Intti jätetään kesken yhä useammin: "ahdistaa". 12 000 aloitti, 2000 lopetti kesken
Mielenterveysongelmat ja sopeutumishäiriöt ovat nousseet keskeisimmiksi syiksi armeijan keskeyttämisissä.
Kommentit (445)
Hyvähän se on lopettaa, jos näyttää siltä, että intti ei olekaan oma juttu. Jää resurssit motivoituneille.
Aiemmin keskeyttämisen syyt oli tyypillisesti fyysisiä, nyt psyykkisiä.
Yliarvostettua touhua noin muutenkin, mitä väliä.
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin keskeyttämisen syyt oli tyypillisesti fyysisiä, nyt psyykkisiä.
Kuinkahan monilla näistä tulis sit seuraavaks fysiikka vastaan.
Kyllähän se ahdistaa jos ei pysty tilaamaan pizzaa tai joutuu siirtymään paikasta toiseen ilman taksi kyytiä
Vierailija kirjoitti:
Sanotte mitä sanotte, itse vanhempana häpeäisin itseäni jos lapseni ei kestäisi armeijaa saatikka rippileiriä.
Elämme kuitenkin samassa todellisuudessa niin jotenkin käsittämätöntä, että tälläisiä ihmisiä on
Mä en ainakaan häpeä. Minulle tärkeämpää on lapseni henkinen hyvinvointi kuin osoittaa, että häntä saa kohdella huonosti ja kotiolotkin olivat sen mukaiset, että ei hätkähtänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvähän se on lopettaa, jos näyttää siltä, että intti ei olekaan oma juttu. Jää resurssit motivoituneille.
Ei ole oma juttu = "ei jaksa, äitii, mis mun pelikone on"
Ennemminkin "ei jestas mitä äo 80 touhua, taidan sittenkin aloittaa yliopisto-opinnot heti."
Kuinkahan moni keskeyttäneistä on ylipainoinen vs. jatkaneista
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se ahdistaa jos ei pysty tilaamaan pizzaa tai joutuu siirtymään paikasta toiseen ilman taksi kyytiä
Eikä saa pelata läpi yön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanotte mitä sanotte, itse vanhempana häpeäisin itseäni jos lapseni ei kestäisi armeijaa saatikka rippileiriä.
Elämme kuitenkin samassa todellisuudessa niin jotenkin käsittämätöntä, että tälläisiä ihmisiä on
Mä en ainakaan häpeä. Minulle tärkeämpää on lapseni henkinen hyvinvointi kuin osoittaa, että häntä saa kohdella huonosti ja kotiolotkin olivat sen mukaiset, että ei hätkähtänyt.
Miksi lapsesi psyyke on niin heikko?
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan "miehet"
Helppo naisena huudella, kun on vapaa miesten velvollisuuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennemminkin "ei jestas mitä äo 80 touhua, taidan sittenkin aloittaa yliopisto-opinnot heti."
Joo ei, suurin osa keskeyttäneistä on neet-nuoria
Suomelle on muutenkin täysin ylimitoitetun kokoinen volkssturm. Mitä armeija tekee hirveällä määrällä huonokuntoisia kaljamahoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu se olisi tytöilläkin, jos heidät pakotettaisiin inttiin. Itkettäisiin että miten niin en saa kuvata TikTok-videoita, eikö tosiaan saa pitää rakennekynsiä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei, suurin osa keskeyttäneistä on neet-nuoria
Onko? Toki voi olla, että akateemisesti orientoituneet ottavat vapautuksen etukäteen. Ainakin meillä yliopistolla heitä oli todella paljon. En sitten tiedä kävivätkö edes katsomassa meininkiä.
Vierailija kirjoitti:
Suomelle on muutenkin täysin ylimitoitetun kokoinen volkssturm. Mitä armeija tekee hirveällä määrällä huonokuntoisia kaljamahoja?
Pinta-alaltaan isossa maassa tarvitaan paljon sotilaita. Tietysti armeija mielellään ottaisi vain supermotivoituneita huippu-urheilijoita mutta niillä on pärjättävä mitä saadaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pilluämmillä ei ole oikein varaa valittaa, kun asevelvollisuus ei jostain syystä koske niitä lainkaan.
Inceliluuseri, intti-dropout tuli ulisemaan niin kuin ennustettiin.
Armeijan keskeyttänyt mies on tehnyt maanpuolustuksen eteen enemmän kuin nainen, joka on kieltäytynyt kokonaan intistä.
Vierailija kirjoitti:
Yliarvostettua touhua noin muutenkin, mitä väliä.
Luin tämän tekstin punavihervasemmistolaisella hitaan narisevalla näsä-äänellä.
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan "miehet"
Kelpaa Stubbin kehuskella muiden maiden päättäjille, kuinka iso Suomen "reservi" onkaan.
... Ja sitten ne tulee tänne palstalle ulisemaan.