Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisten kannattaisi edes antaa mahdollisuus tavallisille miehille.

Vierailija
10.07.2025 |

Joo.. en tiiä, kai mä vaan oon yks niistä näkymättömistä miehistä. Ei mussa oo mitään vikaa, ei mitään erityisen hyvääkään naisten mielestä.. perusduunari, en oo rikas enkä huippukunnossa, mut en myöskään mikään luuseri. Käyn töissä, en juo liikaa, en lyö naisia. Mut silti, tuntuu et oon naisille näkymätön koska naiset yliarvioi oman tasonsa. Naisille ei enää kelpaa tavallinen mies, edes ne alhaisen tason naiset ei kelpuuta tavismiestä.

Niin se vaan on, että naiset ei enää etsi tasavertasta kumppania. Ne tähtää ylöspäin, aina. Some ja tinder on muuttanu kaiken. Siellä on 500 likeä päivässä, ja vaikka olisit keskitason nainen, voit saada huomiota huipputason miehiltä. Ja sit se alkaa hämärtää naisten todellisuudentajua. Ne ajattelee et niille kuuluu se eliittimies eli pitkä, lihaksikas, hyvätuloinen, sosiaalisesti sulava jännämies.

Ja me tavalliset miehet? Me ollaan niitä, jotka pidetään ovea auki ja kannetaan kauppakassit, mut ei meitä rakasteta. Meille sanotaan "oot tosi kiva mut en tunne kipinää". No ei kai tunne, kun vertailukohtana on joku instamalli tai statusmies luokkaa lentäjälääkäri.

En mä vihaa naisia, en todellakaan. Mut ärsyttää tää tilanne. Kuinka monta ihan tavallista miestä jää yksin, kun kukaan ei halua enää tyytyä siihen, mitä ennen pidettiin normaalina. Ihan kun me ei enää riitettäis kenellekään.

Kommentit (2728)

Vierailija
1561/2728 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tiennyt että synnytyksestä ei tule kotiin 10 000 euron laskua? Pitäisi tulla eikä se ole mies joka synnyttää

Sieltä saattaa kyllä poikakin syntyä. Pitäisikö kaikille vauvoille lätkäistä 10 000€ velka siitä että syntyivät ja heti käyttivät julkisia palveluita... 

Onko niillä tai miehillä oikeus päättää abortista? Ei taida olla

Vierailija
1562/2728 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku näköjään haluaa naiset kotiin hoitamaan lapsia, niin voidaan lopettaa julkinen päivähoito. Hyvä idea. Sellaiset yhteiskunnathan menestyvät todella hyvin, missä vain miehet käyvät töissä ja miehillä on kaikki valta. Näin äkkiseltään tulee mieleen Jemen ja Afganistan, sen paremmin ei valtioilla voi mennä.

Mikä estää naisia kouluttautumasta ja ottamasta puolisokseen vähemmän tienaavan miehen?

Naisen hypergamia? Senkö vuoksi joudumme maksamaan veroja jotta naiset saa larpata korkeakoulutettua?

Eli sun toivemaailmassa varhaiskasvatus lopetetaan ja miehet jäävät lasten kanssa kotiin. 

No mites toi julkinen liikenne? Nainen ottaisi nyt siis auton käyttöön, kun menee töihin YKSITYISELLE veroja tienaamaan. Mies menee julkisilla. 

Käyttäisivätkö nyt miehet myös terveydenhuollon palveluja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1563/2728 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja nuo katsoo vain rahamäärää. Unohtavat näppärästi lyhyemmän viikottaisen työajan ja huomattavasti pidemmät lomat."

Mies on rahoitusalalla töissä. Kuus viikkoa lomaa vuodessa. Ja työaikakin lyhyempi, kuin minulla. 

Vierailija
1564/2728 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piparikauppiaat kärsii Britanniassa teetetyn varsin laajamittaisen hyvinvointi kyselyn mukaan päihderiippuvuudesta. Ainoastaan 10% kykeni tekemään työtään täysin selvinpäin. Miehet ei halua nähdä naista ihmisenä. Nuokin naiset lopettaisi hommansa siihen paikkaan saatuaan lottovoiton. Mä pystyn myöntämään etten saata koskea rumaan mieheen, enkä ala avittamaan ottamalla kuppia. Luojan kiitos ettei mun tarvi myydä itseäni!

#miesvihanäkyväksi

Jaa, siis maksullisten naisten päihdeongelmat ovat miesvihaa? Hmmm...

Vierailija
1565/2728 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän tarkoittaa sillä sitä, että esimerkiksi julkisella sektorilla työskentelevät eivät tuo yhtään euroa lisää verokassaan. Ne suorittavat saman rahan siirtoa taskusta toiseen.

Suurin osa naisista tekee tätä. Kyllä, teknisesti ottaen maksatte veroja, paperilla siis, mutta kun saatte samat tukina takaisin tavalla tai toisella...

Miehet ovat nettomaksajia, naiset nettosaajia.

Samalla logiikalla voi sanoa että vain korkeakoulutetut ovat nettomaksajia. Korkeakoulutetuissa on enemmän naisia kuin miehiä. 

Nyt sun kannattaa miettiä mikä meni vikaan

No kerropas mikä. Korkeakoulutettuja on Suomessa vajaa puolet, ja he tienaavat keskimäärin huomattavasti enemmän kuin matalasti koulutetut. Yhtenä moniliittina korkeakoulutetut siis ovat nettomaksajia ja muut ovat nettosaajia.

Korkeakoulutetun keskipalkka on 4377€/kk.

Amiksen käyneiden keskipalkka on 2800-2900€/kk, he ovat siis nettosaajia aivan selkeästi. 

Vierailija
1566/2728 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa on naisten tarpeisiin suunniteltu.

Julkinen liikenne, terveydenhuolto, lastenhoito...

Julkisessa liikenteessä iso käyttäjäryhmä on lapset ja nuoret. Heistä puolet on poikia.

Terveydenhuollossa iso käyttäjäryhmä on lapset ja nuoret. Heistä puolet on poikia. Eläkeikäiset myös ja heistä lähes puolet on miehiä.

Lastenhoito? Siitähän hyötyy jokainen pikkulasten isä. Miten mies menee töihin, jos hänen pitää hoitaa lapsia kotona? Mites siinä sen ison palkan käy?

Lapset isoja käyttäjäryhmiä? Älä aikuinen nainen viitsi selittää.

Ja kotiin lapsia hoitamaan jää se jonka perhe päättää. Jos nainen tienaa enemmän (tilastojen mukaan äärimmäisen harvinaista) niin sitten se on varmaan mies. 

Niin. Bussilla ne lapset menee kouluun ja harrastuksiin. Mene vaikka joku kouluaamu kahdeksan bussilla kaupungin keskustaan. Ei siellä ole kuin alaikäisiä.

Miehet ei halua jäädä kotiin muuten kuin pakolla. Töissä pääsee helpommalla kuin vauvan tai uhmaikäisen kanssa. 

Liikkuuko busseja tuon kello kahdeksan ulkopuolella?

Mitä taas miehiin tulee niin eikähän ne jää mielellään kotiin kun nainen tuo elintason parannuksen. Nyt se jää systemaattisesti miesten hommaksi, joten tietysti mies joutuu tekemään palkkatyöt naisen käyskennellessä ulkona rattaiden kanssa. Se on meinaan niin haastavaa, niin haastavaa. Ja niin joo, kun nainen palaisi töistä, sitä odottaisi tiskit ja ruoanlaitto. Niitähän mies ei ole ehtinyt hoitaa koska vauva. Ja pyykit on koneessa, ripustas ne samalla äläkä yritä laittaa kaikkia kotitöitä kotona olevan vastuulle!

Vierailija
1567/2728 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai että vain miehet maksavat veroja. Harmittaa, ettei kukaan ole sitä minulle ennen kertonut. Onneksi en vielä ehtinyt maksaa ennakkoveroja ja alvia tälle kuulle. Nyt voinkin lähteä vaikka kesälomamatkalle niilläkin rahoilla. Jipii.

Mihin kohtaan veroilmoitukseen saa ruksia, että saan vapautuksen veroista, koska olen nainen?

Maksat 100 euroa veroja

Saat tukia 130 euroa

Noin se toimii naisilla.

Kaikki kompensointi pitäisi lopettaa. Julkinen liikenne? Hinnat kulujen mukaiseksi. Terveydenhuolto? Kulujen mukaiseksi. 

Kerrotko lisää noista tuista, mitä maksetaan vain naisille?

Suurin osa on naisten tarpeisiin suunniteltu

"Suurin osa on naisten tarpeisiin suunniteltu.

Julkinen liikenne, terveydenhuolto, lastenhoito..."

Ai samperi, mun mies kulkee julkisilla joka päivä! Ja käyttää myös terveyspalveluja! Ja kaiken lisäksi lapsensa ovat olleet kunnallisessa hoidossa!! Miten ei ole tiennyt, ettei kuulu hänelle nämä palvelut?? Olis nyt älynnyt hylätä perheensä, ja jättää lapset yksin mulle, niin se hoito edes olis ollut ok.

Vierailija
1568/2728 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku näköjään haluaa naiset kotiin hoitamaan lapsia, niin voidaan lopettaa julkinen päivähoito. Hyvä idea. Sellaiset yhteiskunnathan menestyvät todella hyvin, missä vain miehet käyvät töissä ja miehillä on kaikki valta. Näin äkkiseltään tulee mieleen Jemen ja Afganistan, sen paremmin ei valtioilla voi mennä.

Mikä estää naisia kouluttautumasta ja ottamasta puolisokseen vähemmän tienaavan miehen?

Naisen hypergamia? Senkö vuoksi joudumme maksamaan veroja jotta naiset saa larpata korkeakoulutettua?

Eli sun toivemaailmassa varhaiskasvatus lopetetaan ja miehet jäävät lasten kanssa kotiin. 

No mites toi julkinen liikenne? Nainen ottaisi nyt siis auton käyttöön, kun menee töihin YKSITYISELLE veroja tienaamaan. Mies menee julkisilla. 

Käyttäisivätkö nyt miehet myös terve

EI, nainen maksaa kaksi autoa.

Lisäksi miehen on vaikea käyttää terveydenhuollon palveluja, syöpäseulonnat ja muut ovat vain naisille. Mies ei myöskään synnytä.

Vierailija
1569/2728 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin sairaalassa ja juttelin miespuolisen hoitajan kanssa. Pahus, kun en muistanut tätä keskustelua. Olisin voinut muistuttaa miestä miten minä maksan veroillani hänenkin palkkansa. Olisi siinä hoitsu saanut hävetä.

Mä jäin työttömäksi 1,5 kk sitten. Mulle soitti miesvirkailija. Mäkin olisin voinut huomauttaa  hänelle, että vain nainen voi olla te-virkailija ja muistuttaa miestä, että kyllä nyt saa hävetä ja miten minä olen maksanut hänen palkkansa. 

Mulla oli myös miesvirkailija!! Voi äly, kun en tajunnut pilkata häntä tästä hänen "työstään".

Vierailija
1570/2728 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tiennyt että synnytyksestä ei tule kotiin 10 000 euron laskua? Pitäisi tulla eikä se ole mies joka synnyttää

No nythän minä keksin hyvän idean: annetaan jokaiselle miespuoliselle armeijassa kätilöopinnot, niin he voi avustaa puolisoaan kotisynnytyksessä. Taitoja voi verestää aina kertausharjoituksissa.

En tosin ymmärrä, miksi vihaat syntyviä poikia noin paljon. Puolet syntyvistä lapsista on poikia.

Mikä hätänä? Kyse on vain siitä että lasku löytää oikean osoitteen. Sekö olisi kovin paha asia?

Juurihan olette väittäneet ettei naisten menoja kompensoida mitenkään.

Oikea osoite olisi se lapsi. Häntä vartenhan siellä neuvoloissa käydään, ja hänen syntymästähän siinä on kyse. 

Vierailija
1571/2728 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ja nuo katsoo vain rahamäärää. Unohtavat näppärästi lyhyemmän viikottaisen työajan ja huomattavasti pidemmät lomat."

Mies on rahoitusalalla töissä. Kuus viikkoa lomaa vuodessa. Ja työaikakin lyhyempi, kuin minulla. 

Tietysti on, ja jos olisikin, tuohan olisi tilanne tilastollisesti kaikkien naisten kohdalla.

Sä taidat olla niitä jankkaajia jotka ei erota päivän säätä tietyllä paikkakunnalla ilmastomuutoksesta.

Vierailija
1572/2728 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nythän minä keksin hyvän idean: annetaan jokaiselle miespuoliselle armeijassa kätilöopinnot, niin he voi avustaa puolisoaan kotisynnytyksessä. Taitoja voi verestää aina kertausharjoituksissa.

En tosin ymmärrä, miksi vihaat syntyviä poikia noin paljon. Puolet syntyvistä lapsista on poikia.

Mikä hätänä? Kyse on vain siitä että lasku löytää oikean osoitteen. Sekö olisi kovin paha asia?

Juurihan olette väittäneet ettei naisten menoja kompensoida mitenkään.

Oikea osoite olisi se lapsi. Häntä vartenhan siellä neuvoloissa käydään, ja hänen syntymästähän siinä on kyse. 

Oikea osoite on nainen joka päättää porsiiko se vai tekeekö abortin.

Naisen keho, naisen päätös. Näinhän sitä huudetaan

Vierailija
1573/2728 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JANKKAAJA ei ole tavallinen mies, vaan täysi turhake. 

SPERMAVIEMÄRIT jotka jankkaa sen kanssa ovat tälläkin hetkellä töissä, julkisella sektorilla, jättäen potilaat ilman hoitoa.

Miksi kutsut, taino haukut naisia noin kuvottavalla sanalla? Vanhempasi eivät olisi ylpeitä jos tietäisivät miten puhuttelet naisia täällä.

Vierailija
1574/2728 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piparikauppiaat kärsii Britanniassa teetetyn varsin laajamittaisen hyvinvointi kyselyn mukaan päihderiippuvuudesta. Ainoastaan 10% kykeni tekemään työtään täysin selvinpäin. Miehet ei halua nähdä naista ihmisenä. Nuokin naiset lopettaisi hommansa siihen paikkaan saatuaan lottovoiton. Mä pystyn myöntämään etten saata koskea rumaan mieheen, enkä ala avittamaan ottamalla kuppia. Luojan kiitos ettei mun tarvi myydä itseäni!

#miesvihanäkyväksi

Jaa, siis maksullisten naisten päihdeongelmat ovat miesvihaa? Hmmm...

Miehet ei halua nähdä naista ihmisenä.

Tämä kerrottiin jo... Hmmm.... taidat käydä hieman hitaalla.

Vierailija
1575/2728 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan kannata meille tavallisille keski-ikäisille antaa. Meillä alkaa olemaan jo asuntolaina ja edellinen avioero maksettu, lapset aikuisia ja alkaa vihdoin olemaan aikaa itselle. Ei täs enää mitkää deittailut kiinnosta, ku on prätkää, polkupyörää, koiria ja muita harrastuksia. Talokin pitäs kohta taas saneerata ja seuraavan rempan saakin tehdä ihan iman pään mukaan 😃

Vierailija
1576/2728 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän tarkoittaa sillä sitä, että esimerkiksi julkisella sektorilla työskentelevät eivät tuo yhtään euroa lisää verokassaan. Ne suorittavat saman rahan siirtoa taskusta toiseen.

Suurin osa naisista tekee tätä. Kyllä, teknisesti ottaen maksatte veroja, paperilla siis, mutta kun saatte samat tukina takaisin tavalla tai toisella...

Miehet ovat nettomaksajia, naiset nettosaajia.

Samalla logiikalla voi sanoa että vain korkeakoulutetut ovat nettomaksajia. Korkeakoulutetuissa on enemmän naisia kuin miehiä. 

Nyt sun kannatta

No kerropas mikä. Korkeakoulutettuja on Suomessa vajaa puolet, ja he tienaavat keskimäärin huomattavasti enemmän kuin matalasti koulutetut. Yhtenä moniliittina korkeakoulutetut siis ovat nettomaksajia ja muut ovat nettosaajia.

Korkeakoulutetun keskipalkka on 4377€/kk.

Amiksen käyneiden keskipalkka on 2800-2900€/kk, he ovat siis nettosaajia aivan selkeästi. 

Julkisella sektorilla työskentelevä ei voi olla nettomaksaja koska hänen palkkansa tulee niistä verovaroista. Se on vain rahan siirtämistä saman takin taskusta toiseen

Vierailija
1577/2728 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mites toi julkinen liikenne? Nainen ottaisi nyt siis auton käyttöön, kun menee töihin YKSITYISELLE veroja tienaamaan. Mies menee julkisilla.&nb

No miksi nainen maksaisi kaksi autoa, jollei mieskään niin tee nyt? Olet kyllä ihme tyyppi.

Ja eiköhän tässä sun maailmassa miehetkin jo synnytä. 

Vierailija
1578/2728 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää turhaan väitelkö tämän spermaviemäreistä tai porsimisista kirjoittelevan kanssa. Hänellä on jonkinlaisia henkisiä ongelmia eikä hän muuta mieltään, kun on tietynlaisen ajatusmaailman kalloonsa iskostanut. Järkevintä on pysytellä kaukana hänestä ja kaltaisistaan. 

Vierailija
1579/2728 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai että vain miehet maksavat veroja. Harmittaa, ettei kukaan ole sitä minulle ennen kertonut. Onneksi en vielä ehtinyt maksaa ennakkoveroja ja alvia tälle kuulle. Nyt voinkin lähteä vaikka kesälomamatkalle niilläkin rahoilla. Jipii.

Mihin kohtaan veroilmoitukseen saa ruksia, että saan vapautuksen veroista, koska olen nainen?

Maksat 100 euroa veroja

Saat tukia 130 euroa

Noin se toimii naisilla.

Kaikki kompensointi pitäisi lopettaa. Julkinen liikenne? Hinnat kulujen mukaiseksi. Terveydenhuolto? Kulujen mukaiseksi. 

Kerrotko lisää noista tuista, mitä maksetaan vain naisille?

Ai samperi, mun mies kulkee julkisilla joka päivä! Ja käyttää myös terveyspalveluja! Ja kaiken lisäksi lapsensa ovat olleet kunnallisessa hoidossa!! Miten ei ole tiennyt, ettei kuulu hänelle nämä palvelut?? Olis nyt älynnyt hylätä perheensä, ja jättää lapset yksin mulle, niin se hoito edes olis ollut ok.

Päivän sää tietyllä paikkakunnalla vs. ilmastomuutos

Sun mies ei nyt ole tilastollisesti pätevä perustelu kumoamaan noita isomman kuvan faktoja. Sorry tytöt, mä tiedän että tämä on teille korkeakoulutetuille naisille kovin, kovin vaikeaa.

Vierailija
1580/2728 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä se on se kollektiivinen nsisryhmä, joka työskentelee julkisella sektorilla? Tarkoitatko sairaanhoitajia, sosiaalityöntekijöitä ja lääkäreitä, jotka työllään pitävät huolen siitä, että myös yksityisille sektorille riittää työkykyisiä työntekijöitä? Osa heistä on miehiä. Jätitkö heidät pois laskuista?

Mitä mielestäsi ovat julkisella sektorilla miesvsltaisilla aloilla työskentelevät miehet? Lukuisat teknisissä virastoissa työskentelevät suuripalkkaiset henkilöt. Ovatko he naisia? Entä palomiehet ja poliisit? Nekin ovat edelleen erittäin miesvsltaisia aloja. Samoin puolustusvoimat.

Hups, miten sieltä julkiselta sektorilta alkoikin löytymään paljon miehiä. Sellaisilta aloilta, jotka vievät suuria määriä veronmaksajien rahoja. Kaikenmaailman koneita ja laitteita tarvitsevat. Esim. 10 miljardin lentokonekaupat. Oi voi, miten miehet nyt noin kovasti verorahoja tuhlaavat.

--

Julkkisella sektorilla o

""Julkkisella sektorilla oleva IT-insinööri tienaa huomattavasti vähemmän kuin yksityisen sektorin kollega. Tämä todistaa ettei kyse ole naisten palkkaongelmasta vaan siitä, kuka palkan maksaa ja mistä pussista ne rahat varastetaan. Mutta ei, he eivät ole suuripalkkaisia miehiä edes julkisen sektorin mittapuulla.""

"Miehet ansaitsevat kaikilla sektoreilla keskimäärin naisia enemmän. Kunnissa ja valtiolla sukupuolten välinen palkkaero kaventui vajaalla kahdella prosenttiyksiköllä vuosien 20132020 aikana. Kaventumista selittää se, että naisten määrä paremmin palkatuissa, korkeamman taitotason ammateissa lisääntyi suhteessa miehiä enemmän. Ammattirakenteen muutos hyödytti naisia julkisella sektorilla. Myös yksityisellä sektorilla palkkaero pieneni, mutta kasvoi jälleen koronapandemian myötä.

Naisvaltaisten alojen palkkataso on miesvaltaisia aloja heikompi. Palkkaero korostuu kaikkein naisvaltaisimmissa ammattiluokissa. Myös korkean taitotason ammateissa palkkaero on muita ammattitasoja suurempi. Etenkin johtajien palkkaero on huomattavan korkea (noin 24 %), ja ero on paikoin kasvanut."

Pekka Laine sos.& terv. laitos

Eli sukupuoleten ero ihan tutkimuksen pohjalta todettu, oli kyse yksityisestä tai julkisesta.