Lamauttava häpeä
Koko ikäni olen kärsinyt häpeästä, joka liittyy ihan jokaiseen asiaan itsessäni.
Miten tällaisesta pääsee eroon? Olen käynyt koko elämäni terapeuteilla ja psykologeilla, mutta en ole saanut tähän vaivaan apua. Häpeän tunne on kokonaisvaltainen ja liittyy kaikkeen mitä olen tai mitä teen. Kuitenkin eritysesti ulkonäköni aiheuttaa usein tunteen, että voisinpa muuttua näkymättömäksi. Tämä saattaisi yllättä jonkun, joka minut tietää, sillä olen aika kaunis nainen ja olen aina saanut kuulla kehuja sekä ulkonäöstäni että luonteesta.
Kaikesta huolimatta on paljon päiviä kun pelkkä kauppaan lähteminen jännittää ja ahdistaa.
Kommentit (45)
Herkkänahkaisesta narsismista ei valitettavasti parannuta.
Kyllä minuakin hävettäisi sinuna. 💩💩
Jos olet jo hankkinut apua ammattilaisilta, eikä ole auttanut, et varmaan saa täältäkään siihen vastausta.
Kamalaa varmaan tuommoinen olo. Ihmisillä on kyllä muutakin mietittävää kuin sinä, joten ihan ajanhukkaa tuommoinen häpeäminen
Vierailija kirjoitti:
Osta mopo
Ja nimenomaan kurkkumopo!
Vierailija kirjoitti:
Terapeutit ja psykologit eivät ole voineet auttaa mutta ajattelit avun löytyvän vauvapalstalta?
Ole hyvä ja poistu viisastelemasta. En oleta saavani apua, mutta olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksia tai ajatuksia vastaavanlaisen ongelman kanssa painiskelevilta ihmisiltä. Ap
Hypnotisoinnista vois olla apua?
Auttaa se tupakoinnista ym. eroon pääsemisessäkin.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet jo hankkinut apua ammattilaisilta, eikä ole auttanut, et varmaan saa täältäkään siihen vastausta.
Kamalaa varmaan tuommoinen olo. Ihmisillä on kyllä muutakin mietittävää kuin sinä, joten ihan ajanhukkaa tuommoinen häpeäminen
Olet oikeassa ja järjellä ymmärrän, etten merkitse tuntemattomille mitään, eikä heidän ajatuksillaan ylipäätään pitäisi olla minulle merkitystä. Ap
Ne on vaan ajatuksia ja koitan muistaa, etteivät ne ole totta. Vain pelkkiä ajatuksia, jotka saavat liikaa valtaa jos niille antaa huomiota. Joskus, ihan kirjaimellisesti, huidon ne pois.
Sun pitää hyväksyä itsesi. Terapeutti ei tee sitä sun puolesta. Kehopositiivisuuteen kannattaa oikeasti tutustu. Instagramissa esimerkiksi on paljon aiheesta. Kannattaa alkaa seuraamaan tätä puolta ja huomaat että ei kaikki todellakaan ole mitään "missi ainesta", eikä tarvitse olla, hyvään elämään riittää että elää elämäänsä hyvällä mielellä. Myös positiivista ajattelua on syytä opetella.
Kukaan ei välitä minkä näköisenä tai kokeisena ihmiset liikkuvat julkisilla paikoilla. Ainoa mikä ihmisiä ärsyttää siellä kaupassa on se kun joutuu odottamaan omaa vuoroaan kassajonossa, ruuan kallis hinta ja kiljuvat kakarat....
Ensimmäinen askel olisi kunnolla ymmärtää oma itsekeskeisyys ja uhrin rooliin jumiin jääminen.
Oot todella itsekeskeinen ja liian itserakas, kun kuvittelet että maailma pyörii sun ympärillä, oikeasti ketään ei kiinnosta miltä sä näytät ja mitä sä teet..
Voi kyynel 😢. Mites hirvittävät keholliset traumareaktiot?
Koko elämä terapeuteilla Kelan piikkiin. Sillälailla.
#naiset
Vierailija kirjoitti:
Ne on vaan ajatuksia ja koitan muistaa, etteivät ne ole totta. Vain pelkkiä ajatuksia, jotka saavat liikaa valtaa jos niille antaa huomiota. Joskus, ihan kirjaimellisesti, huidon ne pois.
Naisille omat ajatukset = ainoa todellisuus.
Vierailija kirjoitti:
Terapeutit ja psykologit eivät ole voineet auttaa mutta ajattelit avun löytyvän vauvapalstalta?
Eri. Miksei kokeilla myös tätä jos apua ei tunnut löytyvän? Ei menetä mitään. Voihan täältä löytyä vaikka vertaistukea. Sekin auttaa osaltaan.
Vierailija kirjoitti:
Koko elämä terapeuteilla Kelan piikkiin. Sillälailla.
#naiset
Maksoin terapiasta itse joka ikisen euron ja sentin aikuisiällä. Ap
PS. Kiitos asiallisista vastauksista. <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisille omat ajatukset = ainoa todellisuus.
Noniin katkera miespolo. Menepäs nyt siitä tinderiin vinkumaan, ehkä joku epätoivoinen sinut kelpuuttaa.