Aikamoinen haitari mm. lemmikin eutanasiassa, 80 - 215 €. Evidensia kallein
Paljonko itse olet maksanut?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele että moni ampuu lemmikkinsä itse tai pyytää tutun metsästäjän paikalle.
Inhimillisempääkin lopettaa tutussa paikassa, etenkin jos eläin pelkää eläinlääkärikäyntejä.
Miksi ottaa lemmikkiä, jota ei pysty hoitamaan loppuun asti?
No joskus ei voi hoitaa loppuun asti, jos koira pitää lopettaa vaikka sairauden takia.
Hoidat itse tai et ota lemmikkiä.
Tampereella huhtikuussa 333€ plus yksilötuhkaus. Kilomäärä vaikutti, painoi yli 30 kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele että moni ampuu lemmikkinsä itse tai pyytää tutun metsästäjän paikalle.
Inhimillisempääkin lopettaa tutussa paikassa, etenkin jos eläin pelkää eläinlääkärikäyntejä.
No joskus ei voi hoitaa loppuun asti, jos koira pitää lopettaa vaikka sairauden takia.
Siis mitä, sinä rääkkäisit koiraasi siihen asti, että se kuolee kipuihin?
"Eläimen lopettaminen" on suomenkielinen yleistermi.
En muista. Käytiin samalla eläinlääkärille kuin edelliset 18 vuotta. Koiran viimeinen hännänheilautus olikin eläinlääkärille, kotona ei enää jaksanut, mutta vieraskorea oli viimeiseen asti.
Mutta oletan että alle 200 tuhkauksineen ja uurnineen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä, sinä rääkkäisit koiraasi siihen asti, että se kuolee kipuihin?
Kanna vastuu lemmikistäsi ja lopeta se itse.
Näin se on inhimillisintä. Jos et pysty, niin et ole ansainnut pitää lemmikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutullani "ei ollut rahaa kissan eutanasiaan", joten hän iski kissaa lekalla päähän. Siihen loppui meidän tuttavuus.
Eli kissa kuoli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksoin kotieutanasiasta joku 300 euroa. Siihen päälle yksilötuhkaus, uurna ja pari eläinlääkärikäyntiä (joista toinen päivystyksessä) lääkkeineen, niin kaiken kaikkiaan lemmikkini viimeiset päivät kustansivat noin tonnin.
En alkaisi maksamaan. Eikö homman voi hoitaa vaikka itse ja käyttää nekin rahat vaikka kesäloma reissuun?
Ei ollut rahan säästäminen tai lomamatkat silloin mielessä, vaan halusin parhaan mahdollisen hoidon rakkaalle perheenjäsenelle, joka kulki rinnallani reilu 16 vuotta. Jos miettii lemmikinpitoa puhtaasti taloudellisesta näkökulmasta suosittelen, että jättää lemmikin kokonaan hankkimatta.
Maksan sen mitä pakko. Viedään tohon lähelle. Sinne jää eläin ja se haetaan sieltä. Se tuhkaus on kait sata euroa ja lopettaminen 100-200 euroa. Missään nimessä en halua uurnaa.
Siis pääseekö jossain kunnalliselle eläinlääkärille? Viimeksi kun yritin päästä, oli vastaus että jonotilanteen vuoksi hoitavat vain tuotantoeläimiä ym ei lemmikkejä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Veloitan 20€ lopetuksesta,lemmikki jätesäkkiin ja nuijin vasaralla hengilltä.
Mulla on vihainen sarvikuono, joka tarvii lopettaa, koska tuut ja saako tehdä youtube videon?
Vierailija kirjoitti:
Maksoin kotieutanasiasta joku 300 euroa. Siihen päälle yksilötuhkaus, uurna ja pari eläinlääkärikäyntiä (joista toinen päivystyksessä) lääkkeineen, niin kaiken kaikkiaan lemmikkini viimeiset päivät kustansivat noin tonnin.
Mitä ne sanoi päivystyksessä, kun veit lemmikin tuhkat sinne ja vaadit eläinlääkäriä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veloitan 20€ lopetuksesta,lemmikki jätesäkkiin ja nuijin vasaralla hengilltä.
Mulla on vihainen sarvikuono, joka tarvii lopettaa, koska tuut ja saako tehdä youtube videon?
Avioliiton ongelmia en ratko, sorry.
Jos lemmikki on ollut rakas,niin kyllä ihmisen pitää olla kykeneväinen ihan itse auttamaan matkaa.
Jos eläimen, omalla kohdallani koiran, vointi sallii, tilaan tutun eläinlääkärin, jonka toimenkuvaan kotikäynnit kuuluvat, kotiin. Viimeksi lähti vanhuskoira kauniisti kotona huhtikuussa. Mielelläni maksoin pyydetyt noin 400 euroa, matkaa tällä eläinlääkärillä on aika paljon, toimialueensa äärirajoilla ollaan.
Tähän sitten lisäksi tuhkaus, jonka hintaa en kerro, koska taidamme saada kanta-asiakasalennusta vuosikymmenien jälkeen. Ruumis haetaan aina kotoa, ja tuhkat toimitetaan kotiin.
Näissä asioissa en halua laskea euroja.
Jos koira kovasti kärsisi, sitten tietysti täytyisi yrittää löytää lähin tavoitettavissa oleva eläinlääkäri. Ampumiseen ei ole vielä koskaan tarvinnut turvautua, vaikken sitä ehdottoman vääränä tapana pidäkään.
Mikä v*tun eutanasia!? Onko eläin siis itse päättänyt kuolla?
Evidensia kauhee. Miehen kaveri tuli kylään ja avasi lasitetun parvekkeen ikkunan ja jätti auki, meidän 3 v kissa tippui 6 kerroksesta ja halvaantui molemmat jalat ja räjähti kivekset ja raahasi itseään etujaloilla hirveissä kivuissa. Samantien eläinlääkäriin ja kerroin tilanteen mutta sanoin että ei ole nyt rahaa ollenkaan (oltiin 18 ja just muutettu omaan asuntoon) että otettaisiin laskulla ja mitä voisi tehdä vai pitääkö lopettaa ja pyysin toimimaan nopeasti. Kissa kitui 3 tuntia aulassa heti kun kuulivat et ei voida maksaa heti mitään. 3 tunnin jälkeen päästiin huoneeseen missä lopetettiin, ihan hirveä tilanne :(
Tänne meillepäin just tuli uus yksityinen ell, ei ole vielä käyty, mutta heillä näyttää olevan kohtuuhinnat. Koira 100, kissa 80 (+ mahd. tuhkaus ).
En alkaisi maksamaan. Eikö homman voi hoitaa vaikka itse ja käyttää nekin rahat vaikka kesäloma reissuun?