Säälin osattomia, jotka eivät tällaisilla käristyshelteilläkään pääse oman mökin järveen uimaan ja saunomaan
Meillä.on asiat paremmin. Velaton mökki järven rannalla, jossa voimme vilvoitella ja nauttia luonnosta.
Kommentit (334)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypin pää tässä on käristynyt. Oikeasti asuu kaupungin vuokrakämpässä, ei rantaa, ei saunaa 😂.
Suomi on sen puolesta mukava maa että vettä piisaa ja uimarantoja ihan kaikille jollei satu mökkiä olemaan.
ja kelan tuki hilut loppu niin kiukuttelee mökin omistajille.
Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026.
Sä et saa Kelan rahoja. Joudun myymään mökin pilkkahintaan ja elämään niillä rahoilla.
Osa ihmisistä elää näköalattomasti tukien kanssa ja joka päätöksessä miettivät mitä tukia mahdollisesti menettävät . Tuet rajoittaa elämän eteenpäin menossa. Osa taas pystyy elämään omillaan eikä omilla koh
Pappa betalar 😂
Onko jollain mökki jonkun JÄRVENrannalla? Minä kun luulin, että kaikilla tänne kirjoittavilla on merenrantahuvila kuten minullakin ja kaikilla kavereilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ju, ja siksi rikkaat hakeutuvat HEKAn vuokrakaksioon lapsiperheinäkin. Vuokrailu on rikkaille se heidän vaihtoehtonsa :) Mitä sieniä oot vetänyt? tahdon samoja
En tunne yhtäkään rikasta ihmistä joka asuisi HEKAn asunnossa. Oikeastaan en tunne yhden ainutta ei-rikastakaan. (tiedän, elän kuplassa) Sinun kannattaisi ottaa selvää kuinka raha toimii. Köyhälle omistusasuminen on todella hyvä ratkaisu, mutta jos oikeasti aletaan puhumaan arvokkaista kodeista niin vuokraaminen hyvinkin saattaa olla taloudellisesti järkevämpää. Ja erityisesti hienompien mökkien kohdalla vuokraaminen tulee halvemmaksi kuin omistaminen. Se sama raha kun tuottaa enemmän muualla.
Itse asun omistusasunnossa, mutta otin siihen suurehkon lainan, koska laskimme että se sama raha tuottaa muualla paremmin. Vuokraamista harkitsimme
En neuvonut enkä tullut rinta rottingilla. Ihan vaan neutraalisti kerroin tilanteestani ja siitä, että raha tuottaa paremmin muualla kuin omistamalla mökin. Jokainen toimikoon niin kuin itselle sopii, tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypin pää tässä on käristynyt. Oikeasti asuu kaupungin vuokrakämpässä, ei rantaa, ei saunaa 😂.
Suomi on sen puolesta mukava maa että vettä piisaa ja uimarantoja ihan kaikille jollei satu mökkiä olemaan.
ja kelan tuki hilut loppu niin kiukuttelee mökin omistajille.
Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026.
Sä et saa Kelan rahoja. Joudun myymään mökin pilkkahintaan ja elämään niillä rahoilla.
Osa ihmisistä elää näköalattomasti tukien kanssa ja joka päätöksessä miettivät mitä tukia mahdollisesti menettävät . Tuet rajoittaa elämän eteenpäin menossa. Osa taas pystyy elämään omillaan eikä omilla ko
En ole ollut ikinä .
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse mökkiä Suomessa, kun omistaa loma-asunnon Gardajärvellä Italiassa. Kun kyllästyy lämpöön, voi
Säälittää kun joku joutunut tyytymään pieneen turre-lampeen jossa 40 astetta kesäisin kun Suomessa maailman upeimmat järvet esim Saimaa. Ja joutuu ajamaan alumiinipötkylässä lentokenttärumbassa edes takas :D
Älkää nyt vastatko tuolle trollille🙄
Säälin osattomia, jotka eivät tällaisilla käristyshelteilläkään pääse oman järven rannalla olevaan mökkiin saunomaan ja omaan järveen uimaan. Säälin myös heitä joilla oman järven pinta-ala on alle neliökilometri.
Vierailija kirjoitti:
Onko jollain mökki jonkun JÄRVENrannalla? Minä kun luulin, että kaikilla tänne kirjoittavilla on merenrantahuvila kuten minullakin ja kaikilla kavereilla.
Ei kiitos maailman saastunein meri, ruskea vesi ja kesällä levähernerokkaa.
Minua saakin sääliä. Säälin itsekin itseäni. Kuinka monta kertaa olen tänäkin kesänä ajatellut, että on niin kurjaa, kun ei ole omaa rantaa. Kaipaan niin kovasti lapsuuden kesämökille, jossa vietin kymmenen onnellista kesää, kunnes vanhempani myivät sen. Minulla ei ole sellaisia rahoja, että voisin ostaa oman. Eikä ollut vanhemmillakaan, vaan he saivat tontin perintönä ja samoin suurimman osan rakennustarvikkeista. Sukulaiset auttoivat rakentamisessa. Mutta vanhempani eivät halunneet jättää sitä minulle perinnöksi, vaikka usein väittivät päinvastaista, kun lapsena kiukuttelin joutuessani pihatöihin: työntämään ruohonleikkuria jne.
Ole sä siellä mökissä hyttysten syötävänä. Mä makaan kreikassa uima-altaalla ja tarjoilija kantaa kylmää juomaa.
En lähtisi mökille kykkimään vaikka maksettaisiin. Kaupungissa on nyt rauhallista, terassit auki eikä hyttysiä : )
Onneksi sain mökin myytyä ennen nykyistä alemyyntiä.
Vierailija kirjoitti:
Minua saakin sääliä. Säälin itsekin itseäni. Kuinka monta kertaa olen tänäkin kesänä ajatellut, että on niin kurjaa, kun ei ole omaa rantaa. Kaipaan niin kovasti lapsuuden kesämökille, jossa vietin kymmenen onnellista kesää, kunnes vanhempani myivät sen. Minulla ei ole sellaisia rahoja, että voisin ostaa oman. Eikä ollut vanhemmillakaan, vaan he saivat tontin perintönä ja samoin suurimman osan rakennustarvikkeista. Sukulaiset auttoivat rakentamisessa. Mutta vanhempani eivät halunneet jättää sitä minulle perinnöksi, vaikka usein väittivät päinvastaista, kun lapsena kiukuttelin joutuessani pihatöihin: työntämään ruohonleikkuria jne.
Surullinen tarina, olen pahoillani puolestasi. Omalla mökillä luodaan parhaat muistot, lapsille myös<3
Miten niin? Vuokra kämpässä riudut.
Minulla on vuokraluukku kerrostalossa, ei ilmalämpöpumppua. Joskus säälin itseäni. En pääse veden ääreen. Ikäni tehnyt töitä. Perheelläni ei ole koskaan ollut varaa kesämökkiin. Toisaalta, en haluaisikaan sellaiseen mökkiin, joista muutamista tuttavien luona aikoinaan kokemusta: rapaisin jaloin saunasta pois, pestävä saavissa ennen sisälle menoa, tunkkainen homeen haju, kärpäsiä täynnä oleva haiseva huussi, niljakas liukaskivinen ranta ja ruokana yleensä vain nuotiolla paistetut eli poltetut makkarat ja aina osa ihmisistä örveltää kännissä aamusta iltaan. Ei kiitos. Mieluiten kuitenkin tämä pikkuinen kotini ilman itikoita ja suihkuun ja vessaan pääsee puhtain jaloin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vuokraluukku kerrostalossa, ei ilmalämpöpumppua. Joskus säälin itseäni. En pääse veden ääreen. Ikäni tehnyt töitä. Perheelläni ei ole koskaan ollut varaa kesämökkiin. Toisaalta, en haluaisikaan sellaiseen mökkiin, joista muutamista tuttavien luona aikoinaan kokemusta: rapaisin jaloin saunasta pois, pestävä saavissa ennen sisälle menoa, tunkkainen homeen haju, kärpäsiä täynnä oleva haiseva huussi, niljakas liukaskivinen ranta ja ruokana yleensä vain nuotiolla paistetut eli poltetut makkarat ja aina osa ihmisistä örveltää kännissä aamusta iltaan. Ei kiitos. Mieluiten kuitenkin tämä pikkuinen kotini ilman itikoita ja suihkuun ja vessaan pääsee puhtain jaloin.
Säästyy myös sinilevältä, punkeilta, hanhen paskalta, jne.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei tarvitse mennä jonnekin sisäsuomen järveen, kun on varaa mennä merelle.
Meillä on tuossa kivenheiton päässäkaupunki asunnosta uimaranta ja pienen meren kokoinen järvi, joka on niin puhdas, että voisi keittää kahvit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei tarvitse mennä jonnekin sisäsuomen järveen, kun on varaa mennä merelle.
Meillä on tuossa kivenheiton päässäkaupunki asunnosta uimaranta ja pienen meren kokoinen järvi, joka on niin puhdas, että voisi keittää kahvit.
Älä jaksa puhua paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jaksa puhua paskaa.
Jeps, menee pohja uskonnolta nimeltään Ilmastonmuutos.😂
Toisaalta mun tuttavissa on paljon eläkeläisiä, joille mökistä tulee eläkkeelle siirtyessä toinen koti. Monet ovat siellä vuoden ympäri usein kauemmin kuin kaupunkiasunnossaan. Hyvä tietysti sille mökkikunnalle. Eläkeläisille se pieni puuhastelu päivittäin mökillä on mielekästä.