Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkät naiset putoavat kaikista Tinder-swipeistä - miesten rehellinen syy järkyttää

Vierailija
09.07.2025 |

Me Naisten kysely paljasti brutaalin totuuden: kumppanin pituus RATKAISEE enemmän kuin kuvittelimme. Kyselyyn vastasi 200 ihmistä, ja vastaukset olivat kovia luettavia. 180-senttinen Anu kertoo suoraan: "Miehet ovat usein karttaneet minua vaikka baarissa, koska olen 'liian pitkä'." Toinen nainen, 185-senttinen Emilia, kertoo kuulleensa "kauhistelua ja rumia kommentteja" pituudestaan ja tulleensa kutsutuksi "jätiksi", vaikka on naamasta nätti.

Kyselystä paljastui myös miesten raa'an rehellisiä ajatuksia. Eräs 67-vuotias Jorma myönsi pelkäävänsä, että "pitkä vaimo dominoisi parisuhdetta." Toisaalta miehetkin kärsivät: lyhyt Joosua, 39, joutuu jättämään pituuden mainitsematta deittisovelluksissa päästäkseen edes tapaamaan jonkun ja kutsuu tilannetta "kauhean raadolliseksi."

Vaikka osa vastaajista väitti pituudella ei olevan väliä, todellisuus paljasti tiukan seulonnan. Reilu puolet myönsi suoraan, että kumppanin pituudella ON väliä. Kolme neljäsosaa näistä halusi itseään pidemmän kumppanin. Eräs nainen summasi: "Haluan sopia puolison kainaloon." Vain kymmenen prosenttia toivoi samanpituista kumppania.

Miksi me edelleen valitsemme kumppanin kuin ostaisimme huonekalua - pitää olla "sopivan kokoinen"? Onko tämä vain biologiaa vai opittua käyttäytymistä?

Kommentit (141)

Vierailija
1/141 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun olet lähemmäs 180 senttinen ja hieman pyöreä, niin tsäänssit on ihan nollassa

Vierailija
2/141 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

swipeistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/141 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kun olet lähemmäs 180 senttinen ja hieman pyöreä, niin tsäänssit on ihan nollassa

Mustalle miehelle varsin haluttua tavaraa. Ja lähi itäläisille.

Vierailija
4/141 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

swipeistä?

Joo

Vierailija
5/141 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo, jos pariutumista ajatellaan, niin on melkoisen paljon karmeampaa olla lyhyt mies kuin pitkä nainen.

Vierailija
6/141 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no naisille ollaan kyllä sanottu Kosovosta ja Makedoniasta. Norwegian lentää Suomesta suoraan Pristinaan. Halvin motelli 12e/viikonloppu.

Noilla miehillä kuitenkin on muitakin ulkonäkövaatimuksia. Gambia sopisi enemmän mammojen tasosille.

Vierailija
8/141 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä kaikille ole niin väliä, olen pitkä nainen ja mieheni on minua lyhyempi. So what?

Vierailija
9/141 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei tykkää isoista rohjoista.

Vierailija
10/141 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, pitkille naisille on tarjolla vain lyhyitä miehiä ja pitkille miehille lyhyitä naisia. Ei mene tässäkään nallekarkit tasan. 

Vierailija
11/141 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo, jos pariutumista ajatellaan, niin on melkoisen paljon karmeampaa olla lyhyt mies kuin pitkä nainen.

Niimpä. Pitkät naiset eivät löydä miestä vaan ja ainoastaan sen takia koska omat vaatimukset ovat tapissa. Joku 0.001% miehistä on 195cm+ , komea, varakas jne.

Ja miehet karttaa tuollaisia naisia vaan sen takia kun tietävät että turha edes yrittää.

Vierailija
12/141 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dacian etupenkille mahtuu ismompikin könsikäs.

Vierailija
13/141 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset saavat syyttää itseään jos eivät löydä kunnollista parisuhdetta. Vaikea kuvitella että ollaan naimisissa 50-60 vuotta onnellisesti sillä perusteella että ihmiset ovat oikean pituisia.

Vierailija
14/141 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä hiukset pystyssä noin 166cm pitkänä olen iloinen ja onnellinen kumppanistani, joka on minua huomattavasti pidempi; ehkä yksi siuhen, että olemme yhdessä on tasapainoisuus. Tai se, että minä olen ja olen aina olkut häntä painavampi  

Emne tavanneet/ löytäneet toisiamne Tinderistä. 

Vierailija
15/141 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dacian etupenkille mahtuu ismompikin könsikäs.

Dacia Bigsterin takapenkit alas niin mahtuu isompikin mamma.

Vierailija
16/141 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse noteerata 67-vuotiaiden jormien mielipiteitä.

Vierailija
17/141 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000011343519.html

Liian laiska älä lue:

"Jossakin syvällä on pelko siitä, että pitkä vaimo dominoisi parisuhdetta." - Jorma, 67

"Haluan sopia puolison kainaloon. Mieluusti huomattavasti pidempi, mutta jonkin verran pidempikin riittää. En lyhyempiä." - Sohvi, 41

"Jätän pituuden mainitsematta, jotta pääsisin edes tapaamaan jotakuta. Kauhean raadollista." - Joosua, 39

"Olen 185 cm pitkä nainen. Deittailumaailmassa olen monesti kuullut kauhistelua ja rumia kommentteja pituudestani. Naamasta olen nätti, mutta muuten 'jätti'." - Emilia, 28

"Häneltä sain kuulla 'faktana', että kaikki miehet haluavat itseään lyhyemmän naisystävän ja että yli 165 cm nainen on 'iso nainen' riippumatta naisen painosta." - Hanna, 43

"Olen 180 cm ja nainen. Miehet ovat usein karttaneet minua vaikka baarissa, koska olen 'liian pitkä'." - Anu, 45

"Ihastuin minua lyhyempään mieheen, mutta hän ei halunnut minun kanssa mitään, koska olin pidempi."

"Kehot sopivat hyvin yhteen myös makuuhuoneen puolella, kun toinen ei ole päätä pidempi." - Sonja, 24

"Reilu puolet kaikista vastaajista oli sitä mieltä, että kumppanin pituudella on kuin onkin väliä."

"Kolme neljäsosaa kertoi haluavansa itseään jonkin verran tai huomattavasti pidemmän kumppanin. Vastaajat olivat pääosin naisia."

Nämä kohdat paljastavat kuinka syvällä sukupuoliroolit, pelot ja ennakkoluulot vaikuttavat seurusteluun. Erityisen provosoivia ovat miesten pelko dominoinnista ja naisten avoin syrjintä lyhyempiä miehiä kohtaan.

Vierailija
18/141 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhaa, kumma kun lyhyetkin miehet ovat tehneet tykö. Sitä vähän ihmettelin.

Vierailija
19/141 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 182 ja mies 188. Paljon ennen Tinder aikaa... en ole saanut negatiivista palautetta pituudestani.

Vierailija
20/141 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle 180+ naaras tänne ja heti!!!

M 178cm

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi