Meilahden sairaalan kahvilassa vesipullo 9 e
Juttu lehdessä.
Juu, ovathan nuo sairaalan kahvilahinnat kovia. Yhden hinnan muistan, sen halvimman: keitetty kananmuna 90 senttiä.
Kommentit (109)
No siellä on varmasti vessa vierailijoille. Sieltä voi hakea vettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen että noita voisi mennä juuri sairaimmille/joilla ei ole tukiverkkoja.
Mietin vakavaa sairautta joissa syystä tai toisesta ruokahkuttomuutta, vedenkin juominen ehkä haastavaa, tuollainen juoma saattaisi mennä helpommin alas.
Toki nykyään woltit, ruokarobotit ym. ehkä niillä, pystyy tilamaan myös sairaala-alueelle?
Ymmärrän että bisnes on bisnestä, mutta ehkä sairaaloissa voitaisiin harkita (potilaille, vierailijat erikseen) jotain 'kauppapalvelua' edes pari kertaa viikossa. Omalle vaarille veimme aina mehua.
Ei sairaalassa ketään pidetä janossa! Itse olen ainakin saanut mehua, jos en ole pystynyt juomaan vettä. 40 asteen kuumeessa kärvistellessäni hoitajat toivat jopa pillimehuja minulle aikuiselle ihmiselle
Tämä kyllä heijastuu muuhunkin hoitotyöhön. Vauva oli pitkään hoidossa. En ollut koskaan leikannut vauvan kynsiä. Kysyin hoitajalta, voisiko hän auttaa / näyttää. Meni pois, tuli takaisin ja sanoi, meillä on täällä muutakin työtä kuin vauvan kynsien leikkaaminen. Silti, viiden hoitajan verran tulivat opettamaan imettämistä. Vaikka päällimmäisellä ei ollut edes omaa lasta. Kun ei onnistunut, totesivat, että oisko kommunikaatiossa sitten kuitenkn vikaa. Myöhemmin todettiin liian kireä kielijänne.
HUSisssä ei tehdä mitään ylimääräistä potilaiden eteen. Taukohuoneessa on kuitenkin aikaa miettiä hoitotyön raskautta.
Vierailija kirjoitti:
Alkossa kuohuviinipullo 45 euroa!
Mä ostin 14€.
Terveisiä vain HUSin johdolle. Sieltä esimiestaholta tuo hoitajien töykeys on peräisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan ostaisi vesipulloa suomalaisesta kahvilasta?
Olihan tämä vitsi??
Jos ei vaikka leikkauksen jälkeen pysty menemään kauemmas ostoksille!!
Vettä saa hanasta ihan ilmaiseksi ja vuodeosastolla vettä tarjoillaan jopa sinne vuoteeseen.
Omaiset voi olla potilaan vieressä monta tuntia. Heille ei tarjoilla mitään. Kyllä siinä on hyvä suuta kostuttaa.
Omaiset eivät osaa ottaa hanasta vettä juotavaksi?
Vuosia sitten olin sairaan lapseni luona sairaalassa. En voinut lähteä huoneesta, kun kipeä lapseni ei halunnut. Nukuin lattialla ohkasella patjalla. Yöllä minulle nousi kuume ja palelin horkassa. Eihän hoitajia tietenkään kiinnostanut, koska en ollut potilas. Mulla oli laukussa vain jauheena Banadol hot. Liotin sen sitten vessan kraanasta kylmään veteen. Ei hoitajat edes sen verran viitsineet, että olisivat tuoneet kuuman veden. Keittiö oli vieressä, mutta en saanut mennä sinne.
Kuitenkin takaan, että hoitajat pääsivät paljon helpommalla, koska olin lapseni luona koko ajan. Mitä sitä ei tekisi oman lapsensa eteen.
Vierailija kirjoitti:
Terveisiä vain HUSin johdolle. Sieltä esimiestaholta tuo hoitajien töykeys on peräisin.
Oli siellä muutama kivakin hoitaja, jolla ei ollut uhrin mentaliteetti. Se oli hämmästyttävää, kuinka joku oikeasti voi tykätä hoitotyöstä! Eikä se ollutkaan raskasta, kun tekee monta vuoroa putkeen. Saahan siitä sitten vapaatakin.
Vierailija kirjoitti:
Hyi hitto, kuka ottaa vessasta juomavettä 🤮🤮
Mikä pakko ostaa ylihinnoiteltuja tuotteita kahviosta, omat eväät ja vesipullot mukaan. Turha valittaa rahapulaa jos ei mitään ymmärrä tehdä toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi hitto, kuka ottaa vessasta juomavettä 🤮🤮
Muakin ällöttää ajatus, eihän kukaan kotonakaan tee näin. Mistä tietää onko vessa vedetty kansi auki? Pöpöt lentää parin metrin säteellä.
Mun mielestä jo se hinta millä noita 1,5 l pulloja kaupassa myydään eli 2-3 e on ihan törkeää riistoa.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen hyi.
Eiks sairaalaan voi tilata woltin? Tulisi halvemmaksi, kuin nuo kahvilan hinnat.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä jo se hinta millä noita 1,5 l pulloja kaupassa myydään eli 2-3 e on ihan törkeää riistoa.
Mikä tarve on ostaa jotain maustevettä?
Mikähän lie vuokra kahvilan tiloille. Näyttää kahvilaa pyöristävä Kanresta tehneen viime vuodet vain tappiota, joten ei tuo 9 euron kivennäisvesi ainakaan koko ketjua näytä pelastavan.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän lie vuokra kahvilan tiloille. Näyttää kahvilaa pyöristävä Kanresta tehneen viime vuodet vain tappiota, joten ei tuo 9 euron kivennäisvesi ainakaan koko ketjua näytä pelastavan.
Varmaan kallis vuokra ja asiakaskuntakin on todella rajallinen. Tuskinpa veden hinnan laskeminen tekisi kahvilasta yhtään kannattavampaa.
Miten noi hinnat voi olla järkeviä? Luulisi pienemmällä hinnalla tulevan enemmän rahaa kassaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten noi hinnat voi olla järkeviä? Luulisi pienemmällä hinnalla tulevan enemmän rahaa kassaan.
Millä logiikalla? Ihmiset hakeutuisivat sankoin joukoin sairaalaan edullisten kahvilahintojen perusteella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä logiikalla? Ihmiset hakeutuisivat sankoin joukoin sairaalaan edullisten kahvilahintojen perusteella?
Enemmän niin, että helsingissä on vettä sen verran laajasti myynnissä, etten keksi miksi kukaan tuolla vieraileva haluaisi maksaa siitä väkisin 9 euroa.
Nuo makuvedet syövyttää hampaita, tavallinen vissy ei
En ole ollut Meilahdessa, mutta kolmessa muussa sairaalassa kyllä. Ei niissä nälissään tai janossa joutunut olemaan, ja halutessaan sai jopa isomman annoksen ruokaa. Sairaana ei usein mikään kummoinen ruokahalu olekaan.