Kokoomus haluaa, että työttömien omaisuus ja säästöt viedään (yleistuki-työmarkkinatuki)
Kommentit (451)
Yleistukea saavat nuoret pannaan ojennukseen het työttömyyden alussa. Yli 25 vuotiaat voivat olla työttöminä 1,5 vuotta ja sitten alkaa kova kurinpito.
Tässä tulee vaan mieleen se, että miten eläkeikää lähestytvät pitkäaikaistyöttömät tästä pääsevät töihin, vaikkka miten kuritettaisiian. On kai se työnantajankin asia, ottaako jotain 63 vuotiasta töihin. Miksi vanhuksia aletaan rankaista?
Vierailija kirjoitti:
Yleistukea saavat nuoret pannaan ojennukseen het työttömyyden alussa. Yli 25 vuotiaat voivat olla työttöminä 1,5 vuotta ja sitten alkaa kova kurinpito.
Tässä tulee vaan mieleen se, että miten eläkeikää lähestytvät pitkäaikaistyöttömät tästä pääsevät töihin, vaikkka miten kuritettaisiian. On kai se työnantajankin asia, ottaako jotain 63 vuotiasta töihin. Miksi vanhuksia aletaan rankaista?
Mitä se kurinpito auttaa jos syy ei ole nuorissa vaan rikkinäisessä systeemissä? Vai onko se helpompi kepittää yksittäisiä ihmisiä kuin korjata se systeemi mikä aiheuttaa massa työttömyyttä? Vanhuksia kuritetaan kun ei ole varaa siihen että heidät päästettäisiin eläkkeelle.
Kumma, ettei KELA saa tietojaan sitten ajantasalle. Niiden sivuilla sanotaan aivan selvästi, ettei yleistuen saamiselle ole este, jos omistaa auton, asunnon, tai talletuksia.
Aikovatko ne pimittää asioita ja vetäistä sitten äkkiä mutkat suoriksi, että kylläpäs vaikuttaakin.
Pari kiloo olis tileillä. Jos nyt alkais nosteleen, niin minkähän tulkitsevat normaaliksi.
Vanhuksia, siis työttömiä ikääntyneitä, ei päästetä eläkkeelle, kun juuri niiltä saadaan kiskottua omaisuus. Niitä kannattaa pitä työttöminä ja passittaa yleistuelle. Kaikkihan tietää, ettei niitä kukaan palkkaa.
Siis jos on jotain yli 40 vuotta painanu duunia, niin ns. normaali ihminen on varmaan saanut jotain hommattua. Ton ikäisillä se oli juurikin ajattelutapana, että pitää hommata se omakotitalo, farmariauto ja kultainen noutaja. Monet ajatteli jopa perinnön jättämistä.
Jos niiltä saadaan kaluttua vaikka 3-4 vuotta omaisuutta ennen eläkettä, niin hurraa. Niillä saataa riittää pätäkkää.
Nuorella säästöt on kulutettu loppuun nopeesti ja varallisuutta ei ole ehtinyt karttua.
Kokoomus haluaa että kaikki menestyvät Suomessa, Kokoomus pitää tätä maata pystyssä. Äänestän seuraavissakin vaaleissa kokoomusta. Kokoomus on ykkönen
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus haluaa että kaikki menestyvät Suomessa, Kokoomus pitää tätä maata pystyssä. Äänestän seuraavissakin vaaleissa kokoomusta. Kokoomus on ykkönen
Ai heikompi osaisten heittäminen auton alle on sitä "menestymistä" heidän mielestään?Aika karua.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitkä omaisuudet ja säästöt viedään? Eihän sellaista voi tehdä. Tai se on sisällissota.
EU eliittihän on ilmoittanut ottavansa EU maiden kansalaisten tilit käyttöönsä ja mitään vastarintaa on turha yrittää
Kokoomus on sionistien masinoima suomalaisvastainen saastaporukka, jotka tykkäävät nuolla valkoisia eurooppalaisia vihaavan Ursula von der Leyenin persettä.
Oman kotikuntani sivulla lukee hurjia korulauseita, että nyt tavoitteena on kehittää työllistymistä ajatellen asiakaslähtöisiä kuntoutuspolkuja, jotka perustuvat henkilökohtaiseen ohjaukseen ja yksilölliseen tarpeeseen.
Mutta kun minä olen V A N H A.
Täytän seuraavaksi 64.
Kukaan ei H U O L I minua töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis todellakin omaisuus on myytävä ennen kuin saa mitään tukia. Ei olisi mitään järkeä, että muut kansalaiset elättävät ihmisiä joilla omaisuutta. Älytön ajatuskin.
Meinaatko ettei esim wahlroosin kartanon saama vuosittainen 350 000 € maataloustuki ole tukea. Entä yritystuet? Entä julkinen sektori suojatyöpaikkoineen entä 600 000 kelaturistin elättäminen??
Ja erityisesti julkisen sektorin hankinnat 40 miljardia vuodessa. Julkinen on ykkösasiakas esim. maltaita rahastavilla it konsulttifirmoilla, just oli juttu siitä lehdessä.
Vierailija kirjoitti:
Kumma, ettei KELA saa tietojaan sitten ajantasalle. Niiden sivuilla sanotaan aivan selvästi, ettei yleistuen saamiselle ole este, jos omistaa auton, asunnon, tai talletuksia.
Aikovatko ne pimittää asioita ja vetäistä sitten äkkiä mutkat suoriksi, että kylläpäs vaikuttaakin.
Pari kiloo olis tileillä. Jos nyt alkais nosteleen, niin minkähän tulkitsevat normaaliksi.
Ap:n mielestä kyllä.
Kun sille yrittää tolkuttaa faktoja, alkaa selittely, että "No mutta kyllä se ehtii vielä muuttua" ja näin yrittää luoda paniikkia vailla mitään perää keksimilleen valheilleen.
Minäkin luotin vielä eiliseen saakka KELA:n sivujen tietoihin. Mutta nyt luettuani EK:n julkaisemat tiedotteet, en uskalla olla enää varma. Kyllä siellä selvästi mainitaan tulojen ja varallisuuden vaikuttavan yleistukeen.
Pari esimerkki käyrää on, mutta ei juuri esimerkkiä pariskunnasta, joista toinen eläkkeellä ja toinen työtön.
Myöskään varallisuuden määristä, joka vaikuttaisi yleistuen määrään ei ole mainintaa.
Voiko KELA:sta kysyä soittamalla asiaa? Onko kukaan tehnyt niin? Tai onko kukaan kysynyt netissä?
Olen 62-vuotias suomalainen, ja olen tehnyt elämässäni juuri sen, mitä yhteiskunta on aina toivonut: hoitanut työni, säästänyt, maksanut veroni, kasvattanut lapsista veronmaksajia, elänyt vastuullisesti.
Olen sinnitellyt omillani ilman asumistukea tai toimeentulotukea, vaikka olisi ollut mahdollisuus hakea. En ole ollut järjestelmän kuormittaja, vaan sen rakentaja.
Nyt, kun elämä on heittänyt työttömyyden eteeni ja tarvitsisin edes hieman tukea, minulle sanotaan, etten tule saamaan mitään koska olen pärjännyt liian hyvin. Säästöt, puolison eläke ja yhteinen kotitalous katsotaan riittäväksi, ja siksi yleistuki ei kuulu minulle. Yhdessä asuminen kääntyy yhteiseksi rasitteeksi, ei turvaksi.
Yleistukimallissa korostetaan työnteon kannustimia ja yksinkertaisuutta. Ei kaikilla ole mahdollisuuksia työntekoon, varsinkaan 60 vuotta täyttäneillä alueilla, joilla työpaikkoja ei ole. Ja juuri niille, jotka ovat hoitaneet asiansa hyvin, malli sanoo: "Ei sinulle."
Olen kanssa reilusti yli 60. Olen ollut työttömänä vuodesta 2020 ja sinnitellyt. Kukaan ei huoli töihin enää ja mies on ollut eläkkeellä kuusi vuotta. Pienellä eläkkeellä.
Mutta, aikoinaan meillä oli jopa oma yritys. työura kantoi kivasti rakennettiin talo, jossa siis vieläkin asumme. Autokin on,, tosin vanha. Säästöjä on jäänyt myös, emme tupakoi tai vedä alkoa.
Olimme ajatelleet, että kun jään noin kolmen vuoden päästä eläkkeelle, niin voimme nauttia yhdessä pienistä säästöistämme ja viettää ansaittuja eläkepäiviä.
Mutta, jos tuo EK:N malli menee läpi, niin mitä jää. Avioeroko.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin luotin vielä eiliseen saakka KELA:n sivujen tietoihin. Mutta nyt luettuani EK:n julkaisemat tiedotteet, en uskalla olla enää varma. Kyllä siellä selvästi mainitaan tulojen ja varallisuuden vaikuttavan yleistukeen.
Pari esimerkki käyrää on, mutta ei juuri esimerkkiä pariskunnasta, joista toinen eläkkeellä ja toinen työtön.
Myöskään varallisuuden määristä, joka vaikuttaisi yleistuen määrään ei ole mainintaa.
Onhan siellä Kelan sivuilla selvästi. Jos saat pääomatuloja todella paljon per kuukausi, se vähentää tukea. Asunnosta ei pääomatuloja tule, jos siinä itse asuu.
Tavallinen palkansaaja on pöljä, jos on äänestänyt tai aikoo äänestää Kokoomusta. Jotkut ne luulee itsestään vaikka mitä ja pitää itseään parempana kun täytyy porvareita äänestää.
En ymmärrä tätä keskustelua, olen aina ollut sitä mieltä että 51€ tulot on ihan hyvä eliminoida ihmiseltä joka nostaa tukia, eihän siinä ole järkeä jos ihminen on kykeneväinen tienaamaan antaa hänelle rahaa
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä keskustelua, olen aina ollut sitä mieltä että 51€ tulot on ihan hyvä eliminoida ihmiseltä joka nostaa tukia, eihän siinä ole järkeä jos ihminen on kykeneväinen tienaamaan antaa hänelle rahaa
Eikö ole? Jos ihminen maksaa työttömyysvakuutusmaksua? Mitä ajattelisit, jos talosi palaa ja palovakuutusyhtiösi kertoisi sinulle, että lällälällälieru, muutettiin sääntöjä. Maksa itse uusi talo.
Ei Suomessa ole aidosti vastuullisia puolueita.
En tiedä voisiko edes ollakaan. Ei me suomalaiset olla erityisen hyviä tyyppejä.