Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tsempatkaa mua, että jaksan taas yhden hellepäivän tässä kerrostaloluukussa

Vierailija
12.07.2025 |

Kerrostalo kesäisin on ihan kammottava. Parvekkeella et voi olla, kun on liian kuuma ja en yksinkertaisesti jaksa aina lähteä johonkin. En jaksa aina laittautua (pukea, harjata hiuksia) ja lähteä ihmisten keskelle. Nytkin tekisi mieli olla ulkona, että saisi edes hiukan väriä kasvoihin, mutta en mä jaksa lähteä mihinkään. Kun vaan voisi avata oven ja kävellä omalle pihalle. 

Tai ehkä se on vain mun elämä, mikä on kammottavaa  

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae apua mielenterveysongelmiisi.

Sinä se vasta tarvitsetkin hoitoa. Ihmiset ovat yksilöllisiä,toiset kestää kuumuutta eri lailla. Joku kestää pakkasta hyvin ja on keveissä kamppeissa, toinen ei kestä saunaa juurikaan jne. Miksi sun pitää olla niin tyhmä ja nolo.

Vierailija
22/83 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siis kyse ole sisätilan lämmöstä. Ei täällä kuuma ole. Vaan siitä lähtemisen vaikeudesta. Siitä kun täältä pitää aina lähtemällä lähteä johonkin, jos haluaa olla ulkona. Tulee sitten oltua paljon sisällä vaikka hieno ilma olisi. Kun ei jaksa aina sinne ihmisten keskelle mennä. 

ap. 

Tee toisin eli pue löhimmät vaatteet mitä löydät ja vain MENE ovesta ulos. Et ole niin tärkeä ihminen, että kukaan kiinnittäisi sinuun huomiota, ota rennosti ja nauti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voitte ymmärtää aloituksen noin väärin?? Eihän tuossa edes valitettu kuumuudesta sisällä!

Vierailija
24/83 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet  nuori nainen ja sinulle ei ole opetettu ongelman ratkaisua ja vastuun ottamista valinnoistaan..

Opettele se itsenäisesti niin sinulla ei ole ongelmia.

Vierailija
25/83 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy jäätelöä ja kylmää limonadia.

Vierailija
26/83 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet  nuori nainen ja sinulle ei ole opetettu ongelman ratkaisua ja vastuun ottamista valinnoistaan..

Opettele se itsenäisesti niin sinulla ei ole ongelmia.

En ole enää kovinkaan nuori. :D Sopeutumista vaatii tämä kerrostalo..

ap. 

Vierailija
27/83 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä se vasta tarvitsetkin hoitoa. Ihmiset ovat yksilöllisiä,toiset kestää kuumuutta eri lailla. Joku kestää pakkasta hyvin ja on keveissä kamppeissa, toinen ei kestä saunaa juurikaan jne. Miksi sun pitää olla niin tyhmä ja nolo.

Lainaus ap:n kommentista:

"Ei siis kyse ole sisätilan lämmöstä. Ei täällä kuuma ole. Vaan siitä lähtemisen vaikeudesta. Siitä kun täältä pitää aina lähtemällä lähteä johonkin, jos haluaa olla ulkona. Tulee sitten oltua paljon sisällä vaikka hieno ilma olisi. Kun ei jaksa aina sinne ihmisten keskelle mennä."

Kysymys ei siis ole kuumuudesta, vaan mielenterveysongelmista joihin aloittajan haluttomuus, jaksamattomuus ja sosiaalisten tilanteiden karttelu suoraan viittaa.

- se jota lainasit

Vierailija
28/83 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ulos vit Tun pelle.

Vierailija
29/83 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaus ap:n kommentista:

"Ei siis kyse ole sisätilan lämmöstä. Ei täällä kuuma ole. Vaan siitä lähtemisen vaikeudesta. Siitä kun täältä pitää aina lähtemällä lähteä johonkin, jos haluaa olla ulkona. Tulee sitten oltua paljon sisällä vaikka hieno ilma olisi. Kun ei jaksa aina sinne ihmisten keskelle mennä."

Kysymys ei siis ole kuumuudesta, vaan mielenterveysongelmista joihin aloittajan haluttomuus, jaksamattomuus ja sosiaalisten tilanteiden karttelu su

Ei mulla ole mt-ongelmia. En vain ole niin reipas kuin sinä, että jaksan joka päivä lähteä johonkin rannalle tai puistoon istumaan tai muualle, että saan ulkoilmaa. 

ap. 

Vierailija
30/83 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

LAIHDUTA!

Vierailija
31/83 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei mulla ole mt-ongelmia. En vain ole niin reipas kuin sinä, että jaksan joka päivä lähteä johonkin rannalle tai puistoon istumaan tai muualle, että saan ulkoilmaa. 

ap."

Ei mulla ole aikaa päivät pitkät istuskella puistoissa ja rannoilla ulkoilmaa saadakseni. Se tulee ihan työn ohessa, samoin kuin hyötyliikunta. Sinulla on selvästi mielenterveysongelmia ja niihin kuuluu mm. sairaudentunnottomuus ja asian kieltäminen.

- hae apua mielenterveysongelmiisi

Vierailija
32/83 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siis kyse ole sisätilan lämmöstä. Ei täällä kuuma ole. Vaan siitä lähtemisen vaikeudesta. Siitä kun täältä pitää aina lähtemällä lähteä johonkin, jos haluaa olla ulkona. Tulee sitten oltua paljon sisällä vaikka hieno ilma olisi. Kun ei jaksa aina sinne ihmisten keskelle mennä. 

ap. 

Mä olin just kerrostalon pihalla kolmisen tuntia. Istuin varjossa ja luin kirjaa. Ei ketään, ei ristinsielua, vaikka asuntoja on taloyhtiössä 55. Ei ainuttakaan lasta pihalla, vain mä ja juttuni. Saatoin vähän torkahtaakin.

Vantaa

Vierailija
33/83 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei mulla ole mt-ongelmia. En vain ole niin reipas kuin sinä, että jaksan joka päivä lähteä johonkin rannalle tai puistoon istumaan tai muualle, että saan ulkoilmaa. 

ap."

Ei mulla ole aikaa päivät pitkät istuskella puistoissa ja rannoilla ulkoilmaa saadakseni. Se tulee ihan työn ohessa, samoin kuin hyötyliikunta. Sinulla on selvästi mielenterveysongelmia ja niihin kuuluu mm. sairaudentunnottomuus ja asian kieltäminen.

- hae apua mielenterveysongelmiisi

Ok :) Mulla on sisätyö, niin ihan vapaa-ajalla pitää ulkoilut hoitaa. Ja etenkin näin lomalla. 

Vierailija
34/83 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voitte ymmärtää aloituksen noin väärin?? Eihän tuossa edes valitettu kuumuudesta sisällä!

Kyllä otsikko antaa osviittaa, ettei kerrostalo ole kiva paikka helteellä (kuumalla).

Vierailija
35/83 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä otsikko antaa osviittaa, ettei kerrostalo ole kiva paikka helteellä (kuumalla).

Mukavaahan kerrostalossa on kun ILP pitää lämpötilan tasaisesti 19C ja välistä voi käydä terassipihalla lämmittelemässä :)

Vierailija
36/83 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap. 

Mä olin just kerrostalon pihalla kolmisen tuntia. Istuin varjossa ja luin kirjaa. Ei ketään, ei ristinsielua, vaikka asuntoja on taloyhtiössä 55. Ei ainuttakaan lasta pihalla, vain mä ja juttuni. Saatoin vähän torkahtaakin.

Vantaa

Ehkä mäkin vielä opin tuohon. Tuntuu niin vaivalloiselta, ja kun ei voi vain välillä piipahtaa sisällä. Rivitaloja aina katselen, mutta ei löydy. 

ap. 

Vierailija
37/83 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jonka ap myöhemmin kommentillaan kumoaa.

Vierailija
38/83 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä, osta ILP niin ei kuumuus vaivaa! Ehkä ensi kesäksi onnistaa jos nyt tilaa.

Vierailija
39/83 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, koska ei voi nauttia siitä niin yksinkertaisesti kuin vaikka rivarissa asuessa. Ei tässä mitään vikaa ole talvisin tai sateella. Silloin tekee vähemmän mieli olla ulkona. 

ap. 

Vierailija
40/83 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kerrostalossa omaa piha-aluetta? Voihan sinnekin mennä istumaan, ota mukaan vaikka kuppi kahvia ja kuuntele podcastia tai äänikirjaa.

Olen itse kova ulkoilemaan. Loppuraskaudesta en vaan kerta kaikkiaan enää jaksanut kävellä mihinkään. Silloin elettiin toukokuuta, niin itse tein tuota että vaapuin vaan kerrostalon pihamaalle penkille istumaan, otin jotain mukavaa tekemistä (ristikoita, kirjan) ja teetä mukaan. Kyllä sekin piristi ihan todella paljon, vaikka kunnolla mihinkään ulos ei päässytkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan