Mikä estää sinua ostamasta 20 000 euron Teslaa
Vielä varmuuden vuoksi, että tiedetään tämän asian hyödyt:
Halvempi käyttö (sähkö maksaa huomattavasti vähemmän kuin bensa/diesel)
Vähemmän huoltoa (ei öljynvaihtoja, jakopäitä yms.)
Hiljainen ja miellyttävä ajotuntuma, bensalenkkareiden nopeat kiihdytykset
Lataaminen nykyään nopeaa
Verohyödyt ja alemmat käyttömaksut
Akku kestää +400 000km
Sitten vielä ympäristöasiat:
Ei paikallisia päästöjä
Pienempi hiilijalanjälki elinkaaren aikana
95% akuista kierrätetään ja loput 3-4% menee tutkimuksiin sekä 1% hävitykseen.
Onko 300e osamaksu liikaa vai jotain muita syitä, kerro ihmeessä
Kommentit (369)
Koska laittaisin 20 000 e paljon mieluummin sijoitussalkkuani kasvamaan korkoa. En halua heittää rahojani kankkulan kaivoon.
Vierailija kirjoitti:
Muutamaa Tesla 3:a olen ajanut joilla on ikää jo 4-5 vuotta ja ajettu yli 100tkm. Kaikkien laatu on ollut hälyttävän huonoa. Varoitusvaloja palaa ja jokin toiminto on pois päältä. Kulumaa ja nitinää on yllättävän paljon. Pellit eivät näyttäisi kestävän myöskään. Voi olla omistajien laiskuutta myös, mutta jäi erittäin heikko kuva laadusta. Muuten olisin voinut ostaakin.
Hyviä suosituksia muutaman vuoden vanhoista sähköautoista, jonka voisi olettaa kestävän sen 5 vuotta vielä lisää?
Model 3 olen ajanut,voimalinja oli kyllä todella herkullinen,mitään muuta hyvää siinä ei mielestäni ollut itseasiassa moottoritienopeuksissa ajomelu oli aivan järkyttävä, meluisampi kuin corollassa joka on tunnettu kovasta ajomelusta,en ihmettele yhtään että porukka ajaa noilla motarilla korkeintaan satasta kesäaikaan.
Tesla koittaa olla joku mersu, audi tai bemari, mutta kun istut sisälle, niin on se kaukana noista. Tekonahkapenkkeineen ja muovisineen sisustoineen.
Olen Helsinkiläinen ja ostan käteisellä, mutta ei Teslaa. Ei sitten millään kiinosta huono auto.
Olisihan se hienoa, jos laadukkaan käytetyn sähköauton saisi 10000-20000 hintaan. Illuusio siitä, että huoltojen vähyys tarkoittaisi samaa kuin ettei tarvitse ikinä korjata mitään, on hämmentävää. Vasta katsastus liputtaa ajokelvottomat autot pois liikenteestä.
Teslan laatu tai laaduttomuus on tiedossa, joten korjattavaa tulee olemaan tai sitten vaan tyytyy elämään vaikka vähän klappia on siellä ja täällä.
Vesi, kondenssi, korroosio ja sähkö tuo oman jännitysmomentin kaikkiin sähköautoihin. Jos vettä on päässyt väärään paikkaan, voi musta pekka olla kädessä. Auton kanssa toivoisi jonkinlaista ennustettavuutta ilman että joka päivä olisi lotto vetämässä.
itsellä oli muutaman vuoden sähköauto ja tuli ajettua kymmeniä tuhansia kilometrejä. Lataus oli halpaa, mutta arvonalenema ei. Eikä ilman korjauksiakaan selvinnyt.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ton verran rahaa ja rahalla saa lisää rahaa. Teslassa arvo pienenee. Lisäksi jalkoja on hyvä käyttää.
Onneksi muissa autoissa arvo ei pienene
Vierailija kirjoitti:
Minua hävettäisi ajaa Teslalla.
Siltähän se kannabispsykoosissa ollessa tuntuu 😂
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole mitään käyttöä autolle, josta en kehtaisi nousta tai johon istu julkisella paikalla. Paljon mieluummin pistän rahani vaikka Polestariin.
Mitä yhteistä on kylpyammeella ja Teslalla? Kummastakaan ei kehtaa nousta julkisella paikalla,
Tesla on amerikan Lada. Huonoa laatua. Enkä ajele 20000 euron romuilla.
1. En tarvitse autoa.
2. Kuukausikortti maksaa n. 55€. Nyt ei ole kuukausi korttia, kun en joka päivä kulje bussilla. Mutta jos mulla menee alle 20€ matkoihin, tulee halvaksi.
3. Ei se ole pelkkä auto ja bensa joka maksaa, vaan siinä on muutakin kulua mikä vie rahaa.
4. Ja jos mulla ois ylimääräinen 20 000, niin löytäisin sille ihan muuta käyttöä.
Jos normaalin ihmisen ajoissa, alle 30 000 kilometriä, polttoainekulut ovat taloutta rasittava asia, niin silloin puhutaan köyhästä ihmisestä. Jos tällainen köyhä ostaa 20 000 eurolla käytetyn Teslan, niin silloin puhutaan myös tyhmästä ihmisestä.
Vierailija kirjoitti:
Olen Helsinkiläinen ja ostan käteisellä, mutta ei Teslaa. Ei sitten millään kiinosta huono auto.
Kirjoitetaan pienellä kirjaimella tuo helsinkiläinen.
Vierailija kirjoitti:
Tesla on automaailman Apple. Kallis statusmerkki, missä ei ole laatua nimeksikään.
Paitsi se ero että Applessa on oikeasti jotain hyvääkin.
Vierailija kirjoitti:
Tesla koittaa olla joku mersu, audi tai bemari, mutta kun istut sisälle, niin on se kaukana noista. Tekonahkapenkkeineen ja muovisineen sisustoineen.
Kiinatavaraa myös tämäkin 🤣
Vierailija kirjoitti:
Jos normaalin ihmisen ajoissa, alle 30 000 kilometriä, polttoainekulut ovat taloutta rasittava asia, niin silloin puhutaan köyhästä ihmisestä. Jos tällainen köyhä ostaa 20 000 eurolla käytetyn Teslan, niin silloin puhutaan myös tyhmästä ihmisestä.
Minä ajan mieluummin paremmalla autolla halvoilla km-kustannuksilla kuin vanhalla rottelolla kalliilla km-kustannuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutamaa Tesla 3:a olen ajanut joilla on ikää jo 4-5 vuotta ja ajettu yli 100tkm. Kaikkien laatu on ollut hälyttävän huonoa. Varoitusvaloja palaa ja jokin toiminto on pois päältä. Kulumaa ja nitinää on yllättävän paljon. Pellit eivät näyttäisi kestävän myöskään. Voi olla omistajien laiskuutta myös, mutta jäi erittäin heikko kuva laadusta. Muuten olisin voinut ostaakin.
Hyviä suosituksia muutaman vuoden vanhoista sähköautoista, jonka voisi olettaa kestävän sen 5 vuotta vielä lisää?Model 3 olen ajanut,voimalinja oli kyllä todella herkullinen,mitään muuta hyvää siinä ei mielestäni ollut itseasiassa moottoritienopeuksissa ajomelu oli aivan järkyttävä, meluisampi kuin corollassa joka on tunnettu kovasta ajomelusta,en ihmettele yhtään että porukka ajaa noilla motarilla korkeintaan satasta kesäaikaan.
Paitsi ettei yksikään tesla vedä sataa motarilla kesäaikaan. 130-140 pidän vakkarissa.
En tiedä mutta nyt meen kuselle...