiltä jo kysynyt ja tietämättömyytemme todennut.
Raamatussa sanotaan, "koetelkaa itseänne, oletteko uskossa." Minä haluan koetella ja tehdä parannusta.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen aikuinen on vastuussa omista teoistaan. Kyllähän se niin on, että jos jatkuvasti tekee muille pahaa, niin ihan maallinen oikeus tuomitsee tämän, siksi on lait, jotta pysyy järjestys.
Raamattu sanoo myös, että sitä mitä ihminen kylvää, sitä hän niittää. Jos joku tekee jatkuvasti muille pahaa, niillä teoilla on itsessään seuraukset, joita ei voi valita. Jos joku puolestaan tekee toisille hyvää, niilläkin teoilla on seuraukset. Kaikella mitä tehdään on vaikutus.
Tässä on kyse nimittämisen ja kylväminen laista, ei kirouksesta. Asioilla on seuraukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä Raamatun sääntö on järjetön? Ihan niinkuin selvästi järjenvastainen? En kiellä etteikö joku käsky voisi äkkiseltään ensin kuulostaa järjettömältä mutta sitten otetaan selvää. Jeesuksen jälkeiselle seurakunnalle on annettu 10 käskyä, siinä se pähkinänkuoressa. Muut Uuten testamenttiin kirjatut käskyt jollain lailla linkittyvät 10 käskyyn eri sanamuodoin.
On siellä paljon sellaisiakin käskyjä kuin: "Iloitkaa, vieläkin minä sanon iloitkaa." tai "Heittäkää murheenne Hänen (Jumalan) päällensä. Tai "Älkää mistään murehtiko." tai "Olkaa toisillenne alamaiset."
Esim.
3. Moos. 21:16-23 "Ja Herra puhui Moosekselle sanoen: .. Älköön lähestykö kukaan, jossa on joku
vamma, älköön kukaan sokea tai ontuva, kukaan kasvoiltaan tahi jäseniltään muodoton, jalkansa tai
kätensä taittanut, kyttyräselkäinen tai surkastu
Mikäs tuossa on ongelmana? Jumala on niin pyhä, voimakas ja puhdas, että on ymmärrettävää, ettei tuolla tavalla viallisen tule lähestyä tätä fyysisesti. Miksi loukkaantua jostain noin pienestä asiasta? Tämä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö jokaisen ihmisen sielu ole pelastettavissa, fyysisistä vioistaan huolimatta.
Ei ole uskovalle kristitylle ollenkaan synti kun hän hurskaudessaan kiroaa Valitun Israelin. sen Sebaotin kansan tappamien kanaljain ynnä sikiöidensä likaiset, vääräuskoiset, mustat "sielut" sen punaisen, sorkkajalkasarvipää-Pahalaisen kuumaksi korventamaan alimpaan Helvettiin ! TOTISEST ALIMPAAN !
Ei ole kristinuskon mukaista kirota ketään. Kenen voimasta luulet sen tapahtuvan? Saat*nan - eli liittouduit aika huonoon porukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Saahan sitä kirota, mutta eihän sillä ole mitään vaikutusta - taikauskoa.
Uskovaiset ovat toivottaneet mut helvettiin, mutta ei se heidän päätettävissä ole mitä kuoleman jälkeen tapahtuu jos tapahtuu.
Ei se ole kiroamista, jos sanoo mitä siitä kuoleman jälkeen seuraa, jos ei usko Jeesukseen.
Olikos se Jaakobin kirje, jossa lukee:
"Samasta suusta lähtee kiitos ja kirous. Näin ei saa olla, veljeni."
Ja joku Paavalin kohta: "Siunatkaa, älkää kirotko."
Henkilökohtaisesti hyvin vaikeita kohtia, sillä mua on kiusattu koulussa ja työpaikalla. Mutta Jeesus käskee meitä rukoilemaan vihollistemme puolesta ja rakastamaan. Kostaa ei saa, Jumala kostaa puolestamme.
Itse heikkoina hetkinä rukoilen neutraalin rukouksen "auta että tuo toinen lopettaa kiusaamisen".
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kristinuskon mukaista kirota ketään. Kenen voimasta luulet sen tapahtuvan? Saat*nan - eli liittouduit aika huonoon porukkaan.
Saatana ja hänen omansa kiroavat muita. Saatana johtaa harhaan seuraajiaan, antaa heille jotakin, mutta todellisuudessa haluaa heidät tuhota. Hän laittaa myös kaiken tekemänsä pahan Jumalan syyksi, jotta totuus Jumalasta ei tulisi ilmi. Jumala on hyvä, saatana paha. Saatana on syyttäjä.
Aina kun tekee mieli kirota joku, mulle tulee mieleen se, että katkeruus ja anteeksiantamattomuus on noituuden synti. Noidat aikoinaan langettivat kiukuspäissään kirouksia, ei kristityt.
Vanhan testamentin uhrisäädökset on esikuvallisia. Vanha liitto on esikuvaa uudesta liitosta.
Vanhasa liitossa uhri eläimeksi kävi vain täysin virheetön eläin. Se on esikuva Jeesuksesta. Hän oli täysin virheetön, synnitön uhri.
Uudessa testamentissa Jeesus antaa kuvan isästään Jumalasta, millainen isä on. Jeesus lähestyi spitaalista ja koski oma-aloitteisesti tätä ihmistä, jota ei saanut koskea tarttuvan sairauden vuoksi. Tällainen ihminen tuli eristää muista. Jeesus meni kohti ja koski saastaista ihmistä. Jumala tuli alas maailmaan sairasta ja syntistä varten, ei kavahda vaan tulee lähelle ja haluaa auttaa.
Mietin vielä tuota ap:n kysymystä eliasta. Kyseessä on vanhanliiton profeetta. Uudessa liitossa on ohjeet profetian antamiseen. Se tulee tehdä rakkaudessa ja se kehottaa, lohduttaa ja rohkaisee.
Jeesusta kun otettiin kiinni Getsemanessa, äkkipikainen Pietari sivalsi miekalla korvan irti, kun puolusti Jeesusta. Jeesus sanoi, että ei näin ja paransi miehen korvan ennalleen. Jeesuksen esimerkki on se miten meidän tulee elää.
On se väärin, eikä se edes toimi. Jumala ei ole taikanappi, jonka kautta voit kirota ihmisiä oman henkilökohtaisen agendan mukaan, niille jotka on olleet sulle ilkeitä. Ei Jumala tähän lähde. Hän on niin erilainen, kuin me ihmiset. Hänen tiensä on paljon korkeammat meidän teihin verrattuna. Hän on hyvä ja rakkaus.
Ollaan uudessa liitossa ja armotalous ajassa. Jeesus kantoi päällään kiroukset ja haluaa siunata ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatussa on kuvattu helvettiä eri tavoin, en nyt kaikkia jaksa kertoa.
Pääpointti: ero Jumalasta eri rakkaudesta. Jäljellä on kaikkea rakkauden vastakohtaa, eli vihaa, tyhjyyttä, ahdistusta, yksinäisyyttä, tuskaa, epätoivoa ym.
Kerro edes pari kuvailua jos suinkin jaksat.
Tässä muutama kopsattuna:
tulinen pätsi (Matt. 13:42, 50), jossa on sammumaton tuli, jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu (Mark. 9:43-44, 48). Siellä on itku ja hammasten kiristys (Matt. 22:13). Kadotusta kutsutaan myös pimeydeksi (Matt. 8:12; 25:30)
Lisää:
Okei, on kuumaa, pimeää, matoja, itkettää ja saa hampaitaan kiristellä. Ei kiva
Tästäkin on vaikka mitä kuvailua, mutta mm:
Uudeksi minä teen kaiken (Ilm. 21:5). Uudessa taivaassa ja maassa ei ole enää syntiä, surua, kärsimystä, valhetta, turmelusta eikä kuolemaa, sillä kaikki entinen on kadonnut (Ilm. 21:4). Kaikkialla vallitsee vanhurskaus (oikeudenmukaisuus) (2. Piet. 3:13) ja Jumalan läsnäolo (rakkaus) (Ilm. 21:3).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sais kirota eikä tuomita ketään. Hyvä muistaa armo, rakkaus, terveys jokaiselle.
Miksi sitten uskossa olevat kuin myös saarnamiehet ja papit tuomitsevat?
Eivätkä tuomitse, juuri sunnuntain saarnassa pappi kertoi tästä hyvin. Tallenne on katsottavissa vieläkin, virtuaalikirkko.fi ja sieltä Turun tuomiokirkkoseurakunnan eilinen lähetys
Aika moni saarnaaja pelottelee helvetillä.
Syntinen joutuu ikuiseen kadotukseen ellei tee parannusta, kadu syntejään ja pyydä anteeksiantoa Jeesukselta vai oliko se Jumala. Näin sanoi pappi.
Kristitty, vaikka kuinka hyvä ja hurskas olisi, menee helvett
Tämä. Jos ei ole syntiä, niin mihin tarvitaan armoa? Vaikka synti on koitettukin poistaa sanavarastosta, niin uskoisin jokaisen jollain tasolla tajuavan, ettei ole virheetön, ja että välillä tulee tehtyä ikäviä juttuja toisille ja itselleenkin.
Hirveää tajuta syntisyytensä, mutta sitä ihanammalta armo tuntuu <3
Kiroaminen ei kuulu kristinuskoon. Tuo on jotain pakanallista humpuukia. Joten ei, ei sovi kirota ketään, ei niin, että sillä mitään vaikutusta olisikaan.