Mikä yksi pieni teko on muuttanut elämäsi suunnan?
Kommentit (167)
Minulla on myös tuo, että annoin lapsena elämäni Jeesukselle. Sillä on ollut kaikkein suurin merkitys elämässäni ja se on kannatellut läpi aivan kaikesta.
Lähetin käsikirjoituksen kustantajalle koska halusin tietää mitä he siitä ajattelevat. Nyt olen kirjailija.
Lopetin käymästä puhumassa mielenterveyshoitajille ja aloin ottamaan omasta elämästäni vastuun.
Vierailija kirjoitti:
On. Yksi pieni meili, ja lapseni teki itsemurhan.
Mutta et varmasti halunnut tällaista vastausta.
Minkä ikäisenä ja miten teki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oltiin perheen kanssa lomalla Khao Lakissa jouluna 2004 kun olin yläasteikäinen. Tapaninpäivänä päätinkin ihan vaan hetken mielijohteesta lähteä vanhempien sisarusten kanssa sen sijaan että olisin mennyt toisen vanhemman ja pikkusisarusten kanssa. Minä ja vanhemmat sisarukset selvittiin, muut ei.
Tällaista perhettä ei ollut kadonneiden listalla.
Eihän ne kai kadonneina olleetkaan.
Mutta ei ollut tsunamissa perhettä mistä olisi selvinnyt vain vanhemmat sisarukset.
Mistä muka tiedät?
Näistä oli kaikista tiedot tsunamin jälkeen. Esim kadonneiden listasta ja selviytyneitten haastatteluista ja netissä kiertäneistä selviytyneitten listoilta voi päätellä helposti kuka oli samaa porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oltiin perheen kanssa lomalla Khao Lakissa jouluna 2004 kun olin yläasteikäinen. Tapaninpäivänä päätinkin ihan vaan hetken mielijohteesta lähteä vanhempien sisarusten kanssa sen sijaan että olisin mennyt toisen vanhemman ja pikkusisarusten kanssa. Minä ja vanhemmat sisarukset selvittiin, muut ei.
Mutta ei ollut tsunamissa perhettä mistä olisi selvinnyt vain vanhemmat sisarukset.
Mistä muka tiedät?
Näistä oli kaikista tiedot tsunamin jälkeen. Esim kadonneiden listasta ja selviytyneitten haastatteluist
Siis muistatko todella kaikki tapaukset.
Itse luin varmaan viime joulun aikaan sanomalehdestä vähän vastaavasta tapauksesta, jossa perhe oli jakautunut eri paikkoihin tuona Tapanin aamuna. Isä oli rannalla parin lapsen kanssa. Rannalta poistui majapaikkaan vähän vanhempi veli. Perheen äiti puolestaan oli lähtenyt kävelyllä rannan lähelle hierontaan tms. Ja yksi veljistä oli ollut koko aamun majapaikassa. Sekin oli aika lähellä rantaa. Nämä kaksi n. 10v. veljestä pelastuivat, muut eivät. Perhe oli osaksi suomalainen, asuivat Ruotsissa.
Erään tuntemattoman naisen antama pieni rahasumma kun olin juuri eronnut jäi ikuisesti mieleen, kaupassa ollessa yllättäen
Päätin vuonna 2012 puolittaa alkoholinkäytön. Päätös on pitänyt.
Vierailija kirjoitti:
Päätin vuonna 2012 puolittaa alkoholinkäytön. Päätös on pitänyt.
Alotat ryyppäämisen vasta illalla siis, et enää aamulla.
Tulin uskoon. Paljon pahaa poistui elämästä, rauha tilalle.
Varmaan tämä asia olisi muille pieni, mutta itselleni täysin musertava. Jouduin muutama vuosi sitten yhden naapurin naisen vihan kohteeksi. En edes kunnolla tiennyt häntä, en ollut puhunut hänelle ikinä tai ollut tekemisissä mitenkään. Hän alotti minun mustamaalaamiskampanjan ja yhtäkkiä suunnilleen kukaan naapureista ei enää edes tervehtinyt minua. Uudet naapurit oli aina aluksi minulle ystävällisiä, mutta heidätkin jotenkin käännytettiin. En tiedä, mitä minusta juoruttiin.
Entisenä koulukiusattuna tuo kaikki vaikutti minuun niin, että suunnilleen taannuin taas alakoululaisen tasolle: lamaannuin, en osannut puolustautua ja aloin pelkäämään ihmisiä. Yhdessä vaiheessa olin varma, etten enää jaksa elää. Se, että aikuisena jouduin kiusatuksi, osoitti mielestäni sen että minussa todellakin on pahasti vikaa, koska olin olettanut ettei aikuiset kiusaa. Aikuisena olin aina aikaisemmin saanut asiallista ja perushyvää kohtelua. LSS joillekin ehkä vähäpätöinen, pahantahtoinen juoruilu johti siihen että luovuin kaikesta ja erakoiduin. En halua joutua kokemaan enää samaa, joten välttelen kaikkia ihmisiä.
Lähdin töihin Ruotsiin ja opettelin kielen vaikka se olikin vastenmielistä. Muutaman vuoden päästä tapasin toisessa työpaikassa tulevan mieheni.
Olin jo tässä välissä ehtinyt miettiä että tarvis varmaan muuttaa takaisin Suomeen.
Onneksi en tehnyt niin.
Nyt avioliittoa on kestänyt yli 30 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä muka tiedät?
Näistä oli kaikista tiedot tsunamin jälkeen. Esim ka
Siis muistatko todella kaikki tapaukset.
Itse luin varmaan viime joulun aikaan sanomalehdestä vähän vastaavasta tapauksesta, jossa perhe oli jakautunut eri paikkoihin tuona Tapanin aamuna. Isä oli rannalla parin lapsen kanssa. Rannalta poistui majapaikkaan vähän vanhempi veli. Perheen äiti puolestaan oli lähtenyt kävelyllä rannan lähelle hierontaan tms. Ja yksi veljistä oli ollut koko aamun majapaikassa. Sekin oli aika lähellä rantaa. Nämä kaksi n. 10v. veljestä pelastuivat, muut eivät. Perhe oli osaksi suomalainen, asuivat Ruotsissa.
Eihän kukaan voi tietää noita kaikkia tapauksia, suomalaisia oli tuolloin sillä alueella useampia tuhansia, joten tosi monia tarinoita on. Ihmisillä on myös eri sukunimiä, listoilla oli virheitä jne.
Esimerkiksi kaverini isän perhe kuoli tsunamissa, mutta reissussa mukana ollutta kaveriani ei edes mainittu missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sä tiedät paremmin kuin asianomaiset itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä muka tiedät?
Näistä oli kaikista tiedot tsunamin jälkeen. Esim kadonneiden listasta ja selviytyneitten haastatteluist
Vain harvat selviytyneet ovat antaneet mitään haastatteluja. Niistä tuhansista suomalaisista jotka oli alueella suurin osa ei ole antanut haastatteluja.
Nuorena aikuisena jouduin kiusatuksi ammattiopinnoissa. Jopa opettajat kiusasivat. Järjestelin itseni toiselle paikkakunnalle, jatkoin opintoja edelleen ja suhtautuminen minun oli aivan erilaista. Elämä aukesi aivan uudella tavalla.
Lopetin dokaamisen joka oli lähtenyt täysin käsistä.
Yli 40 vuotta sitten tuttava järjesti kotibileet. Sinne tuli aika lailla väkeä joista kaikkia en ennestään tuntenut. Loppuillasta huomasin, kuinka eräs tyttö vain istui yksin lattialla seinään nojaten. Rohkaisin mieleni ja menin juttelemaan hänen kanssaan. Siitä lähti yhteinen elämäntaival joka jatkuu yhä.
Vierailija kirjoitti:
Päätin luopua unelmasta parisuhteesta ja kymmenen vuotta sitten aloin käumään Thaimaassa 2-3 kertaa vuodessa. Lähes joka ilta uusi tyttö, jo yli 300 thaityttöä hässitty.
Joskus vois miettiä kannattaako energioitaan sekoittaa ihan jokaiseen vastaantulevaan maksulliseen...? muutenkin hieman erikoista käydä alistamassa maailman heikoimpia ihmisiä.
Annoin elämäni Jeesukselle rukouksessa ja lähdin kulkemaan taivastietä, jo kauan sitten. Tämä oli ja on elämäni paras päätös vaikka usko on Jumalan lahja ja sen syntyminen on Jumalan työtä ihmissydämessä. Siunausta kaikille!