Hävettää kulkea ihmisten ilmoilla kun en pidä itsestäni huolta
En masennukseni takia yleensä jaksa käydä suihkussa, pestä hampaita, harjata hiuksia tms. Näkisittepä millaisessa kunnossa hiukseni ovat tällä hetkellä... niin kamalasti takkuja että kaveritkin sanoo jo rölliksi. :D Hävettää, mutta en vaan jaksa.
Kommentit (53)
Mä en oo koskaan ymmärtäny miten masennus vaikuttaa esim suihkussa käyntiin, senkun kävelee sinne suihkuun.
Mä vedän vapaapäivinä vaan pipon päähän ja kauppaan. En mä kotona ollessa kampauksia laittele.
Voin kertoa, että ketään ei kiinnosta miltä näytät. Rohkeasti vain ulos.
Vierailija kirjoitti:
Mä en oo koskaan ymmärtäny miten masennus vaikuttaa esim suihkussa käyntiin, senkun kävelee sinne suihkuun.
Ei ole ihan noin yksinkertaista. Toivottavasti et joudu koskaan itse kokemaan, vaikka se voisi tehdä hyvää ymmärryksellesi.
Korona-aikana totuin, että ulkona ei ole ketään muuta, koska Sauli oli käskenyt pysymään sisällä. Ei tarvinnut olla siistit hiukset eikä siistit vaatteet. Ei ollut muita missään. Kun korona-aika päättyi, huomasin ettei mulla ole puhtaita vaatteita. Otin pyykkikorista vaatteet ja lähdin istumaan puiston penkille. Hirveää, kun joku ihminen änkesi siihen viereen puhumaan. Aattelin vaan, että mun vaatteet on pyykkikorista ja pitäisiköhän hiukset leikata.
Ei muuta mutta hampaat pitäisi kyllä pestä. Hammastulehduksesta voi tulla vakavia sairauksia ja sitten on vielä vaikeampaa. Sähköhammasharjan voi löytää 20€:lla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukutatte? Monilla masentuneilla on vaikeuksia huolehtia itsestään.<<<<<<Miten masentunut oikeasti jaksaa edes tänne kirjoitaa ja valitaa omaa masenustaan? Todella masentunut ei huomaa omaa ulkonäköään ja on vuoten pohjalla,pois dikimaailmasta.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Sä et taida ymmärtää montaa muutakaan yksinkertaista asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Et ole koskaan ollut masentunut. Sehän on tappavin tauti, joka iskee nimenomaan elämänhaluun. Jos voisi kuolla lopettamalla hengittämisen, masentuneet tekisivät niin.
Siinä on aivoissa paha sähkökemiallinen vika. Ap, jos sulla on hoitosuhde, pyydä sähköhoitoa. Pyydä niin kauan että saat sitä. Jos ei ole hoitosuhdetta, pyydä jotakuta läheistä tekemään sinusta huoli-ilmoitus kuntasi sosiaalitoimeen. Hoitamaton depressiopotilas, joka ei kykene huolehtimaan itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukutatte? Monilla masentuneilla on vaikeuksia huolehtia itsestään.
Oikeasti masentunut ei jaksa välittää muiden ajatuksista. Ajatukset ovat käpertyneet sisäänpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole koskaan ollut masentunut. Sehän on tappavin tauti, joka iskee nimenomaan elämänhaluun. Jos voisi kuolla lopettamalla hengittämisen, masentuneet tekisivät niin.
Siinä on aivoissa paha sähkökemiallinen vika. Ap, jos sulla on hoitosuhde, pyydä sähköhoitoa. Pyydä niin kauan että saat sitä. Jos ei ole hoitosuhdetta, pyydä jotakuta läheistä tekemään sinusta huoli-ilmoitus kuntasi sosiaalitoimeen. Hoitamaton depressiopotilas, joka ei kykene huolehtimaan itsestään.
Ikävä olla realisti, mutta huoli-ilmoitus on yhtä tehokas kuin se, että kirjoittaa tänne. Ei sillä hoitoon pääse.
Vierailija kirjoitti:
Et ole koskaan ollut masentunut, kiitä onneas.
Vierailija kirjoitti:
Mä ajattele että alapeukku voi kohdistua vaikka vaan yhteen sanaan, joka "kumoaa" koko viestin tavallaan. Eli vaikka että en tykkää koska en näe syytä hävetä sitö. Esim itse voisin laittaa juuri tämän takia alapeukun, sillä koen samoin kun Ap. Mutta koska usein ihniset ottaa sen alapeukun niin kuin sinä, että "ei arvosta", vaikka nimenomaan avostaa ja näkee asian ja ongelman, niin on vaikea otaa peukku-alapeukku-akselilla kantaa, jos ei jaksa kirjoittaa kaikkea auki. Tosi huono keino tulla ymmäretyksi ja välillä ymmärtää mistä peukku. Eli esim.yhdestä sanasta, vaikka kaikki muu viestissä olisi kuin omaa tekstiä.
Itse kamppailen siis saman kanssa ja sanoisin Aplle, että ei tarvitse hävitse. Vaikeaa se on, mutta ei tarvitse. Häpeä on vaikea tunne ja kuuluu ennemmin sii tilanteessa sillle, joka halvelsuu toista jolla on vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta mutta hampaat pitäisi kyllä pestä. Hammastulehduksesta voi tulla vakavia sairauksia ja sitten on vielä vaikeampaa. Sähköhammasharjan voi löytää 20€:lla.
Tavallisen hammasharjan saa alle eurolla. Se riittää ihan hyvin hampaiden pesuun.
Mä ymmärrän että masentuneelle yksinkertaisetkin asiat on raskaita vaikken itse ole ollut.
Mutta ikävä kierre tuosta tulee kun olo vaan huononee kun ei hoida itseään. Eli jos vaan saisi repäistyä itsensä suihkuun ym niin olo virkistyisi varmasti ainakin vähän 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä olla realisti, mutta huoli-ilmoitus on yhtä tehokas kuin se, että kirjoittaa tänne. Ei sillä hoitoon pääse.
Ei fakta muutu alapeukuilla. Huoli-ilmoitus ei ole mikään lähete hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä vähemmän hoitoon pääsee, jos ei kukaan edes yritä sitä hankkia. Niin että ime sinä vaikka persettäsi ja ole hiljaa kun aikuiset puhuu.
Vierailija kirjoitti:
Laiska haiseva loinen olet!
Mut hei onneks sulla menee noinkin hyvin että oikein säteilet hyvää oloa! <3
En mäkään jaksa mutta en myöskään jaksa välittää. Käyn kerta viikkoon kokopesulla, 2-3 kertaa viikossa pesen naaman ja hampaat ja kampaan tukan. Vaatteet vaihdan kerran viikossa pesun jälkeen.