Eikö sinua vuosikymmeniä tupakkaa polttanut pelota keuhkosyövän riski?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä hienoo, kun nuo jotkut ajattelee "kaikki me kuolaan joskus" niin kuoletko mieluummin 40 vai 80, niin onhan se nyt melkein ihan sama...
Mieluummin ottaa kaiken irti hyvistä vuosista. Vanhuus ei vaikuta kovin hääppöiseltä, kun näkee rollaattorilla liikkuvia köyryselkiä.
Vierailija kirjoitti:
Miten voitte olla varmoja, että ei-tupakoitsija kuolee jotenkin "rauhallisesti"? Hoidan työkseni vanhuksia ja voin sanoa, että vuosikausia syvästi dementoituneena ja hoitovastaisena on ihan hirveää sekä hoitajille, potilaalle että omaisille.
On harhat, kivut, täysi ymmärtämättömyys hoitotoimista. Mielummin itse kuolen syöpään järki päässä ja vaikka nukutettuna kuin makaan paskoissani ymmärtämättä miksi pestään yms.
En polta, mutta on niitä muitakin syöpiä.
Toki elämällä on tarjota sellainenkin jackpot, että saat syövän ja muistisairauden, siinä on kivutkin sitten etkä ymmärrä miksi...
Tätä tasoako hoitajien järki on? Tupakka lisää alttiutta vaikka mihin sairauksiin ja se on helppo lopettaa, koska mitään hyvää siitä ei seuraa: paha maku eikä päihdytä. Poltin reilut 10 askivuotta ja lopetin, lääkäri kehui, että ajoissa toimittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, miksi pitäisi? Ajattelitko itse elää ikuisesti?
Kukaan ei elä ikuisesti, mutta on ikävää kuolla ennenaikaisesti ja tuskallisesti hitaasti tukehtumalla.
Miten ajattelit itse kuolla ?
Alziin. Syöpään. Dementiaan. Sydäriin ?
Tupakoitsijan valikoimaa nämäkin ja tulevat aiemmin kuin savuttomalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei elä ikuisesti, mutta on ikävää kuolla ennenaikaisesti ja tuskallisesti hitaasti tukehtumalla.
Millaisia riskitekijöitä sinun elämässäsi on ?
Lihavuutta ? Joitain epäterveellisiä ruokia ? Alkoholia ? Ylinopeutta ? Riskialttiita urheiluharrastuksia ? Katupölyn hengittämistä ?....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä ei kukaan saa itse päättää, paitsi jos lähtee oman käden kautta. Meillä kaikilla on kuitenkin käytettävissä paljon tietoa siitä kuinka sairastumisen riskejä voi kasvattaa huonoilla elintavoilla. Tupakoinnin ja keuhkosyövän välinen yhteys on kiistaton.
Itse poltin muutaman vuosikymmenen, ja olen tietoinen siitä mitä vahinkoa olen tehnyt keholleni, myös siitä miten paljon rahaa olen käryttänyt taivaan tuuliin ja muiden ihmisten haisteltavaksi. Nikotiini aiheuttaa todella voimakasta riippuvuutta, itse lopulta pääsin siitä eroon lääkkeiden avulla. Tehtyä ei voi muuksi muuttaa eikä katuminen auta, mutta olen iloinen ettei tupakointi enää ole trendikästä kuten omassa nuoruudessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne ajattele asiaa.
Yrittävät olla ajattelematta, mutta siellä se ajatus silti asuu takaraivossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavuutta ? Joitain epäterveellisiä ruokia ? Alkoholia ? Ylinopeutta ? Riskialttiita urheiluharrastuksia ? Katupölyn hengittämistä ?....
Ei ainakaan syistä typerintä eli tupakointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voitte olla varmoja, että ei-tupakoitsija kuolee jotenkin "rauhallisesti"? Hoidan työkseni vanhuksia ja voin sanoa, että vuosikausia syvästi dementoituneena ja hoitovastaisena on ihan hirveää sekä hoitajille, potilaalle että omaisille.
On harhat, kivut, täysi ymmärtämättömyys hoitotoimista. Mielummin itse kuolen syöpään järki päässä ja vaikka nukutettuna kuin makaan paskoissani ymmärtämättä miksi pestään yms.
Toki elämällä on tarjota sellainenkin jackpot, että saat syövän ja muistisairauden, siinä on kivutkin sitten etkä ymmärrä miksi...
Tätä tasoako hoitajien järki on? Tupakka lisää alttiutta vaikka mihin sairauksiin ja se on helppo lopettaa, koska mitään hyvää siitä ei seuraa: paha maku eikä päihdytä. Poltin reilut 10 askivuotta ja lopetin, lääkäri kehui, että a
Meillä on asiakkaita jotka ovat terveitä ja varsin iäkkäitä ja polttavat.
On asiakkaita jotka ovat melko nuoria tupakoimattomia ja sänkypotilaana.
Alkoholin käyttö on suurin syy vanhusten huonoon kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä hienoo, kun nuo jotkut ajattelee "kaikki me kuolaan joskus" niin kuoletko mieluummin 40 vai 80, niin onhan se nyt melkein ihan sama...
Mieluummin ottaa kaiken irti hyvistä vuosista. Vanhuus ei vaikuta kovin hääppöiseltä, kun näkee rollaattorilla liikkuvia köyryselkiä.
Röökin imeminen on kaiken ottamista irti hyvistä vuosista? Kannattaisi lopettaa, niin hyvät vuodet olisivat parempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan syistä typerintä eli t
Ahdasmielisyys voi aiheuttaa monia tauteja. Tiesitkö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä tupakoitsijan kommentti. Olet sairautesi ansainnut. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
Tyhmän palstailijan tyhmä vastaus.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei kuole ennenaikaisesti. Jokaisella meillä on päivä päätetty kun täältä poistumme.
Kukas sen on päättänyt? On se elämä helppoa jos ajattelee ettei omat valinnat vaikuta mihinkään, ei tarvitse kantaa vastuuta edes itsestään kun joku muu onneksi päättää kaiken.
Pakko sanoa, että aika häiriintyneitä puolusteluita tupakoitsijoilta. Se on epäterveellistä, kauhean hajuista, eikä siitä saa mitään hyvää irti. Silti jaksetaan puolustella, no omapa on henkenne ja elämänne.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne ajattele asiaa.
Kysyttiinkö sulta jotain? Ei taidettu, joten pidä suusi kiinni.
Miksi pitää olla ekana määkimässä, vaikkei ole asiaa. Ärsyttävä ihmistyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä tasoako hoitajien järki on? Tupakka lisää alttiutta vaikka mihin sairauksiin ja se on helppo lopettaa, koska mitään hyvää siitä ei seuraa: paha maku eikä päihdytä. Poltin reilut 10 askivuotta ja lopetin, lääkäri kehui, että a
Sätkät maistuu hyvälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joten ihan sama vetää puolitoista askia röökiä päivässa tähän lisäksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä tupakoitsijan kommentti. Olet sairautesi ansainnut. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
Jos pelkää kuolemaa oli vastaus tyhmä. Me kaikki kuolemme, niin myös sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei kuole ennenaikaisesti. Jokaisella meillä on päivä päätetty kun täältä poistumme.
Kukas sen on päättänyt? On se elämä helppoa jos ajattelee ettei omat valinnat vaikuta mihinkään, ei tarvitse kantaa vastuuta edes itsestään kun joku muu onneksi päättää kaiken.
Einsteinin suhteellisuusteoriaa pidetään laajalti oikeana ja sen perusteella kaikki on todellakin määrätty ennalta. Einstein totesi itsekin, että olemme ajan vankeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne ajattele asiaa.
Kysyttiinkö sulta jotain? Ei taidettu, joten pidä suusi kiinni.
Miksi pitää olla ekana määkimässä, vaikkei ole asiaa. Ärsyttävä ihmistyyppi.
Sen lisäksi, että tupakoitsijat haisee pahalta, niin usein ovat just näin ärtyneitä. "Mukavaa" porukkaa.
Ei kannata sitä murehtia, COPD on paljon todennäköisempi ja kurjempi.