Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meilahden sairaalan kahvilassa vesipullo 9 e

Vierailija
11.07.2025 |

Juttu lehdessä.

Juu, ovathan nuo sairaalan kahvilahinnat kovia. Yhden hinnan muistan, sen halvimman: keitetty kananmuna 90 senttiä.

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilahden tornisairaalan ohessa toimiva Café Kaneli myy Bonaquan 1,5 litran sitruuna-limen makuista kivennäisvettä 8,60 euron hintaan.

Kaupassa 2,5 euroa. Ap

Varmaan sitten haet sen sieltä kaupasta. Mikä sun ongelma on?

Ei potilaana joka on osastohoidossa voi lähteä kauppaan. 

Vierailija
62/109 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä ja tulot sen mukaiset. En valita pullon hinnasta. Maksaahan tuoppi olutta paljon enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ois  voinut laittaa sen linkin aloitukseen!!!

no ei tietenkään, kun täällä huudetaan koko ajan klikkiotsikoista, eikä tää toisekseen ole mikään hiton uutistoimisto!

Vierailija
64/109 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentokentillä on aina kallista, Meilahdesta lähdetään taivasmatkoille.

Tuo vesipullo on iso. Älä irvaile sairaalapotilaille. Olen syönyt Syöpäkeskuksen kahviossa aamiaista. Olin ainoa asiakas jolla oli hiukset päässä.

Onko tuo syöpiksen kahvio samaa ketjua? Itse syöpiksen asiakkaana olen harkinnut kahvilaa mutta jätän väliin jos yhtä kallis. Ja otan eväät jatkossakin.

Vierailija
65/109 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea Helsinki, maailman kallein vesi.,,,,,,torille?

Meikussa on muuten tylympää palvelua potilaille / omaisille kuin muualla Suomessa. Tuttuni oli saattohoidossa keskisuuren kaupungin sairaalassa. Oikein hämmästelin, kuinka ystävällisiä hoitajat oli. Toivat omaisille ruokaa jne. Ei puhettakaan, että ruoka maksaa, tai nyt on niin kiirettä, että ei ehdi. 

HUS on kyllä omaa luokkaansa töykeyden puolesta. On siellä kivojakin hoitajia kyllä. 

Mutta mitään ylimääräistä ei haluta tehdä. 

Vierailija
66/109 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä ei ole pakko ostaa. Kyseessä on yksityisen yrittäjän kahvila eikä mikään yleishyödyllinen sairaalan kanttiini.

Vanhus joutuu odottamaan tunteja. Vesipullokin näin kallis. En ostaisi tällaiselta "yrittäjältä" yhtään mitään ! Häpeä.

Vierailija
67/109 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilahden tornisairaalan ohessa toimiva Café Kaneli myy Bonaquan 1,5 litran sitruuna-limen makuista kivennäisvettä 8,60 euron hintaan.

Kaupassa 2,5 euroa. Ap

Varmaan sitten haet sen sieltä kaupasta. Mikä sun ongelma on?

Ei potilaana joka on osastohoidossa voi lähteä kauppaan. 

Potilas saa kyllä juotavaa siellä osastollakin. 

Vierailija
68/109 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukihörö iski jälleen:

Lahden mielisairaalan kanttiinissa vesipallo 9 e

Vierailija
69/109 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdenkään terveen ihmisen ei ole pakko mennä Meilahden sairaalan kahvioihin. Ja sairaatkin voivat ottaa omat eväät mukaan. Haastateltu kahvioyrittäjähän sanoi ettei ko. tuotteella ole paljon menekkiä, mutta jos kahvioon tulee nelihenkinen perhe, 1,5 litran pullon ostaminen tulee halvemmaksi kuin neljän pienen.

Perustakaa itse kahvila ja myykää tuotteenne alle omakustannushinnan.

Siis kun ihminen joutuu äkisti osastohoitoon tai hätäleikkaukseen, luuletko että jää pakkaamaan eväitä?

Vierailija
70/109 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä ei ole pakko ostaa. Kyseessä on yksityisen yrittäjän kahvila eikä mikään yleishyödyllinen sairaalan kanttiini.

Vanhus joutuu odottamaan tunteja. Vesipullokin näin kallis. En ostaisi tällaiselta "yrittäjältä" yhtään mitään ! Häpeä.

Nyt en ymmärtänyt. Kahvilayrittäjä ei ole sairaalan työntekijä.

Vierailija
71/109 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdenkään terveen ihmisen ei ole pakko mennä Meilahden sairaalan kahvioihin. Ja sairaatkin voivat ottaa omat eväät mukaan. Haastateltu kahvioyrittäjähän sanoi ettei ko. tuotteella ole paljon menekkiä, mutta jos kahvioon tulee nelihenkinen perhe, 1,5 litran pullon ostaminen tulee halvemmaksi kuin neljän pienen.

Siis kun ihminen joutuu äkisti osastohoitoon tai hätäleikkaukseen, luuletko että jää pakkaamaan eväitä?

Luuletko, että osastolla ei saa vettä tai ruokaa?

Vierailija
72/109 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun myy liian kallillla niin ei ne tuotteet liiku. Varastonkierto pitäisi olla nopeaa.

Vierailija
73/109 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meikussa on muuten tylympää palvelua potilaille / omaisille kuin muualla Suomessa. Tuttuni oli saattohoidossa keskisuuren kaupungin sairaalassa. Oikein hämmästelin, kuinka ystävällisiä hoitajat oli. Toivat omaisille ruokaa jne. Ei puhettakaan, että ruoka maksaa, tai nyt on niin kiirettä, että ei ehdi. 

HUS on kyllä omaa luokkaansa töykeyden puolesta. On siellä kivojakin hoitajia kyllä. 

Eipä ole mitään valittamista meikun hoidosta ja hlökunnasta potilaan roolissa. Todella hyvin on hoidettu ja kohdeltu. Kuten muissakin husin sairaaloissa. 

Vierailija
74/109 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä se on kun ei kannata perustaa koska järjetöntä. Mutta ei myöskään voi ryöstää ja aliarvioida asiakasta. Turha ihmetellä jos ei kauppa käy. Kannattaako pitää tuotetta hyllyssä jos kukaan ei osta?

Vierailija
75/109 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole mitään valittamista meikun hoidosta ja hlökunnasta potilaan roolissa. Todella hyvin on hoidettu ja kohdeltu. Kuten muissakin husin sairaaloissa. 

Minulla kyllä on. HUSin johdossa on ongelmia, ehkä se heijastuu kireytenä hoitotyöhön. Mitään, mitään ylimääräistä ei tehdä. 

Vierailija
76/109 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen että noita voisi mennä juuri sairaimmille/joilla ei ole tukiverkkoja.

Mietin vakavaa sairautta joissa syystä tai toisesta ruokahkuttomuutta, vedenkin juominen ehkä haastavaa, tuollainen juoma saattaisi mennä helpommin alas.

Toki nykyään woltit, ruokarobotit ym. ehkä niillä, pystyy tilamaan myös sairaala-alueelle? 

Ymmärrän että bisnes on bisnestä, mutta ehkä sairaaloissa voitaisiin harkita (potilaille, vierailijat erikseen) jotain 'kauppapalvelua'  edes pari kertaa viikossa. Omalle vaarille veimme aina mehua.

Ei sairaalassa ketään pidetä janossa! Itse olen ainakin saanut mehua, jos en ole pystynyt juomaan vettä. 40 asteen kuumeessa kärvistellessäni hoitajat toivat jopa pillimehuja minulle aikuiselle ihmiselle

Sain traumaattisen synnytyksen jälkeen kannullisen

Omaiset eivät ole siellä sairaalassa hoidettavina. Tästä on nykyään ihan linjaus, tarjoilut (myös kahvi) vain potilaille. Syystä että omaisia on liikkeellä todella paljon, eikä minkään osaston ruokabudjetti ole mitoitettu heidän ruokkimiseensa. Siksi ne kahviot ovat. Ja osastojen välillä on myös eroja siinä, mitä tilataan tarjoiltavaksi osaston laskuun. Parhaat ja monipuolisimmat tarjoilut ovat syöpäosastoilla, mutta ne ovat myös säätiöiden ja tukiyhdistysten rahoittamia, eivät veronmaksajien. -sairaalahuoltaja, tays

Vierailija
77/109 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten säästetään, säästetään. Niinkuin minun tapauksessani, siitä sektiopotilaan mehukannusta. 

Vierailija
78/109 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että osastolla ei saa vettä tai ruokaa?

No siellä saa ruokaa tiettyinä aikoina tietyn määrän. Voi tulla silti nälkä. Lisäksi riippuen mille osastolle joutuu niin ruoan määrä ja laatu vaihtelee. Oletko itse ollut Meilahdessa potilaana? Minä olen.

Vierailija
79/109 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on 1,5 litran pullo sitruuna-limen makuinen kivennäisvesi. Eiköhän tavallista vettä saa halvemmalla. 

Vierailija
80/109 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt en ymmärtänyt. Kahvilayrittäjä ei ole sairaalan työntekijä.

Ei ole. Törkeä on.