Alone Suomi- yksin erämaassa
Jes, tätä olen odottanut! Onko kenelläkään tietoa kattauksesta? Onko mukana julkkiksia vai ihan tuikituntemattomia? Toivoisin niin näkeväni Helmeri Pirisen tässä ohjelmassa. Olettaisin hänen pärjäävän hyvin, koska tuntuu olevan monitaitoinen, seikkailuhenkinen mies.
Ohjelma alkaa vasta syyskuussa, joutuu vielä kärvistelemään.
Katso lähetysajat : Alone Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1668)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakkoskauden täytyy olla jotenkin olennaisesti erilainen. Koska muuten on tylsää katsottavaa ja saman toistoa.
Ilmeisesti eivät mene noin pohjoiseen, koska kauden kuvaukset aloitetaan vasta lokakuussa.
No, enpä arvaile enempää.
Minä katsoisin tätä useammankin kauden. Olen aika kyllästynyt kaikkiin seikkailuohjelmiin missä on älytön kiire ja hosuminen koko ajan. Minusta tässä on parasta se, että tapahtuvat asiat ovat kovin yksinkertaisia.
Hyviä uutisia: Sinulle on ohjelma netissä. Siinä kamera kuvaa maalattua seinää. Seuraat, miten maali kuivuu.
Eetun siviili ammatti on kalan käsittelijä Joten varmasti on kalan käsittely hanskassa. Ihmettelin jo aikasemmin että kukaan ei keitä niitä kaloja, vaan paistavat. Liemi kuitkein täyttää mahaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakkoskauden täytyy olla jotenkin olennaisesti erilainen. Koska muuten on tylsää katsottavaa ja saman toistoa.
Ilmeisesti eivät mene noin pohjoiseen, koska kauden kuvaukset aloitetaan vasta lokakuussa.
Minä katsoisin tätä useammankin kauden. Olen aika kyllästynyt kaikkiin seikkailuohjelmiin missä on älytön kiire ja hosuminen koko ajan. Minusta tässä on parasta se, että tapahtuvat asiat ovat kovin yksinkertaisia.
Hyviä uutisia: Sinulle on ohjelma netissä. Siinä kamera kuvaa maalattua seinää. Seuraat, miten maali kuivuu.
Olet uskomattoman hauska!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Spoileri varoitus
Ei tarvitse tätäkään ohjelmaa enää katsoa, kun Liisa jätti leikin kesken. Heti meni maku ohjelmasta, jotenkin kannatteli tätä ohjelmaa persoonallaan. Eetu on ilmiselvä voittaja.
Spoilaisitko vähän lisää 😁 Eli mikä sai Liisan selän katkeamaan? Eikö katiskaan uinut enää kaloja, vai meni muuten joku asia pärsiilleen?
Ei osannut rakentaa kotaa, ja siksi olo kävi liian kylmäksi.
Okkei, kiitos! Tästä olikin joku lyhyt välähdys ohjelman aloituksessa. Harmillista, ettei Lissu ollut perehtynyt asiaan etukäteen. Vai meinasiko mielessään, että nyt saa riittää tätä lajia.
Kiinnostava yksityiskohta,,että osallistujat ovat tavanneet toisensa bootcampilla eli tietävät, millaisia vastustajia/kanssakilpailijoita heillä on. Tämäkin voi masentaa/nostaa jonkun mieltä. Siellä yksin äheltäessään muistuu mieleen ne muut kisaajat. Jos alkaa tuntua etten minä tätä voita, on mukavampi pyytää pelastusryhmä noutamaan kuin kärvistellä sairastumiseen asti ilman palkintoa.
Eikö tuo munasillaan kalastava äijä ole koittanut rakentaa mitään lauttaa? Jotenkin tykkään tyypistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen erittäin kyllästynyt some julkkuihin, samat naamat pyörii kaikissa reality ohjelmissa ja myös siihen iänikuiseen juonitteluun, kun äänestävät toisiaan pois. Tämä on virkistävä poikkeus, ei puhkikulutettuja pikku julkkiksia, eikä juonittelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä yritä olla hauska, keksi jotain parempaa tekemistä - mitä jos telisit vaikka töitä välillä!
Miksiköhön kukaan kilpailijoista ei kerää kaarnikkaa? Minä olen pohjoisen patikkareissuilla niitä kerännyt koska marjoja on runsaasti ja niitä on helppo kerätä. Vai eikö etelän ihmiset tunnista sitä syötäväksi marjaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen erittäin kyllästynyt some julkkuihin, samat naamat pyörii kaikissa reality ohjelmissa ja myös siihen iänikuiseen juonitteluun, kun äänestävät toisiaan pois. Tämä on virkistävä poikkeus, ei puhkikulutettuja pikku julkkiksia, eikä juonittelua.
Eiköhän tästäkin joku julkkispaskaversio tule, vaikkei se formaatiin kuuluisikaan. Joku hinttinaukumassa pari tuntia lepikössä.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhön kukaan kilpailijoista ei kerää kaarnikkaa? Minä olen pohjoisen patikkareissuilla niitä kerännyt koska marjoja on runsaasti ja niitä on helppo kerätä. Vai eikö etelän ihmiset tunnista sitä syötäväksi marjaksi?
Mitä kaarnikkaa? Mietin millä ne elää, jos kalaa eivät osaa pyytää. Sieniä voi toki kuivattaa ja puolukoita pakkasella poimia. Etanoita ja toukkia pakkasella ei löydä eikä linnun muniakaan. Riistan tappaminen paljain käsin aika haasteellista.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen marjastanut ikäni, mutta en tiennyt vuosiin että variksenmarja on syötävä! Marjoja näytetään tuolla muutenkin vähän. Luulisi kaikkien jotain keräävän jos niitä olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se heidän harjoutusleiri on siinä alussa? Siitä ei ole kerrottu mitään. Käydäänkö siinä erilaisia erätaitoja läpi, kuten tulenteko ja ne donitsiveneet vai mitä?
Joku osanottaja, en muista kuka, jossakin jaksossa tokaisi, että ei rupea sitä pressulauttaa tekemään. En muista varmaksi tuota termiä mitä käytti, mutta selvää oli että viittaa niihin donitseihin. Kuulosti ihan siltä, että olisi puhunut leirillä opetetusta asiasta. Jos asiasta olisi puhunut ihminen, jolle se on etukäteen ihan tuttu juttu, olisi jättänyt pronominin "se" pois. Eli tästä päättelisin, että hommaa on opetettu.
Liisan avuttomuus vähän kaikessa ihmetyttää. Ei taida koettaa tehdä tulia lämmittelyä varten koskaan, se on aina vain vedenkeittoon tms., ja laavuntapainen on kaukana tulisijasta. Saas nähdä, kuinka pitkälle pärjää silkalla sisulla ja satunnaisilla katiska-ahvenilla. M
Huvitti, kun Liisa toivoi, ettei olis yhtään kalaa katiskassa; "siitä alkaa hirveä homma ja miten minä ne kalat sitte osaan siivota???"
Olihan siellä kaloja 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen marjastanut ikäni, mutta en tiennyt vuosiin että variksenmarja on syötävä! Marjoja näytetään tuolla muutenkin vähän. Luulisi kaikkien jotain keräävän jos niitä olisi.
Kyllä niillä leiripaikoilla kasvaa kaarnikkaa ja niissä näkyy marjoja. Ilmeisesti kilpailijat eivät tiedä että kaarnikkaa voi syödä. Kaarnikka on siis pohjoisessa kasvava variksenmarja, erittäin vitamiinipitoinen marja.
Vierailija kirjoitti:
Myöskin tämä poskipartainen sekatyömies hiukan ihmetyttää. Eikö hän saa mennä laittamaan katiskaansa paremmalle paikalle? Miksi hän osallistuu tällaiseen ohjelmaan jossei eläissään ole edes kalastanut, saatika osaako hän edes sitä kalaa laittaa jos hän sitä saa?
Hänellä on kyllä eräretkeilykokemusta. Ehkä sen takia osallistuu ja ajatteli, että omat taidot riittävät kyllä. Ehkä ajatteli myös, että äkkiäkös sen kalastuksen opettelee.
Hänelle sattui kyllä aika hankala kalastusympäristö, eikä rannalla näytä olevan yhtä paljon kuivunutta puuta lautan kyhäämiseen kuin joillakin toisilla. Mutta onhan se niin, että jos katiskaan ei yhdestä kohtaa kalat mene, niin kannattaisi vaihtaa paikkaa. Emme valitettavasti tiedä, kuinka laajalla alueella saavat vaellella. Ilmakuvia mitä välillä tulee niin näyttää, että lahden toiselta laidalta voisi tulla paremmin kuin ihan pohjukasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niillä leiripaikoilla kasvaa kaarnikkaa ja niissä näkyy marjoja. Ilmeisesti kilpailijat eivät tiedä että kaarnikkaa voi syödä. Kaarnikka on siis pohjoisessa kasvava variksenmarja, erittäin vitamiinipitoinen marja.
Hyviä olivat, lapsena niitä syötiin, mutta ei mekään niitä talvisäilöön kerätty. Mehukas marja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaisia levottomia seikkaluohjelmia ja juonittelu- ja pudotuspelejä on telkkarin tarjonta tulvillaan. Miksei edes tämä yksi erilainen mahtuisi joukkoon?
Vierailija kirjoitti:
Eetun siviili ammatti on kalan käsittelijä Joten varmasti on kalan käsittely hanskassa. Ihmettelin jo aikasemmin että kukaan ei keitä niitä kaloja, vaan paistavat. Liemi kuitkein täyttää mahaa...
Kyllä Eetukin osan kaloistaan paistaa. Ja Petra näytti lisäävän ahvenpannulle vettä.
Liemen mahantäyttävyydestä olisin eri mieltä. Keittämisessä on kyllä se, että tarpeeksi pitkään kun sitä tekee niin pehmenee ruodotkin, jolloin ne voi syödä. Ruotiessa menee lihaakin hukkaan, ja toisaalta ruodoissa on jollei muuta niin kalsiumia ainakin. Samoin nahka ja päät tuolla olisivat ihan syömäkelpoista, ei niitä kannata pois heittää.
Vierailija kirjoitti:
Eihän nämä kaikki mistään etelästä ole. Utsjoelta pohjoisin.
Ehkä ei ole kaikkia kerättyjä marjoja raportoitu.
Vau ! tämä yksi alkoi valmistaa pettua ! Kuidun lähteeksi.