Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jättimäärä alokkaita keskeyttää

Vierailija
11.07.2025 |

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/jattimaara-alokkaita-keskeyttaa-ase…

No nii!😅 Suomen pumpuliperseet eivät kestä edes armeijassa, miten sitten kun oikea raaka sota syttyy?😆

Kreml on tehnyt jo hyökkäyspäätöksen. Suomen nuorukaiset muuttuvat jauhelihaksi etulinjassa.

Kommentit (196)

Vierailija
61/196 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi armeija ei ole kaikille vapaaehtoinen?  Ne puolustaa tätä maata ketkä haluaa olisi paras malli eli vapaaehtoinen asepalvelus.

Jotain tuohon suuntaan että enemmän sitä omaa aktiivisuutta palkittaisiin eikä pyrittäisi siellä armeijassa heti ensimmäisenä hajottamaan alistamaan ja viemään motivaatiota. Surkeaa johtamista. Jos ei tuosta eroamismäärästä ala skappareita saamaan kenkää niin huonosti on maanpuolustusasiat.

Vierailija
62/196 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnetonta on, jos ei armeijaa läpäise. Sietäisi hävetä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/196 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on muuttunut autoritäärisemmäksi kun ruokanäpistäjät saa hakata jne. En yhtään ihmettele ettei maanpuolustustahtoa löydy. Harva juutalainen oli valmis puolustamaan nassesaksaa, sama koskee suomen hallintoalamaisia. Tuskin muuttuu parempaan suuntaan vuosikymmeniin. Ihmisten pitää alkaa laittamaan hanttiin ankeuttajille.

Vierailija
64/196 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi armeija ei ole kaikille vapaaehtoinen?  Ne puolustaa tätä maata ketkä haluaa olisi paras malli eli vapaaehtoinen asepalvelus.

Ei saada tarpeeksi taistelijoita tuolla tavalla. 

Eli suomalaiset ei halua puolustaa suomea? Nyt suomalaiset pitää pakottaa armeijaan vastentahtoaan jotta jotkut tätä maata puolustaa.

Ei kaikkia suomalaisia pakoteta armeijaan, vain suomalaisilla miehillä on velvollisuus siihen. Palkattomasti tietenkin. Tämä on hyvä muistaa näinä feministisinä aikoina. 

Vierailija
65/196 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain on vika, jos vaikeudet punkan tekemisessä johtavat siihen, että ei ole palveluskelpoinen.

En usko, että se pelkän punkan tekemisestä johtuu. Luulen, että armeijassa on vieläkin jotain toksisia tapoja nöyryyttää alokkaita, eikä siitä ole päästy vieläkään eroon. Tietty ei varmasti ole enää jossain 80-luvun tasolla mutta aina kun on suuri joukko pöllöjä yhessä niin joukossa tyhmyys tiivistyy. Edelleen armeijassa taitaa olla se, että pitäs olla joku kovis rambo, että hyväksytään. Toivon, että näin ei ole. 

Vierailija
66/196 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä se lopettaneiden määrä on aina ollu iso. Muistan ku omilta ajoilta varmaan 1/3 osa lopetti koko touhun ensimmäisen kuukauden aikana. Semmonen juttu täytyy sanoa jätkille että kestäkää se alokaskausi, sen jälkee se meno muuttuu lepsummaks ja kivemmaks.

Omana aikana (87/88) taas ei keskeyttänyt kukaan.

Vierailija
67/196 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei kukaan nainen tai mies lähde rintamalle nykyään eihän siinä ole mitään järkeä, ihmiset ymmärtävät 2020-luvulla että on turha puhua sankarikuolemista sillä ei kukaan muista kuolleita eikä heidän hajoavia perheitään eikä kuolemasta saa mitään hyötyä... ei laiteta enää tavallisia ihmisiä tykinruuaksi eturintamaan vaan sen sijaan laitetaan rikas eliitti ja poliitikot eturintamaan niin sodat päättyvät välittömästi...     

ja siirrytään palkka-armeijaan se on nykypäivää

Olet lukenut eri medioita, mitä minä. Kyllä maanpuolustustahto on nykyään korkeampi kuin se oli esim 10 v sitten. Sitähän on kyllä mitattu.

Näissä kyselyissä moni on myös valmis korkeampiin veroasteisiin jotta hyvinvointivaltio säilyy. Kyllä maailmaan puhetta mahtuu. 

Vierailija
68/196 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä epäilen, että oma poika tulee keskeyttämään.Mua vähän itkettää melkein kun mietin, miten hän suhtautuu armeijaan "motivoituneena", mitä itse pidän täysin epärealistisena hänelle. Hän haluaa nostaa kuntoaan, vaikka on menossa sinne vasta 2 vuoden päästä (käy lukion jaksamishaasteiden vuoksi 4 vuodessa). Ja on kyllä sellainen ohjeiden mukaan toimija, mutta eihän me olla häneltä ns. mitään vaadittu. Ollaan koitettu päin vastoin tukea ja antaa edetä omilla voimavaroillaan. 

En tiedä miten toimia, kannattaisiko häntä varoittaa armeijan pskuudesta sivistyneelle ihmiselle, kun pelkään, että se taas aiheuttaisi turhaan etukäteisstressiä ja jännitystä, toisin kuin nyt kun luulee menevänsä ihmisarvon siviilin tavoin jakavaan paikkaan. 

Mutta sitten taas toisaalta jos ei varoita mitenkään, niin miten poika tulee kokemaan tuollaisen artikkelissakin kuvatun kohtelun? Saa TAAS kokea olevansa huonompi kuin muut. Ja sitten vielä palkkioksi siitä muita pitempi siviilipalveluspaska siihen päälle estämään opintoja ja muuta elämää. 

Ymmärrän, että Suomea pitää puolustaa viholliselta sodan syttyessä, mutta meillä on asunto Espanjassa ja pakenemme siinä tapauksessa sinne ja piilotan joka tapauksessa pojan sinne mukanani, enkä jätä tykin ruoaksi. Ja kyllä, sinne on mentävä jo hyvissä ajoin ennen kuin sota syttyy, että päästään hänen kanssaan maasta ulos, olen tietoinen.

Vierailija
69/196 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä se lopettaneiden määrä on aina ollu iso. Muistan ku omilta ajoilta varmaan 1/3 osa lopetti koko touhun ensimmäisen kuukauden aikana. Semmonen juttu täytyy sanoa jätkille että kestäkää se alokaskausi, sen jälkee se meno muuttuu lepsummaks ja kivemmaks.

80-luvulla armeija oli vielä joku miehen mitta. Useimmilla oli myös sodankäyneet isovanhemmat vielä elossa. Se kuulu siihen aikaan, että ei keskeytetä.

Vierailija
70/196 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli suomalaiset ei halua puolustaa suomea? Nyt suomalaiset pitää pakottaa armeijaan vastentahtoaan jotta jotkut tätä maata puolustaa.

Ei kaikkia suomalaisia pakoteta armeijaan, vain suomalaisilla miehillä on velvollisuus siihen. Palkattomasti tietenkin. Tämä on hyvä muistaa näinä feministisinä aikoina. 

Saahan ne päivärahaa. Ei ollut mulla nuorena tyttönä heti lukion jälkeen tilannetta, että valtio olisi maksanut vuokran ja vielä päivärahaa siihen päälle, saati ilmaset ruoat.

Vierailija
71/196 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koti ei vaadi mitään eikä koulu vaadi mitään. On kasvanut melkoinen joukko nuoria, jotka eivät pysty edes viikon rippileirille saati armeijaan. 

Kyllä multa vaadittiin, silti viikon rippileiri oli tuskaa kun ei saanut nukuttua öisin. Varmasti olis armeijakin ollut. Ihminen jaksaa paljon jos saa unta.

Vierailija
72/196 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siellä armeijassa oikeasti tapahtuu. Muistan aikoinaan kun silloinen poikaystävä sai armeijassa mahahaavan :/ en sitä nuorena tyttönä ymmärtänyt, että mitä siellä voi olla niin stressaavaa, että tommosia keski-ikäisten miesten vaivoja tulee nuorille miehille. 

Kertokaa ketkä ootte armeijan käyneet, että rääkätäänkö siellä nuoret jotenkin henkisesti ihan paskaksi?

Helikobakteeri on kaiken ikäisten vaiva!!! Serkulle tuli teininä.

Vierailija
73/196 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan ne päivärahaa. Ei ollut mulla nuorena tyttönä heti lukion jälkeen tilannetta, että valtio olisi maksanut vuokran ja vielä päivärahaa siihen päälle, sa

Etkö ymmärrä mitä palkka on?

Vierailija
74/196 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

80-luvulla armeija oli vielä joku miehen mitta. Useimmilla oli myös sodankäyneet isovanhemmat vielä elossa. Se kuulu siihen aikaan, että ei keskeytetä.

Sodan unka oli silloin kuitenkin pienempi, vaikka naapurissa oli Neuvostoliitto, jonka kanssa oltiin silloin hyvissä väleissä.

Vierailija
75/196 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 80-luvulla kaikilla välttämättä ollut niin kovaa. Minulla on ystäviä jotka suorittivat inttinsä 80-luvun lopussa ja kuulosti siltä että joillain oli löysempää kuin minulla 2000-luvun alussa. Paljon tietysti riippuu tehtävästä ja ketkä sattuu kouluttajaksi. Tosin kaikki ei myöskään suurentele kärsimyksiään ja aika kultaa muistot.

Vierailija
76/196 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiskaa ansaitsisivat.

Vierailija
77/196 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei 80-luvulla kaikilla välttämättä ollut niin kovaa. Minulla on ystäviä jotka suorittivat inttinsä 80-luvun lopussa ja kuulosti siltä että joillain oli löysempää kuin minulla 2000-luvun alussa. Paljon tietysti riippuu tehtävästä ja ketkä sattuu kouluttajaksi. Tosin kaikki ei myöskään suurentele kärsimyksiään ja aika kultaa muistot.

80-luvulla simputus oli kuitenkin  sallittua, mikä lisäsi v*tutusta kummasti.

Vierailija
78/196 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

80-luvulla simputus oli kuitenkin  sallittua, mikä lisäsi v*tutusta kummasti.

Oli se 2000-luvullakin sallittua.

Vierailija
79/196 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noiden sänkyjen kanssa nysvääminen on naurettavaa touhua. 

Niin on. Sen ideana on vain sen sängyn kautta opettaa kuria, järjestystä, tottelemista yms. Pointti ei ole se sänky sinänsä. 

Niin, sokeaa tottelemista ilman kyseenalaistamista ja tarvittaessa sodassa kuollaan käskystä. Sairasta. Terve itsesuojeluvaisto tuossa yritetään poistaa. Ei onnistu enää nykymaailmassa. Eliitti ja pääoma menkööt sinne rintamalle puolustamaan etujaan, pienituloisilla taitaa olla nihkeämpi suhtautuminen potentiaaliseen hengenlähtöön rikkaiden puolesta. En ihmettele. 

Vierailija
80/196 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen ongelma sodassa tulee olemaan sama kuin Ukrainassa, miehistö pakenee maasta sodan syttyessä, sekä nyky aseistus johon monellakaan siviilissä olevalla ei ole käyttö kokemusta.