Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosituksia oikeasti pitkistä kuukautissiteistä?

Vierailija
09.07.2025 |

Ei kiitos kuukuppi-, tamponi-, kierukka- yms. Vastauksia, koska haen kokemuksia/suosituksia nimenomaan kuukautissiteistä. Käytän öisin Libressen ultra large+ wings ja tämäkin aiheuttaa ohivuotoja eteen tai taakse, vaikka ihan olen normaalipainoinen ja normaalikokoinen perse 😅

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trolli kyselee, mutta vastataan, että suomalaiset Vuokkoset Long taitaa olla markkinoiden paras. 

Trolli ei taida siteitä tarvita vai miten on? 

Vuokkoset Long Wings on lyhyempi kuin Vuokkoset Night Wings, joka sekin on ainakin mulle liian lyhyt, vaikkei takamus ole mitenkään erityisen paksu.

Vierailija
42/62 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Pirkka maxi night wings ja Always Ultra Secure Night Extra.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kuukautisalushousut myös poissuljettu vaihtoehto? Itse en jaksaisi tuollaisten vuotojen kanssa säätää siteiden kanssa.

Sittenkö viedään kuukautisveret taloyhtiön pesutuvalle pesukoneeseen? 

Mulla ongelma kestositeiden kanssa oli aina säilyttäminen ennen pesua. Vaikka sen huuhtelisi, se on likainen ja alkaa haista. Lisäksi ei meille mahdu pyykkikorien (2 kpl) reunoille kuivumaan kuin pari, kun miehen hikiset lenkkialushousut ovat yhdellä sivulla kuivumassa. Nuo korit ovat kaapissa ja ulos vedettäviä, joten sivuja, joille voi ripustaa jotakin, on kummassakin kaksi eli yhteensä neljä. Myös lapsen kestovaippailujen kanssa tuo huuhdeltujen, mutta pesua odottavien kappaleiden kuivatustila tuli nopeasti vastaan.

Vierailija
44/62 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten saatanan pitkä vïttu ap:llä oikein on???

Kuukautisveri valuu pyllyvakoa pitkin ja siksi verta voi päätyä pitkänä vanana aina häntäluun tienoille asti. Erityisesti se valuu noin, jos makaa selällään, mitä itse vältän aina kuukautisten aikaan.

Vierailija
45/62 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taakse tulevat ohivuodot saa estettyä taittelemalla esim. vessapaperia pyllyvakoon. Auttaa ihan oikeasti! 

Vierailija
46/62 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käytin aikoinaan öisin ennen kuin syy selvisi, vastasyntyneille valmistettuja vaippoja. Olisiko aihetta gynekologilla käyntiin ?

Se, kuinka pitkälle takapuoleen vuoto ulottuu, ei välttämättä liity vuodon absoluuttiseen määrään. Voi vuotaa niukastikin, mutta silti normaalit yösiteet jäävät liian lyhyiksi ja tulee aina ohivuotoja niiden takapäästä.

Vierailija
47/62 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyn kuitenkin, että miksi säätää epämukavien siteiden kanssa, kun kuukuppi ois paljon kätevämpi eikä tarvi viritellä rättejä ristiin rastiin? 

Hyvin sä matkit palstanmammoja. En osaa vastata tuohon, kun en käytä alapäässä mitään esineitä. 

Kannattas kyl kokeilla kun sen verran hankalalta kuulostaa tuo siteiden kanssa öisin veivaaminen. Kuukupin kanssa menkat voi unohtaa. 

Vierailija
48/62 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuukautisveri valuu pyllyvakoa pitkin ja siksi verta voi päätyä pitkänä vanana aina häntäluun tienoille asti. Erityisesti se valuu noin, jos makaa selällään, mitä itse vältän aina kuukautisten aikaan.

Apua, miksi ihmiset elää näin, kun on keksitty muitakin suojia, kun hiostavat siteet, joiden kanssa ei voi edes makoilla normaalisti? Kuulostaa tosi rajoittuneelta elämältä kuukautisten aikaan. Käytän kuukuppia ja nukun alasti. Ei koskaan mitään ohivuotoja. 

Vierailija
49/62 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut jo etukäteen. Sanoit ettet halua kuukautiskuppijuttuja ja minäkin suorastaan vihasin sitä kun menin törsäämään 30 euroa siihen ja ei sopinut. Nykyään on olemassa tällainen kuin kuukautislevy/menstrualdisc. Vähän kuin kuukuppi, mutta pehmeämpi ja ilman alipainetta. Melko uusi tuote ja tähän törsäsin kun paniikissa lentokentällä, matkalla rantalomalle, tajusin että menkat alkoivatkin jo viikon etuajassa. Syyt miksi suosittelen: ei alipainetta, eli kohdallani ei kipua. Ei hautovia alushousuja muovisiteineen.

Paketissa kaksi eri kokoa S ja L. Voi pitää kaksitoista tuntia pisimmillään putkeen. Itsellä jäi menkkavitutus sille lomalle, koska tuon ansiosta onnistui uinti, sukeltelu, auringonotto ja liikunta ilman kipuja, ilman hautovaa, haisevaa menkkahaarniskaa, ilman roskia. Ainut ongelma oli hygienia, mutta ostin myös silikonisen kupin jonka sisällä kuukautislevyn voi desinfioida mikrossa tai vedenkeittimellä. Ruohonjuuresta ostin.

Jos tämä ei käy niin nukkumiseen sellaisia nesteenimualustoja joita sairaaloissakin käytetään. Hereilläoloaikaan en tiedä neuvoa, onneksi itse löysin tämän menkkahelppouden näin vanhoilla päivillä.

T. Kokemusta runsaista menkoista ja menkkoja magneetin lailla välttelevistä siteistä löytyy

Vierailija
50/62 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taakse tulevat ohivuodot saa estettyä taittelemalla esim. vessapaperia pyllyvakoon. Auttaa ihan oikeasti! 

:D Niin tai mitä, jos kokeilis jotain ihan muuta suojaa, kuten tamponi, kuukuppi tai kuukautiskiekko/-levy? 

Vierailija
51/62 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyn kuitenkin, että miksi säätää epämukavien siteiden kanssa, kun kuukuppi ois paljon kätevämpi eikä tarvi viritellä rättejä ristiin rastiin? 

Mulle kuukuppi aiheuttaa niin kovat supistukset, etten pysy olemaan sen kanssa, nukkumisesta puhumattakaan. Eli se ei sovi kaikille.

Kuukautiskiekko voisi sopia, koska siitä puuttuu alipaine. 

Vierailija
52/62 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäyksenä vielä viestiini, että opin senkin tämän ostokseni myötä, että kohtu tosiaan muuttaa kokoaan ja asentoaan kierron eri vaiheissa. Ekana ja vikoina päivinä käytän kokoa s ja parina runsaimpana päivänä kokoa L. Itselläni tuota L kokoa käyttäessä tulee autodumping eli itsetyhjennys pissalla käydessä. Tämä saattaa johtua siitä että koko on edelleen väärä, mutta itselleni sopii oikein hyvin että työpäivän aikana ei tarvitse ronklata sisuksiaan vaan levy tyhjenee vessassakäynnin ohessa. Ohivuotoja ei ole ollut lainkaan vaikka edelleen pidän varmuuden vuoksi pikkuhousunsuojaa. Kokemusta kuukautislevystä on nyt 7 kuukautta ja vessan roskis on osoittautunut turhakkeeksi ja menkkojen aikana saattaa jopa välillä unohtua missä tilassa sitä taas ollaan. Parasta kuitenkin on tuo kramppien ja muiden nipistelyiden poissaolo, verrattuna kuukuppikokeiluun joka kesti muistaakseni kolme kuukautta.

Vierailija
53/62 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sitten kovin pitkä matka jos se häntäluuhun päättyy.

Vierailija
54/62 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käytin synnytyksien jälkeisten  ekojen menkkojen pahimpina vuotopäivinä öisin samoja äitiysvaippoja/suojia, joita synnärillä annettiin.

Niitä jäi ylimääräisiä niin tuli nekin käytettyä.

Ja on pitkät! Ja imukykyiset. En tosin tiedä miten on saatavilla tavallisista kaupoista.

Sulla ei varmaan ole miestä

Vierailija
55/62 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan kun mikään ei auttanut, laitoin aina menkkojen ajaksi muovisen vuodesuojan ja todella imukykyiset aikuisten vaipat, täytyi vain katsoa että koko oli sopiva ettei tullut niitä ohivuotoja.

Vierailija
56/62 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kuukautisalushousut myös poissuljettu vaihtoehto? Itse en jaksaisi tuollaisten vuotojen kanssa säätää siteiden kanssa.

Sittenkö viedään kuukautisveret taloyhtiön pesutuvalle pesukoneeseen? 

Mulla ongelma kestositeiden kanssa oli aina säilyttäminen ennen pesua. Vaikka sen huuhtelisi, se on likainen ja alkaa haista. Lisäksi ei meille mahdu pyykkikorien (2 kpl) reunoille kuivumaan kuin pari, kun miehen hikiset lenkkialushousut ovat yhdellä sivulla kuivumassa. Nuo korit ovat kaapissa ja ulos vedettäviä, joten sivuja, joille voi ripustaa jotakin, on kummassakin kaksi eli yhteensä neljä. Myös lapsen kestovaippailujen kanssa tuo huuhdeltujen, mutta pesua odottavien kappaleiden kuivatustila tuli nopeasti vastaan.

Mikset pese heti niitä?

Vierailija
57/62 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen tätä keskustelua naisena aivan suu auki. Siis jotkut oikeasti tyytyy käyttämään jopa vaippoja, laittamaan muovisuojia sänkyyn ja vessapaperia pyllyyn ilman, että ovat edes kokeilleet parempia ja ennen kaikkea inhimillisempiä suojia? Nyt ymmärrän, miksi jotkut vihaa niin paljon menkkoja. Mutta sitä en tajua, miksi kuukuppia tai tamponia ei voi edes kokeilla. Tai sitten uudempaa kuukautiskiekkoa. 

Vierailija
58/62 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan kun mikään ei auttanut, laitoin aina menkkojen ajaksi muovisen vuodesuojan ja todella imukykyiset aikuisten vaipat, täytyi vain katsoa että koko oli sopiva ettei tullut niitä ohivuotoja.

Sulla ei ole miestä.

Vierailija
59/62 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikoja.

T. Nainen

Vierailija
60/62 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle kuukuppi aiheuttaa niin kovat supistukset, etten pysy olemaan sen kanssa, nukkumisesta puhumattakaan. Eli se ei sovi kaikille.

Kuukautiskiekko voisi sopia, koska siitä puuttuu alipaine. 

Joo, täytyy selvittää, mistä niitä saa ja kokeilla. Kiitos vinkistä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme