Tsempatkaa mua, että jaksan taas yhden hellepäivän tässä kerrostaloluukussa
Kerrostalo kesäisin on ihan kammottava. Parvekkeella et voi olla, kun on liian kuuma ja en yksinkertaisesti jaksa aina lähteä johonkin. En jaksa aina laittautua (pukea, harjata hiuksia) ja lähteä ihmisten keskelle. Nytkin tekisi mieli olla ulkona, että saisi edes hiukan väriä kasvoihin, mutta en mä jaksa lähteä mihinkään. Kun vaan voisi avata oven ja kävellä omalle pihalle.
Tai ehkä se on vain mun elämä, mikä on kammottavaa
Kommentit (83)
Ymmärrän hyvin ap. Minuakin alkaa ahdistaa, jos vietän koko kauniin päivän sisällä. Aiemmassa asunnossa kerrostalossa ratkaisin asian niin, että laitoin parvekkeelle keitaan. Päällystin betonilattian puulaatoilla, laitoin kevyet puutarhakalusteet ja baden badenin ja ruukkuihin paljon viilentäviä kasveja ja ison päivänvarjon. Ei siellä varjon alla aivan kuumimpaan aikaan ollut mukava istua, mutta aamuisin pystyi nauttimaan aamukahvit, ja tuli pidettyä ovea auki, niin asuntokin tuntui tilavammalta. Sinne pystyi kutsumaan vieraitakin kahville. Mutta se oli tosiaan entinen asunto, kyllä pidemmän päälle kuitenkin hankin tämän nykyisen rivitaloasunnon, jossa on oma piha.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ulkona +25 ja sisällä +22, kerrostalossa. Verhot kiinni kun aurinko alkaa sisään paistamaan ja ilmastointilaite toimivat. Ennen kuin noin vuosi sitten ostettiin tuo laite, siirrettävä, oli sisällä pahimpina helle kausina 25-26 astetta
Kaikki on suhteellista. Ap. on sanonut jo pariin otteeseen, että hänellä ei ole asunnossa liian kuuma. Itse asun tällä hetkellä maassa, missä on ulkona 35 astetta, ja sisälämpötilan olen säätänyt 26 asteeseen. Se tuntuu sopivan viileältä.
Mutta ap:n ongelma, ettei tule lähdettyä ulos kun ei halua laittautua ihmisten ilmoille, vaan haluaisi vain omalle pihalle, mutta ei ole omaa pihaa. Siihen on vain yksi ratkaisu, ja se on se piha.
Meillä on ulkona +25 ja sisällä +22, kerrostalossa. Verhot kiinni kun aurinko alkaa sisään paistamaan ja ilmastointilaite toimivat. Ennen kuin noin vuosi sitten ostettiin tuo laite, siirrettävä, oli sisällä pahimpina helle kausina 25-26 astetta