Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suodatinkahvi 4€. Pullan kanssa 9€. Selittäkää nyt miten nuo kahvilat eivät muka olisi rahantekokoneita?

Vierailija
11.07.2025 |

Miten tuolle alalle ei ilmesty halpiskilpailija joka pitää hinnat alhaalla?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä sitten vaan kahvilaa perustamaan, kun se kerta on kultakaivos. :-D

Vierailija
42/64 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä halpiskilpailjoita, kuten vaikka Biltema, kahvi ja pulla euron jne. He tosin ovat ensin perustaneet tavaratalon, minkä ohessa sitä halpaa kahvia ja pullaa myydään, että ei mene erikseen vuokraa jne. siitä liiketilasta jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hieman ihmetellyt sitäkin, miten monessa maassa on kahviloissa paljon Suomea alhaisemmat hinnat. Joo, voi olla halvemmat tukut ja työvoimakustannukset mutta silti ihmetyttää miten isoissakin kaupungeissa on edullisempaa kuin Suomessa.

Vierailija
44/64 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra ja työvoima.

Vierailija
45/64 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeponzi ja verot. Siinä se lyhykäisyydessään.

Vierailija
46/64 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiketoiminnan idea on tehdä voittoa. Osakeyhtiölakiinkin on kirjattu, että osakeyhtiön tehtävä on tuottaa omistajilleen voittoa.

Voit toki perustaa kahvilan ja pyörittää sitä hyväntekeväisyytenä.

Vierailija
47/64 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan pidä kahvilaa huvikseen vaan kyllä sillä on tarkoitus myös tienata. Kyllä niitä halpojakin kahvipaikkoja on hinnoista kitisijöille. Esim. omalla paikkakunnalla Citymarketissa voi piipahtaa ostosten lomassa kahville; paistopisteen karjalanpiirakka (ilman munavoita) ja kahvi taisi maksaa alle 3 euroa. Itse käyn aika useinkin nautiskelemassa tunnelmasta ja leivonnaisista kaupunkimme eri kahviloissa ja olen myös valmis maksamaan siitä. 

Vierailija
48/64 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen hieman ihmetellyt sitäkin, miten monessa maassa on kahviloissa paljon Suomea alhaisemmat hinnat. Joo, voi olla halvemmat tukut ja työvoimakustannukset mutta silti ihmetyttää miten isoissakin kaupungeissa on edullisempaa kuin Suomessa.

Koska yrittäminen on Suomessa järjettömän kallista. Mm. Verotus, YEL jne.

Vierailija
49/64 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki osta pari viineriä jauha vaikka löffberg crescendo pavuista tuoretta kahvia ja hinta on noin 3 euroa

Vierailija
50/64 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kannattaa toki itse perustaa kahvio, kun se sellainen rahantekokone on. Kannattaa jo treenata lihaksia, että jaksaa päivän lopussa kantaa rahasäkit pankkiin.

Vierailija
51/64 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilavuokra, työvoima, puhelin, netti, vakuutukset, kirjanpito, siivous, alkukustannukset esim. astiat ja koneet, sähkö, yel... 

Jatkan vielä omaa listaani: nettisivut, vesi, markkinointi, puhdistusaineet, vessapaperit ja käsipyyhkeet ja sitten vielä kaikki raaka-aineet. Pankkitili maksaa ja joka tilitapahtumasta menee osa esim. maksupäätteen pyörittämiseen...

Vierailija
52/64 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilavuokra, työvoima, puhelin, netti, vakuutukset, kirjanpito, siivous, alkukustannukset esim. astiat ja koneet, sähkö, yel... 

Jatkan vielä omaa listaani: nettisivut, vesi, markkinointi, puhdistusaineet, vessapaperit ja käsipyyhkeet ja sitten vielä kaikki raaka-aineet. Pankkitili maksaa ja joka tilitapahtumasta menee osa esim. maksupäätteen pyörittämiseen...

Minäkin jatkan alan työntekijänä, siitä kun miettii että n. 2€ kupilliseen täytyy mahduttaa esim. kermat, maidot, suodatinpussit, sokerit, take away tarvikkeet, servetit, palkka ja kuumalevyjen/ keittimien jatkuva kuumana pitäminen sähköllä niin ei enää tunnukaan niin järkyttävältä se kupin hinta. Siitä vaan tänne kultakaivokselle louhimaan! :D

Vierailija
53/64 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilat vuokrataan joihin menee useampi tonni kuukaudessa, vesi ja sähkö siihen päälle. Sitten on tietenkin palkat. Tukusta toki ostaa kahvit, mutta ainakin mitä itse olin haettiin kahvit usein s marketin tarjouksesta kun oli halvempaa kuin tukussa 

Vierailija
54/64 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tyhmille akoille kannata selittää mitään.

Luulen että ap kysyi aivan vilpittömästi. Uskon että on kaikkien etu, kun ihan tavan tallaaja ymmärtää paremmin yritysten kulurakenteita. Tähän ketjuun on tullut hyviä vastauksia. 

Ap ei kysy mitään vilpittömästi vaan on alustalla kymmenen vuotta roikkunut aivovammainen trolli.

Näinhän se menee.

t.ap

Vierailija
55/64 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta 9€ sää ehkä 50 senttiä kahvilan pitäjälle.

Todella hyvä tuotto pääomalle jos jokaiselta asiakkaalta jää 50 senttiä. Tuskin maksaa montaa tonnia perustaa kahvila.

Niin, eihän siellä tarvitse käydä kuin 20 asiakasta tunnissa niin jää jo kymppi tuntipalkkaa..  Oletko tosiaan noin tyhmä vai esitätkö vain?

Vierailija
56/64 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska siellä on paljon muitakin kuluja kuin sen pullan ja kahvin ostaminen.

Niin? Lounaspaikka pysyy pystyssä vaikka tarjoaa kokonaisen aterian 13€. Lisäksi kahvit kaupan päälle.

Lounaspaikalla on paljon enemmän asiakkaita

No Scherlock! Miksiköhän on?

Vierailija
57/64 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitä halpiskilpailjoita, kuten vaikka Biltema, kahvi ja pulla euron jne. He tosin ovat ensin perustaneet tavaratalon, minkä ohessa sitä halpaa kahvia ja pullaa myydään, että ei mene erikseen vuokraa jne. siitä liiketilasta jne.

Biltema ei myöskään ole kahvila vaan tavaratalo, eli sillä kahvilla ei ole tarkoituskaan tehdä rahaa vaan houkutella ihmisiä ostamaan niitä tavaroita.

Vierailija
58/64 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella hyvä tuotto pääomalle jos jokaiselta asiakkaalta jää 50 senttiä. Tuskin maksaa montaa tonnia perustaa kahvila.

Niin, eihän siellä tarvitse käydä kuin 20 asiakasta tunnissa niin jää jo kymppi tuntipalkkaa..  Oletko tosiaan noin tyhmä vai esitätkö vain?

Niin noh, tuossa nyt oli oletuksena ettei pitäjä ole itse paikalla. Kukahan tässä on tyhmä..

Vierailija
59/64 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin noh, tuossa nyt oli oletuksena ettei pitäjä ole itse paikalla. Kukahan tässä on tyhmä..

Kahvilan pitäjä on tottakai kahvilassa itse töissä. Omistaja voi olla olemattakin. Tyhmä.

Vierailija
60/64 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Volyymi on yksi tekijä. Kun putiikki - kahvila tai ravintola on täynnä, vähemmälläkin katteella pärjää, ja se osaltaan myös luo volyymia. Ei tarvitse mennä kuin Ruotsiin, niin ravintolaan päästäkseen tarvitsee pöytävarauksen. Pieni volyymi luo ikävän kierteen kun hintoja täytyy nostaa jotta ne kattaisi edes kiinteät kulut. Useimpiin palveluihin suomen väkiluku ei ole riittävä kuin muutamissa kaupungeissa.