Miten te ehditte huolehtimaan kaikista omakotitalon remonteista?
Miten ihmeessä te muut ehditte huolehtimaan kaikista omakotitalon remonteista? Kun kokoajan on enemmän ja vähemmän laittoa joissain, ja jos otat ammattilaisen tekemään, niin aika kallista on. Millä saatte ajan tai rahat riittämään? Kun meillä on ainakin kumpikin vähissä, vaikka käydään kumpikin töissä (mutta pieniä lapsia on kolme). Oli tämä omassa omakotitalossa asuminen aika stressaavaa loppujen lopuksi...
Kommentit (43)
Pakolliset tehdään heti, haluamiset tehdään myöhemmin. Lapsuudenkoti on omakotitalo (myyty iät ja ajat sitten), eli on minulla kokemusta omakotitalosta mutta ei VIELÄ omasta. Omaa kokemusta tulee lähitulevaisuudessa.
Jos jatkuvasti on jotain korjattavaa, on talo ostettu liian huonokuntoisena. Tietysti ymmärrän, jos on perfektionisti kuten minä, ja KOKEE, että jatkuvasti jokin on rempallaan. Minä tulen todennäköisesti olemaan sellainen. Pyrin kyllä ostamaan mahdollisimman hyväkuntoisen talon hyvällä hinnalla. Tuolla minne muutan, on ihan edullisiakin taloja. Toki ne vaativat remppaa, mutta se ei haittaa, kokemusta on (teettämisestä.)
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Mieheni ei halua tehdä yhtään mitään omakotitalon huoltohommia. Vähän kaikki alkaa repsottaa, yksin en saa kaikkea tehtyä. Avioero häämöttää.
Jätä se sika.
Priorisoikaa. Me ollaa 29 vuoden ajalle ripoteltu isompia ja pienempiä remontteja sekä rakennusprojekteja sinne tänne. Kyseessä 70-luvun talo joka maksoi aikanaan 150000mk. Nykyään arvo 250000 euroa vähintään. Remontteihin yms tietysti mennyt joku 170000 euroa eli ei nyt mikään hirmuinen voitto, mutta halpaa ja mukavaa asumista. Robotti esim leikkaa nurmikon. Lapset toki muuttaneet pois jo vuosia sitten.