Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisten kannattaisi edes antaa mahdollisuus tavallisille miehille.

Vierailija
10.07.2025 |

Joo.. en tiiä, kai mä vaan oon yks niistä näkymättömistä miehistä. Ei mussa oo mitään vikaa, ei mitään erityisen hyvääkään naisten mielestä.. perusduunari, en oo rikas enkä huippukunnossa, mut en myöskään mikään luuseri. Käyn töissä, en juo liikaa, en lyö naisia. Mut silti, tuntuu et oon naisille näkymätön koska naiset yliarvioi oman tasonsa. Naisille ei enää kelpaa tavallinen mies, edes ne alhaisen tason naiset ei kelpuuta tavismiestä.

Niin se vaan on, että naiset ei enää etsi tasavertasta kumppania. Ne tähtää ylöspäin, aina. Some ja tinder on muuttanu kaiken. Siellä on 500 likeä päivässä, ja vaikka olisit keskitason nainen, voit saada huomiota huipputason miehiltä. Ja sit se alkaa hämärtää naisten todellisuudentajua. Ne ajattelee et niille kuuluu se eliittimies eli pitkä, lihaksikas, hyvätuloinen, sosiaalisesti sulava jännämies.

Ja me tavalliset miehet? Me ollaan niitä, jotka pidetään ovea auki ja kannetaan kauppakassit, mut ei meitä rakasteta. Meille sanotaan "oot tosi kiva mut en tunne kipinää". No ei kai tunne, kun vertailukohtana on joku instamalli tai statusmies luokkaa lentäjälääkäri.

En mä vihaa naisia, en todellakaan. Mut ärsyttää tää tilanne. Kuinka monta ihan tavallista miestä jää yksin, kun kukaan ei halua enää tyytyä siihen, mitä ennen pidettiin normaalina. Ihan kun me ei enää riitettäis kenellekään.

Kommentit (2728)

Vierailija
1901/2728 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavallinen mies ja sillä kannalla että ei kyllä pitäisi.  

Vierailija
1902/2728 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla logiikalla isyys pitää testata aina, ja se tulee tehdä automaattisesti.

Lapsi maksaa katkeran hinnan jos ei saa oikeutta biologisiin vanhempiinsa. Vain äidistä on varmuus.

Itse asiassa ei aivan samalla logiikalla. Terveydenhoidon näkökulmasta terveys painaa vaakakupissa, mutta terveydenhoito ei ota kantaa ihmisten perhesuhteisiin. Terveydenhuollossa halutaan tehdä kaikki terveyden edistämiseksi, joten siksi terveydenhuoltoa kiinnostaa ne asiat, jotka tähän liittyvät. Toiseksi Suomen lain mukaan isyys määrittyy ENSISIJAISESTI avioliiton kautta, ei biologisen isyyden. Niillä, jotka eivät ole naimisissa, on kuitenkin mahdollisuus isyystestiin vauvan synnyttyä, eli ei tätäkään ole mitenkään poissuljettu tai estetty. Mutta kaikilta ei rutiin

Laki on sitten itsensä kanssa ristiriitainen, koska isyys kuitenkin määrittyy avioliiton kautta.

Se isyyden määrittely pitäisikin purkaa. Keinoalkuisilla oikeus tietoon biologisesta vanhemmista toteutuu paremmin kuin aviossa.

Siksi testit kaikille. Lapsen etu, ei äidin tunteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1903/2728 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti nämä isyystestiä peräänkuuluttavat miehet kannattavat myös sellaisia testejä, jotka suoraan vaikuttavat lapsen terveyteen. Ja samalla voisivat jakaa dna-näytteet myös poliisille, jotta raiskaukset selviäisivät nopeammin.

Ai miksi ei? Raiskauksia on kuitenkin paljon useammin kuin isyyshuijauksia. 

Isyyshuijauksia on enemmän, ikävä kertoa tämä sulle.

Lähdettä jakoon sitten vaan 

Laita vain lähdettä jonka mukaan rais kauksia on enemmän kuin isyyshuijauksia.

Vierailija
1904/2728 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ne ajattelee et niille kuuluu se eliittimies eli pitkä, lihaksikas, hyvätuloinen, sosiaalisesti sulava jännämies."

Kumma kun oma viimeisin ihastus oli keskipitkä, lihaksikas joo kyllä koska teki fyysistä työtä, mutta jokseenkin rahavaikeuksissa ja ujo. Mutta ilmeisesti vaadin liikaa.

Rehellisesti: suomalaiset miehet ei koskaan katso mua mitenkään kiinnostuneena. Olen lyhyt, reitevä, mitäänsanomaton maantienblondi, niin kuin tosi moni muukin suomalainen nainen. Ainoat miehet jotka mua katsoo hyvällä tuntuu olevan tummaihoisia :D

Suomalaiset miehet ei minua lähesty eikä puhu. Olen todennut, että pitävät ilmeisesti rumana ja jätän heidät rauhaan. Joskus vuosien päästä olen saanut tinderissä tietää, että ai tää vanha työkaveri koittaa mätsätä mun kanssa, se taisi olla muhun vähän ihastunut. Livenä tää ei käynyt mitenkään ilmi, yksi enemmänkin tuntui inhoavan mua. Toinen laittoi yksäriä facebook messengerissä kännissä vasta joskus vuosien päästä. 

Olkoon sit tavallinen mies mulle näkymätön, mutta mä olen niille tavallisille suomalaisille miehille kyllä vastaavasti täysin olematon/epäkiinnostava.

Vierailija
1905/2728 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se isyyden määrittely pitäisikin purkaa. Keinoalkuisilla oikeus tietoon biologisesta vanhemmista toteutuu paremmin kuin aviossa.

Äidin tunteet? Mihin viittaat?

Vierailija
1906/2728 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi maksaa katkeran hinnan jos ei saa oikeutta biologisiin vanhempiinsa. Vain äidistä on varmuus.

Itse asiassa ei aivan samalla logiikalla. Terveydenhoidon näkökulmasta terveys painaa vaakakupissa, mutta terveydenhoito ei ota kantaa ihmisten perhesuhteisiin. Terveydenhuollossa halutaan tehdä kaikki terveyden edistämiseksi, joten siksi terveydenhuoltoa kiinnostaa ne asiat, jotka tähän liittyvät. Toiseksi Suomen lain mukaan isyys määrittyy ENSISIJAISESTI avioliiton kautta, ei biologisen isyyden. Niillä, jotka eivät ole naimisissa, on kuitenkin mahdollisuus isyystestiin vauvan synnyttyä, eli ei tätäkään ole mitenkää

Eihän se lahjasoluista alkunsa saanutkaan saa tietää biologista isäänsä kuin vasta aikuisena. Siihen saakka hänellä on toinen isä tai ei isää ollenkaan. 

Vierailija
1907/2728 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa ei aivan samalla logiikalla. Terveydenhoidon näkökulmasta terveys painaa vaakakupissa, mutta terveydenhoito ei ota kantaa ihmisten perhesuhteisiin. Terveydenhuollossa halutaan tehdä kaikki terveyden edistämiseksi, joten siksi terveydenhuoltoa kiinnostaa ne asiat, jotka tähän liittyvät. Toiseksi Suomen lain mukaan isyys määrittyy ENSISIJAISESTI avioliiton kautta, ei biologisen isyyden. Niillä, jotka eivät ole naimisissa, on kuitenkin mahdollisuus isyystestiin v

Tuo on aikuisten määrittelemä arvo. Ei se kehdossa uinuva vauva mieti isänsä henkilöllisyyttä.

Niinhän ne arvot yleensä ovat aikuisten määritelmiä. Näin se kuitenkin menee. Haluatko siis että testit teetetään vasta kun lapsi täyttää 18?  Otetaanko tosi tv ohjelmaksi? Maury - FINLAND tai ihan vain paikallisesti Mauri

Vierailija
1908/2728 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Myönnät siis pettäneesi"

Tai mies on voinut pettää. Raskaana olevat naiset harvemmin. Kun keskittyvät siihen syntyvään lapseen. Tarinoita siitä, miten miehet ovat pettäneet jopa naisen ollessa laitoksella, oon kyllä kuullut/lukenut.

85% lapsista on ns. käenpoikasia

Mutta jokainen nainen joka ottaa testit on joko itse pettänyt tai epäilee miehensä pettäneen ja näin kertoo ajatuksistaan.

Hyvä tieto. Lukekaa miehet tarkkaan ja miettikää mitä nämä naiset teistä ajattelevat. Sitten lukekaa heidän suhtautumistaan isyystesteihin ja kuinka he julistavat että se on eroilmoitus jos edes kehtaavat epäillä naisen pettäneen.

85% XD Mikä ylilaudan trollaaja täällä pyörii, nyt on aikamoiset prosentit, ens kerralla anna matalempia lukuja niin olisit edes uskottava

Vierailija
1909/2728 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kts. linkattu lakiteksti

Vaaditaan odottavan äidin suostumus. Ei ne testejä salaa teetä.

Tottakai vaaditaan. Ei Suomen kaltaisessa maassa mitään pakkotestejä keneltäkään oteta. Mutta testi ei silti ole odottavan äidin erikseen pyytämä. Itselläni on hämärä muistikuva (omat lapset jo teinejä) että samalla olisi otettu muitakin testejä, eli nuo olivat vain verikokeen yksi osa. Kannattaa nyt muistaa, että koko neuvola on vapaaehtoinen, ei tämä maa mikään diktatuuri ole.

Jos mies kokee tällaisen testin häiritsevänä tai epäluottamuslauseena itselleen, niin hänen kannattaa pidättäytyä lapsenteosta kokonaan. Vähän uhmaikäiset vibat tulee tuollaisesta miehestä, ja kannattaa vähäksi aikaa mennä kotiin tai vaikka äidin hoteisii

Riippuu tilanteesta. Kyllähän noita testejä paljon tässäkin maassa tehdään.

Näillä testeillä on kuitenkin perustavanlaatuinen ero. Sukupuolitautitesti ensinnäkin tehdään neuvolan aloitteesta periaattteella "kaikki testataan", ja sukupuolitaudin on voinut saada esimerkiksi jo ennen nykyistä suhdetta tai joissain tapauksissa muutakin kautta kuin seksin välityksellä. Mikäli mies haluaa teettää isyystestin, se antaa signaalin siitä, että hän joko epäilee isyyttään tai pitää mahdollisena, että lapsen isä olisi joku muu.

Tokihan hänellä on halutessaan oikeus se testi teettää (jos ei ole naimisissa, koska avioliitossa olevalle yhteiskunta ei kyseistä testiä mahdollista), mutta mitä se siis tarkoittaa? Hän ei selvästi luota kumppaniinsa - ja kun parisuhde perustuu luottamukseen, niin miten suhde tämän jälkeen jatkuisi? Ajattelen itse, että jos mies itse OIKEASTI uskoo, että lapsen isä voi olla joku muu, ja mikäli suhde kuitenkaan ei ole ollut avoin suhde, ei kenenkään kannalta ole järkevää jatkaa suhteessa. Testi toki kannattaa tehdä, mutta suhde kannattaa lopettaa. Miksi mies edes haluaisi jatkaa suhteessa, jossa ei itse luota toiseen?

Tiedätkö miksi asenne on "kaikki testataan" ?

Juuri sen vuoksi, ettei mies ala miettimään miksi nainen haluaa testit. Tilanne ei eroa mitenkään. 

Ja molemmissa on kyse lapsen oikeuksista. Ei isän tunteista SP-tautien osalta, ei äidin isyystestin osalta. Lapsen oikeudet.

Vierailija
1910/2728 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Myönnät siis pettäneesi"

Tai mies on voinut pettää. Raskaana olevat naiset harvemmin. Kun keskittyvät siihen syntyvään lapseen. Tarinoita siitä, miten miehet ovat pettäneet jopa naisen ollessa laitoksella, oon kyllä kuullut/lukenut.

85% lapsista on ns. käenpoikasia

Mutta jokainen nainen joka ottaa testit on joko itse pettänyt tai epäilee miehensä pettäneen ja näin kertoo ajatuksistaan.

Hyvä tieto. Lukekaa miehet tarkkaan ja miettikää mitä nämä naiset teistä ajattelevat. Sitten lukekaa heidän suhtautumistaan isyystesteihin ja kuinka he julistavat että se on eroilmoitus jos edes kehtaavat epäillä naisen pettäneen.

85% XD Mikä ylilaudan trollaaja täällä pyörii, nyt on aikamoiset prosentit, ens kerralla anna matalempia lukuja niin olisit edes uskottava

Ehkä se on totta hänen tuttavapiirissään. 

Vierailija
1911/2728 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset yliarvioi tasonsa radikaalisesti. Hyvin usein näkee ylipainoisen naisen tai muuten vaan karsean näköisen naisen joka luulee olevansa kaunis ja tämän takia ne haluaa miehen joka on vähintään keskitasoa. Miksi naiset ei hyväksy tasoaan?

Jos nainen on lihava tai ruma niin sille kuuluu matalastikoulutettu mies joka on ruma.

Vierailija
1912/2728 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kts. linkattu lakiteksti

Tottakai vaaditaan. Ei Suomen kaltaisessa maassa mitään pakkotestejä keneltäkään oteta. Mutta testi ei silti ole odottavan äidin erikseen pyytämä. Itselläni on hämärä muistikuva (omat lapset jo teinejä) että samalla olisi otettu muitakin testejä, eli nuo olivat vain verikokeen yksi osa. Kannattaa nyt muistaa, että koko neuvola on vapaaehtoinen, ei tämä maa mikään diktatuuri ole.

Jos mies kokee tällaisen testin häiritsevänä tai epäluottamuslauseena itselleen, niin hänen kannattaa pidättäytyä lapsenteosta kokonaan. Vähän uhmaikäiset vibat tulee tuollaisesta miehestä, ja kannattaa väh

Sukupuolitaudit ovat haitallisia, oli ne saatu miten tai missä vaan. Biologinen isä voi sen sijaan olla joku muu kuin äidin aviomies monen monituisesta syystä, eikä se mitenkään automaattisesti aiheuta haittaa. Sukupuolitaudit ovat selkeä terveysriski, biologisen isän sijaitseminen eri osoitteessa ei ole. 

Vierailija
1913/2728 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidin tunteet? Mihin viittaat?

Äiti kokee tulleensa loukatuksi kun mies teettää isyystestit.

Kysehän on vain siitä että mies fiksuna varmistaa lapsen oikeuksien biologisiin vanhempiinsa.

Vierailija
1914/2728 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti nämä pakollista isyystestiä ja lapsen oikeuksia haluavat eivät kuitenkaan taida esimerkiksi haluta DNA pankkia, johon kerättäisiin kaikkien miesten DNA. Saataisiin lasten oikeudet toteutettua ja oikea isä maksamaan elarit, kun miehiltä esimerkiksi ensimmäisen passin/ajokortin/intin lääkärintarkastuksen/rajan ylityksen yhteydessä napattaisiin DNA talteen.

Vierailija
1915/2728 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa ei aivan samalla logiikalla. Terveydenhoidon näkökulmasta terveys painaa vaakakupissa, mutta terveydenhoito ei ota kantaa ihmisten perhesuhteisiin. Terveydenhuollossa halutaan tehdä kaikki terveyden edistämiseksi, joten siksi terveydenhuoltoa kiinnostaa ne asiat, jotka tähän liittyvät. Toiseksi Suomen lain mukaan isyys määrittyy ENSISIJAISESTI avioliiton kautta, ei biologisen isyyden. Niillä, jotka eivät ole naimisissa, on kuitenkin mahdollisuus isyystestiin v

Eihän se lahjasoluista alkunsa saanutkaan saa tietää biologista isäänsä kuin vasta aikuisena. Siihen saakka hänellä on toinen isä tai ei isää ollenkaan. 

Avioliitossa syntyneet eivät silloinkaan.

Sehän on vanhemmista kiinni koska ne asiasta kertoo.

Vierailija
1916/2728 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset yliarvioi tasonsa radikaalisesti. Hyvin usein näkee ylipainoisen naisen tai muuten vaan karsean näköisen naisen joka luulee olevansa kaunis ja tämän takia ne haluaa miehen joka on vähintään keskitasoa. Miksi naiset ei hyväksy tasoaan?

Jos nainen on lihava tai ruma niin sille kuuluu matalastikoulutettu mies joka on ruma.

En ole pahemmin tasojani miettinyt, eikä mieti moni muukaan nainen. Olen tyytyväinen siihen keitä olen deittaillut ja kenen kanssa olen nyt, näistä tasoista jauhavat harvoin ovat. 

Vierailija
1917/2728 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kts. linkattu lakiteksti

Jos mies kokee tällaisen testin häiritsevänä tai epäluottamuslauseena itselleen, niin hänen kannattaa pidättäytyä lapsenteosta kokonaan. Vähän uhmaikäiset v

Sukupuolitaudit ovat haitallisia, oli ne saatu miten tai missä vaan. Biologinen isä voi sen sijaan olla joku muu kuin äidin aviomies monen monituisesta syystä, eikä se mitenkään automaattisesti aiheuta haittaa. Sukupuolitaudit ovat selkeä terveysriski, biologisen isän sijaitseminen eri osoitteessa ei ole. 

Kyse on silti lapsen oikeuksista biologiseen isäänsä.

Vierailija
1918/2728 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa nainen ei tiedä tasoaan. En ainakaan minä tiedä, mikä on oma tasoni, enkä tiedä ketkä miehet ovat itseni kanssa samalla tasolla. Olen kokenut helpoimmaksi tavoitella niitä, jotka ovat omasta mielestäni kiinnostavia välittämättä heidän tasoistaan. Epäkiinnostavien kanssa kuitenkaan en haluaisi olla eikä tilanne muuttuisi, vaikka saisin tietää, että olenkin samaa tasoa sellaisten kanssa, joita en halua. Ei se saisi minua haluamaan heitä yhtään enempää.

Esim. jos koulutettu lihava nainen ei halua matalasti koulutettua miestä, niin ei hän kiinnostu siitä miehestä, vaikka saisi tietää sen olevan hänen tasonsa.

Vierailija
1919/2728 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan säälittävä jutsku tämänkin aloituksen on tehnyt.. En tiedä mitään säälittävämpää, kuin kerjätä naisilta seuraa. 

Vierailija
1920/2728 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummasti nämä pakollista isyystestiä ja lapsen oikeuksia haluavat eivät kuitenkaan taida esimerkiksi haluta DNA pankkia, johon kerättäisiin kaikkien miesten DNA. Saataisiin lasten oikeudet toteutettua ja oikea isä maksamaan elarit, kun miehiltä esimerkiksi ensimmäisen passin/ajokortin/intin lääkärintarkastuksen/rajan ylityksen yhteydessä napattaisiin DNA talteen.

Ei tuo minulle ole ongelma, kunhan se DNA pankki teetetään myös naisista.

Miksi haluat sen vain miehiltä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi