Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asun ulkomailla ja kun tulen Suomeen, rakkaat kaverit ei halua nähdä kuin ihan pikaisesti

Vierailija
12.07.2025 |

Mulla on muutama todella rakas kaveri vielä Suomessa ja haluaisin viettää heidän kanssaan aikaa, mutta aina kun tulen, heiltä järjestyy vain muutama tunti kahvitteluun, lounaaseen tai vastaavaan. Uskon, että hekin pitävät vielä minusta, mutta mistä voi olla kyse? Itse näkisin mielelläni useampaan kertaan.

Kommentit (199)

Näytä aiemmat lainaukset

"No tämä yksi ko. ystäväni on todella hidas vastailija, ihan tunnetusti. Hänen kanssaan on tosi vaikeaa olla yhteyksissä, kun joskus vastaaminen kestää viikkoja. 

Ap"

No mikä ihmeen kiire sulla on? Sähän oot kuitenkin ulkomailla ja elät omaa elämääsi. Hän vastaa sitten, kun haluaa. Eihän hänen vastaamisensa vaikuta mitenkään sdiihen, mitä sä elämässäsi teet. Joskus ennenvanhaan ulkomailla asuviin pidettiin yhteyttä kirjeitse ja oli ihan normaalia, että vastaukseen meni viikkoja. Ymmärrän kyllä sen, että kun olet suunnitelmissasi tulla Suomeen ja haluaisit täällä oloaikaasi tehdä aikatauluja ja suunnitelmia, silloin olisi kiva, jos ystäväsi vastaisi nopeammin, että sopiiko hänelle tavata sun lomasi aikana vai ei. Mutta kuulumisten vaihtamiseen kyllä riittää nettiaikanakin ihan sama vastaustiheys kuin etanapostin aikaankin. 

Vierailija
82/199 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitan kyllä etukäteen tulostani ja vastaus on aina, että sovitaan sitten kun tulen. Ymmärrän kyllä, että heillä on oma elämä täällä, mutta kai sitä voisi jotain yhteistä järkätä? Ehkä eivät sitten tosiaan vaan oikeasti halua.

Ap

Itse olen menettänyt kaikki ns.ystävät, ehkä yhtä lukuunottamatta, ja myöhemmin olen ymmärtänyt että demonit heissä tiesi jo tuolloin, että minusta vielä tulisi aito Jeesuksen seuraaja (aikuiskaste, Pyhä Hengen saaminen mistä Raamatullisena merkkinä kielillä puhuminen ja profetointi). Todellisuudessa eivät varmasti voineet sietää minua, myös kiusaamista varsinkin nuorena ollut ja silloin yleensä olivat kaksi yhtä vastaan. Tosin koska joudut matkustamaan, tod näk otit hävityksen kauhistus -injektiot, jolloin asia voi olla toisinpäin..

Ei vaan ihmiset ei jaksa kaltaistasi äärimmäisen raskasta, psykoottista ihmistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/199 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin vastaan hitaasti sellaisille ihmisille, jostain tiedän että alkavat pommittamaan viesteillä jos on liian mukava heille, tai yksinkertaisesti jos heidän seuransa ei kiinnosta niin paljon.

Ehkä ap:n kohdalla kyse tästä?

Vierailija
84/199 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tavallista varmaan, mulle ollaan kateita ja vihaisia siitä kun aikoinani lähdin Ruotsiin töihin.

Ihan normaalia elämää elän enkä mitenkään leveästi, mutta minulle ei ikään kuin anneta anteeksi sitä että lähdin Ruotsiin kun en löytänyt Suomesta töitä.

Surullista.

Vierailija
85/199 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitan kyllä etukäteen tulostani ja vastaus on aina, että sovitaan sitten kun tulen. Ymmärrän kyllä, että heillä on oma elämä täällä, mutta kai sitä voisi jotain yhteistä järkätä? Ehkä eivät sitten tosiaan vaan oikeasti halua.

Ap

Itse olen menettänyt kaikki ns.ystävät, ehkä yhtä lukuunottamatta, ja myöhemmin olen ymmärtänyt että demonit heissä tiesi jo tuolloin, että minusta vielä tulisi aito Jeesuksen seuraaja (aikuiskaste, Pyhä Hengen saaminen mistä Raamatullisena merkkinä kielillä puhuminen ja profetointi). Todellisuudessa eivät varmasti voineet sietää minua, myös kiusaamista varsinkin nuorena ollut ja silloin yleensä olivat kaksi yhtä vastaan. Tosin koska joudut matkustamaan, tod näk otit hävityksen kauhi

Raamatullisesti se joka sanoo toista hulluksi on ansiannut helvetin tulen, mutta siunaan sinua nyt ja jos Herra on armollinen kirous ei palaa päällesi.

Vierailija
86/199 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on Suomesta tuleville matkalaisille kelvannut ilmainen asunto ja ruoka, mutta ei ole koskaan vastakutsua tullut. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten menee siinä tapauksessa, jos ystäväsi haluavat tulla sinne ulkomaille tapaamaan sinua? Tarjoatko heille hotellitason olosuhteet kotonasi, vai oletko kiireinen, etkä ehdi kuin pikaisesti tapaamaan heitä? Saanko arvata?

Saat toki arvata, mutta voin kertoakin. Jos emme ole kotona, tarjoan asuntoamme heille yösijaksi. Meillä on myös vierashuone, jonne he ovat aina tervetulleita. Tosin se on pieni, joten aina se ei kelpaa. Tapaan heitä aina kun mahdollista, mutta eivät he välttämättä tule minua erityisesti tapaamaan.

Ap

" mutta eivät he välttämättä tule minua erityisesti tapaamaan"

Ja sä tulet Suomeen nimenomaan tapaamaan heitä? Miksi? Onkohan sulla erilainen käsitys ystävyytenne laadusta kuin näillä ystävilläsi? Tarkoitan, että pidät heitä edelleen "rakkaina ystävinäsi", mutta he nykyisin pikemminkin enää ihan kivana kaverina? Ihmissuhteet muuttuu. Olen ennenkin palstalla kirjoittanut, että harvalla on samat ystävät päiväkodissa ja vanhainkodissa. Elämä vie mukanaan, tulee uusia ihmisiä ja uusia ystäviä. Ne, joiden kanssa on vain harvakseltaan tekemisissä, muuttuvat ystävistä kavereiksi. 

Vierailija
88/199 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudelleen kopiotuna koska muuten ei toimi 

Ei vaan ihmiset ei jaksa kaltaistasi äärimmäisen raskasta, psykoottista ihmistä

Vastaus: Raamatullisesti se joka sanoo toista hulluksi on ansainnut helvetin tulen, mutta minä siunaan sinua nyt ja jos Herra on armollinen (hulluuden) kirouksesi ei palaa päällesi.

Vierailija
89/199 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten menee siinä tapauksessa, jos ystäväsi haluavat tulla sinne ulkomaille tapaamaan sinua? Tarjoatko heille hotellitason olosuhteet kotonasi, vai oletko kiireinen, etkä ehdi kuin pikaisesti tapaamaan heitä? Saanko arvata?

Saat toki arvata, mutta voin kertoakin. Jos emme ole kotona, tarjoan asuntoamme heille yösijaksi. Meillä on myös vierashuone, jonne he ovat aina tervetulleita. Tosin se on pieni, joten aina se ei kelpaa. Tapaan heitä aina kun mahdollista, mutta eivät he välttämättä tule minua erityisesti tapaamaan.

Ap

Miksi majoitat sellaisia, jotka eivät edes tule sinua tapaamaan vaan tarvitsevat vain yösijan? Minä en tuollaisia vieraita ota vastaan vaan he voivat mennä hotelliin. 

Vierailija
90/199 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te pakanat ette kommenttien perustella haluaisi millään tavalla toteuttaa Jeesuksen käskyä siitä jos joku pyytää kulkemaan kanssaan osan matkaa kulkemaan vielä enemmän, TEILLÄ se elämä pyörii oman navan ympärillä.

Jesus said in Matthew 5:41, If someone asks you to walk a mile with them, do more. Go two miles. That's the attitude we should have.

Niin kumpaa osapuolta tässä tarkoitetaan, sitäkö joka on tulossa Suomeen vai sitä, jolta ei liikene kuin rajallinen aika seurusteluun? 

Vierailija
91/199 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 Korinttolaiskirje 1:18

The message of the cross is foolishness to those who are perishing, but to us who are being saved it is the power of God. But for us who are being savad, it is the power of God.

Vierailija
92/199 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tulet Suomeen, hyvissä ajoin talvella,  ainakin neljä kuukautta aikaisemmin, kutsu kaikki ystäväsi tiettyyn paikkaan, järjestä bileet. Tapaat kaikki yhtenä päivänä ja kaikki osaa varata sen päivän.    2 kuukautta ennen kesää on kesäkalenteri  jo ihmisillä täynnä. 

Vierailija
93/199 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te pakanat ette kommenttien perustella haluaisi millään tavalla toteuttaa Jeesuksen käskyä siitä jos joku pyytää kulkemaan kanssaan osan matkaa kulkemaan vielä enemmän, TEILLÄ se elämä pyörii oman navan ympärillä.

Jesus said in Matthew 5:41, If someone asks you to walk a mile with them, do more. Go two miles. That's the attitude we should have.

Niin kumpaa osapuolta tässä tarkoitetaan, sitäkö joka on tulossa Suomeen vai sitä, jolta ei liikene kuin rajallinen aika seurusteluun? 

Sitä jolta liikenee vain rajallinen aika lähimmäiselle silloin kun hän tulee seudulle ja kysyy aikaa tapaamiselle (yhdessä kulkeminen on tietenkin vertauskuva muullekin yhdessäololle kuin kirjaimelliselle kävelylle). Myös kertomus miehestä jonka ystävä tuli kaukaa kylään, mutta jolla ei ollut leipää tarjota käy soveltaen tähän, eli vieraanvaraisuus oikealle ystävälle.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi majoitat sellaisia, jotka eivät edes tule sinua tapaamaan vaan tarvitsevat vain yösijan? Minä en tuollaisia vieraita ota vastaan vaan he voivat mennä hotelliin. 

No tämä. Mä asun melko lähellä Helsinki-Vantaan lentokenttää ja kyllähän meille majoittuisi vaikka serkun kissan kummin kaimatkin, jos tarjoaisin majoitustilan. Vain poikkeustapauksissa majoitan ketään meille, koska pk-seudulla on hotellejakin. Jopa lähempänä lentokenttää kuin mun kotini. 

Vierailija
95/199 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit itse hiukan etukäteen hahmottaa ystävillesi, millaista tapaamista ajattelit, jotta jokainen voisi ottaa siihen kantaa ja katsella kalenteriaan. Esim. parin tunnin tapaaminen niiden kanssa, joille aika sopii, jossain mukavassa kahvilassa tai lounaspaikassa ei kuulosta liian vaativalta. Kutsujana voisit jopa tarjota, jos rahat riittävät. Anna ystäviesi ehdottaa jatkoista, mutta jos niitä ei tule, tyydy siihen ja kiitä tapaamisesta. Ja jos tapaaminen ei nyt onnistu, ehkä ensi kerralla? 

Näin me täällä koti-Suomessakin asuvat tehdään, kun ikää karttuu. Vaikka ollaan ikinuoria "tyttöjä", on tunnustettava myös elämän asettamat rajoitukset ja mentävä niiden mukaan. 

Vierailija
96/199 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos teillä on eri käsitys ystävyydestänne. Sinulla on täällä useita rakkaita ystäviä, ystävällesi saatat olla ystävä, joka muuttivat aikoinaan ulkomaille, jota ei paljon nähdä, mutta pidetään silloin tällöin netin kautta yhteyttä ja kerrotaan kuulumisia. Tunnettiin ennen hyvin, mutta nykyään ollaan enemmän tuttavia. Omalla kohdallani olen saanut kokea samantyyppisen tilanteen, kun vuosien takainen entinen paras ulkomaille muuttanut ystäväni ilmoitti tulevansa tapaamaan minua, koska halusi muistella nuoruuden aikoja, kun meillä oli aina niin hauskaa. Ahdistuin heti, koska tiesin hänen  toivovan kaiken lisäksi majoitusta luonani. Oikeastaan hän on nykyään aivan vieras ihminen. Mieluimmin tapaisin häntä pari tuntia kahvilassa, mutta epäilen että hän kokee vähäisen mielenkiintoni loukkaavaksi. En kuitenkaan pysty sujahtamaan entisaikojen riemukkaaseen mielentilaan ahdistumatta tuosta vaan ja aikakin tuntuu olevan kortilla. Ystäviesi käytös on aivan normaalia. 

Vierailija
97/199 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisit itse hiukan etukäteen hahmottaa ystävillesi, millaista tapaamista ajattelit, jotta jokainen voisi ottaa siihen kantaa ja katsella kalenteriaan. Esim. parin tunnin tapaaminen niiden kanssa, joille aika sopii, jossain mukavassa kahvilassa tai lounaspaikassa ei kuulosta liian vaativalta. Kutsujana voisit jopa tarjota, jos rahat riittävät. Anna ystäviesi ehdottaa jatkoista, mutta jos niitä ei tule, tyydy siihen ja kiitä tapaamisesta. Ja jos tapaaminen ei nyt onnistu, ehkä ensi kerralla? 

Näin me täällä koti-Suomessakin asuvat tehdään, kun ikää karttuu. Vaikka ollaan ikinuoria "tyttöjä", on tunnustettava myös elämän asettamat rajoitukset ja mentävä niiden mukaan. 

TÄMÄ! Oletko edes kertonut ystävillesi toiveesta, että voisitte tavata vähän pidemmän kaavan mukaan? Aika monella on ns. perusasetuksissa että kun nähdään ystävää, mennään pariksi tunniksi kahville tms.

Vierailija
98/199 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pidä ystävinä sellaisia, joita nähdään pari tuntia kahvilla. 

Ne on kavereita, tuttavia. Ystävät on läheisempiä. 

Vierailija
99/199 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oletteko yhä läheisiä ystäviä? Kuinka usein pidätte yhteyttä tai soittelette kuulumisia?

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en pidä ystävinä sellaisia, joita nähdään pari tuntia kahvilla. 

Ne on kavereita, tuttavia. Ystävät on läheisempiä. 

Niin, ystävien kanssa jaetaan kuulumisia muulloinkin kuin vain kerran vuodessa, kun ystävälle sopii saapua Suomeen. Ystäviin pidetään yhteyttä aika usein ja säännöllisesti ja jos ystävät asuvat kaukana tai ei jostain muusta syystä ole mahdollista tavata kovin usein, yhteyttä pidetään viestein ja puhelinsoitoin. Silloin se pari tuntia kahvilla riittää ihan hyvin tapaamiseen, mutta ei silloin, jos se on suunnilleen ainoa, milloin ollaan yhteyksissä. Mä olen yhden hyvän ystäväni kanssa tänäänkin viestitellyt jo kymmeniä viestejä. On ollut pitkään sairaalassa ja käyn parin viikon välein katsomassa. Mulle autottomalle hankalan matkan päässä se sairaala, mutta me silti pystytään pitämään yhteyttä ihan joka ainoa päivä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä