Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Intti jätetään kesken yhä useammin: "ahdistaa". 12 000 aloitti, 2000 lopetti kesken

Vierailija
11.07.2025 |

https://yle.fi/a/74-20172138

Mielenterveysongelmat ja sopeutumishäiriöt ovat nousseet keskeisimmiksi syiksi armeijan keskeyttämisissä.

Kommentit (445)

Vierailija
21/445 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksinaamaista itkua armeijalta. Itketään keskeytyksistä, mutta samalla laitetaan hyväkuntoista ja motivoitunutta porukkaa pois, vedoten nuoruuden hölmöilyihin. Tämän jälkeen riski palata tyhmyyksien pariin nousee.

Mutta koskapa armeija olisi yksilöistä välittänyt.

Vierailija
22/445 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvähän se on lopettaa, jos näyttää siltä, että intti ei olekaan oma juttu. Jää resurssit motivoituneille.

Ei ole oma juttu = "ei jaksa, äitii, mis mun pelikone on" 

Sama juttu se olisi tytöilläkin, jos heidät pakotettaisiin inttiin. Itkettäisiin että miten niin en saa kuvata TikTok-videoita, eikö tosiaan saa pitää rakennekynsiä jne.

Rakennekynnet ovat hyvät lähitaistelussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/445 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly raakkaa suoraan ne miehet pois joiden cv:stä puuttuu intti.

Rekrytoija

Vierailija
24/445 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten on hyvä keljuilla kun ei itse tarvitse armeijaan mennä. Se ei ole mikään normaali paikka, siellä et ole ihminen vaan sotilas jota voi kohdella huonommin kuin teuraaksi meneviä eläimiä. Sinne vaan kuorma-auton lämmittämättömälle lavalle ilman mitään turvavarusteita, vain hatara pressu eristeenä olipa helle tahi pakkanen.

Vierailija
25/445 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä keskeyttäjät ja myös sivarit, totaalit yms. muut välttelijät ovat mielestäni vähän luusereita.

Miettikää nyt. Armeijan käyminen tarkoittaa, että on tarvittaessa valmis puolustamaan isänmaata. Kansalaisoikeudet (äänioikeus, työttömyysturva, oikeus Suomen passiin jne.) pitäisi sitoa asevelvollisuuden suorittamiseen. Sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
26/445 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotte mitä sanotte, itse vanhempana häpeäisin itseäni jos lapseni ei kestäisi armeijaa saatikka rippileiriä.

Elämme kuitenkin samassa todellisuudessa niin jotenkin käsittämätöntä, että tälläisiä ihmisiä on

Mä en ainakaan häpeä. Minulle tärkeämpää on lapseni henkinen hyvinvointi kuin osoittaa, että häntä saa kohdella huonosti ja kotiolotkin olivat sen mukaiset, että ei hätkähtänyt.

Kyllä koen, että se on todella vahvasti sinun syytäsi jos lapsesi psyyke ei kestä ulkomaailmaa. Olet ollut täydellisen väliinpitämätön vanhempana jos annat tilanteen mennä tuohon pisteeseen.

Tietysti poikkeuksia on, nuori on kuitenkin ihminen, etkä loppupeleissä voi siihen vaikuttaa kuinka hän reagoi mutta ihmisen elämä on kuitenkin 100% opittua, että aika paljon pystyy vaikuttamaan.

Vierailija
27/445 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kuudes poika on paskahousuinen läski, joka ei osaa nukkua tuvassa, ottaa vastaan ja noudattaa käskyjä, jonka lihavuus tai hintelyys estää normaalin liikunnan.

Pojat, mitään muuta teidän ei koskaan ole ollut pakko, mutta intti on pakollinen. Yrittäisitte selviytyä edes siitä.

Tytöt ja naiset hoitaa vastuunsa ja velvollisuutensa, moni jopa vapaaehtoisesti käy intinkin. Pojat vain lusmuilevat ja rikostelevat. Tappavat  sijaisäitinsä kun psyyke ei kestä pieniä haasteita eikä elämänhallintaa ole. Puukottavat naisia ja tyttöjä, varastelevat kaljaa. Hyi saatana mitä paskahousunarkkeja. Ja useimmat vielä persuasenteella. Tietenkin, koska valkoisen narsistimiehen erittäin koominen uhrimentaliteetti.

Vierailija
28/445 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"äitii, tee mulle voikkari", huusi yksi alokas yöllä. Pari päivää myöhemmin se keskeytti. 

Vierailija
29/445 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotte mitä sanotte, itse vanhempana häpeäisin itseäni jos lapseni ei kestäisi armeijaa saatikka rippileiriä.

Elämme kuitenkin samassa todellisuudessa niin jotenkin käsittämätöntä, että tälläisiä ihmisiä on

Mä en ainakaan häpeä. Minulle tärkeämpää on lapseni henkinen hyvinvointi kuin osoittaa, että häntä saa kohdella huonosti ja kotiolotkin olivat sen mukaiset, että ei hätkähtänyt.

Miksi lapsesi psyyke on niin heikko? 

Kehitetty korkeamman tason elämään ilman rahvaalle kuuluvia karkeuksia.

Vierailija
30/445 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan "miehet" 

Naisethan niitä kasvattaa, eikö?

Vierailija
31/445 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää, miksi mennä inttiin ja keskeyttää, kun kenenkään ei ole nykyisin pakko sinne mennä. En minäkään sitä 80-luvulla rakastanut, mutta hammasta purren kuitenkin 8 kk varusmiespalvelukseni suoritin.

Vierailija
32/445 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä koen, että se on todella vahvasti sinun syytäsi jos lapsesi psyyke ei kestä ulkomaailmaa. Olet ollut täydellisen väliinpitämätön vanhempana jos annat tilanteen mennä tuohon pisteeseen.

Tietysti poikkeuksia on, nuori on kuitenkin ihminen, etkä loppupeleissä voi siihen vaikuttaa kuinka hän reagoi mutta ihmisen elämä on kuitenkin 100% opittua, että aika paljon pystyy vaikuttamaan.

Ööö siis ulkomaailmaa varmastikin kestää, siellähän saa kuitenkin aika pitkälle valita missä ympäristöissä elää. Nyt oli kuitenkin puhe armeijasta, eikä maailmasta sinänsä.

Vierailija
33/445 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti poikkeuksia on, nuori on kuitenkin ihminen, etkä loppupeleissä voi siihen vaikuttaa kuinka hän reagoi mutta ihmisen elämä on kuitenkin 100%

Eikö armeija ole ulkomaailmassa kodin ulkopuolella, olen hämmentynyt

Vierailija
34/445 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rekrytoija

Olen käynyt intin, mutten ole koskaan merkinnyt sitä ansioluettelooni eikä kukaan ole siitä kysellyt.

Vierailija
35/445 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän Suomen demografia muuttuu, sitä vähemmän maan puolustaminen kiinnostaa. Esim Saksassa pulustustahto on jo täysin romahtanut. Ei ketään kiinnosta puolustaa kehitysmaata. 

Vierailija
36/445 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vellihousut. Nykyintissä ei tarvitse olla kuin 6 kk. Mutta sitäkään ei pysty. 

Vierailija
37/445 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka-armeijaan on pakko siirtyä heti se on nykypäivää.

Ei kukaan tavallinen ihminen halua armeijaan tai rintamalle.

Vierailija
38/445 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rekrytoija

Olen käynyt intin, mutten ole koskaan merkinnyt sitä ansioluettelooni eikä kukaan ole siitä kysellyt.

Sama juttu, kävin armeijan ihan vain itseäni varten. 

Vierailija
39/445 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rekrytoija

Selvä. Meiltä seuloutuisit ulkopuolelle heti alkuun. Kukaan ei edes lukisi sun hakemusta. 

Rekrytoija 

Vierailija
40/445 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti poikkeuksia on, nuori on kuitenkin ihminen, etkä loppupeleissä voi siihen vaikuttaa kuinka

Ei ole kuin siellä armeijassa. Ei tule esim. naisena vastaan missään, niin miksi tulisi pojallenikaan? Jos ei sitä siis käy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi