Miksi et noudata nopeusrajoituksia?
Erään tietyön kohdalla minut ohitti ylinopeudella ainakin kymmenen autoa. Eräällä tutulla pitkällä maantiellä ohittaa lähes aina joku ylinopeudella. Osaisiko joku ylinopeutta ajava tehdä itsetutkiskelua ja kertoa miksi pitää ajaa nopeampaa kuin kyltti sallii?
t. ihmettelevä
Kommentit (226)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajan aina hieman "ylinopeutta" eli 100km alueella 105-110km/h ja 120km alueella 125km/h. Mutta siltikin aina mun ohi ajaa iso osa autoista. Erityisesti firmojen pakettiautot joissa ajajan paikalla joku käyrälippis. Sekä Audit sekä Bemarit, joissa myös nuorehkot mieskuskit.
Itselläni on ollut ajokortti 40 vuotta ja olen huomannut tämän muutoksen viimeisen kymmenen vuoden aikana että reilusta ylinopeudesta on tullut käytäntö.
Joo, noi firmalogoilla varustetut pakettiautot on huomattu itsekin. Firmojen kannattaisi miettiä, että onkohan se sittenkään hyvää mainosta painattaa näkyvät logot autoihin, jos niitä autoja ajaa kaahavat täysmulkut.
Nimenomaan! Muutama kk sitten oli hilkulla etten antanut eräälle firmalle palautetta kusipäisen kuskin takia, olisi kyllä pitänyt nyt jälkikäteen ajateltuna. Sama paku kahtena eri kertana aiheutti törkeydellään vaaratilanteita aamulla työmatkallani. Oikealta laskevan rampin kautta ohittelua ja perään kiinniajoa torvea tööttäillen. Ensin luulin, että kyseessä on kiireajoa tekevä ambulanssi, kun tuli yhtä-äkkiä perään kiinni ja tööttäsi torvea pitkään. Kunnes säikähdykseltäni tajusin, että joku v*tun kpää haluaa ohittaa paikassa jossa molemmin puolin betoni aidat ja minun vauhti rajoituksen mukainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jokin asia mua ärsyttää liikenteessä niin se on ne jotka jäävät siihen reilusti nopeusrajoituksen alle ajavan perään roikkumaan 10-15 metrin päähän toisistaan ilman aikomustakaan mennä ohi. Mikä homma?
Homma on kato se että muut noudattaa liikennesääntöjä koska ne ajaa nopeusrajoitusten mukaan. Sinä kaahari syytät muita ihmisiä siitä että sinulla on kiire ja sinä haluat ohittaa. Mikä fetissi sinulla on ohittaa ja miksi vihaat ihmisiä jotka noudattaa liikennesääntöjä?
Hei talipää: 10-15 metrin turvaväli on nimenomaan LIIKENNESÄÄNTÖJEN RIKKOMISTA. :)
Vierailija kirjoitti:
"Itse ihmettelen niitä paria kyvytöntä jotka ajelevat sen hitaasti ajavan perässä eivätkä osaa ohittaa. "
Mä taas ihmettelen että miksi pitää ohittaa? Mitä hyötyä siitä ohittamisesta on?
Ohittaa osaa kuka vaan, ei ole kyse mistään osaamisesta.
Senkus jatkat ihmettelyäs kunhan jätät riittävän välin edellä menevään jotta voi ohittaa turvallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jokin asia mua ärsyttää liikenteessä niin se on ne jotka jäävät siihen reilusti nopeusrajoituksen alle ajavan perään roikkumaan 10-15 metrin päähän toisistaan ilman aikomustakaan mennä ohi. Mikä homma?
Homma on kato se että muut noudattaa liikennesääntöjä koska ne ajaa nopeusrajoitusten mukaan. Sinä kaahari syytät muita ihmisiä siitä että sinulla on kiire ja sinä haluat ohittaa. Mikä fetissi sinulla on ohittaa ja miksi vihaat ihmisiä jotka noudattaa liikennesääntöjä?
Aijaa, mistä lähtien 10-15 metriä on ollut riittävä turvaväli? Mikä fetissi sulla on siihen takapuskuriin?
Se että puhut alle suurimman sallitun nopeuden ajamisesta kertoo sinusta jo kaiken. Tiedätkö että alle suurimman sallitun nopeuden ajaminen on nopeusrajoitusten mukaan ajamista?
Mä vähän epäilen että sä et vaan edes tajua liikennesääntöjä kun tuollaisia puhut. Nopeusrajoitukset on ehkä tärkein asia liikenteessä, lue tieliikennelakia ja mene uudestaan autokouluun opetellemaan mitä nopeusrajoitus tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse ajan aina ylinopeudella ja nautin siitä suuresti.
Teen näin koska nopeusrajoitukset ovat naurettavan alhaisia kuten tällä holhousvaltiolla tapana on.
(Pl tietyöt, koulujne lähialueet tms.)
Useimmiten 10-20 km/h päälle rajoituksen, joskus enemmänkin.
Olet siis idiootti. Autosi on todennäköisesti joko liisattu tai osamaksulla ostettu ns. "premium-auto". Ajokilometreistä viis kunhan näyttää päällepäin idiootilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Itse ihmettelen niitä paria kyvytöntä jotka ajelevat sen hitaasti ajavan perässä eivätkä osaa ohittaa. "
Mä taas ihmettelen että miksi pitää ohittaa? Mitä hyötyä siitä ohittamisesta on?
Senkus jatkat ihmettelyäs kunhan jätät riittävän välin edellä menevään jotta voi ohittaa turvallisesti.
Ylinopeutta kaahaavat mulkut eivät itse pidä koskaan turvavälejä. Eivät todellakaan koskaan. Kun näet liikenteessä selvää ylinoputta ajavan kusipään, voit olla sataprosenttisen varma, että hän roikkuu 90% ajasta jonkun takapuskurissa kiinni. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista että ohittaja on aina syyllinen kolariin. Kuolonkolareita sattuu kuitenkin aika paljon suomessa ja suurimmat syylliset on kaaharit eli ylinopeutta ajavat ja ohittelijat.
Kun autot ajaa nokkakolarin niin menen sen ohittelijan omaisille nauramaan kuinka tollo ihminen se ohittaja oli.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen näin koska nopeusrajoitukset ovat naurettavan alhaisia kuten tällä holhousvaltiolla tapana on.
Olet siis idiootti. Autosi on todennäköisesti joko liisattu tai osamaksulla ostettu ns. "premium-auto". Ajokilometreistä viis kunhan näyttää päällepäin idiootilta.
Mitä ihmettä automerkillä on tämän kanssa tekemistä?
Saati sitä miten se on rahoitettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tieteiden kohdalla rajoitukset ovat usein ihan älyttömät.
Esim oman asuinpaikan lähellä on paikka missä on keväällä tehty joku pieni asfaltinpaikkaus, ja silloin siinä oli pari päivää miehet tekemässä ja 50km/h kyltti.
No, työmiehet ovat lähteneet jo ajat sitten ja tie on edelleen hyvässä kunnossa, mutta työmaakyltti ja 50km/h rajoitus on jätetty satasen tielle edelleen. Siellä ne ovat nyt olleet ihmisten kiusana ainakin 2kk.
Oletan että kyltit ovat paikallaan sen takia että asfalttimaalaukset (pientareen viiva ja keskiviiva) puuttuvat edelleen, mutta tuntuu hölmöltä jarrutella monta sataa metriä sen takia että on 10m pätkä ilman ajoratamaalauksia. Oletan ettei noita kuitenkaan kukaan tule maalaamaan ennen syksyä..
Ajoratamerkinnät eli tien pintaan maalatut liikennemerkit ohjaavat liikennettä visuaalisesti ja varmistavat turvallisen ja su
Se on ihan sama miksi niitä kutsutaan, mutta jos viivasuoralta tieltä puuttuu ajoratamerkinnät 10m pätkältä niin se ei ole mikään syy laskea nopeusrajoitusta 50 km/h:lla monen kuukauden ajaksi.
Ihmiset eivät noudata tuollaisissa paikoissa rajoituksia koska ne ovat täysin arkijärjenvastaisia. Sitten tämä johtaa siihen, että kun jossain oikeasti vaarallisessa paikassa on alennettu nopeus ja varoitusmerkki niin ihmiset eivät enää luota varoitusmerkkeihin vaan ajavat paikkaan liian kovaa ja syntyy onnettomuus.
Ihan sama kuin hirvivaaramerkit joita on kylvetty teiden varsille kuin karkkia penkkarirekan reitille. KUKAAN ei edes näe niitä merkkejä enää koska niitä on niin paljon. Lopputulos on että ihmiset eivät osaa varoa hirviä oikeasti vaarallisissa paikoissa koska he ovat tottuneet sivuuttamaan hirvivaaramerkit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näköjään osui ja upposi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näköjään osui ja upposi.
Ei.
Molemmat väärin. Että miten niikuin omasta mielestä? :D
Vierailija kirjoitti:
Omalla työmatkalla on pari tietyökylttiä ja alennettu nopeus. Tietyöt on jo valmistuneet mutta kylttejä ei ole poistettu, joten en ole hidastanut nopeutta näissä kohdissa.
Viimeksi työmaa oli jalankulkuväylällä ja tielle rajoitus laskettu 30 km/h .
Viherkaistale vielä välissä...
Sitten ihmetellään kun kukaan ei noudata näitä 🤣
Nopeusrajoituksen noudattaminen on mahdotonta. Minkään kappaleen tarkkaa paikkaa ja liikettä ei pystytä mittaamaan absoluuttisen tarkasti.
-Heisenbergin epätarkkuusperiaate (= fysiikan laki teille taviksille)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omalla työmatkalla on pari tietyökylttiä ja alennettu nopeus. Tietyöt on jo valmistuneet mutta kylttejä ei ole poistettu, joten en ole hidastanut nopeutta näissä kohdissa.
Kyllä monet noudattaa. Moni luonnevikainen täysmulkku toki ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan kuten nämä logolla varustetut pakettiautot, myös nämä mainitut autot sisältävät idiootin kusipään kuskin.
Vierailija kirjoitti:
no jos ajelee mittarinopeutta niin jalkoihin jäät. mittarit heittää jopa 8km/h ylöspäin, eli vauhti on 72 km/h, 80 km/h nopeudessa. siksi käytän gps:n ilmoittamaa nopeutta joka on aikalailla tarkka, ja silloin muut ohitetaan. alinopeutta ajavat pitäisi saada pois sotkemasta liikennevirtoja. samoin karavaanarit ja rekat voisivat ajaa vaikka öisin.
Mitä ihmeen romuja ihmisillä täällä on autoina? Mulla ei yhdessäkään autossa ole yli 5km/h mittariheittoa ollut. Nykyisessä niinkin pieni kuin 2km/h maantienopeuksissa. Tarkistettu sekä tutkalla että gps:llä. :) 90 jos iskee 80 rajoituksella vakkariin niin kireä pipoisempi konstaapeli voi jo pienen sakkolapun kirjoittaa. Kokeiltu on.
Kuinka moni teistä sääntöfetisisteistä on niitä kun vilkuttelevat valojaan ilmoittaakseen ihailustaan kun nopeampi ja taitavampi ajaa ohi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä monet noudattaa. Moni luonnevikainen täysmulkku toki ei.
Samoin tuollainen luonnevikainen m ulkku joka ajaa aina alinopeutta!
Onneksi poliisi on alkanut sakottamaan alinopeudestakin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista että ohittaja on aina syyllinen kolariin. Kuolonkolareita sattuu kuitenkin aika paljon suomessa ja suurimmat syylliset on kaaharit eli ylinopeutta ajavat ja ohittelijat.
Kun autot ajaa nokkakolarin niin menen sen ohittelijan omaisille nauramaan kuinka tollo ihminen se ohittaja oli.
-eri
Älä jaksa puhua paskaa.
Aijaa, mistä lähtien 10-15 metriä on ollut riittävä turvaväli? Mikä fetissi sulla on siihen takapuskuriin?