Suodatinkahvi 4€. Pullan kanssa 9€. Selittäkää nyt miten nuo kahvilat eivät muka olisi rahantekokoneita?
Miten tuolle alalle ei ilmesty halpiskilpailija joka pitää hinnat alhaalla?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä halpiskilpailjoita, kuten vaikka Biltema, kahvi ja pulla euron jne. He tosin ovat ensin perustaneet tavaratalon, minkä ohessa sitä halpaa kahvia ja pullaa myydään, että ei mene erikseen vuokraa jne. siitä liiketilasta jne.
Todennäköisesti se puoli ei tulosta tee vaan toimii vaan lisähoukuttimena että saadaan lisää asiakkaita.
4e suomen suurin pehmis porissa ja kauppa käy!
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan pidä kahvilaa huvikseen vaan kyllä sillä on tarkoitus myös tienata. Kyllä niitä halpojakin kahvipaikkoja on hinnoista kitisijöille. Esim. omalla paikkakunnalla Citymarketissa voi piipahtaa ostosten lomassa kahville; paistopisteen karjalanpiirakka (ilman munavoita) ja kahvi taisi maksaa alle 3 euroa. Itse käyn aika useinkin nautiskelemassa tunnelmasta ja leivonnaisista kaupunkimme eri kahviloissa ja olen myös valmis maksamaan siitä.
itsekin olen valmis maksamaan 40 € maitotölkistä
Se on aina kaunista, kun yrittämisestä mitään tietämättömät rupee mussuttamaan. Perustakaa ite se kahvila ja rupeette myymään kahvia 1,50€ ja pullaa 2€. Kuukauden päästä käykin raju inflaatio ja se kahvi on teilläkin 4€ ja pulla 5€.
Tilan vuokra se 1000€/kk ruvetaan siitä 1,50€ kahvista ottamaan ne alvit pois ja muut kulut, niin 2000 kuppia kuukaudessa ei riitäkään. Palkkaakin pitäs maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska siellä on paljon muitakin kuluja kuin sen pullan ja kahvin ostaminen.
Niin? Lounaspaikka pysyy pystyssä vaikka tarjoaa kokonaisen aterian 13€. Lisäksi kahvit kaupan päälle.
Ei pysy. Niitäkin menee konkkaan ja vauhdilla.
Kahvilan vuokra, kahvilan veden kulutus, kahvilan sähkö, kahvilan pullat ja kahvit, kahvilan keittimet, palkat, siivous, jopa vessojen saippuat ja käsipaperit maksaa jne. Mieti miksi ei ole halpis kahviloita
Kysyntä vs tarjonta, jos tuolla hinnalla myy niin voi olla että asiakkaat on melko vähissä.
Missähän tuo lienee? Taidat liioitella. Helskngissää saa kahvin ja pullan edelleen 5-7 eurolla. Ei ole pakko mennä sinne kalleimpaan. Esim Roasbergilla kahvi ja korvapuusti 5 €. Ehkä aloittaja meni Kämpiin tai Kappeliin.
Suomessá kaupungeissa liikekiinteistöjen vuokrat voivat olla nykyään ihan täysin törkeitä mikä sitten nostaa kaikkien tuotteiden sekä palveluiden hintoja. Esimerkiksi kahvila ei voi myydä mitään edullisesti, koska isojen vuokrien takia pitää korottaa hintoja, että jotain jää käteen. Helsingissä on muun muassa myyty kiinteistöjä paraatipaikoilta ulkomaisille kiinteistösijoitusyhtiöille, jotka ovat sitten vetäneet hinnat tappiin. Tämän salliminen ei millään tasolla hyödytä yrittäjiä tai kansalaisia, mutta kaikki irti vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tyhmille akoille kannata selittää mitään.
Luulen että ap kysyi aivan vilpittömästi. Uskon että on kaikkien etu, kun ihan tavan tallaaja ymmärtää paremmin yritysten kulurakenteita. Tähän ketjuun on tullut hyviä vastauksia.
Niin mäkin luulen. Tiedän myös että tulppana seisoo kilpailuviranomainen joka kieltää liian halvalla myymisen. tuo kilpailu ja kuluttajaviranomainen on kyllä yksi turhaakin turhempi instanssi, koskaan se ei ole kuluttajan puolella.
Ja päivässä käy 100 asiakasta niin on jo 50€ kasassa. Joko ajattelit perustaa kahvilan?