Aikamoinen haitari mm. lemmikin eutanasiassa, 80 - 215 €. Evidensia kallein
Paljonko itse olet maksanut?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele että moni ampuu lemmikkinsä itse tai pyytää tutun metsästäjän paikalle.
Tutullani "ei ollut rahaa kissan eutanasiaan", joten hän iski kissaa lekalla päähän. Siihen loppui meidän tuttavuus.
Eli kissa kuoli?
Kyllä, kissa kuoli, vaikka iskuja tarvittiin useampi ennen kuin kissan henki lähti. En halua olla tuollaisen vastenmielisen barbaarin kanssa tekemisissä. Jos ei osaa varautua lemmikin asialliseen lopetukseen, niin silloin lemmikkiä ei pidä hankkia ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
165 euroa Keski-Suomessa. Sekä klinikalla, että kotieläinlääkäri. Jouduin vähän aikaa sitten selvittelemään.
Tähän päälle tulee tuhkaus+ uurna ja kotiinlähetys postissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele että moni ampuu lemmikkinsä itse tai pyytää tutun metsästäjän paikalle.
Tutullani "ei ollut rahaa kissan eutanasiaan", joten hän iski kissaa lekalla päähän. Siihen loppui meidän tuttavuus.
Eli kissa kuoli?
Kyllä, kissa kuoli, vaikka iskuja tarvittiin useampi ennen kuin kissan henki lähti. En halua olla tuollaisen vastenmielisen barbaarin kanssa tekemisissä. Jos ei osaa varautua lemmikin asialliseen lopetukseen, niin silloin lemmikkiä ei pidä hankkia ollenkaan.
Kissat voi olla aika barbaareja. Leikkivät päästäisillä mutta eivät syö niitä ym.
Vierailija kirjoitti:
Paljollako sais oman eutanasian?
Muutamassa Euroopan maassa saa, mutta hintaa en tiedä. Varmasti kallista, kannattaa alkaa säästää jo nyt.
Meilläpäin tuo homma maksaa kossupullon.
Sama hinta kissasta hevoseen.
Kolmisen vuotta sitten kissan eutanasia ja yhteistuhkaus oli 220 euroa.
Tämä elöänlääkäriklinikka taitaa olla kaupungin kallein, mutta se on myös paras ja ei ole Evidensia tai muu jättiyhtiö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä haluaisi kenenkään ampuvan koiraani. Mieluummin maksan, että eläinlääkäri tulee kotiin antamaan sen viimeisen piikin. En tuossa vaiheessa ala euroja laskemaan.
Nopeampi ja kivuttomampi se ampuminen on.
Paljon stressaavampaa, kun ensin pitää viedä paikkaan, jossa sen voi ampua. Kotona koira makaa sylissä ja ensin annetaan nukutuspiikki ja sen jälkeen vasta lopetuspiikki.
Hiekkakuopalle tai metsään kävelylle ja laukaus, se on siinä. Ei piikkejä. Lemmikki ei ehdi tietää yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä haluaisi kenenkään ampuvan koiraani. Mieluummin maksan, että eläinlääkäri tulee kotiin antamaan sen viimeisen piikin. En tuossa vaiheessa ala euroja laskemaan.
Paljon stressaavampaa, kun ensin pitää viedä paikkaan, jossa sen voi ampua. Kotona koira makaa sylissä ja ensin annetaan nukutuspiikki ja sen jälkeen vasta lopetuspiikki.
Hiekkakuopalle tai metsään kävelylle ja laukaus, se on siinä. Ei piikkejä. Lemmikki ei ehdi tietää yhtään mitään.
Itselläni ei ole kokemusta mutta luultavasti se sattuu aikalaisen paljon kun luoti osuu. Tajuhan ei välttämättä lähde aivan heti vaikka lienee selvää että henki lähtee.
No mutta Evidensialla se homma ainakin onnistuu satavarmasti. Siellä lähtee nimittäin lemmikiltä henki, vaikkei olisi tarkoituskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Tuttu vei koiransa metsään jossa he muutenkin aina kävivät. Koira sai herkkuruokaa, eikä tajunnut mitään missään kohtaa. Ei ollut ketään vierasta piikillä sorkkimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä kaikki siksi ettei sinulle tule pahempi mieli, ajattelisit sitä lemmikkiäs välillä etkä itteesi.
se on ollut noin satasen plus tuhkaus 50 eukkoo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä kaikki siksi ettei sinulle tule pahempi mieli, ajattelisit sitä lemmikkiäs välillä etkä itteesi.
Kuten aloituksessa virheellisesti puhuttiin eläimen lopettamisesta eutanasiana niin itse eutanasian päätavoite on antaa parempi mieli niille jotka suree vieressä.
Lemmikki lopetetaan, tuotantoeläin teurastetaan. Kumpikaan ei ole eutanasia.
Vierailija kirjoitti:
Paljollako sais oman eutanasian?
Tuttu metsästäjä haulin hinnalla?
Vierailija kirjoitti:
Lemmikki lopetetaan, tuotantoeläin teurastetaan. Kumpikaan ei ole eutanasia.
Eutanasia on eutanasia tehtiinpä se mille vaan.
Vierailija kirjoitti:
Veloitan 20€ lopetuksesta,lemmikki jätesäkkiin ja nuijin vasaralla hengilltä.
Sama sulle sitten kun olet eutanasian tarpeessa. Jää nekin rahat perillisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksoin kotieutanasiasta joku 300 euroa. Siihen päälle yksilötuhkaus, uurna ja pari eläinlääkärikäyntiä (joista toinen päivystyksessä) lääkkeineen, niin kaiken kaikkiaan lemmikkini viimeiset päivät kustansivat noin tonnin.
En alkaisi maksamaan. Eikö homman voi hoitaa vaikka itse ja käyttää nekin rahat vaikka kesäloma reissuun?
Taas uusi todiste siitä ettei eläimiä pitäisi antaa kaikille kakkiaisille. Reissaa vaikka kesät talvet kunhan et ota eläintä.
Muistaakseni 80 €. Lemmikki olisi elänyt vain muutaman tunnin ilman eutanasiaa. Halusin kuitenkin lopettaa sen kärsimykset heti, sillä eläin kärsi kovia kipuja.
165 euroa Keski-Suomessa. Sekä klinikalla, että kotieläinlääkäri. Jouduin vähän aikaa sitten selvittelemään.