Tsempatkaa mua, että jaksan taas yhden hellepäivän tässä kerrostaloluukussa
Kerrostalo kesäisin on ihan kammottava. Parvekkeella et voi olla, kun on liian kuuma ja en yksinkertaisesti jaksa aina lähteä johonkin. En jaksa aina laittautua (pukea, harjata hiuksia) ja lähteä ihmisten keskelle. Nytkin tekisi mieli olla ulkona, että saisi edes hiukan väriä kasvoihin, mutta en mä jaksa lähteä mihinkään. Kun vaan voisi avata oven ja kävellä omalle pihalle.
Tai ehkä se on vain mun elämä, mikä on kammottavaa
Kommentit (83)
Missä asut jos siellä on ollut hellepäiviä tänä kesänä?
Hanki siirrettävä ilmastointilaite ja avaa ikkunoita vain varjon puolelta.
Masokisti? Pumppua et osta. Minä ostin ja naatin ;-)
Käy kylmässä suihkussa ja mene sen jälkeen hetkeksi puolivarjoon ulos. Laita väljä ilmava asu ja jätä hiukset märiksi niin näytät että tulit vasta uimasta. Osta jätski ja joku kiva lehti ja mene hetkeksi varjoon lukemaan, kylmää juomaa mukaan.
Mä en halua kyllä edes väriä kasvoihin, kun en halua ryppyjä tai syöpää. Aina täytyy rasvata aurinkorasvalla tai laittaa hiostava hattu. Tai molemmat.
Ylös ulos ja lenkille, laihdutus auttaa
Jos sulla on parveke, hanki ilmalämpöpumppu! Ulkoyksikkö parvekkeelle. Saat miellyttävän viileän asunnon kesähelteillä. Ilmalämpöpumppu on ihan ehdoton!
No ei ole kaikki kunnossa, jos vaatteiden pukeminen ja hiusten harjaaminen on liian iso ponnistus. Itse menen lähipuistoon puun alle varjoon istumaan. Kauhistus sentään, en edes tukkaa kampaa vaan laitan lippiksen päähän.
Ilmastointilaite, joka viilentää, on ratkaisusi jos et halua poistua kotoa. Niitä saa osamaksullakin ja vaikka nostavat sähkön hintaa niin nipistä muualta. Veikkaan, ettei sulla ole paljon kuluja jos vietät aikaa vain kotona niin tämä olisi järkevä kulu sulle. Ja huom! En suosittele tuhlaamaan energiaa muissa kuin tämänkaltaisissa tilanteissa, joissa ihmisellä ei ole vaihtoehtoa.
Kerää ittes ja lopeta tyhjästä ruikuttaminen.
noin kuusi viikkoa enää, sit helpottaa,ymmärrän...
Ei siis kyse ole sisätilan lämmöstä. Ei täällä kuuma ole. Vaan siitä lähtemisen vaikeudesta. Siitä kun täältä pitää aina lähtemällä lähteä johonkin, jos haluaa olla ulkona. Tulee sitten oltua paljon sisällä vaikka hieno ilma olisi. Kun ei jaksa aina sinne ihmisten keskelle mennä.
ap.
Myös märkien vaatteiden, esim mekon, pitäminen auttaa. Hiukset ja päänahka kannattaa kastella. Yöllä kannattaa nukkua märän lakanan alka
Vierailija kirjoitti:
Ei siis kyse ole sisätilan lämmöstä. Ei täällä kuuma ole. Vaan siitä lähtemisen vaikeudesta. Siitä kun täältä pitää aina lähtemällä lähteä johonkin, jos haluaa olla ulkona. Tulee sitten oltua paljon sisällä vaikka hieno ilma olisi. Kun ei jaksa aina sinne ihmisten keskelle mennä.
ap.
Toistan ohjeeni: hae apua mielenterveysongelmiisi.
älä ainakaan ulos lähde. sehän olisi tyhmää. menet vessan lattialle makaamaan, siellä on viileää. ja ajattele samalla niitä kiinalaislapsia, jotka hikipajoissa tekevät sinulle vaatteita, puhelimia ym. kulutustuotteita. siellä 12 vuotias työnjohtaja heiluttaa piiskaa jos ei sata paria lenkkareita valmistu tunnissa.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole kaikki kunnossa, jos vaatteiden pukeminen ja hiusten harjaaminen on liian iso ponnistus. Itse menen lähipuistoon puun alle varjoon istumaan. Kauhistus sentään, en edes tukkaa kampaa vaan laitan lippiksen päähän.
Mä olen kai liian introvertti.
ap.
Hae apua mielenterveysongelmiisi.