Meilahden sairaalan kahvilassa vesipullo 9 e
Juttu lehdessä.
Juu, ovathan nuo sairaalan kahvilahinnat kovia. Yhden hinnan muistan, sen halvimman: keitetty kananmuna 90 senttiä.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan ostaisi vesipulloa suomalaisesta kahvilasta?
Olihan tämä vitsi??
Jos ei vaikka leikkauksen jälkeen pysty menemään kauemmas ostoksille!!
Vettä saa hanasta ihan ilmaiseksi ja vuodeosastolla vettä tarjoillaan jopa sinne vuoteeseen.
Omaiset voi olla potilaan vieressä monta tuntia. Heille ei tarjoilla mitään. Kyllä siinä on hyvä suuta kostuttaa.
Omaiset eivät osaa ottaa hanasta vettä juotavaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen että noita voisi mennä juuri sairaimmille/joilla ei ole tukiverkkoja.
Mietin vakavaa sairautta joissa syystä tai toisesta ruokahkuttomuutta, vedenkin juominen ehkä haastavaa, tuollainen juoma saattaisi mennä helpommin alas.
Toki nykyään woltit, ruokarobotit ym. ehkä niillä, pystyy tilamaan myös sairaala-alueelle?
Ymmärrän että bisnes on bisnestä, mutta ehkä sairaaloissa voitaisiin harkita (potilaille, vierailijat erikseen) jotain 'kauppapalvelua' edes pari kertaa viikossa. Omalle vaarille veimme aina mehua.
Ei sairaalassa ketään pidetä janossa! Itse olen ainakin saanut mehua, jos en ole pystynyt juomaan vettä. 40 asteen kuumeessa kärvistellessäni hoitajat toivat jopa pillimehuja minulle aikuiselle ihmiselle
Sain traumaattisen synnytyksen jälkeen kannullisen
Ei nuo hoitajat oikein tuo mitään ylimääräistä. Eikä varsinkaan omaisille. Joskus omaiset on koko päivän potilaan luona.
Onko ne omaisetkin siis vakavasti sairaita eikä heille vesi maistu?
Vierailija kirjoitti:
Lentokentillä on aina kallista, Meilahdesta lähdetään taivasmatkoille.
Tuo vesipullo on iso. Älä irvaile sairaalapotilaille. Olen syönyt Syöpäkeskuksen kahviossa aamiaista. Olin ainoa asiakas jolla oli hiukset päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olihan tämä vitsi??
Vettä saa hanasta ihan ilmaiseksi ja vuodeosastolla vettä tarjoillaan jopa sinne vuoteeseen.
Omaiset voi olla potilaan vieressä monta tuntia. Heille ei tarjoilla mitään. Kyllä siinä on hyvä suuta kostuttaa.
Osaa. Mutta vuodepotilaana ja sektion jälkeen olisin halunnut jotain sokerista. Ja osa omaisistakin voi olla niin väsyneitä ja surullisia, että eivät tajua syödä / juoda mitään. Nesteytys on tärkeää. Ja nostaa verensokeriakin. Moni huuto sairaalahenkilökunnalle lakkaisi, jos omaiset saisi mehua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olihan tämä vitsi??
Wolttaa.
Wolttaaminenhan on ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen että noita voisi mennä juuri sairaimmille/joilla ei ole tukiverkkoja.
Mietin vakavaa sairautta joissa syystä tai toisesta ruokahkuttomuutta, vedenkin juominen ehkä haastavaa, tuollainen juoma saattaisi mennä helpommin alas.
Toki nykyään woltit, ruokarobotit ym. ehkä niillä, pystyy tilamaan myös sairaala-alueelle?
Ymmärrän että bisnes on bisnestä, mutta ehkä sairaaloissa voitaisiin harkita (potilaille, vierailijat erikseen) jotain 'kauppapalvelua' edes pari kertaa viikossa. Omalle vaarille veimme aina mehua.
Ei sairaalassa ketään pidetä janossa! Itse olen ainakin saanut mehua, jos en ole pystynyt juomaan vettä. 40 asteen kuumeessa kärvistellessäni hoitajat toivat jopa pillimehuja minulle aikuiselle ihmiselle
Jos olet saattohoitopotilaan vieressä, niin ei ensimmäisenä tule mieleen käydä kaupassa ostamassa juotavaa / syötävää.
Tämä on sitä kusettamista. Kerran kun joudut pakosta aseettoman ryöstön kohteeksi niin toista kertaa et samaa virhettä tee. Sanonta se ei ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa on maailman hölmöin sanonta. Mainehaitta on niin suuri että minulle ainakin jää kauna tätä kahvilaa kohtaan. En todellakaan tunne minkäänlaista myötätuntoa jos tämä paikka menisi konkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olihan tämä vitsi??
Osaa. Mutta vuodepotilaana ja sektion jälkeen olisin halunnut jotain sokerista. Ja osa omaisistakin voi olla niin väsyneitä ja surullisia, että eivät tajua syödä / juo
Kummallista vänkäämistä. Jos joku kerran elämässään joutuu ostamaan kalliin vesipullon, niin tuskin siihen talous kaatuu. Seuraavana päivänä janoinen omainen varmaan osaa varautua ottamalla omat eväät mukaan.
Ei se kahvila ole mikään hyväntekeväisyyslaitos, josta pitää antaa kaikki mahdollisimman halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on sitä kusettamista. Kerran kun joudut pakosta aseettoman ryöstön kohteeksi niin toista kertaa et samaa virhettä tee. Sanonta se ei ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa on maailman hölmöin sanonta. Mainehaitta on niin suuri että minulle ainakin jää kauna tätä kahvilaa kohtaan. En todellakaan tunne minkäänlaista myötätuntoa jos tämä paikka menisi konkkaan.
Kaikki ei ole niin varakkaita, että pystyvät laittamaan 5 € ylimääräistä makuveteen.
Yhdenkään terveen ihmisen ei ole pakko mennä Meilahden sairaalan kahvioihin. Ja sairaatkin voivat ottaa omat eväät mukaan. Haastateltu kahvioyrittäjähän sanoi ettei ko. tuotteella ole paljon menekkiä, mutta jos kahvioon tulee nelihenkinen perhe, 1,5 litran pullon ostaminen tulee halvemmaksi kuin neljän pienen.
Perustakaa itse kahvila ja myykää tuotteenne alle omakustannushinnan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lehtiä on aika monta.. luuletko, että ihmiset etsii ko. lehden?
Iltalehti. Ap
AP ei osaa laittaa linkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olihan tämä vitsi??
Osaa. Mutta vuodepotilaana ja sektion jälkeen olisin halunnut jotain sokerista. Ja osa omaisistakin voi olla niin väsyne
Sairaalakahvila on eri asia. Ei kukaan tule ruokailemaan sinne muuten vain. Ei kukaan edes halua olla sairaalassa.
Siellä on myös täysin maksuttomia juomavesipisteitä, joista vettä saa paperimukiin.
Vähän sama asia kun elokuvateatteri kieltää omien karkkien tuonnin leffaan. Viereisessä talossa on suuri karkkikauppa. Yhtiö siis pakottaa ostamaan karkit kalliilla omasta kaupasta. Ei näin.
Vierailija kirjoitti:
Juttu lehdessä.
Vau, oletpa laiska.
sinähän se olet laiska, etsi lokki itse se otsikko!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olihan tämä vitsi??
Osaa. Mutta vuodepotilaana ja sektion jälkeen olisin halunnut jotain
Sairaalakahvila on eri asia. Ei kukaan tule ruokailemaan sinne muuten vain. Ei kukaan edes halua olla sairaalassa.
Kyseessä kun ei ole mikään sairaalakahvila vaan ihan tavallinen kahvila, jonka liiketila on sairaalan yhteydessä. Kahvilalla ei oikeastaan ole mitään tekemistä sairaalan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lehtiä on aika monta.. luuletko, että ihmiset etsii ko. lehden?
Iltalehti. Ap
et ois vastannu, laiska ei jaksa itse etsiä!
Vierailija kirjoitti:
Vähän sama asia kun elokuvateatteri kieltää omien karkkien tuonnin leffaan. Viereisessä talossa on suuri karkkikauppa. Yhtiö siis pakottaa ostamaan karkit kalliilla omasta kaupasta. Ei näin.
Ei todellakaan ole sama. Sairaalaan saa viedä ihan mistä tahansa ostettua vettä.
Sain traumaattisen synnytyksen jälkeen kannullisen mehua. Niukin naukin sain toisenkin kannullisen, kun lääkäri sanoi hoitajalle, että tuo mehua hänelle. Sen jälkeen pelkkää vettä. En itse tajunnut, että nesteytys on tosi tärkeää, että maito nousee.
Ei nuo hoitajat oikein tuo mitään ylimääräistä. Eikä varsinkaan omaisille. Joskus omaiset on koko päivän potilaan luona.