Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kristityt onko väärin kaikissa tilanteissa kirota ketään/joku

Vierailija
13.07.2025 |

Itse olen kironnut siinä tilanteessa että olin kärsinyt valtavasti, ja sen jälkeen sain vielä ilkut päälle ja minua pidettiin "pahana"

En tiedä onnistuiko kirous 

Kommentit (97)

Vierailija
41/97 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika rouheaa väittää, että SINÄ tiedät mikä on totta ja todellisuus ;) 

Nyt mennään filosofiaan, mutta onko mitään oikeasti olemassa? Minun ajatukseni on ihan eri kuin sinun ajatukset, minun kokemus todellisuudesta on eri kuin sinun kokemuksesi.

Miten selität ihan vaikkapa punaisen värin? Mistä tiedät, että sinä näet sen tismalleen samoin kuin minä, tai naapurisi?

Punainen väri voidaan havaita. Punainen esine heijastaa valoa tietyllä aallonpituudella jota me nimitämme punaiseksi. Se on asia jota voidaan mitata ja tutkia.

Ja on tutkittu, että havaitsemme samat värit eri sävyisinä. 

Vierailija
42/97 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä kirota, mutta eihän sillä ole mitään vaikutusta - taikauskoa.

Uskovaiset ovat toivottaneet mut helvettiin, mutta ei se heidän päätettävissä ole mitä kuoleman jälkeen tapahtuu jos tapahtuu. 

Et sinä helvettiin joudu kunhan "Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva."

Tuo ei muuten riitä! Kyl mä ainakin uskon Jumalan olemassaoloon ja että Jeesus on ollut olemassa ja on varmaan vieläkin, mutta täytyisi myös olla ns. uskossa ja elää Raamatun sanan mukaan. Siihen ei pysty! 

Miksi Jeesus on Herra? Eikös hän ollut vaatimaton mies? Miksi herroittelu? Tarkoitatko että Jeesus on Jumala? Jumalahan se Jumala on, Jeesus hänen ns. poikansa. Oletko muuten kuullut Mecanon kapp

Jeesus on Jumala, kyllä, Jumala on Henki ja Jeesus tämän hengen liha eli ihmiseksi syntynyt. Jeesus tarkoittaa "Jumala pelastaa". Pyhäkoulut ja kirkot on todnäk harhaoppeja, riippuen mitä ne opettaa. Raamattu on meidän manuaali ja Jumala se joka pelastaa. Ja kirkko on Jeesukseen uskovat, ei rakennus. 

15Hän on näkymättömän Jumalan kuva,

esikoinen, ennen koko luomakuntaa syntynyt.

16Hänen välityksellään luotiin kaikki,

kaikki mitä on taivaissa ja maan päällä,

näkyvä ja näkymätön,

valtaistuimet, herruudet,

kaikki vallat ja voimat.

Kaikki on luotu hänen kauttaan

ja häntä varten.

17Hän on ollut olemassa ennen kaikkea muuta,

ja hän pitää kaiken koossa.

18Hän on myös ruumiin pää, ja ruumis on seurakunta.

Hän on alku.

Hän nousi esikoisena kuolleista,

jotta hän olisi kaikessa ensimmäinen.

19Jumala näki hyväksi

antaa kaiken täyteyden asua hänessä

20sekä hänen välityksellään tehdä sovinnon

ja hänen ristinsä verellä vahvistaa rauhan

kaiken kanssa, mitä on maan päällä ja taivaissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/97 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa kirota vaikka miten mieli tekisi. Raamattu kieltää sen yksiselitteisesti. 

Raamattu ei kiellä yksiselitteisesti kiroilua. Herran nimeä ei saa turhaan lausua, mutta perus vittuperkeleet on sallittuja kun niistä ei sanota mitään.

No ei kyllä perkelettä ole hyvä kutsua ja Raamatussa kyllä mainitaan mitä suustaan päästää pitää olle siveellistä ja hyvää.

Vierailija
44/97 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa on kuvattu helvettiä eri tavoin, en nyt kaikkia jaksa kertoa.

Pääpointti: ero Jumalasta eri rakkaudesta. Jäljellä on kaikkea rakkauden vastakohtaa, eli vihaa, tyhjyyttä, ahdistusta, yksinäisyyttä, tuskaa, epätoivoa ym.

Kerro edes pari kuvailua jos suinkin jaksat. 

Vierailija
45/97 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä kirota, mutta eihän sillä ole mitään vaikutusta - taikauskoa.

Uskovaiset ovat toivottaneet mut helvettiin, mutta ei se heidän päätettävissä ole mitä kuoleman jälkeen tapahtuu jos tapahtuu. 

Et sinä helvettiin joudu kunhan "Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva."

Tuo ei muuten riitä! Kyl mä ainakin uskon Jumalan olemassaoloon ja että Jeesus on ollut olemassa ja on varmaan vieläkin, mutta täytyisi myös olla ns. uskossa ja elää Raamatun sanan mukaan. Siihen ei pysty! 

Miksi Jeesus on Herra? Eikös hän ollut vaatimaton mies? Miksi herroittelu? Tarkoitatko että Jeesus on Jumala? Jumalahan se Jumala on, Jeesus hä

Kirkko harhaoppia, mutta sinun uskosi ei? 

Vierailija
46/97 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On väärin, syntiä ja Jumalan mielen vastaista toimintaa

Ei välttämättä. Jeesus kirosi myös pahuutta.

Jeesushan tappoi sen viikunapuunkin ihan vaan siksi ettei tämä ollut valmis palvelemaan jeeusta tämän päähänpiston hetkellä.

Vierailija
47/97 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa kirota vaikka miten mieli tekisi. Raamattu kieltää sen yksiselitteisesti. 

Raamattu ei kiellä yksiselitteisesti kiroilua. Herran nimeä ei saa turhaan lausua, mutta perus vittuperkeleet on sallittuja kun niistä ei sanota mitään.

No ei kyllä perkelettä ole hyvä kutsua ja Raamatussa kyllä mainitaan mitä suustaan päästää pitää olle siveellistä ja hyvää.

Ketään siinä kutsuta jos vaikka lyö vasaralla sormeensa ja suusta päästää stanat ja prkleet. 

https://www.eeva.fi/jutut/viisi-patevaa-syyta-miksi-kiroilu-tekee-hyvaa

https://www.helsinki.fi/fi/uutiset/kieli/ihan-vtun-outo-ilmio-emme-tied…

https://yle.fi/a/20-289807

Kirosanat ovat vain sanoja jota itse asiassa ovat hyvästä. 

Vierailija
48/97 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sais kirota eikä tuomita ketään. Hyvä muistaa armo, rakkaus, terveys jokaiselle.

Miksi sitten uskossa olevat kuin myös saarnamiehet ja papit tuomitsevat? 

Kuka tuomitsee ja ketä? Tekoja toki saa tuomita, mutta tuomiovaltaa ihmisiin meillä ei ole.

uskis

Vierailija
49/97 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt mennään filosofiaan, mutta onko mitään oikeasti olemassa? Minun ajatukseni on ihan eri kuin sinun ajatukset, minun kokemus todellisuudesta on eri kuin sinun kokemuksesi.

Miten selität ihan vaikkapa punaisen värin? Mistä tiedät, että sinä näet sen tismalleen samoin kuin minä, tai naapurisi?

Punainen väri voidaan havaita. Punainen esine heijastaa valoa tietyllä aallonpituudella jota me nimitämme punaiseksi. Se on asia jota voidaan mitata ja tutkia.

Juuri näin. Voi yrittää kuvailla vaikkapa punaista, mutta koskaan ei pääse toisen aivoihin, jotta voisi tietää, että tarkoitamme tismalleen samaa.

Olen usein "tapellut" tuttujen kanssa, vaikkapa minkä sävyinen joku vaatteen väri on. Toisen mielestä turkoosi, yhden sininen, kolmannen mariini, neljännen vihertävä.

Se miten näkee vaihtelee ja on eri, se miten kokee on eri, se miten sanoittaa on eri.

Vierailija
50/97 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääpointti: ero Jumalasta eri rakkaudesta. Jäljellä on kaikkea rakkauden vastakohtaa, eli vihaa, tyhjyyttä, ahdistusta, yksinäisyyttä, tuskaa, epätoivoa ym.

Herää kysymys miksi Jumala tämänlaisen maailman halusi luoda ja tuollaiseen paikkaan ihmisiä tuomita. Tykkää vissiin rääkätä heikompiaan?

Ei Jumala halua tuomita ihmisiä eroon itsestään, vaan ihmiset ihan itse taistelevat asiaa vastaan. Sinäkin ajattelet olevasi fiksumpi kuin Jumala ja kieltäydyt armosta.

Ylpeys & omahyväisyys, siitä lähes kaikki muut synnit kumpuaa.

Vierailija
51/97 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla silmät näkee eri lailla eli toinen esim. maiseman kirkkaampana kuin toinen. Kyse siis sävyerosta. 

Vierailija
52/97 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on hyvää pohdintaa kadotuksesta ylipäänsä.

https://www.sley.fi/toiminta/raamattu-tutuksi/raamattuluennot/kiistetaa…;

Vierailija
53/97 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On väärin, syntiä ja Jumalan mielen vastaista toimintaa

Ei välttämättä. Jeesus kirosi myös pahuutta.

Minun mielestä raamattu ei anna lupaa kenenkään ihmisen kiroamiseen.

Ihmisen kiroamisen on aina väärin. Meidän tulee siunata toisia.

Jeesus kirosi viikunapuun, ettei se enää hedelmää tuota. En nähnyt Hänen kiroavan ihmisiä.

Vierailija
54/97 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä muutama kopsattuna:

tulinen pätsi (Matt. 13:42, 50), jossa on sammumaton tuli, jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu (Mark. 9:43-44, 48). Siellä on itku ja hammasten kiristys (Matt. 22:13). Kadotusta kutsutaan myös pimeydeksi (Matt. 8:12; 25:30)

Lisää:

https://www.luterilainen.net/helvetti-kadotus/ 

Vierailija
55/97 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla silmät näkee eri lailla eli toinen esim. maiseman kirkkaampana kuin toinen. Kyse siis sävyerosta. 

Sama, toinen näkee lämpimämmin ja toinen kylmemmin :)

Vierailija
56/97 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en näe, että sinun kirous voi toimia, koska se ei ole raamatun sanan mukaista. Jumala ei toimi omaa sanaansa vastaan, eikä meidän oikkujen mukaan. Hän vetää hyvyydellään puoleensa jokaista.

Vierailija
57/97 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala antaa auringon nousta niin hyville kuin pahoillekin.

Vierailija
58/97 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä muutama kopsattuna:

tulinen pätsi (Matt. 13:42, 50), jossa on sammumaton tuli, jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu (Mark. 9:43-44, 48). Siellä on itku ja hammasten kiristys (Matt. 22:13). Kadotusta kutsutaan myös pimeydeksi (Matt. 8:12; 25:30)

Lisää:

https://www.luterilainen.net/helvetti-kadotus/ 

Äh, linkki uudelleen:

https://www.luterilainen.net/helvetti-kadotus

Vierailija
59/97 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herää kysymys miksi Jumala tämänlaisen maailman halusi luoda ja tuollaiseen paikkaan ihmisiä tuomita. Tykkää vissiin rääkätä heikompiaan?

Ei Jumala halua tuomita ihmisiä eroon itsestään, vaan ihmiset ihan itse taistelevat asiaa vastaan. Sinäkin ajattelet olevasi fiksumpi kuin Jumala ja kieltäydyt armosta.

Ylpeys & omahyväisyys, siitä lähes kaikki muut synnit kumpuaa.

Jos et usko Jumalaan ja Jeesukseen niin menet helvettiin. Jos et elä Raamatun sääntöjen (jotka osa järjettömiä) mukaan niin menet helvettiin. Palvo Jumalaa ja tottele niin kaikki hyvin? Aika itsekästä.

Ihmisiä, jopa lapsia ja kaikesta viattomimmat eli eläimet sairastuu, kärsii kamalista kivuista, kuolee ennenaikaisesti, joutuu kokemaan kauheuksia kuten rääkkäys, kidutus, raiskaus ja nälänhätä. On väkivaltaa, murhia, sotia, tappavia pandemioita, tulivuoren purkauksia, tsunameja, hurrikaaneja, maanjäristyksiä, tulvia, tulipaloja ym. Eikä tässä vielä kaikki! Miksi Jumala kääntää katseensa luomuksilleen? Miksi hän sallii kaiken kauheuden? Hän kun pystyisi herättämään kuolleita ja tekemään mitä vaan ihmis- ja eläinkunnan hyväksi. Miksei kiinnosta? Ai niin kun kaikki ei Häntä palvele. Mutta miksi myös uskovaiset kokevat em. pahoja asioita, he jotka ovat elämänsä Jumalalle/Jeesukselle uskoneet? 

Vierailija
60/97 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on hyvää pohdintaa kadotuksesta ylipäänsä.

https://www.sley.fi/toiminta/raamattu-tutuksi/raamattuluennot/kiistetaa…;

En avaa linkkejä. Kerro oma tietosi tai edes yksi fakta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan