Alone Suomi- yksin erämaassa
Jes, tätä olen odottanut! Onko kenelläkään tietoa kattauksesta? Onko mukana julkkiksia vai ihan tuikituntemattomia? Toivoisin niin näkeväni Helmeri Pirisen tässä ohjelmassa. Olettaisin hänen pärjäävän hyvin, koska tuntuu olevan monitaitoinen, seikkailuhenkinen mies.
Ohjelma alkaa vasta syyskuussa, joutuu vielä kärvistelemään.
Katso lähetysajat : Alone Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1668)
Vierailija kirjoitti:
Spoilaajat painukaa helvettiin!
Joo, myös minä toivon että kommentointi tapahtumista etenee samaan tahtiin kuin ohjelma tulee tv:stä. Minä en seuraa mitään maksullisia ohjelmia, pelkkää tv:tä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhön kukaan kilpailijoista ei kerää kaarnikkaa? Minä olen pohjoisen patikkareissuilla niitä kerännyt koska marjoja on runsaasti ja niitä on helppo kerätä. Vai eikö etelän ihmiset tunnista sitä syötäväksi marjaksi?
Eihän nämä kaikki mistään etelästä ole. Utsjoelta pohjoisin.
Ehkä ei ole kaikkia kerättyjä marjoja raportoitu.
Yksi kilpailija pohjoisesta, muut etelästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhön kukaan kilpailijoista ei kerää kaarnikkaa? Minä olen pohjoisen patikkareissuilla niitä kerännyt koska marjoja on runsaasti ja niitä on helppo kerätä. Vai eikö etelän ihmiset tunnista sitä syötäväksi marjaksi?
Itse olen marjastanut ikäni, mutta en tiennyt vuosiin että variksenmarja on syötävä! Marjoja näytetään tuolla muutenkin vähän. Luulisi kaikkien jotain keräävän jos niitä olisi.
Kyllä niillä leiripaikoilla kasvaa kaarnikkaa ja niissä näkyy marjoja. Ilmeisesti kilpailijat eivät tiedä että kaarnikkaa voi syödä. Kaarnikka on siis pohjoisessa kasvava variksenmarja, erittäin vitamiinipitoinen marja.
Hyviä olivat, lapsena niitä syötiin, mutta ei mekään niitä talvisäilöön kerä
Opin myös lapsena 90-l, että syötävä marja on, mutta sitä tuli harvemmin syötyä, koska on kovempi rakenteeltaan ja pienempi, ei niin hyvän makuinen kuin mustikka. Ja vaikka kaikkia muita marjoja poimittiin käyttöön ja pakkaseen, ei Variksenmarjaa. Nimestä tuli jotenkin mielikuva, että se on eläinten ja lintujen syötäväksi paremmin sopiva ja jätetään siksi poimimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vau ! tämä yksi alkoi valmistaa pettua ! Kuidun lähteeksi.
Eikö pettuleipään tarvitse muutakin kuin mitä puusta irtoaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen marjastanut ikäni, mutta en tiennyt vuosiin että variksenmarja on syötävä! Marjoja näytetään tuolla muutenkin vähän. Luulisi kaikkien jotain keräävän jos niitä olisi.
Katsotaankohan me samaa ohjelmaa? Onhan ne keränneet ja syöneet marjoja, jotkut sieniäkin. Älyttömän vähän niissä kyllä mitään energiaa on, pitäisi syödä monta kiloa päivässä jos niillä pärjätä meinaa.
Onpas masentava ohjelma, ei auta hienot maisemat, kun melkein kaikilla on kurja olo. Turhaa yrittää tekohengittää hyvää fiilistä, nälkä on, kylmä on, mikään ei onnaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän nämä kaikki mistään etelästä ole. Utsjoelta pohjoisin.
Ehkä ei ole kaikkia kerättyjä marjoja raportoitu.
Yksi kilpailija pohjoisesta, muut etelästä.
Missä on etelän ja pohjoisen raja?
"Eräopas Petra vietti lapsuutensa lehmien, peltojen ja metsän keskellä Mikkelissä. Lapin luontoon hän tutustui isovanhempiensa kautta. Aikuisiällä hän päätti muuttaa pysyvästi pohjoiseen."
"Kalanjalostaja Eetu sai isovanhemmiltaan opit luonnossa pärjäämiseen Kainuun Suomussalmella."
On niillä repussa kuivamuonaa🧐
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän missään leivästä puhuttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoja miehiä, ovat pari kolme pv erossa akoistaan ja itkeskelevät, miten kamala ikävä on yhyy, onko nämä jotain läheisriippuvaisia vai mitä vit...:D
Epäilen, että nuo ovat tekosyitä lähteä, kun leirielämä ei vaan nappaa ja huomaavat, että homma kusee nälkään ja huonoon oloon. Jos ei ole kokemusta edes vapaaehtoisesta paastosta, on seinä edessä, kun oma minäkuva ("olen vahva ja pärjäävä") luhistuu äkkiä.
Miehet varmaan käyttää vaimojaan tekosyinä vaikka mihin. Jos oma mies ei halua vaikka lähteä harrastukseensa, kuulen joskus hänen sanovan puhelimeen, että minä en muka päästä :(
Ja joskus muulloinkin olen kuullut miten joku juttu laitetaan minun piikkiin, kun itseään ei kiinnosta. Olen kyllä huomannutkin, että se kaverit taitaa pelätä minua, luulevat, että ukko on tossuna alla ja olen pirttihirmu. Oikeasti meillä mies tekee mitä lystää, mutta minä olen kävetä tekosyy, jos joku juttu ei nappaa. Kätevää sanoa, että muija ei päästä. Tai, että pitää lähteä jo kotiin, kun ei muija pärjää itekseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsotaankohan me samaa ohjelmaa? Onhan ne keränneet ja syöneet marjoja, jotkut sieniäkin. Älyttömän vähän niissä kyllä mitään energiaa on, pitäisi syödä monta kiloa päivässä jos niillä pärjätä meinaa.
Jotain yksittäisiä kourallisia on toki näkynyt. Itse en pidä sitä varsinaisena keräämisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saakohan kameraryhmältä vippata tupakin jos omat loppu ?
No ei koska mitään kameraryhmää ei ole.
On siellä väkisinkin koska ei sellaista kamerasysteemiä olekaan jossa akut kestäisi kuukausitolkulla ja joka luotettavasti lähettäisi kuvatun materiaalin livenä. Riistakamerat ei kuvaa kuin hetkittäin akkua säästääkseen eli ei ne tv-ohjelmaan tuotantoon riitä. Eli kaiken järjen mukaan huoltoryhmä kameroineen kiertää noita leirejä välillä muttei sitä tietenkään ohjelmassa näytetä. Kuten ei leffassakaan näytetä sitä minkä jättimäinen kameraryhmä avustajineen pyörii kuvan ulkopuolella.
Sehän on sanottukin ohjelmassa, että lääkintäryhmä käy säännöllisesti tarkastamassa osanottajien voinnin. Kai siinä samalla voi kameran akut vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
On niillä repussa kuivamuonaa🧐
Mitättömän pieni annos.
Vierailija kirjoitti:
Mites Esa pärjäilee? Hän on oma suosikkini.
Siinähän se menee, peukkuaan veistellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites Esa pärjäilee? Hän on oma suosikkini.
Siinähän se menee, peukkuaan veistellen.
Jos imeskelee saa vähän nesteytystä🥵
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saakohan kameraryhmältä vippata tupakin jos omat loppu ?
No ei koska mitään kameraryhmää ei ole.
On siellä väkisinkin koska ei sellaista kamerasysteemiä olekaan jossa akut kestäisi kuukausitolkulla ja joka luotettavasti lähettäisi kuvatun materiaalin livenä. Riistakamerat ei kuvaa kuin hetkittäin akkua säästääkseen eli ei ne tv-ohjelmaan tuotantoon riitä. Eli kaiken järjen mukaan huoltoryhmä kameroineen kiertää noita leirejä välillä muttei sitä tietenkään ohjelmassa näytetä. Kuten ei leffassakaan näytetä sitä minkä jättimäinen kameraryhmä avustajineen pyörii kuvan ulkopuolella.
Sehän on sanottukin ohjelmassa, että lääkintäryhmä käy säännöllisesti tarkastamassa osanottajien voinnin. Kai siinä samalla v
Lääkintäryhmä käy tämän päivän jaksossa siellä tarkastamassa ihmsiä.
Tekisin kalanruodoista luulientä. Ja marjoista myös marjakeittoa, niin olisi täyttävämpää. Lehdistä saa haudutettua teetä.
Palstan eukot samaistuu tuohon kiukuttelevaan vanhempaan naiseen, joka ei osaa mitään. Ei todellakaan mikään keskiverto luonnossa kulkija; tulia sytyttää tuntikausia ja kalat on ihan outo juttu. Vaikka niin kehui 60-l ihmisiä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän missään leivästä puhuttu.
Ei nyt sentään pelkkää nilaa pureskella, eikä kaarnaakaan.
Spoilaajat painukaa helvettiin!