Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen AUTTAMINEN oman lapsen hoidossa

Vierailija
11.01.2024 |

Aina vaan jaksan hämmästyä puhetta siitä miten mies auttaa/ei auta lapsen hoitamisessa. Auttaa? Siis hoitamaan omaa lastaan josta on yhtälailla vastuussa kuin se äitikin? Pitäisi lopettaa tällainen puhe jos halutaan, että niitä lapsia syntyy. 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi lasta 1,5 vuoden välillä. Kun pojat oli pieniä niinnostin vauvan yöllä äidin viereen syömään ja sitten normi röyhtätykset yms. syönnin päälle. Ei olis tullut mieleenkään kääntää kylkeä tai nukkua eri huoneessa. Nyt "lapset" ovat jo 30 kymppisiä, edelleen vaimon kanssa muistellaan miten hienoa aikaa oli se kun pojat oli pieniä.

Nyt odotamme/toivomme jospa saisimme lapsenlapsia.

T. M59 isyydestä kiitollinen/onnellinen

Vierailija
2/10 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein mies maksaa ison osan perheen kuluista, eikö se ole auttamista? Ilman miehen taloudellista vastuuta nainen ja lapsi eläisi täysin erilaista elämää, ei puhettakaan pitkästä perhevapaasta.

Nykyperheessä miehen tulee hoitaa vauva ja kotityöt ja lisäksi maksaa perheen kulut. Nainen vain ihmettelee, että näin tulee toimia, muuten mies ei välitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet vihaavat omia lapsiaan tai eivät vain yksinkertaisesti heistä välitä. 

Vierailija
4/10 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaksi lasta 1,5 vuoden välillä. Kun pojat oli pieniä niinnostin vauvan yöllä äidin viereen syömään ja sitten normi röyhtätykset yms. syönnin päälle. Ei olis tullut mieleenkään kääntää kylkeä tai nukkua eri huoneessa. Nyt "lapset" ovat jo 30 kymppisiä, edelleen vaimon kanssa muistellaan miten hienoa aikaa oli se kun pojat oli pieniä.

Sun työnantaja mahtoi arvostaa miestä, joka ei 3 vuoteen tehnyt töitä kunnolla.

Vierailija
5/10 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika usein mies maksaa ison osan perheen kuluista, eikö se ole auttamista? Ilman miehen taloudellista vastuuta nainen ja lapsi eläisi täysin erilaista elämää, ei puhettakaan pitkästä perhevapaasta.

Nykyperheessä miehen tulee hoitaa vauva ja kotityöt ja lisäksi maksaa perheen kulut. Nainen vain ihmettelee, että näin tulee toimia, muuten mies ei välitä.

Nykymaailmassa äidit käyvät töissä ja samalla suurin vastuu myös kotiarjesta on edelleen sillä äidillä.

Vierailija
6/10 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin töihin, kun vauva oli 3 kk ja mies jäi kotiin. Kyllä se kirpaisi, kun mies nautti elämästä (vauva ryhtyi nukkumaan 7 tunnin yöunia kun en enää imettänyt) ja minä maksoin kaiken. Tein pitkää päivää, ettei elintaso pudonnut ja saatiin kaikki maksettua, mies kuntoili päivät ja keräsi muilta ihailua. Vauva juoksurattaisiin ja menoksi. Viikonloppuina he menivät usein miehen vanhemmille, jotta sain olla rauhassa ja minulla oli omaa aikaa.

Vierailija
7/10 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, se auttaa- verbi on se, jota tässä problematisoidaan.  Kun puhutaan siitä, että isä auttaa äitiä lapsen hoidossa, voidaan asia tulkita niin, että äiti on se, jonka tehtävä on hoitaa vauvaa ja isä on siinä pikku apuri, ei tasavertainen huoltaja.

Vierailija
8/10 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun työnantaja mahtoi arvostaa miestä, joka ei 3 vuoteen tehnyt töitä kunnolla.

Olen ollut koko tuon ajan yrittäjä... ja olen edelleen.

Vierailija
9/10 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, se auttaa- verbi on se, jota tässä problematisoidaan.  Kun puhutaan siitä, että isä auttaa äitiä lapsen hoidossa, voidaan asia tulkita niin, että äiti on se, jonka tehtävä on hoitaa vauvaa ja isä on siinä pikku apuri, ei tasavertainen huoltaja.

Tämän asenteen takia monia naisia ei lapsenteko enää kiinnosta. 

Vierailija
10/10 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on päävastuussa lapsen hoidosta ja minä autan. Isä on 24/7 kotona ja minä käyn töissä. Kyllä mä lasta hoidan hyvin vaikka miehellä on päävastuu. Sama toisin päin kun olin itse kotona. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme