Suodatinkahvi 4€. Pullan kanssa 9€. Selittäkää nyt miten nuo kahvilat eivät muka olisi rahantekokoneita?
Miten tuolle alalle ei ilmesty halpiskilpailija joka pitää hinnat alhaalla?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Ei tyhmille akoille kannata selittää mitään.
Luulen että ap kysyi aivan vilpittömästi. Uskon että on kaikkien etu, kun ihan tavan tallaaja ymmärtää paremmin yritysten kulurakenteita. Tähän ketjuun on tullut hyviä vastauksia.
Mihin sä käytät rahasi jos tuollainen ylittää maksukyvyn? Ostatko manga-pokkareita ja runkku-Tummelia?
Jopas on halpa pulla. Varmaan halvinta känttyä mitä löytyi vitriinistä. Mä olisin ottanut suklaakakun ja espresson sekä lasin kuohuvaa. Tuskin olisin selviytynyt siitä alle 25 euron.
Suodatinkahvia voi keittää kotonakin, kahvilaan ei mennä sen litkun perässä.
Vuokrahan sen tekee. Miten muka kiinteistöjen hinnannousu muuten rahoitettaisiin?
Ap ilmeisesti kuvittelee, että se 9 egee menee suoraan yrittäjän taskuun.
Olin aikoinaan töissä
pimeästi. Kahvilan vuokra oli 600 euroa. Aloin laskemaan montako kahvikuppia pitää myydä, 300 kpl, sitten kahvit, suodatinpaperit, servetit, sitten tulee palkka ja voitto. Voittoa pitää tehdä, koska vuokraa maksetaan myös silloi, kun sataa lunta ja ketään ei tule
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen että ap kysyi aivan vilpittömästi. Uskon että on kaikkien etu, kun ihan tavan tallaaja ymmärtää paremmin yritysten kulurakenteita. Tähän ketjuun on tullut hyviä vastauksia.
Ap ei kysy mitään vilpittömästi vaan on alustalla kymmenen vuotta roikkunut aivovammainen trolli.
Perusta itse kahvila ja katso miten tulet toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Haista sinä kuule kakka. Sulla ei oo mitään mieltä ylentävää selitystä edes asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei kysy mitään vilpittömästi vaan on alustalla kymmenen vuotta roikkunut aivovammainen trolli.
Niin no, eihän sitä voi varmaksi tietää. Mutta sen tiedän varmaksi, että hämmentävän moni on aivan kujalla siitä, miten yritys toimii.
Käy Biltemassa tai IKEA ssa pullakaffeellasi. Hyvin voit sen selfien ottaa sielläkin Facebookkiisi. Ei siihen ole pakko kirjoittaa missä kävit.
Tilavuokra, työvoima, puhelin, netti, vakuutukset, kirjanpito, siivous, alkukustannukset esim. astiat ja koneet, sähkö, yel...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta 9€ sää ehkä 50 senttiä kahvilan pitäjälle.
Todella hyvä tuotto pääomalle jos jokaiselta asiakkaalta jää 50 senttiä. Tuskin maksaa montaa tonnia perustaa kahvila.
Pelkästään tilan vuokra on monta tonnia/kk
Jos vuokra on liian kallis, niin siitä pitää neuvotella! Suomalaisissa kaupungeissa on valtavasti tyhjiä liiketiloja, neuvotteluvaraa on.
Hassua kun moni täällä kommentoi, että kotona on halvempaa juoda kahvinsa. Totta kai on, mutta minä käyn kahvilassa vähintään pari kertaa viikossa ihan sen tunnelman vuoksi. On ihan eri asia istua kivassa kahvilassa, saada valmiit tuotteet, katsella ihmisiä, nauttia vapaasta hetkestä kuin istua kotona itsekseen tutun keittiöpöydän ääressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska siellä on paljon muitakin kuluja kuin sen pullan ja kahvin ostaminen.
Niin? Lounaspaikka pysyy pystyssä vaikka tarjoaa kokonaisen aterian 13€. Lisäksi kahvit kaupan päälle.
Lounaspaikalla on paljon enemmän asiakkaita
Isompi volyymi, isommat ostot, halvemmat hinnat.
Mieti kuinka tajuttomat määrät niitä pullia ja kahveja pitää myydä, että yrittäjän omaankin taskuun jää jotain.
Vierailija kirjoitti:
Hassua kun moni täällä kommentoi, että kotona on halvempaa juoda kahvinsa. Totta kai on, mutta minä käyn kahvilassa vähintään pari kertaa viikossa ihan sen tunnelman vuoksi. On ihan eri asia istua kivassa kahvilassa, saada valmiit tuotteet, katsella ihmisiä, nauttia vapaasta hetkestä kuin istua kotona itsekseen tutun keittiöpöydän ääressä.
No nämä kotona kahvinsa juovat pelkäävät muita ihmisiä kuin kuolemaa eikä heillä ole rahaa muuhun kuin halvimpaan tarjouskahviin. Ei ne tajua mitään "elämyksistä" ja "nautinnoista" ja "arjen parantamisesta" vaan ne jurputtaa elämänsä loppuun asti kaikin puolin piheinä (ja vastaavasti vailla mitään hauskaa) kuin laihialaiset.
Ap varmaan myös paikkaa itse hampaansa, kun se tulee sillai paljon halvemmaksi. Ja on itse oma vauvansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no, eihän sitä voi varmaksi tietää. Mutta sen tiedän varmaksi, että hämmentävän moni on aivan kujalla siitä, miten yritys toimii.
Toki, kun koulussa nukuttiin eikä opittu edes perusasioita yhteiskunnasta. Vaikka ne opetettiin kyllä. Ne oppi jotka halusi ja ne on nyt demaripoliitikkoina ja johtajina eikä työttöminä persuloideina pätemässä vauvavitunfissä.
Joko taas olis ollu deitti menossa kahvilaan ja sun neuroosin ja persaukisuuden takia tapaamisesta ei tullut mitään XD
eikä yhteisestä loppuelämästäkään XD XD XD