Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten peseytyä kuivanmaan mökissä?

Vierailija
11.07.2025 |

Jos ei ole saunaa eikä kaivoa? Mitä mahdollisuuksia? Miten tuoda pesuvesi? Tai hyödyntää sadevesi? Uhka vai mahdollisuus? Paikka on kyllä aivan ihana. 

Kommentit (180)

Vierailija
81/180 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä pointti on mökissä, jossa ei ole saunaa?

Kai nyt mökillä voi muutakin tehdä kuin saunoa. Tai mulle se ei ainakaan ole mikään ehdoton ajanvietetapa, kotonakin saunon harvoin. Mä korjailen mökkiä, fiksailen pihaa jne

Pitää jossakin peseytyä!!! Paskasenako sä olet siellä? Yök

Vierailija
82/180 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa, miten on mahdollista, ettei mökillä ole mitään vedenottopaikkaa. Jos siellä on joku joskus asunut, aivan varmasti on kaivo tai lähde tai joku muu paikka, mistä on saatu vettä. Onko kaivo voinut jäädä lohkoessa eri tontille kuin mökki? Tai onko lähellä naapuri, josta on haettu vesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/180 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hullu laita rahoja tuollaiseen paikkaan. Jos joku viitsii olla kuivanmaan mökillä jossa ei ole saunaa eikä minkäänlaista vettä niin suurin osa ei halua. Tulevaisuudessa vieläkin harvempi. Tuollaisen paikan kun ostaa niin et ikinä saa sitä myytyä eteenpäin. Itse en ostaisi ikinä kuivanmaan mökkiä. Jos ei ole rantaa niin mökistä on vaikea päästä eroon.

Vierailija
84/180 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi vesi ongelman takia, jatka etsintää. Poikani osti pikkumökin, osittain  rempattu, sähköt, vesi tulee ja on suihku. Pihalla lampi ja pieni joki, koivikko. Talviasuttava.

Vierailija
85/180 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sadevesi? Sitten mökkeilet vain kun sataa. Ja juomavesi silti tuotava muualta.

Tynnyrit räystäskourujen alle ja suulle hyönteisverkko roskasuodattimeksi. Niin vettä on vaikkei nyt juuri sataisikaan.

Vierailija
86/180 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai nyt mökillä voi muutakin tehdä kuin saunoa. Tai mulle se ei ainakaan ole mikään ehdoton ajanvietetapa, kotonakin saunon harvoin. Mä korjailen mökkiä, fiksailen pihaa jne

Kyllä mökillä voi likaisena olla, jos ei ole kunnon pesumahdollisuutta. Sitten kotona paremmat peseytymiset.

Vierailija
87/180 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sadevesi? Sitten mökkeilet vain kun sataa. Ja juomavesi silti tuotava muualta.

Juomavesi on kuitenkin tuotava, vaikka olisi rantamökkikin, jos ei ole kytketty vesijohtoverkkoon. 

Vierailija
88/180 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mökillä voi likaisena olla, jos ei ole kunnon pesumahdollisuutta. Sitten kotona paremmat peseytymiset.

Ei voi olla.

Vierailija
89/180 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadevesi oli meillä kylpyvetenä ja tiskaukseen jne. Surkea kaivo, josta ei aina riittänyt juomavettä, joten sitä tuotiin.

Vierailija
90/180 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos oikeasti ei ole kaivoakaan, se pesuvesi nyt on sun huolistasi pienin. Kannat ihan joka tipan vettä mitä mihinkään tarvitset: juominen, ruuanlaitto, tiskaus jne mukanasi. Ihan. Joka. Tipan.

Räystäskourusta kyllä tulee sateella pesuvedeksi kelpaavaa, meillä kärpäsverkko tynnyrin päällä, ei tule roskia.  Muuten joesta 20 litran kanistereilla.

Lisäksi vielä, tiedän että SULLE ei kelpaisi, mutta ole huoletta.  En nirppanokkia tontille laske.

Et voi määrätä kuka astuu tontillesi.

Mutta voin määrätä, kuka ei astu.

Vierailija
91/180 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun painajaiset on just tuollaisia. Olen jossain hökkelissä metsän keskellä eikä siellä ole pisaraakaan vettä.

Ja kun tyhmä olet, et vienyt mukanasi.

Vierailija
92/180 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ladattava retkisuihku, maksaa Tokmannilla n. 20 €.

Pesuveden paikalle tuominen taisi olla se varsinainen kysymys. Retkisuihku on hyödytön, jos ei ole vettä

Vierailija
93/180 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan suihkussa käyn. 

Vierailija
94/180 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ladattava retkisuihku, maksaa Tokmannilla n. 20 €.

Mistä se vesi tulee siihen jos tontilla ei ole kaivoa tai järveä tai muuta vesilähdettä?

Eikö ruokavesi pidä kuitenkin tuoda. Aika vaikeaa on ilman vettä toimia.

Sinuna teetättäisin porakaivon, jos teillä on siellä sähkö.

Ruoka- ja juomavesi on aika pieni määrä siihen verrattuna, että pitäisi peseytymisvesi raahata mukana.

Vierailija
95/180 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi peseytyä kuin kirkkopäivinä sunnuntaisin. Kyllä siellä mökillä eletään autenttista maalaiselämää.

Vierailija
96/180 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla.

No voi voi.

Vierailija
97/180 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla.

Kuka sua siellä mökillä haistelee?

Vierailija
98/180 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos oikeasti ei ole kaivoakaan, se pesuvesi nyt on sun huolistasi pienin. Kannat ihan joka tipan vettä mitä mihinkään tarvitset: juominen, ruuanlaitto, tiskaus jne mukanasi. Ihan. Joka. Tipan.

Ei muu vesi ole mikään ongelma. Juomavettä voi ostaa kaupasta, ei sitä niin paljon kulu. Tiskatakaan ei ole pakko vaan voi käyttää kertakäyttöastioita, ha ruokatalous voi mökillä olla aika askeettinen. Meillä on kaivoton ja sähkötön rantamökki. Peseytymisongelma tulee, kun järvessä on sinilevää jonkin aikaa lähes joka kesä, silloin eletään kuin kuivan maan mökillä. Käytännössä silloin muut kuin minä ei viihdy mökillä useampaa päivää. Minulla on työpaikka sen verran lähellä, että käyn siellä suihkussa. Onko ap:n mökin lähistöllä avointa uimahallia, kylpylää tms.?

Vierailija
99/180 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi MIES vettä heittämään.

Vierailija
100/180 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kyllä kysyä että miten päädyit tuollaiseen mökkiin jossa ei ole mitään vettä lähellä?