Tsempatkaa mua, että jaksan taas yhden hellepäivän tässä kerrostaloluukussa
Kerrostalo kesäisin on ihan kammottava. Parvekkeella et voi olla, kun on liian kuuma ja en yksinkertaisesti jaksa aina lähteä johonkin. En jaksa aina laittautua (pukea, harjata hiuksia) ja lähteä ihmisten keskelle. Nytkin tekisi mieli olla ulkona, että saisi edes hiukan väriä kasvoihin, mutta en mä jaksa lähteä mihinkään. Kun vaan voisi avata oven ja kävellä omalle pihalle.
Tai ehkä se on vain mun elämä, mikä on kammottavaa
Kommentit (83)
Aamuisin kun on viileää on helpompi kävellä, vaikka ei nytkään ole liian kuuma. Ei ole terveysongelma jos joskus on väsynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole kaikki kunnossa, jos vaatteiden pukeminen ja hiusten harjaaminen on liian iso ponnistus. Itse menen lähipuistoon puun alle varjoon istumaan. Kauhistus sentään, en edes tukkaa kampaa vaan laitan lippiksen päähän.
Mä olen kai liian introvertti.
ap.
Et ole vaan ihan liian laiska ruikuttava paska.
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärrän sua ap täysin! Tuo oli syy miksi vihdoin viime syksynä muutin taloon jossa on ihan oma piha. En jaksanut enää aina ahdistua kauniilla säällä, kun ei halunnut mennä ihmisten ilmoille, mutta ulos teki mieli. Se on inhottava tunne, kun haluaisi vaan maata kotovaatteissa jossain ulkona, mutta ei ole mitään omaa paikkaa. Toivon, että löydät vielä asunnossa jossa on edes pieni oma ulkoläntti, sekin auttaa jos paljon. Tsemppiä!
Niin minäkin, tuolta ei vain tule samalla tavalla lähdettyä, lisäksi naapureiden meluamiset ja postin kolina, pieni pihainen alemman kerroksen luhtitaloasunto tosi kiva ja oma lukollinen postilaatikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet nuori nainen ja sinulle ei ole opetettu ongelman ratkaisua ja vastuun ottamista valinnoistaan..
Opettele se itsenäisesti niin sinulla ei ole ongelmia.
En ole enää kovinkaan nuori. :D Sopeutumista vaatii tämä kerrostalo..
ap.
Ei sulla muita ongelmia ole kuin pää, joka on syvällä perseessä.
Mä ymmärrän aloittajaa ja koen ihan samoin. Asun kerrostalossa ja haaveilen siitä, että voisi mennä ulos ilman pakkoa joutua kohtaamaan muita ihmisiä. Ja ihan terve työssäkäyvä perheellinen olen. Kerrostalon pihamaalla sitä on kuitenkin aina oltava valmiina tervehtimään, vaihtamaan pari sanaa jne. Mikä kyllä onnistuu, mutta joskus olisi vaan kiva nauttia ihan täysin yksityisesti. Mun parveke on onneksi varjon puolella, niin oleskelen siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae apua mielenterveysongelmiisi.
Sinä se vasta tarvitsetkin hoitoa. Ihmiset ovat yksilöllisiä,toiset kestää kuumuutta eri lailla. Joku kestää pakkasta hyvin ja on keveissä kamppeissa, toinen ei kestä saunaa juurikaan jne. Miksi sun pitää olla niin tyhmä ja nolo.
Lainaus ap:n kommentista:
"Ei siis kyse ole sisätilan lämmöstä. Ei täällä kuuma ole. Vaan siitä lähtemisen vaikeudesta. Siitä kun täältä pitää aina lähtemällä lähteä johonkin, jos haluaa olla ulkona. Tulee sitten oltua paljon sisällä vaikka hieno ilma olisi. Kun ei jaksa aina sinne ihmisten keskelle mennä."
Kysymys ei siis ole kuumuudesta, vaan mielenterveysongelmista joihin aloittajan haluttomuus, ja
Todellakin. Jos jaksaa ruikuttaa ensimmäisen maailman ongelmista muttei tehdä mitään olonsa parantamiseksi (käydä suihkussa, laittaa hiuksensa, pukeutua, mennä ulos) on mielenterveysongelmainen. Pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Ei siis kyse ole sisätilan lämmöstä. Ei täällä kuuma ole. Vaan siitä lähtemisen vaikeudesta. Siitä kun täältä pitää aina lähtemällä lähteä johonkin, jos haluaa olla ulkona. Tulee sitten oltua paljon sisällä vaikka hieno ilma olisi. Kun ei jaksa aina sinne ihmisten keskelle mennä.
ap.
Maakunnista saa vuokrattua halvan kämpän omalla pihalla. Harkitse sitä. Pystytkö tekemään etätöitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siis kyse ole sisätilan lämmöstä. Ei täällä kuuma ole. Vaan siitä lähtemisen vaikeudesta. Siitä kun täältä pitää aina lähtemällä lähteä johonkin, jos haluaa olla ulkona. Tulee sitten oltua paljon sisällä vaikka hieno ilma olisi. Kun ei jaksa aina sinne ihmisten keskelle mennä.
ap.Mä olin just kerrostalon pihalla kolmisen tuntia. Istuin varjossa ja luin kirjaa. Ei ketään, ei ristinsielua, vaikka asuntoja on taloyhtiössä 55. Ei ainuttakaan lasta pihalla, vain mä ja juttuni. Saatoin vähän torkahtaakin.
Vantaa
Samoin minä voisin vetäistä mekon päälle ja kävellä ulos eikä ketään missään. Hyvin voi pihalle mennä istumaan tai kävelemään minkä pystyy. Hattu päähän ni tarvitse tukasta välittää.
En ymmärrä näitä i d i o o tteja joille joka vuosi tulee kuumat säät yllärinä ja mitään ei muka saa vuoden aikana tehtyä jotta olis seuraava kesä helpompi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole kaikki kunnossa, jos vaatteiden pukeminen ja hiusten harjaaminen on liian iso ponnistus. Itse menen lähipuistoon puun alle varjoon istumaan. Kauhistus sentään, en edes tukkaa kampaa vaan laitan lippiksen päähän.
Mä olen kai liian introvertti.
ap.Et ole vaan ihan liian laiska ruikuttava paska.
Ja sä olet ilkeä palstanarsisti.
Miksi sinua ap pitäisi tsempta jatkamaan sisällä kökkimistä?
Miksi pitää laittautua? Oikeasti, ei kukaan katso, ei varsinkaan kaupungeissa, missä ketään ei kiinnosta kanssaihmiset.
Mutta oletko miettinyt, että olisiko sulle mökin tai pienen okt:n vuokraaminen silloin tällöin mahdollista? Esimerkiksi joku airbnb kohde?
Miksi annat otsikossa ihan väärän kuvan, että ongelma on kerrostalon kuumuudesta helteellä, jos tuo kerta ei ole ongelma?
Mene uimaan. Samalla saat hieman väriä ihoosi.
Jos vietttää aikaansa paljon tietokoneen ruutua tuijotellen, kannattaa hakea taustakuvaksi kuva jäävuorista tms. talvinen kuvat.
Me asutaan pienessä omakotitalossa maalla. Sisällä ilmalämpöpumppu puhaltaa viileää ilmaa. Istun lasitetulla terassilla kylmää valkoviiniä nautiskellen ja kesälomasta nauttien. Istun varjossa ja terassin lasit ovat auki. Ihanaa istua ulkona olematta auringon paisteessa. On mukavan lämmin ja tuulenvire käy. Ei tarvitse pelätä palamista.
Joskus asuin kaupungissa kerrostalossa, jossa ikkunat olivat yhteen suuntaan. Ulos mentäessä piti aina mennä johonkin puistoon, ei ollut koskaan ns. omaa tilaa. Vihasin sitä, joten ymmärrän jokaisen kaupunkilaisen tuskan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.Tee toisin eli pue löhimmät vaatteet mitä löydät ja vain MENE ovesta ulos. Et ole niin tärkeä ihminen, että kukaan kiinnittäisi sinuun huomiota, ota rennosti ja nauti
En ole ap, mutta itselläni on myös tuota uloslähtemisen vaikeutta toisinaan. Laitettuna olen tosi kivan näköinen, mutta sitten taas laittautumattomana (=suihku, rennot vaatteet, tukka pikaponnarille, ei meikkiä jne) näytän oikeasti ihan karsealta. En nyt edes liioittele, vaan ihan oikeasti näytän siltä kuin olisin herännyt jostain ojasta.
Osansa tuo luonnonkiharat hiukset, jotka vastoin luuloja eivät ole laittamattomana kauniit enkelikiharat, vaan sojottavat kaikki mihinkin ilmansuuntaan. Vaaditaan sitä, tätä ja tuota tököttiä ja muuta, että ovat edes suht siistit. Jos sitä ei jaksa tehdä, niin lopputulos on vaan täysin homssuinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.Tee toisin eli pue löhimmät vaatteet mitä löydät ja vain MENE ovesta ulos. Et ole niin tärkeä ihminen, että kukaan kiinnittäisi sinuun huomiota, ota rennosti ja nauti
En ole ap, mutta itselläni on myös tuota uloslähtemisen vaikeutta toisinaan. Laitettuna olen tosi kivan näköinen, mutta sitten taas laittautumattomana (=suihku, rennot vaatteet, tukka pikaponnarille, ei meikkiä jne) näytän oikeasti ihan karsealta. En nyt edes liioittele, vaan ihan oikeasti näytän siltä kuin olisin herännyt jos
Laita tukka kiinni ja joku päähine/huivi/panta päähän! Ja oikeasti, mitä väliä sillä on miltä näyttää? Vai oletko isku päällä koko ajan, että jos potentiaalinen puolisoehdokas tuleekin vastaan?
Itse myös olen ihan hirveän näköinen, mutta en osaa edes laittautua. Puolisoni olen tavannut saunaillassa ihan naturellina tukka liiskana ja naama punaisen kiiltävänä. Tulipa heti selväksi, mitä "saa". Ei tullut myöhemmin ylläriä pakkelikerroksen alta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.Toistan ohjeeni: hae apua mielenterveysongelmiisi.
Ei lääkkeet siihen auta, että lähteminen on vaikeaa. Vai auttaisiko ADHD-lääkitys? Menee kauan päästä tutkimuksiin.
Ei kannata. Elimistö vain kuumenee lisää, idiootti.