Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä yksi pieni teko on muuttanut elämäsi suunnan?

Vierailija
10.07.2025 |

Onko sellaisia tekoja teillä?

Kommentit (167)

Vierailija
141/167 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oltiin perheen kanssa lomalla Khao Lakissa jouluna 2004 kun olin yläasteikäinen. Tapaninpäivänä päätinkin ihan vaan hetken mielijohteesta lähteä vanhempien sisarusten kanssa sen sijaan että olisin mennyt toisen vanhemman ja pikkusisarusten kanssa. Minä ja vanhemmat sisarukset selvittiin, muut ei.

Tällaista perhettä ei ollut kadonneiden listalla.

Eihän ne kai kadonneina olleetkaan.

Mutta ei ollut tsunamissa perhettä mistä olisi selvinnyt vain vanhemmat sisarukset.

Mistä muka tiedät?

Näistä oli kaikista tiedot tsunamin jälkeen. Esim ka

Siis muistatko todella kaikki tapaukset. 

Itse luin varmaan viime joulun aikaan sanomalehdestä vähän vastaavasta tapauksesta, jossa perhe oli jakautunut eri paikkoihin tuona Tapanin aamuna. Isä oli rannalla parin lapsen kanssa. Rannalta poistui majapaikkaan vähän vanhempi veli. Perheen äiti puolestaan oli lähtenyt kävelyllä rannan lähelle hierontaan tms. Ja yksi veljistä oli ollut koko aamun majapaikassa. Sekin oli aika lähellä rantaa. Nämä kaksi n. 10v. veljestä pelastuivat, muut eivät. Perhe oli osaksi suomalainen, asuivat Ruotsissa.

Varmaan aika monelle perheelle kävi samalla tavalla, perheenjäsenet oli eri paikoissa ja osa selvisi ja osa ei.

Vierailija
142/167 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni hetki, jolloin olen päästänyt ihmisestä irti. Ja sitten taas ne hetket, jolloin olen uskaltanut päästää ihmisen elämääni. 

Olen pyrkinyt kuuntelemaan sisintäni, josta on tullut kokemusteni myötä herkkä monellakin tapaa. Yhtäkään valintaa ei ole tarvinnut katua. 

Minulla on ollut paljon enkeleitä elämässäni, niistä kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/167 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin taakseni lestadiolaisseurakunnan. Nyt voin elää ja hengittää.

Vierailija
144/167 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin mielenterveysongelmista ja lihavuudesta pitkään. Eräs tuttu kehotti kokeilemaan liikuntaa, se pelasti elämäni. Nyt voin hyvin ja paino hallinnassa, ei lääkkeitä. 

Vierailija
145/167 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oltiin perheen kanssa lomalla Khao Lakissa jouluna 2004 kun olin yläasteikäinen. Tapaninpäivänä päätinkin ihan vaan hetken mielijohteesta lähteä vanhempien sisarusten kanssa sen sijaan että olisin mennyt toisen vanhemman ja pikkusisarusten kanssa. Minä ja vanhemmat sisarukset selvittiin, muut ei.

Mutta ei ollut tsunamissa perhettä mistä olisi selvinnyt vain vanhemmat sisarukset.

Ihan kuin sinä sen voisit tietää.

Vierailija
146/167 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi kun tietää nämä asiat ja katsoo mitä lehdissä on kirjoitettu ja kenen nimet oli silloin selviytyneissä. Tuon kuvatun laista perhettä ei ollut.

Vierailija
147/167 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi kun tietää nämä asiat ja katsoo mitä lehdissä on kirjoitettu ja kenen nime

Siinähän jankutat.

Vierailija
148/167 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista pienistä valinnoista tulee se oma elämän polku. Hyvä ruoka, parempi mieli mentaliteetilla on kuitenkin vaikutusta moneen asiaan. Eikä se tarkoita mitään ylensyömistä vaan ihan säännöllistä, normaalia ruoan syömistä. Nälkäkiukussa tai väsyneenä tekee helpommin huonoja valintoja.

Vierailija
149/167 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin maalle.

Ei tuo ole pieni teko, vaan iso.

Vierailija
150/167 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista pienistä valinnoista tulee se oma elämän polku. Hyvä ruoka, parempi mieli mentaliteetilla on kuitenkin vaikutusta moneen asiaan. Eikä se tarkoita mitään ylensyömistä vaan ihan säännöllistä, normaalia ruoan syömistä. Nälkäkiukussa tai väsyneenä tekee helpommin huonoja valintoja.

Myös stressi ja kiire aiheuttavat huonoja valintoja.

Vierailija
151/167 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä muka tiedät?

Varmaan aika monelle perheelle kävi samalla tavalla, perheenjäsenet oli eri paikoissa ja osa selvisi ja osa ei.

Näin kävi myös kaverini perheessä, toinen oli jäänyt pikkulasten kanssa lähemmäs rantaa ja toinen oli vanhempien lasten kanssa samalla hotellialueella mutta kauempana rannasta.

Vierailija
152/167 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen elämäni oli pelkkää perseilyä ja muiden syyttelyä vastoinkäymisistä, sitten lopetin viinan kanssa lutraamisen jonka jälkeen asiat on menneet todella hyvin joka suhteessa.

Vierailija
153/167 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain kesätyötä jota en olisi uskonut saavani, ilman koulutusta ko.alalle. Kesätyö poiki keikkoja, pidempiä sopimuksia, lisää kesätöitä, sijaisuuksia ja lopulta vakipaikan samassa firmassa. Työpaikalla tapasin nykyisen mieheni ja lapseni isän.

No, olemme eron partaalla näin 6 vuoden jälkeen mutta se on toinen tarina. Joka tapauksessa se työhakemus muutti elämäni täysin. 

Vierailija
154/167 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin pois suomesta.

Iso alkukirjain Suomi.

Vierailija
155/167 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaduin syntejäni ja pyysin niitä Jeesukselta anteeksi. Siitä seurasi totaalinen mielenmuutos. Ei kukaan muu voi antaa sellaista ajattelun ja mielenmuutosta, kuin ylösnoussut Jeesus. Jos ennen ärsyynnyin ja halusin tintata ihmistä kuonoon, niin nyt kun ärsyynnyn, niin kiitän Jeesusta ja voin siunata ärsyttävääkin tyyppiä. 

Vierailija
156/167 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siinä lähetteessä luki? 

Vierailija
157/167 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suutelin väärän tyypin kanssa. 

Vierailija
158/167 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun ensimmäisen kerran runkasin, yläaste ikäisenä sen jälkeen. ei ollut paluuta kyllä seksi ja runkaaminen, on ihanaa kannattaa kokeilla.😀😃😂

Vierailija
159/167 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedin kokaiinia kolmisen vuotta melkein päivittäin. Nokkaan mennyt muutaman omakotitalon verran rahaa. Lopetin, vierotuin. 

Vierailija
160/167 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kiusattu koko nuoruuteni ja levitettiin valheita minusta. Nämä ihan sairaita ja lopulta levisivät paljon. En tiedä miten kaikki on mennyt, mutta epäilyksiä on alkuun laittajista.Vielä nykyisinkin jotkut pilkkaavat minua ja huutelevat kaikkea. En haluaisi todeta asiaa, mutta kyllä tämä on vaikuttanut elämääni ja siiten miten näen itseni. Kun tälläinen jatkuu ja koko nuoruus menee näin niin kyllä se jättää jälkensä varsinkin ihmisten kanssa toimiessa. En sitä tahtoisi myöntää ä, mutta näin tämä kaikki on muuttanut elämääni.