Toisesta ketjusta tuli mieleen jossa haukuttiin matkatilille joka kk 420€ säästävä, että mitä tässä on vikaa?
Jos tulot 2200€/kk niin eiköhän niitä riitä muuhunkin kuin matkailuun?
Kuinka paljon sinä laitat rahaa sivuun matkailua varten? Eikö se parempi ole säästää etukäteen rahaa ja sitten reissun jälkeenkin on edelleen niitä säästöjä jäljellä, kuin että joutuisi matkan jälkeen lyhentämään luottokortti-, Klarna- ties mitä velkojaan pakosta?
Musta se on hienoa tulla reissusta kotiin, maksaa kaikki luottokortit nollille ja silti sen jälkeenkin löytää matkatililtään 2400€ seuraavan reissun pesämunaksi...
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haukuttu.
Siitä kritisoitiin, että sanoi 2200 euron netolla kuuluvansa pienituloisiin.
Tämä. Mun nettotulot on n.1400€ ja sitten ap kehtaa väittää olevansa pienituloinen. Ei usko vaikka joku laittoi linkin juttuun missä määritelty rajat. Siihen tuli vain joku viisastelemaan, että nykyisillä hinnoilla yms. sontaa ap:n tulot on pienet. No eikä ole. Pienituloinen ei säästä yhteensä 720€/kk koska kaikki menee elämiseen. Vaikuttaako muka siltä, että ap on pienituloinen kun pystyy säästämään tuollaisen summan joka kuukausi?
Kyllä on todellisuudentaju joillakin pahasti hukassa.
Olen sen ketjun ap, kerroin kuuluvani hyvätuloisiin. Tuo oli yksi kommenteista.
Yksin asuva ihminen EI ole pienituloinen noilla tuloilla ja se on ihan fakta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haukuttu.
Tämä. Mun nettotulot on n.1400€ ja sitten ap kehtaa väittää olevansa pienituloinen. Ei usko vaikka joku laittoi linkin juttuun missä määritelty rajat. Siihen tuli vain joku viisastelemaan, että nykyisillä hinnoilla yms. sontaa ap:n tulot on pienet. No eikä ole. Pienituloinen ei säästä yhteensä 720€/kk koska kaikki menee elämiseen. Vaikuttaako muka siltä, että ap on pienituloinen kun pystyy säästämään tuollaisen summan joka kuukausi?
Pienituloisille on talouden koosta riippuen eri rajat:
Asuntokunta Vuositulot, euroa Kuukausitulot, euroa
1 aikuinen 17 656 1 471,33
1 aikuinen, 1 alle 14-v. l
Jos tästä nyt yhtään huomaatte, 2200€-1471€=729€ on juurikin tuo sama summa eli säästöön laittamani määrä, ts. mihinkään muuhun "ylimääräiseen" sitä ei mene, käytännössä siis esim. ruokakulut ovat sen mitä toimeentulotukea saavillakin (talousrahat 370€/kk)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haukuttu.
1 aikuinen
Ja mitkä oli ne muka pienemmt tulot millä elätit itsesi ja lapsesi?
Miten kehtasit väittää siellä toisessa ketjussa, että yksin asuvana olet pienituloinen kun nettotulot 2200€?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haukuttu.
1 aikuinen
Et ole pienituloinen. Koita jo tajuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole erillistä matkatiliä. Enkä ole koskaan jättänyt luottokortille mitään, eli maksetaan joka kuukausi kokonaan. Matkat maksetaan niistä normaaleista rahoista, mitä on tileillä.
Mulla taas on moniin eri käyttötarkoituksiin eri tilejä, S-Pankissa ainakin niitä saa avata maksutta pilvin pimein ja on helpompi hahmottaa että tämä on laskutili ja tämä on matkatili ja tämä taas on puskuritili, tällä tilillä säästän asumisen remontteihin, tänne laitan autoon tarvitsevani rahat jne.
Teen samoin.
Minä myös
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, maksan matkat niillä rahoilla joita minulla on, en erikseen säästä matkoihin enkä etenkään ikimaailmassa velaksi.
Oletko tosiaan noin tyhmä? Katsos kun kaikilla ei ole rahaa asioihin ilman säästämistä. Vi tun tollo kun et tuon vertaa tajua.
En ymmärrä, minullakin jää rahaa palkasta yli. Mutta ei minulla mitään matkasäästötiliä ole, maksetaanko siellä oleville rahoille jotain tuottoa?
No kyllä itse asiassa säästötilille saa kuin saakin koron mutta tänä vuonna se on ollut paljon huonompi kuin viime vuonna
Eli onko tässä nyt kyse siitä,
Ei oo itellä tarvetta, muitakin työkaluja on olemassa budjettia ja kirjanpitoa varten.
Vierailija kirjoitti:
Miten kehtasit väittää siellä toisessa ketjussa, että yksin asuvana olet pienituloinen kun nettotulot 2200€?
Olen elättänyt lastani jopa noilla 1400€ tuloilla ja pienemmälläkin aikoinaan (jopa toimeentulotukea saanut joskus), siitä ne sitten ovat pikku hiljaa nousseet tähän esim. uudelleenkoulutuksen myötä. Mutta kuten näet, tuleehan tähänkin ketjuun näitä ilkkujia että noin pienet tulot eivät ole kummoisetkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haukuttu.
Asuntokunta Vuositul
No minä en varsin ole, mun tulot on yli 100k bruttona vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, maksan matkat niillä rahoilla joita minulla on, en erikseen säästä matkoihin enkä etenkään ikimaailmassa velaksi.
Oletko tosiaan noin tyhmä? Katsos kun kaikilla ei ole rahaa asioihin ilman säästämistä. Vi tun tollo kun et tuon vertaa tajua.
En ymmärrä, minullakin jää rahaa palkasta yli. Mutta ei minulla mitään matkasäästötiliä ole, maksetaanko siellä oleville rahoille jotain tuottoa?
No kyllä itse asiassa säästötilille saa kuin saakin koron mutta tänä vuonna se on ollut paljon huonompi kuin viime vuonna
<
No anna kuitenkin muiden tehdä kuten itse haluaa älä märise toisten tekemisistä. Sun tapa ei ole ainoa oikea.
Hieman sekavaksi meni kun noi lainaukset ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen elättänyt lastani jopa noilla 1400€ tuloilla ja pienemmälläkin aikoinaan (jopa toimeentulotukea saanut joskus), siitä ne sitten ovat pikku hiljaa nousseet tähän esim. uudelleenkoulutuksen myötä. Mutta kuten näet, tuleehan tähänkin ketjuun näitä ilkkujia että noin pienet tulot eivät ole kummoisetkaan.
Jos olet muka elänyt noin pienillä tuloilla lapsen kanssa, niin luulisi sen verran sitten tajuavan, että yksin asuva 2200 euron nettotuloilla ei ole pienituloinen. Todella vastenmielistä edes väittää tuollaista.
No minä en varsin ole, mun tulot on yli 100k bruttona vuodessa.
Mihin mahdoit kommentoida?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet muka elänyt noin pienillä tuloilla lapsen kanssa, niin luulisi sen verran sitten tajuavan, että yksin asuva 2200 euron nettotuloilla ei ole pienituloinen. Todella vastenmielistä edes väittää tuollaista.
Jankuti jankuti. Johan oli viime viikonloppuna täällä palstalla ketju jossa 100000€ sijoitussalkun kanssa harmittelivat kun eivät saa työttömyyskorvausta tai asumistukea....
Olisi ollut todella hullu ajatus ottaa nuo kaikki rahat / osa rahoista vaikka käteisenä mukaan ja sitten puljata niitä takaisin pankkiin kun koko budjetti ei mennytkään. Ei mulla viimeksi mennyt edes kyseiseselle reissulle ajateltu budjetti (1000) vaan puolet jäi käyttämättä kun mitään miellyttävää ostettavaa en löytänyt. Niin kyllä ne siellä matkatilillä pysyy tallessa seuraavalle reissullekin ja lyhensin vain sen luottokortilta käyttämäni 500 käytännössä heti kun kone oli laskeutunut Helsinki-Vantaalle.
Revolut on kätevä, jos haluaa pitää reissurahat erillään muista käyttörahoista eikä käyttää luottokorttia. Se on siis prepaid-maksukortti / pankkitili, jossa on monia matkailijoita hyödyttäviä ominaisuuksia, kuten maksuttomat pankkiautomaattinostot tiettyyn rajaan saakka.
Sovelluksessa on myös helppo jakaa kuluja matkakaverin kanssa paikallisessa valuutassa tai tarkistaa päivän valuuttakurssit. Sitten reissun jälkeen jäljelläolevan saldon voi siirtää tilisiirtona takaisin omalle matkasäästö- tai käyttötililleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä jankutan niin kauan, että sä tajuat ettet ole pienituloinen. Nytkin aloit sönköttämään jotakin täysin eri asiaa etkä suostu myöntämään, että olit väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Mä jankutan niin kauan, että sä tajuat ettet ole pienituloinen. Nytkin aloit sönköttämään jotakin täysin eri asiaa etkä suostu myöntämään, että olit väärässä.
Ehkä sun kannattaisi tuokin energia suunnata oman taloudellisen tilanteen parantamiseen ettei tarvitsisi olla noin katkera
Vierailija kirjoitti:
Olisi ollut todella hullu ajatus ottaa nuo kaikki rahat / osa rahoista vaikka käteisenä mukaan ja sitten puljata niitä takaisin pankkiin kun koko budjetti ei mennytkään. Ei mulla viimeksi mennyt edes kyseiseselle reissulle ajateltu budjetti (1000) vaan puolet jäi käyttämättä kun mitään miellyttävää ostettavaa en löytänyt. Niin kyllä ne siellä matkatilillä pysyy tallessa seuraavalle reissullekin ja lyhensin vain sen luottokortilta käyttämäni 500 käytännössä heti kun kone oli laskeutunut Helsinki-Vantaalle.
Revolut on kätevä, jos haluaa pitää reissurahat erillään muista käyttörahoista eikä käyttää luottokorttia. Se on siis prepaid-maksukortti / pankkitili, jossa on monia matkailijoita hyödyttäviä ominaisuuksia, kuten maksuttomat pankkiautomaattinostot tiettyyn rajaan saakka.
Sovelluksessa on myös helppo jakaa kuluja matkakaverin kanssa paikallisessa valuutassa tai tarkistaa päivän valuuttakurssit. Sitten reissun
Unohtui tärkein ominaisuus, eli luottoyhtiötä paremmat vaihtokurssit - jos matkustaa euroalueen ulkopuolelle, saa Revolutilla paremman vastineen rahoilleen kuin perinteisellä debit- tai luottokortilla.
Ehkä sun kannattaisi tuokin energia suunnata oman taloudellisen tilanteen parantamiseen ettei tarvitsisi olla noin katkera
HV. Mä teen koko ajan töitä talouteni eteen ja tilanne on väliaikainen. Sä tässä perseilet koko ajan ja ylimielisesti luulet olevasi vaikka mitä.
Sä et ole pienituloinen ja mä siitä sua muistutan kyllä vielä moneen kertaan kun ei näytä kerran menevän jakeluun.
No kyllä mäkin ihmettelen, jos joku väittää olevansa pienituloinen ja nettotulot kuitenkin 2200€. Mun nettotulot on 2100€ enkä ole pienituloinen.
2200e/kk voi hyvinkin olla pienituloinen.