Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poliisi ampui puukkomiehen Helsingin Alppiharjussa

Kommentit (518)

Vierailija
141/518 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ilmeisesti hyökännyt poliisin kimppuun. Eikö näillä ole koira tai lamautin yleensä tuollaisissa tilanteissa.

Ei pysähtynyt lamauttimella,joten ammuttiin.Työturvallisuus ennenkaikkea.

Osasivatko edes käyttää sitä lamautinta kunnolla?

Poliisilla on myös sumu ja niin kovaa jätkää ei olekaan, että taistelu jatkuu kun siitä tulee naamalle. Kyllä tässä munattiin, kun kaksi poliisia ei pystynyt muilla keinoilla tätä hoitamaan.

et ole tainnut kohdata täysin sekaisin olevaa pirinistiä..käypä kokeilemassa vaikka järkkärinhommia jossakin asemalla, jos sulla on puhdas rekisteri. Niin näkyy arki niiden reppananistien kanssa kenestä ei ole sivullisille vaaraa..

Olen saanut poliisisedältä sumut naamalle ja tiedän miltä se tuntuu.

Vierailija
142/518 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"itse asiassa reikäpääluoteja käytetään siksi, että ne eivät vaaranna sivullisia yhtä herkästi kuin täysvaippaluodit. Tavallinen luoti menee helposti kohteesta läpi ja voi kimmota arvaamattomaan suuntaan, mutta reikäpää hajoaa osumasta ja pysähtyy siihen ensimmäiseen kohteeseen."

"Reikäpääluodit eivät ole kiellettyjä sotilasköytössä vaikka näin usein nettikeskusteluissa väitetään. 1800 luvulta oleva Haagin sopimus toteaa suunnilleen niin, että sopimuksen osapuolet yrittävät välttää laajenevien luotien käyttöä toisiaan vastaan, ellei toinen käytä niitä ensin. "

Terminaaliballistiikan osalta jaat väärää tietoa tai tarkemmin kerrot vain toisen puolen asiasta ja juridiikan osalta väittämäsi on täyttä valhetta!

Tyypillinen persu siis. Juttua kyllä lähtee, mutta asiasisällötä tarkasteltuna täyttä puppua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/518 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ilmeisesti hyökännyt poliisin kimppuun. Eikö näillä ole koira tai lamautin yleensä tuollaisissa tilanteissa.

Poliisilla on myös sumu ja niin kovaa jätkää ei olekaan, että taistelu jatkuu kun siitä tulee naamalle. Kyllä tässä munattiin, kun kaksi poliisia ei pystynyt muilla keinoilla tätä hoitamaan.

Sinäkö lähdet puukkohippasille tällaisen kanssa? Hänellä oli monta mahdollisuutta luopua puukostaan.

Joo ja katolla.

Jos poliisi olisi ampunut vain raajoihin, niin kohta se tyyppi olisi pyörätuolissa häiriköimässä tuolla ja huitomassa veitsellään.

Tuo ammutun toiminta kertoo ihan tarpeeksi ihmisestä, hyvä kun kuol i pois pilaamasta muiden elämää. 

Vierailija
144/518 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä poliisien piti sinne katolle tunkea? Olisivat odotelleet, että tulee takaisin rappuun. Tai perääntymällä saaneet uhrin sinne perässään.

Vierailija
145/518 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hokikos tämäkin puukkokallu jotain persujen takavuosien sloganeita, kuten Ratinan persukallu? Hokiko esim. "Stop sekoilu" tai "nyt tuli iso JYTKY!"?

Vierailija
146/518 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen sama, joka jo aikaisemmassa kommentissa kirjoitti, että olin vienyt puukolla riehujan maahan kenenkään vahingoittumatta"

Heh, joo, tottakai olisit. Voisit lähte kadulle partioimaan kävelemällä ja hoitamalla aseelliset sekopäät noin vain.

En tiedä mitä ainetta vedät, jos uskot elokuvia realistisiksi, strereoidit, peukku, amfetamiini?

Vierailija
147/518 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö lähdet puukkohippasille tällaisen kanssa? Hänellä oli monta mahdollisuutta luopua puukostaan.

Joo ja katolla.

Jos poliisi olisi ampunut vai

Pyörätuolipotilaanakin olisi jatkanut puukottelua. Juu-u :D

Vierailija
148/518 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisit ovat aina liioitellun väkivaltaisia.

Vaikka elokuvissa Jason Statham hakkaa 10 veitsimiestä paljain käsin, se ei välttämättä toimi tosielämässä. Voit yllättyä, kun kerron elokuvien olevan käsikirjoitettu ja ja näyteltyjä.

Tositilanteessa mitkä mahdollisuudet sinulla tai kellään taviksella (poliisit myös) on selvitä veitsihyökkäyksestä paljain käsin?

No itselläni on kaksi kertaa paremmat aistit, refleksit sekä voimat ja olen itsepuollustusharrastaja. Mutta en pidäkkään itseäni oikein taviksena.

Kovat on puheet pojalla, mutta kestäisitkö kalliossa hetkeäkään puukkohipassa nistin kanssa?

Mutta moniko poliisi on saanut koulutuksen tuohon? Etälamautin ei auttanut, eli tuskin itsellään olisit pä

Eipä sellaista koulutusta olekaan mikä mahdollistaisi turvallisen kamppailun veitsihyökkääjää vastaan ilman tuliasetta. 

Olen todistanut kun muutama Suomen kokenein aseettoman kamppailun asiantuntija treenasi veistä vastaan puolustautumista niin että hyökkääjällä oli punainen tussi veitsenä. Treenin jälkeen joka ikisellä olisi vaatteet ja kädet täynnä tussiviivoja ja pistoja. 

On 80% todennäköisyys että hyvin osaava ja hyväkuntoinen kamppailuharrastaja saattaa pystyä ottamaan veitsen pois hyökkääjältä, mutta 90% todennäköisyydellä hän saa siinä samalla joka tapauksessa viiltoja tai pistoja.

Pitää muistaa että poliisikin tekee vain työtään, ja ei keneltäkään voida vaatia että hänen pitää suorittaa työtehtäviään tavalla joka altistaa hänet hyvin suurella todennäköisyydellä vakavalle loukkaantumiselle tai kuolemalle. 

Ainoa joka on vastuussa tapahtumista on veitsimies itse, sillä hän asetti poliisin tilanteeseen jossa tällä ei ollut muuta mahdollisuutta kuin ampua. 

Vierailija
149/518 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

et ole tainnut kohdata täysin sekaisin olevaa pirinistiä..käypä kokeilemassa vaikka järkkärinhommia jossakin asemalla, jos sulla on puhdas rekisteri. Niin näkyy arki niiden reppananistien kanssa kenestä ei ole sivullisille vaaraa..

Ei taida moni muukaan tajuta, että jopa täysin rimpula nisti amfepäissään ei välttämättä putoo ees ekaan luotiin, jos on kunnon putki tulilla. 

Vierailija
150/518 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisspämmipaska ilmiannettu.

Vierailija
151/518 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täällä heti syrjäytyneet palstapersut kuvitelleet jotain isis-hyökkäystä. Alueesta päättelleen tämä oli erittäin suurella todennäköisyydellä ihan perisuomalainen sekakäyttäjä, jotka ovat nykyään peukun takia entistäkin arvaamattomampia.

t. naapurissa asunut

Vierailija
152/518 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen sama, joka jo aikaisemmassa kommentissa kirjoitti, että olin vienyt puukolla riehujan maahan kenenkään vahingoittumatta"

Heh, joo, tottakai olisit. Voisit lähte kadulle partioimaan kävelemällä ja hoitamalla aseelliset sekopäät noin vain.

En tiedä mitä ainetta vedät, jos uskot elokuvia realistisiksi, strereoidit, peukku, amfetamiini?

En lähde kaduille partioimaan, koska en ole persu, eikä minua nämä tapaukset kiinnosta. Ominaisuuteni ovat synnynnäisiä, eikä niillä ole mitään tekemistä elokuvien kanssa.

Vierailija
153/518 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähiseudun asukkaana voin sanoa että tuli  hyvä mieli ja alkoi hymyilyttää kun näitä elukoita vähän poistetaan katukuvasta. Kannattaa itse mennä Piritorille katsomaan kun sekopää narkoelukat zombailevat ja uhittelevat tavallisia ihmisiä. Itse potkaisen näitä päähän ihan kiusalllani ja juoksen sitten karkuun. Saisivat mokomat suksia hiiteen kotikulmiltani.

Milloin siis muutit tuonne ja miksi?

Mietin vaan, kun itse tulin Helsinkiin vuonna 2008 ja tuo alue oli tunnettu nistimesta, enkä itse halunnut sinne muuttaa.

Toki poliisin pitää siellä silti järjestystä ja yleistä turvallisuutta ylläpitää, ja tässä on niin tehty. Lähinnä ihmetyttää tuo, että joku muuttaa alueelle vaikka ei voi sietää nistejä silmissään. Että miten tyhmä täytyy olla? :D 

Olen asunut seudulla koko elämäni ja nähnyt enemmän ja vähemmän nistejä. Viime aikoina ovat kovasti lisääntyneet joten on aika aloittaa narkojen harventaminen.

Vierailija
154/518 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida maailmassa olla yhtäkään rikosta, ettei palstapersut ois täällä jo kullit tanassa huutamassa tekijän taustan perään. 

Tai sinä pi**u märkänä.

Sinua ei ole näköjään kukaan kasvattanut. Äitisi häpeäisi silmät päästään jos tietäisi mitä internetissä kirjoittelet.

Vierailija
155/518 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellsingissä tapahtuu taas.

Vierailija
156/518 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja täällä heti syrjäytyneet palstapersut kuvitelleet jotain isis-hyökkäystä. Alueesta päättelleen tämä oli erittäin suurella todennäköisyydellä ihan perisuomalainen sekakäyttäjä, jotka ovat nykyään peukun takia entistäkin arvaamattomampia.

t. naapurissa asunut

Alue on mennyt viimesen kahden vuoden aikana iha sekasin. Entiset amfepäät on nykysiä amfe-ja peukkupäitä.

80% sekoilijoita on paikallisia "legendoja", 20% about sekoilijoista Romaneita.

Kenenkään puoluekantaa en ole kysynyt, eikä varsinaisesti kiinnosta v*ttuakaan. 

T:naapurissa asuva 

Vierailija
157/518 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta en sano kuin että onpa palstan taso vajonnut entisestäänkin. Ihan järkyttävä tämän "keskustelun" taso. Syrjäytyneet ja aggressiiviset miehet vallanneet palstan, joka oli alunperin vauvojen vanhemmille.

Kyllä nämä hullut ovat lähes täysin vassenasse-naisväkeä vailla mitään kosketusta reaalimaailmaan!

Palstan tasosta olen samaa mieltä!

Vierailija
158/518 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lähde kaduille partioimaan, koska en ole persu, eikä minua nämä tapaukset kiinnosta. Ominaisuuteni ovat synnynnäisiä, eikä niillä ole mitään tekemistä elokuvien kanssa.

Monikohan poliisi olisi yhtä hyvin treenattu ja ottaisi riskin hengestään piripään veitsihyökkäyksen tullessa?

Vierailija
159/518 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sielläkin. Kalliossa myös.

Vierailija
160/518 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uutinen oli päivittynyt. Etälamautinta käytettiin ensin, mutta se ei pysäyttänyt miestä.

Ikävä kyllä viittaa huumeiden kåyttäjääm joiden kipukynnys saattaa olla ihan muuta kuin tavan kuolevaisilla.

Jos on ensin yritetty lievempään keinoja ja  silti tulee puukon kanssa kohti niin että oma tai toisen henki tai terveys on selvästi  uhattuna  ampuminen on siviilillekin luvallinen ja laillinen pakkokeino (tietenkin luvallisella aseella) Ja niin myös poliisille. 

Kun asialla on vielä silminnäkijöitä niin asiasta tuskin on epäilystä.