Ollut viikko lomaa, nyt jo tylsistyttää
Tuulista ja pilvistä, perjantai, eka lomaviikko ohi. Mitä ihmettä tässä keksisi ? Mies aloittaa loman nyt, mutta hänen ajatuksensa lomasta on kotona olo. Mua tylsistyttää nyt jo.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Miksi te kitisijät ette matkusta ulkomaille? Onko pakko istua kotona sadetta pitelemässä?
Miksi ulkomaille? Mua ei ainakaan kiinnosta yhtään lähteä johonkin ulkomaille. Kyllä sitä nyt sen verran pitäisi kotona ja kotimaassaan viihtyä, että ei ole pakonomaista matkustaa johonkin. Ei ihminen voi olla niin todellisuudesta irtaantunut, että ei kykene löytämään jotain kaunista ja kivaa omista nurkistaan.
Työskentelen riskiasiantuntijana ja tämä on toinen asia, miksi sinne ulkomaille ei lähdetä. Joka ikinen lomalento, joka tehdään lisää ilmastokuormitusta ja täten esimerkiksi noita Etelä- ja Keski-Euroopan ääriolosuhteita. Odotan aivan kauhulla syksyä ja talvea taas. Tulvat tai äärimmäiset tuulet eivät ole normaalia ja ymmärrät varmaan itsekin, että jokaisessa tuollaisessa tapahtumassa pientyy niiden paikallisten elinkeinomahdollisuus ja se aiheuttaa kaaosta seuraavaan kasvukauteen. Sulla ei yksinkertaisesti kohta ole enää olemassa sitä ihanaa ulkomaata kun omilla toimillasi olet sen tuhonnut.
Mulla loma vielä edessäpäin. Ihanaa! Loman ekat pari päivää aion vain maata kotona tekemättä mitään, ihan vaan koska mä voin. Sitten, kun tuo pari päivää on kulunut, niin aloitan lomailun. Eli erinäistä puuhastelua kotona, pari kotimaan reissua, museoita, näyttelyitä, ulkoilua jne. Lomassa parasta on, kun ei ole velvollisuuksia eikä aikatauluja.
Mitä sä tykkäät tehdä? Mä käytin melkein viikon lomasta vaan kirjojen lukemiseen, nukkumiseen, ja elokuvien/sarjojen katseluun. Kaksi viikkoa meni reissussa.
Sitä se kerrostaloasuminen teettää. Elämä on liian helppoa ja kaikki on nopeasti tehty.
Minä teen lomilla niitä kotitöitä joita ei muulloin ehdi mm kaappien järjestely, suursiivous, mattojen pesu, puutarhanhoito ja remontointi. Välipäivinä sitten museoihin, kylään, kirja käteen ym. Ei yhtään tule aika pitkäksi. Marjatkin kypsyvät kohta ja voi mennä mustikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette tee jotain arjesta poikkeavaa? Käy maauimalassa, metsässä, museossa, konsertissa (myös ilmaiskonsertteja on), lue kirjaa riippumatossa, kokkaa herkkuja, vie lapset johonkin hauskaan paikkaan, pelatkaa lautapelejä tai mölkkyä tai frisbeegolfia, käykää mattopyykillä jne.jne. loma on tylsää jos vaan möllöttää kotona.
Mun lapset on teinejä ja kesätöissä, kaverit ei oo matkaihmisiä tai niillä ei oo varaa matkustaa. Matkaseuraa ei siis oikein ole eikä mies halua kotinurkista mihinkään
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eikö kotona riitä hommaa? Ikkunoiden pesu, saunan siivous, mattojen pesu, turhan krääsän karsiminen, kaappien järjestely, puutarhatyöt? Siinä kuluu aika mukavasti.
Nää on kyllä enempi arjen touhuja.
Olisiko joku pikku reissu hyvä keino irtaantua lomatunnelmaan?
Vierailija kirjoitti:
Sitä se kerrostaloasuminen teettää. Elämä on liian helppoa ja kaikki on nopeasti tehty.
Asun ok-talossa ja kukkien kastelua kyllä riittää ja pieni kasvimaakin on. Ne on hoidettu vartissa myös silloin kun käyn töissä. Eli ei varsinaista lomatekemustä. Siis uutta, innostavaa ja arjesta poikkeavaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kotona riitä hommaa? Ikkunoiden pesu, saunan siivous, mattojen pesu, turhan krääsän karsiminen, kaappien järjestely, puutarhatyöt? Siinä kuluu aika mukavasti.
Nää on kyllä enempi arjen touhuja.
Olisiko joku pikku reissu hyvä keino irtaantua lomatunnelmaan?
Ja yksin matkustamista kannattaa koittaa.
Kuulostaapa surkealta. Itse soittelisin kaverit läpi ja sopisin heidän kanssaan jotain pikku reissua, tai kävisin yksin vaikka Tukholmassa. Ja sukulaiset, kyläilyä jne.
Vierailija kirjoitti:
Missä päin?
eikö ole ihan sama missä on kun on tylsää!
Kaikki ei jaksa innostua museoista sun muusta, rannalla makaamisesta.
No joo, kotonakin oleminen riittää...
Vierailija kirjoitti:
Olisit ottanut lomaa vain viikon pätkän tähän kohtaan, jos noin työintoinen olet.
Oisin ottanut, mutta kun ei käy! Olisin halunnut jakaa talvelle, tyyliin perjantai tai maanan tai vapaa, ei käy, koska ei saa ottaa sijaisia. Lomat on
ajoitettava plaaplaaplaa...kökitään sitte kotona viis viikkoa!
Vierailija kirjoitti:
Miksi te kitisijät ette matkusta ulkomaille? Onko pakko istua kotona sadetta pitelemässä?
No EN halua ulkomaille, ei kiinnosta!
Vierailija kirjoitti:
.... ja voi mennä mustikkaan.
yök
Täällä porukka antaa vinkkejä, mitä voisit tehdä, koska eihän tekeminen maailmasta lopu. Tilanne on nyt se, että mieti mitä sinä haluat. Mikä tekee sinut onnelliseksi? Mistä asioista olet haaveillut? Mitä oikeasti haluat tehdä?
Sen jälkeen alat toteuttamaan itseäsi ja tulet onnelliseksi.