Alone Suomi- yksin erämaassa
Jes, tätä olen odottanut! Onko kenelläkään tietoa kattauksesta? Onko mukana julkkiksia vai ihan tuikituntemattomia? Toivoisin niin näkeväni Helmeri Pirisen tässä ohjelmassa. Olettaisin hänen pärjäävän hyvin, koska tuntuu olevan monitaitoinen, seikkailuhenkinen mies.
Ohjelma alkaa vasta syyskuussa, joutuu vielä kärvistelemään.
Katso lähetysajat : Alone Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1668)
Mielenkiintoinen ohjelma. Kukahan voittaa ? Voisi arvailla että nämä pohjoisen tyypit, siis Petra tai 68-v. mies...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pirullisen paljon mainoskatkoja, kuva hyppii toisesta toiseen ja jatkuvasti mainoksia.
Ja välillä tuo huokailu.
Luontoäiti se siinä vain huokailee pettyneenä osanottajien tasoon...
tuosta Liisasta vielä . se on juuri sellainen tyyppi, jota tosi elämässä ei negatiivisyytensä puolesta sietäisi päivääkään mutta joka kieltämättä tuo omalla tavallaan sisältöä ohjelmaan.
Liisan kohdalla kyse ei välttämättä ole negatiivisuudesta, vaan itseironiasta. Hän voi huumorin kautta käsitellä epäonnistumisia ja jäsennellä ajatuksiaan. Puheen sointi voi olla paljon valittavampi ja negatiivisempi ilman, että sitä itse tajuaa. Vähän niin kuin rest in bitch-face, mutta äänen soinnissa. Minullakin on sellainen. Yllätyin kuinka negatiiviselta ja valittavalta kuulostin, kun Liisan tapaan taivastelin jotain omaa hölmöilyäni ääniviestiin. En ollut ollenkaan negatiivisella mielialalla, vaan päin vastoin iloinen ja huvittunut, mutta kuulostin siltä, että valitin sydämeni kyllyydestä. Hämmästyin kun huomasin sen, en tiennyt kuulostavani sellaiselta, kun puhun ironisesti ja huumorin kautta itsestäni. Liisalla on samaan tyyliin sellainen nasaalinen ja hieman pistävä perussaundi äänessä, äänen perussoinnille ihminen taas ei useinkaan voi mitään. Tai voi opetella puhumaan eri tekniikalla niin, että äänen sointi muuttuu, mutta vaatii aika pitkää tietoista harjoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Donitsilautta: https://fi.scoutwiki.org/Donitsilautta
Näillä taitaa olla liian vähän tavaraa niissä196 lautoissaan. Ja muutenkin kyhäävät huolimattomasti.
Samaa oon katsonut, että ihan liian vähän laittavat donitsiin risuja. Lasten leireillä on noita rakenneltu, ja kyllä ne koko kesän on kestäneet ja kantaneet hyvin aikuista kastumatta.
Saakohan kameraryhmältä vippata tupakin jos omat loppu ?
Vierailija kirjoitti:
Saakohan kameraryhmältä vippata tupakin jos omat loppu ?
Mitään kameraryhmää ei ole, osallistujat hoitavat kuvaamisen ihan itse ja ovat oikeasti yksin. Riistakameroita siellä on tietysti, että saadaan laajempaa kuvaa, mutta ei ketään jolta voisi pummia tupakoita..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Donitsilautta: https://fi.scoutwiki.org/Donitsilautta
Näillä taitaa olla liian vähän tavaraa niissä196 lautoissaan. Ja muutenkin kyhäävät huolimattomasti.
Samaa oon katsonut, että ihan liian vähän laittavat donitsiin risuja. Lasten leireillä on noita rakenneltu, ja kyllä ne koko kesän on kestäneet ja kantaneet hyvin aikuista kastumatta.
oli pakko goolettaa tuo lautta. Ihan hyvä idea, mutta huolellisesti pitää koota. Ton yhden viritys oli vähän sillai kaapaisemalla koottu.
Vierailija kirjoitti:
Huokailut mainosten alussa ja lopussa on niin hirveitä. Mikä ihme tämän tarkoitus voi olla??!
Minä koen sen liittyvän siihen kalsaan usvaan, jota maisemissa leijailee. Tai ehkä siellä vain staalo puhaltelee. Koettaa vähän pelotella osallistujia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme toi pressuvene on olevinaan, mitä noi kaikki väsää? En ole ikinä nähnyt missään. Varmaan siinä etukäteiskoulutuksessa opetettu kun kaikki tekee samanlaisen. Aivan älytön viritys!! Kuusenoksia kierretään pressuun ja vesille. 😂😂 Mikään pressu ei kestä, kun se lastataan täyteen tavaraa ja sitten raahataan pitkin rantakiviä. Ei ihme että uppoaa.
Oliko se biologi vai kuka, joka teki heti puisen lautan ja se toimi tosi hyvin. Typerää että niille on edes opetettu tollanen pressuviritys, millä ei ole mitään toivoa onnistua.
Ja MIKSI NÄÄ KAIKKI MIEHET ON SAMANNÄKÖISIÄ??? Paitsi se vanha ja se stadilainen duunari. Kaikki muut menee koko ajan sekaisin. Vähän olis tätäkin voinut ajatella castingissa.
Ei ollut biologi. Puisen lautan kyhäsi kalanjalostaja-Eetu, ensin mulskahdet
Sullakin menee miehet sekaisin. Kalanjalostaja on vaalea ja biologi tummempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huokailut mainosten alussa ja lopussa on niin hirveitä. Mikä ihme tämän tarkoitus voi olla??!
Minä koen sen liittyvän siihen kalsaan usvaan, jota maisemissa leijailee. Tai ehkä siellä vain staalo puhaltelee. Koettaa vähän pelotella osallistujia.
Mikä ihmeen usva huokailee? Alkeellisesti pätkitty osallistujien otoksia meidän iloksemme😡Minua todella ärsyttää hönkiminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme toi pressuvene on olevinaan, mitä noi kaikki väsää? En ole ikinä nähnyt missään. Varmaan siinä etukäteiskoulutuksessa opetettu kun kaikki tekee samanlaisen. Aivan älytön viritys!! Kuusenoksia kierretään pressuun ja vesille. 😂😂 Mikään pressu ei kestä, kun se lastataan täyteen tavaraa ja sitten raahataan pitkin rantakiviä. Ei ihme että uppoaa.
Oliko se biologi vai kuka, joka teki heti puisen lautan ja se toimi tosi hyvin. Typerää että niille on edes opetettu tollanen pressuviritys, millä ei ole mitään toivoa onnistua.
Ja MIKSI NÄÄ KAIKKI MIEHET ON SAMANNÄKÖISIÄ??? Paitsi se vanha ja se stadilainen duunari. Kaikki muut menee koko ajan sekaisin. Vähän olis tätäkin voinut ajatella castingissa.
Ei ollut biologi. Puisen
Olen eri, mutta kalanjalostaja Eetu todellakin kyhäsi puisen lautan, joka toimii hyvin. Lautan päällä seisten meloo mallikkaasti verkkoja nostamaan ja laskemaan.
Toi kamalan ärsyttävä huokailu on myös Pirunpeli ohjelmassa. Sama ohjaaja varmaan? Ei ole pitkä tulevaisuus jos joka formaatissa huokaillaan ja henkäillään. Mun mielipide!
Vierailija kirjoitti:
Toi kamalan ärsyttävä huokailu on myös Pirunpeli ohjelmassa. Sama ohjaaja varmaan? Ei ole pitkä tulevaisuus jos joka formaatissa huokaillaan ja henkäillään. Mun mielipide!
Se huokailu/sumukuva kuuluu formaattiin, on amerikkalaisessa versiossakin.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen ohjelma. Kukahan voittaa ? Voisi arvailla että nämä pohjoisen tyypit, siis Petra tai 68-v. mies...
Joo, mun vahva suosikki voittajaksi on Esa, 68 v. Jos ei sairastu tai satu joku haaveri, pärjää kyllä. Elämänmittainen kokemus hällä oleskella jänkhällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se huokailu/sumukuva kuuluu formaattiin, on amerikkalaisessa versiossakin.
Eikä ole.
Naurettava formaatti. Pitäisi olla iso alue, oikeus metsästää, kaataa metsää ja vaikka kylvää kaskiruista. Sitten alkaisi kiinnostaa. Ja jos saa mökin pystyyn, saisi tuoda perheen seuraksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun laitetaan sanoihin päätteitä, konsonantit ei kahdennu. Sanottu-kin, olettaisi-kin.
Miten näin perusasioissa VOI edes tulla virheitä? Tämä on tyyliin ensimmäinen asia, mitä oikeinkirjoituksesta opetetaan. Etkä suinkaan ole ainoa, tämä virhe on ihan selkeästi yleistynyt ja sitä näkee jatkuvasti. Ei vielä 10 vuotta näin alkeellisia virheitä tehty. Ollapa yhdyssanavirheet edelleen niitä pahimpia...
Kiitos palautteesta. Rakentavaa. Yleensä netissä vaan jätetään sekava teksti lukematta.
Myönnän että laiskuuttani en juuri tarkista tekstieni oikeinkirjoitusta. Vaikka se selkeästi vaikuttaa luettavuuteen. Kirjoittelen tänne siis tyyliin kakalla ja kännykällä. Enkä oikotie mitään.
Jatkossa tarkemmin. En kuitenkaan lupaa kuuta taivaalta asian suhteen, koska itselläni on myös jonkin sortin luki/hahmotushäiriö. Todettu jo kkouluaikoina.Vaikka ei diagnosoitu. Koska ei vaikeuttanut muun kuin kieliopin oppimista.
Opin esim. Tavuttamaan vasta yläasteella kun oli ns pakko. Ainekirjoitusta varten. Lukemisessa ei silti ole ollut mitään haasteita koskaan. Kielioppi ja säännöt vaan muuttuu mun päässä yhdeksi puuroksi ja vaatii keskimääräistä enemmän työtä. Ei ole sillä tavalla kielikorvaa suotu mulle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pirullisen paljon mainoskatkoja, kuva hyppii toisesta toiseen ja jatkuvasti mainoksia.
Ja välillä tuo huokailu.
Luontoäiti se siinä vain huokailee pettyneenä osanottajien tasoon...
tuosta Liisasta vielä . se on juuri sellainen tyyppi, jota tosi elämässä ei negatiivisyytensä puolesta sietäisi päivääkään mutta joka kieltämättä tuo omalla tavallaan sisältöä ohjelmaan.
Liisan kohdalla kyse ei välttämättä ole negatiivisuudesta, vaan itseironiasta. Hän voi huumorin kautta käsitellä epäonnistumisia ja jäsennellä ajatuksiaan. Puheen sointi voi olla paljon valittavampi ja negatiivisempi ilman, että sitä its
Höpö höpö, Liisan ei tarvi muuttua yhtään mitenkään, on aivan superhauska persoona ja ilona meille huumorin ystäville ohjelmassa mukana. Toivottavasti pitkään! Go Liisa :D
Täällä valitetaan jostain huokailuista. Katsoin pari jaksoa uudestaan ihan tämän takia, kun en ollut kiinnittänyt huomiota asiaan aikaisemmin. Nehän on luonnon ääniä, kuulen aaltojen rikkoutumista rantaan, onko erilaisia ääniä, huokauksia en kuule. Jos joku haluaa vinkin univaikeuksien, lähinnä nukahtamisen helpottamiseen, suosittelen erilaisia rauhoittavia videoita, löytyy Spotifystä nimellä White Noise, erilaisia rauhallisia luonnon ääniä, saavat jopa minut nukahtamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mun vahva suosikki voittajaksi on Esa, 68 v. Jos ei sairastu tai satu joku haaveri, pärjää kyllä. Elämänmittainen kokemus hällä oleskella jänkhällä.
Onko 68 v. se mies, joka ei ole koskaan kalastanut verkoilla ja kun hän meni ensimmäisen kerran viemään pyydyksiä veteen, hän meni paljain jaloin ja sen jälkeen jalat vuosivat verta? Jos on, niin en usko hänen selviävän pitkään.
Jos on oleilu kilpailijoilla kovin rajattua niin niistä rajoista vois aina välistä muistuttaa katsojia ettei ihan ufolta näytä meininki.