Anteeksi nyt vaan, mutta nämä lehtijutut "olen noita"...
En vaan tajua.
Ihan kuin keisarin uudet vaatteet.
Jengi on ihan että joo joo minäkin tunnen henkieläimeni vierelläni ja ennustan oikean isovarpaan asennosta ensi tiistain sään. Olen yhteydessä kuolleisiin ja tunnen enkelten läsnäolon. Olen jo lapsena aistinut asioita.
Siis mitä persettä oikeasti?
En ikipäivänä kehtaisi missään selittää tällaista.
En siis oikeasti halua haukkua ketään. Olen oikeasti todella ihmeissäni, voiko joku oikeasti uskoa tällaiseen?
Kommentit (116)
Minä olen jonkinlainen näkijä. Näen sellaisia etiäisiä, mielessäni asioita, joita tulee tapahtumaan, esimerkiksi joku tulee sanomaan jotain tai tekemään jotain. Sitten nämä tapahtuvat ihan siinä muodossa miten näkyni kertoi. Tätä on tapahtunut vuosikymmenien ajan jäätävän isolla osumatarkkuudella.
Kykyä en pysty hallitsemaan eikä se kerro aikataulua tapahtumille. Eli en näe ensi lauantain lottonumeroita 😉 joskus menee pitempään ettei näitä tule, joskus taas tiuhemmin.
Tähän liittyen kerran kävi yksi mielenkiintoinen tapahtuma vuosia sitten. Olin kauppakeskuksessa, kun luokseni tuli vanhempi romaninainen. Hän sanoi olevansa jonkin sortin ennustaja yms mikälie. Ei halunnut minulta mitään, ei yrittänyt myydä mitään, eikä varastaa mitään. Hän vain sanoi näkevänsä ympärilläni jonkun voimakentän, piti sitä hyvänä asiana ja toivotti minulle kaikkea hyvää. Se oli spooky juttu.
En ole Huuhaa ihminen, en uskovainen, enkä kuvittele olevani noita enkä enkeli. Olen ns. ihan tavallinen suomalainen mies, rationaalinen insinööri joka tykkää autojen ropaamisesta ja naisista joilla paksut reidet ja iso pylly 🤤
M42
Kukaan tässä ketjussa ei ole tuonut esille yhtään oikeaa tapahtumaa yms millä voisi oikeasti todentaa että jotain yliluonnollista olisi olemassa.
Esim tuo "näkijä"
Näen etiäisiä tulevista tapahtumista. Hohhoijaa.
Joo, minäkin näen että huomenna aamulla nousen sängystä ja keitän kahvia
Tähän liittyen kerran kävi yksi mielenkiintoinen tapahtuma vuosia sitten. Olin kauppakeskuksessa, kun luokseni tuli vanhempi romaninainen. Hän sanoi olevansa jonkin sortin ennustaja yms mikälie. Ei halunnut minulta mitään, ei yrittänyt myydä mitään, eikä varastaa mitään. Hän vain sanoi näkevänsä ympärilläni jonkun voimakentän, piti sitä hyvänä asiana ja toivotti minulle kaikkea hyvää. Se oli spooky juttu.
Kyllä kyllä. Että kun m ustalainen sanoo sinulle että lehmät lentää, niin niinhän se sitten on.
Ja tämähän todistaa tosiaan, että juuri sinussa on nyt jotain yliluonnollista.
Osa naisista on noitia ainakin ulkonäön perusteella
Vierailija kirjoitti:
Kukaan tässä ketjussa ei ole tuonut esille yhtään oikeaa tapahtumaa yms millä voisi oikeasti todentaa että jotain yliluonnollista olisi olemassa.
Esim tuo "näkijä"
No mulla ei olekaan kokemuksia yliluonnollisesta. En kuitenkaan ajattele, että olisin joku mittatikku kokemisen ja ymmärtämisen suhteen. Ihmiset ylipäätään vastaanottavat hirveän erilaisia viestejä ihan ei-yliluonnollisellakin tasolla. Mulla on ollut muutama mielenkiintoinen keskustelu työkaverini kanssa, joka on erityisherkkä. Tämä tarkoittaa mm. sitä, että hän havaitsee enemmän erilaisia mikroilmeitä, äänensävyjä jne. ihmisissä kuin vaikkapa minä, jonka voisi sanoa olevan lähes erityisherkän vastakohta. En huomaa ihmisten äänensävyjä ja mikroilmeitä, enkä tulkitse niitä. En ajattele "mitähän sekin nyt sillä tarkoitti". Se, että minä en näitä asioita havaitse ja tulkitse, ei tarkoita sitä, etteikö niitä ole olemassa. Tunnen muitakin ihmisiä, jotka herkemmin näkevät ihmisissä erilaisia asioita ja tulkitsevat sitten niitä. Esim. yksi tätini on tällainen. Se on hänelle ongelma (hänellä on myös epävakaa persoonallisuushäiriö, joten ehkä voitte kuvitella), mutta se ei silti tarkoita, että ne havaitut asiat eivät olisi totta: hän näkee usein heti ihmisissä asioita, jotka toisille paljastuvat vuosien kuluttua.
Kirjoitin aiemmassa viestissäni tästä neuropsykiatrian tutkijasta, joka on päätynyt siihen johtopäätökseen, että tietoisuus olisikin aivojen ulkopuolella. (En huom. ole vielä perehtynyt asiaan yhtä melko yleistajuista juttua enempää, joten en erityisemmin voi tässä esitellä hänen teorioitaan). Ja nyt tullaan siihen yliluonnollisen kokemukseen. Tämä mun työkaverini joskus kertoi, että hänelle on muutaman kerran sattunut niin, että kun hän on ollut jonkun kyydissä autossa, hänelle on tullut hirvittävän paha ja painostava olo, sellainen, että nyt pitäisi hidastaa, koska kohta tiellä on joku vaara. Ja jokaisella kerralla on käynyt niin, että tiellä tai tien vieressä on ollut hirvi tai kauris. Hän kertoi minulle tästä jo paljon aikaisemmin, mutta asia palasi mieleen, kun luin tuosta teoriasta siitä, että tietoisuus olisi jotakin, jota vain aistisimme aivoillamme sen sijaan, että se sijaitsisi aivoissamme. En ole vielä ehtinyt ottaa asiaa puheeksi hänen kanssaan, mutta aion ottaa heti, kun ehdin. Minusta tuo voisi olla hyvä esimerkki siitä, miten toiset vain aistivat enemmän kuin toiset. Minä olen selvästi aistimisspektrillä hyvin alhaalla, en todella havainnoi monia asioita, joihin toiset kiinnittävät huomiota jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri uskoo olevansa noita/meedio ym. Näkee omasta mielestään enteitä kaikkialla esim perhonen lensi ohi no sehän on kuollut isäni ;D Ottaa valokuvia ikkunoista ja näkee niissä hahmoja (pareidoliaa) ym Kaikki siis täysin luonnollisia tapahtumia paitsi tämän henkilön mielikuvituksessa.
Saa uskoa olevansa noita tai meedio, uskothan sinäkin näköjään itsestäsi liikoja.
Nyt on pakko kysyä, millä tavalla kommentoija mielestäsi uskoo itsestään liikoja? - Eri
Sen näkee tyylistä. Kannattaa opetella sosiaalisia taitoja ja kehittää älykkyyttä.
No sinusta nuo taidot suorastaan loistavat poissaolollaan 🤣😂
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kyllä. Että kun m ustalainen sanoo sinulle että lehmät lentää, niin niinhän se sitten on.
Ja tämähän todistaa tosiaan, että juuri sinussa on nyt jotain yliluonnollista.
Jos olen vuosikymmeniä itse tämän ominaisuuden kanssa elänyt, oli mielenkiintoinen juttu että täysin sattumalta ja yllättäen tulee ihminen puhumaan tästä ominaisuudesta minulle. Ei se ollut mitenkään käänteentekevä asia, vaan enemmänkin tukee omia tuntemuksiani.
Lue ja ymmärrä lukemasi.
M42
Vierailija kirjoitti:
Lopunajan juttuja. Nyt henkivallat ja pimeyden voimat voimakkaampia kuin koskaan ennen
Sinäkin siis uskot tuollaiseen jonninjoutavaan hevonpaskaan.
Vierailija kirjoitti:
Esim tuo "näkijä"
Mutta näetkö senkin, että aamukahvisi jää juomatta kun saat puhelun jossa kerrotaan työkaverisi saaneen surmansa työtapaturmassa?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jonkinlainen näkijä.
No et sinä kyllä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim tuo "näkijä"
Mutta näetkö senkin, että aamukahvisi jää juomatta kun saat puhelun jossa kerrotaan työkaverisi saaneen surmansa työtapaturmassa?
Minkälaiseen työtapaturmaan kuollaan IT-hommissa, ja miksi aamukahvini jäisi sen johdosta kesken? Ei taida nyt näkimesi oikein toimia.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jonkinlainen näkijä. Näen sellaisia etiäisiä, mielessäni asioita, joita tulee tapahtumaan, esimerkiksi joku tulee sanomaan jotain tai tekemään jotain. Sitten nämä tapahtuvat ihan siinä muodossa miten näkyni kertoi. Tätä on tapahtunut vuosikymmenien ajan jäätävän isolla osumatarkkuudella.
Kykyä en pysty hallitsemaan eikä se kerro aikataulua tapahtumille. Eli en näe ensi lauantain lottonumeroita 😉 joskus menee pitempään ettei näitä tule, joskus taas tiuhemmin.
En ole Huuhaa ihminen, en usko
Ja minä kun olin pitänyt miehiä tähän asti täysjärkisinä.
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi sitten muotia oli enkelit, nyt ollaan noitia. Ihmisiä kiinnostaa henkisyys, kun kirkon touhut ei enää nappaa.
Jep. Seuraavaksi identifioidutaan yksisarviseksi, demoniksi tai ylösnousseeksi Atlantiksen ylipapittareksi.
Noitapelleily ei eroa mitenkään muista taikauskoista, kuten kristinuskosta jne.
Eri ihmisillä on eri uskomukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopunajan juttuja. Nyt henkivallat ja pimeyden voimat voimakkaampia kuin koskaan ennen
Onneksi olkoon, olet esimerkki juuri siitä höpöhöpöstä, josta aloituksessa puhutaan.
Ei se välttämättä ole höpöhöpöä, riippuu mitä tarkoitetaan. Toisilla on kieltämättä harhaisempi ajatusmaailma.
Siinä vaiheessa, kun ihminen uskoo johonkin henkivaltoihin ja pimeyden voimiin, niin kyllä, kyseessä on ihka aito höpöhöpö.
Se riippuu ihan siitä mitä hän tarkoittaa, kuten jo edellä on kerrottu.
Ei riipu. Henkivallat ja pimeyden voimat on jo ihan itsessään höpöhöpöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri uskoo olevansa noita/meedio ym. Näkee omasta mielestään enteitä kaikkialla esim perhonen lensi ohi no sehän on kuollut isäni ;D Ottaa valokuvia ikkunoista ja näkee niissä hahmoja (pareidoliaa) ym Kaikki siis täysin luonnollisia tapahtumia paitsi tämän henkilön mielikuvituksessa.
Saa uskoa olevansa noita tai meedio, uskothan sinäkin näköjään itsestäsi liikoja.
Nyt on pakko kysyä, millä tavalla kommentoija mielestäsi uskoo itsestään liikoja? - Eri
Sen näkee tyylistä. Kannattaa opetella sosiaalisia taitoja ja kehittää älykkyyttä.
No sinusta nuo taidot suorastaan loistavat poissaolollaan 🤣😂
Taitaa olla päinvastoin. Ketjun "näkijöillä" taas on pikkasen erilaisempia ongelmia.
Teette muuten edelleenkin vain kiusaa palstalla mutta onneksi on oma elämä joka on pilalla.
Siis täällä vauviksellahan saa aina alapeukkua jos kyseenalaistaa minkä tahansa hihhuloinnin.
Järkeä ei saa olla!
Faktahan on se ettei tosinoita lehdissä hiisku asioista tai muutenkaan sillä huomiota kerjää, vaan ymmärtää pitää asiat omana tietonaan tai kertoa tarkasti valituille.
Onhan muillakin ongelmia ja ongelmansa sitten kullakin.